*~*~*TAMMIMAMMAT*~*~* Ma-To, viikko 18
Uusi viikko, uudet kujeet!!! Kuinka monella on vapun aikoihin testaus???
Kommentit (94)
en mä oo tikutellu mitään, ne limat vaan tuli sillo kp14 ja sit alko hiipumaan limat, siitä aattelin et joskus niillä main ois ollu ovis, heh hee, mä oon ihan uuno, aattelin vaan ku pupuilut loppu sillo kp15 yöllä ni ettei varmaan oo sen jälkee enää ollu ovis tai en oo ainakaan voinu hedelmöittyä,
eiks se niin mee jotenki et kanamunalimapäivänä tai muutamana seuraavana on ovis, vai onks se ees kanamunalimapäivänä vai vasta seuraavana? Limat oli jo aika totaaliloppu kp16 ni en siksikään viittiny herättää miestä enää yöllä pupuilemaan, kp14 ja kp15 sen tein ku oli ees niitä limoja ;)
Sori ku oon pelkkää omaa napaa, inhottava ämmä :/
amber taas
hui! kyllä tuollainen laittaa ihmisen sekaisin. ;)
(olen kyllä kuullut että aconilla on tullut paljon " viivanpaikkoja" ) Mutta ei kai ne kaikki ihan tuulesta ole tullut. tiedä sitten. TOIVOTAAN että huomenna tuli heti oikeassa ajassa se haamu tai vaikka vahvempikin!!!!
A78
Tossa mun viestin alhaalla se loppu -teksti on jonkun muun. lainasin sitä vain muistaakseni mistä puhuttiin - enkä muistanut dellata. sori jos sekoittaa...
...pitää meitä edelleen jännityksessä! ;)
En uskalla sua vielä onnitella, mutta pidän edelleen tiukasti peukkuja! Mulla ei ole mitään kokemusta noista Aconin testeistä ja niiden mahdollisista viivanpaikoista, mutta eikös viivan paikka ole aina väritön? Jos siis viivassa on väriä, oli viiva kuinka hento tahansa, meinaisi se käsittääkseni ♥plussaa...♥ =)
Ihan tarkoituksella olen pitänyt hiljaiseloa, kun on niin vaikealta tuntunut tämä pitkä taival. Nyt kuitenkin sain eilen aamulla todella tummat viivat ovistikkuun ja tänään kontrolliultrassa oli folli lähtenyt jo liikenteeseen, eikä sitä siis enää näkynyt. Lääkäri näki varjoja kylläkin sekä vasemmalla että oikealla puolella, joten ei ollut aivan varma, että oliko niitä irronnut sitten kaksi! Vatsaontelon perällä oli myös hiukan nestettä, joka kertoo kuulemma myös oviksen tapahtumisen puolesta. Joten clomit ainakin toimii. Nyt siis jo 5. clomikierto.
AnniHelena ja Annique, missä vaiheessa kiertoa menette??
Rizza kp 16/30, yk 25
pää hajoaa tässä odottelussa. Ei näy menkkoja vielä, hyvä joo, mutta vois noi testitkin näyttää jotain.
Lisäksi ihmeelliienn olo, vatsa sekaisin, niveliä kolottaa ja tissit tietty kipeinä. Tahtoo vaan kotiin mutta silti kärvisteltävä vielä tunti töissä.
T: Vacsuli kp 41/38-40, yk6
ostin hätäpäissäni kuitenkin sen RFSUn 2-packin niitä halpoja liuskoja, ja tein tohkeissani, ihan puhdas nega, heh heh mun hösötystä taas, tai on siinä sellanen kiiltävä viivanpaikka, eli erilainen kuin Aconiin sain, tuota kiiltävää valkoista pidän virallisena viivanpaikkana, en siis haamuna tms toivoa antavana vaikka höyrähtänyt sekopää olenkin :)
tutkin tota Aconia vielä ja se viiva siis on punainen, toisesta reunasta ihan violetiksi kuivunut ja muuten toodella haalean punainen, silloin kun se ilmestyi se oli kokonaan vaaleanpunainen, nyt siis " kaventunut" kuivuttuaan ja toinen reuna on samaa violettia kuin se kontrolliviiva mutta siis ihan ohut ranto. Ja testi on muutes siihen " viivaan" asti hieman vaaleanpunataustainen että jos se vaan on jotain liukuvärjäytymää koko " viivakin" :/ Eli ei ole siis varsinainen viivanpaikka vaan on siinä väriä, mutta enpä nyt enää menis kehumaan että mikään selkeä plussa sentään :D Ja tosiaan tuli näkyviin vasta yli 2h testin tekemisestä, että joo :/
En tiiä nyt sitten, vähän laski toiveet ton toisen testin myötä...
