*~*~*TAMMIMAMMAT*~*~* Ma-To, viikko 18
Uusi viikko, uudet kujeet!!! Kuinka monella on vapun aikoihin testaus???
Kommentit (94)
Mimmi jo ehti perustaa uuden viikko pinon, kiva ja kiitos :)
Täällähän on jo ekat plusatkin saatu, eli suuren suuret onnittelut!!!
Ja hurjasti onnea matkaan myös testaajille ja pian testaaville.
).( Täällä ei mitään ihmeellistä. Koko ajan sitä tarkkailee kroppaansa et tapaahtuuko mitään, tänään oviksesta 7 päivää. Vkonloppuna jo olin tuntevinani painon tunnetta alavatsalla mutta sitten tajusin että on ollut vatsa tosi kovalla eli siitähän se sit varmastikin johtui :(
Eilen netissä surfailin ja löysin ihanan ja mielenkiintoisen videon helistimestä. Miehenkin istutin koneen ääreen katsomaan sitä ja kylläpä tuo katsoikin mielellään. Videolla näytetään munasolun irtoaminen ja hedelmöittyminen jne. Laitan sen linkin tähän jos joku haluaa käydä katsomassa, jos ei ole jo käynyt :)
http://www.helistin.fi/?page=5185359
Eli siinä toi: Life`s Greastest Miracle
Toivottavasti toi linnkki toimii :))
Aiva ihanaa vappuviikkoa kaikille ja paljon +++++++++++++ säteitä
Mulla periaatteessa piinaviikko... Ei passaa ajatella, tai alan hermoileen ihan tosissani! Pariin kuukauteen ei ole ollu oikeastaan mahdollisuuksiakaan raskautua, kun oli terot ja mulla on niin pitkä kierto etten ehtiny ovuloida millään ennen kuuria. Nyt ehkä on mahdollista, että olisin ovuloinut eli olis teoriassa mahdollisuus raskauteen. Ovisoireetkin olin tuntenevani ja pupuiltiin useampana päivänä...
Aamusella testasin sillä apteekin omalla ja negaa näytti, ja mittasin lämmöt ja neki oli taas 35,2 eli ihan normit.. Nyt vaan ootellaan tätiä.
Taitaa olla mulla kierto vielä synnytyksen jäljiltä sekasin.
Helmikuisiin siispä siirryn, mutta taidan pitää nyt palstataukoa ja keskittyä kaikkeen muuhun, jospa sillätavoin stressaamatta vauva tulisikin, aivan kuten esikoinenkin :)
Tikru. ja Amber, tulkaahan jo kertomaan meille hyviä uutisia!!
mammmaa kp34/33 yk2
Hirmuisesti onnea Noffetukselle plussasta!!!! Ja plussaonnea muille testaajille :)
Itse testailin lauantaina kp 20, kun tuo ovis oli ilmeisesti jo kp 10, mutta negaahan se tietysti näytti :( vaikka testi oli sellainen tosi herkkä. Jonkinlaisia oireita on ollut, mutta kun ne voi tarkoittaa ihan kumpaa vaan... Mutta ajattelin testata keskiviikkona uudelleen, kun silloin alkaa kuitenkin tuo vapun juhlinta, niin tietää sitten kuinka kovasti voi juhlia ;)
Ja nyt sitten niitä plussa uutisia tälle viikolle oikeen reippaasti!!!
bambiino kp 22/24? yk 1
Olen tuolla joulukuisissa hengannut ja nyt näyttää että olen siellä yksin :-/ No oletettu ovis oli niin myöhään että la olis tammikuun puolella.
Tänään testasin Mammaksi testillä ja negaa näytti. Ja lömmöt tulivat jonnin verran alas, yö tosin oli katkonainen niin en noihin lämpöihin luota. Tädin tuloon olen varautunut tälle päivälle. Jos ei tule niin testaan vappuaattona ja apteerin omalla. Ärsyttää jos kierto täästä vielä pitenee.
T: Vacsuli kp 41/38-40, yk6
Ja paljon onnea plussanneille ja isot pahoittelut tädin yllättämille!
Näinhän tää on... Pitäis pysyä poissa täältä ja olla stressaamatta, mutta heti