Mutta kiva Shania että oot noin positiivinen ja tsempittävä, ehkä sun positiivisuus muuten enteilee sulle positiivista äitienpäivää... :)
amber
Voi, kunpa enteiliskin! Olis se vaan niin ihanaa, etten uskalla edes ajatella, kun ihan salaa ;)
Äläkä sinä nyt vielä luovuta! Ihan rauhassa oottelet ja testaat vielä uudestaan...
[color=red]♥+♥+♥+♥+♥+♥+♥+♥+♥+♥+♥+♥+♥+♥+♥+♥+♥+♥+♥[/color]
Amber04: Sinuna minä yrittäisin malttaa odottaa pari päivää ennen kuin testaisin uudelleen.
Vasculi75: Jospa siihen testiin väriä ilmestyis! bd
Rizza: Nuohan oli hyviä uutisia! Parin viikon päästä nähdään, tuliko tulosta... Millä annoksella syöt nyt clomeja? Mulle ensi kiertoon nostetaan 2tbl/pv, jos en siis tässä kierrossa raskaudu...
Amber, toivon todella että toi sun testisi enteili sitä, että parin päivän kuluessa saisit kunnon plussan! <3
En nyt jaksa oikein muuta kuin kertoa omat pikaiset kuulumiset. Sitten poistunkin joukostanne:(
Eli suureksi surukseni täti tuli tänään, päivälleen ajallaan. Ehdin aamulla testata puhtaan negan, ja nyt noin tunti sitten alkoi menkat. Kurjaakin kurjempi olo.
Ja tosiaan, ensimmäisten joukossa (ellen ihan ensimmäisenä?) joudun poistumaan helmikuulle. Laskurin mukaan seuraava mahdollinen la olis 2.2.2009.
Joten oikein paljon plussaonnea teille kaikille ihanille täällä!!+++++++
tikru. kp1/30 yk3
TIKRU: Kurjaa,että täti tuli paikalle :( Ekat päivät menkkojen alettua on aina niin masentavia.Tsemppiä.
VASCULI75: Sulla edelleen jänniä päiviä.Toivotaan,että sen plussan saat.
AMBER04:Uskon kyllä,että on sekavat aatokset Aconin testeistä johtuen.Pidetään peukkuja, että plussa vahvistuu!!Testailet taas.
Paranemisia sairasteleville!!!Tylsää sairastaa varsinkun, kun ulkona on niin IHANAT ilmat olleet.
ON: Ovista odotellessa :)
Mukavaa alkavaa viikkoa.
t.HOPE-a kp11/26-29 yk7
Amberilla ja Vasculilla jännät paikat!!! Tulkaa heti kertomaan kuinka käy!! Hirveästi peukkuja, että molemmille plussat läjähtää!!!=)
Niin ja suuret onnittelut, sille ketä oli plussannut!!! Paljon tarrasukkia matkaan!!
Tikrulle pahoittelut, kurjaa...=( Ja pahoittelut muillekin, jotka ovat saanet ikävän tätivieraan!!!
ON: ovista odotellessa, luulisin sen tulevan ihan loppuviikosta, jos on tullakseen.. Aina ollut huono tuntemaan ovista ja tikutella en meinaa, joten ovis jää ihan arvailujen varaan..=/
Kaupassa mietin pitkään mehuhyllyn kohdalla, että saisinko greippimeuhua alas, mutta tulin siihen tulokseen, että berocca saa vielä riittää... Jos ei parissa kierrossa ala tuloksia tulemaan, niin otetaan " poppakonstit" sitten käyttöön...=)
Mutta, mutta... Kaikille peukkuja ja onnea siihen tilanteeseen mikä itse kullaan on menossa, piinailuun, bongailuun ja tätistä toipumiseen!!!=)
Sofi kp8-28 yk1
Pahoittelut tädin yllättämille ja plussanneelle onnea!
Kommenttia aconin testeistä: En ite luota niihin, oon saanu niillä monta juuri tuollaista roskishaamua, tarkoittamatta mitään.. Mutta toivottavasti siellä merkkais sitä mitä täällä halutaankin :)
( . ) Täällä vieläkin täti kylässä, onneks jo pikkuhiljaa lähdössä pois ja nyt sitten sais pysyä pois mahdollisimman kauan! ;) Pitkä matka ovikseen ja piinailuun etenkin.. No odotukset ei oo korkeella, mutta toiveet kylläkin :D
2poj@näiti: Tulehan heti kertomaan mitä lääkäri sanoi niistä prolaktiinituloksista! Mua kiinnostaa, kun itseltäkin tulee vielä puristettaessa maitoa selvästi ja tuntuu rinnat " täysiltä" ja mun imetyksen lopetuksesta on aikaa pari vuotta JO.. ja tää vauvakuume ei auta siihen yhtään vaan oikein stimuloi rintoja siihen.
Mutta jokuhan täällä mainitsi ettei siitä olis haittaa, mutta jos kuitenkin onkin..?? No kerrothan 2pojanäiti minulle, mitä sulle sanottiin, niin tiedän, jos itekin menis tuollaiseen kokeeseen.. Kiitos!
+++++ tuulia kaikille teitille ovis- sekä r-testeihin!!!
Emmuli kp 6/30 yk 10
Ensin kuitenkin pahoittelut Tikrulle!!! =( Toivottavasti Amberin viiva vahvistuu vielä!
Lääkäri käynti meni tosi hyvin! Oli taas tosi ihana lääkäri, ei tuon parempaa voisi olla. Mainitsi vielä, että olipa tosi hyvä juttu, että ed. lääkäri laittoi nyt jo paperit heille, koska kuulemma tosi moni lääkäri noudattaa sitä sääntöä, että vuosi pitäisi olla yritystä takana ennen mitään tutkimuksia, vaikka minunkin kohdalla olisi valmiiksi jo tietoa että raskaaksi tuleminen ei välttämättä onnistu ilman lääkkeitä. Eli hyvä tuuri on ollut minulla tässä hommassa!
Ultrasi munasarjat, jotka oli rakkulaiset ja PCO diagnoosi on nyt aika varma. Käyn kahdesti labrassa (kierron eri vaiheissa), jolloin otetaan hurjasti kokeita ja noista tarralapuista päätellen (jotka on tarkoitettu niihin näyteputkiloihin) epäilen että tarkoituksena on valuttaa minut kuiviin ;)
Aloitan testien jälkeen syömään Metforem-nimistä lääkettä, jonka pitäisi auttaa painon pudotuksesta ja ilmeisesti myös ovulaatiossa, jos nyt oikein ymmärsin. Ja mitä netistä kävin katsomassa, niin tuo myös ehkäisisi keskenmenon riskiä alkukuukausina, jos siis tulisi raskaaksi ja jatkaisi vielä pari kuukautta niiden syöntiä.
Tuon käynnin jälkeen mieli on ollut aika korkealla. Nyt siis tuntuu, että jotain alkaa tapahtumaan =) Ja tuo lääkäri oli niiin tsemppaava; kertoi ettei mahdollinen PCO estä raskaaksi tulemista vaan siihen on lääkkeet keksitty. Painostakaan ei sanonut mitenkään pahasti, vaikka sitä vähän odotinkin =) Laski vain, että jo 6 kilon painon pudotuksella voisi olla merkitystä raskaaksi tulemiseen ja että jos sen verran ottaisin tavoitteeksi pudottaa esim. syksyyn mennessä niin hyvä juttu. Ja jos tuo ei onnistu, niin syksyllä voisi sitten tarvittaessa laittaa lähetteen ravitsemusterapeutille, jos minusta siltä tuntuu. Painotti kuitenkin sitä, ettei minun tarvitse laihtua niin että painaisin esim. 60 kiloa vaan pienikin määrä riittää.
Ja painosta vielä sen verran, että yllätyin siitä positiivisesti =) Viimeksi käynyt vaa¿alla kesällä ja koko ajan olen kuvitellut vain lihonneeni, mutta itse asiassa paino olikin tippunut pari kiloa.
Annu_81, kp 9/27, yk 4
Tikrulle pahoittelut tädistä! Voi harmin harmi!!!!!!! Niin moni jännäsi puolestasi ja toivoi parasta!
Amber, noista Aconin testeistä on minulla ainakin tosi huonot kokemukset, ikävä sanoa. Pari kiertoa sitten kun odottelin ensimmäisiä menkkoja keskenmenon jälkeen testasin aconeilla ja antoivat roskishaamun puoli tuntia testaamisesta ja pari päivää myöhemmin ihan selkeän haamun testiajan puitteissa. Siitä pari pv tuli taas haamu ihan parissa minuutissa. Testasin samoina päivinä kotitestien herkällä liuskatestillä ja joka kerta oli ihan valkoisia vain. Eli turhia haamuja. (Ja siinä kierrossa testejä tosiaan kului kun kierto oli älyttömän pitkä ja koko ajan piti varmistella :) ). Mutta on noi mulla näyttäneet raskaudenkin ihan oikein, mutta noita turhia haamuja on siis tullut useita. Olenkin päättänyt olla niitä enää ostamatta, turhia toiveita herättelemään. Ei kuitenkaan ole tarkoitus sanoa, että sinulla olisi turhia toiveita vaan toivon kovasti että sinulle näyttävät plussaa ja viiva vielä vahvistuu! Tämä vain minun kokemukseni asiasta (ja muutaman muun, googletin acon ja roskishaamut ja jonkun verran löytyi silloin asiaa). Mutta peukutuksia sinulle!!!!
Vacsuli, sinullahan on tosi jännät paikat myös! Raportoihan tilannetta ja tsemppiä!!!!!!
Tinttana 6/32
Aamulla ihmettelin sitä ovisasiaa, että onkohan mennyt jo. Sen jälkeen on muutaman kerran tullut vessassa käynnin yhteydessä pientä veristä vuotoa paperiin. Siis niin pientä, että hyvä, kun sen havaitsee. Eli oliskohan se ovis nyt? Muutaman kerran aiemminkin on tullut samanlaista juuri oviksen aikoihin. Eikös munasolun irrotessa voi vuotaa hiukan verta? Vai muistanko ihan väärin?
Tikrulle pahoittelut tädistä :(
-Joie- kp 14/25-27
..ja ihan meinaa tulla tipap linssiin. Te kaikki olette niin ihania ja myötätuntoisia! Kiitos kaikille!
Ja älkää kukaan tulko perässä helmikuulle:) Puhaltelen teille oikein paljon plussatuulia tänne!+++++++++++++++++++++++++++
tikru.
Eilen en päässyt illalla palstalle kun tämä sivusto herjasi vaan että tästä ip:stä on häiriköity palstaa... Kauhiat viroitus oireet oli mulla.
Jeps ei tätiä ja enkä testannut tänään. Sinnittelen huomiseen. Lämmöt tulviat taas ylös päin ja illala etoi ihan mahdottomasti. Nyt kaikki peukut ja varpaat pystyyn. Mä en tiedä miten mä kestän töissä.
T: Vacsuli kp 42/38-40, yk6
pikaisesti... (vaikka ei pitänyt tänne tulla just nyt...)
_JOKU KYSYI: (unohdin just... sori)
_admini78: Tikutatko ekaa kiertoa?
haaskasin kyllä viimekierrossakin ylenmäärin tikkuja! en edes kehtaa sanoa montako, mutta en tikuttanut 2 kertaa päivässä vaan aloitin kp11 ja jatkoin kp24 asti... laskekaan siitä. heh. muutaman kerran sain haamua ihan lopussa ja viiminen tikku oli puoli-vahva. ja siitä 10 pv:n päästä tuli täti. eli en tiedä mitä mun kropassa tapahtui. ENKÄ edes laittanut ylös paperille että tikutinko oikeasti joka päivä vai kuvittelenko vain... ja että mitä niissä tikuissa oli tarkaalleen ottaen.. tai että mihin aikaan tikutin ja olinko juonut vai en. Eli en voi sanoa tuosta ekasta kierrosta juuta enkä jaata - metsään meni kuitenkin - ovuloin tai en. Meillä oli aika paha riita kp18-20 yhtenä vkloppuna, jolloin luultavasti ovuloin. mutta minkäs sisulleen voi; ei pupuiltu ei. Meillä oli siis totaali pupuilu-tauko kp16-23! eli miten sitä olis voinutkaan raskautua?!?! kierto oli 33 päivää ja se oli eka luomukierto renkaan oton jälkeen. ja mulla on PCO todettu joskus; ja edelleen toisessa munasarjassa oli useita pieniä rakkuloita, toisessa onneksi VAIN YKSI! :) eli ehkä olin ovuloinut. kävin gynellä kovien kipujen takia kp28. Ne kivut loppui tädin kivun tuloon. ja nyt ei taas oo tädin poistumisen jälkeen ollut mitään tuntemuksia. eli niitä odotellessa. ;)
-A78- *ottaa nyt itseään nisksasta kiinni ja raahaa jonnekin*
Mulla juuri eka tikutettu kierto meneillään. Ilmeisesti toiset tikuttaa kahdesti päivässä siinä vaiheessa, kun viiva alkaa pikkuhiljaa vahvistumaan. Ja tosiaan, pupuilua vaan, joka tapauksessa! ;) Itse halusin tikuttaa ihan vaan varmistuakseni, että ylipäänsä ovuloin, ja myös, että saa pupuiltua reilummin juuri oikeaan aikaan, kun ollaan useampi kierto menty joka-toinen-päivä taktiikalla, eikä ole tullut toivottua tulosta... Jospa nyt sitten =)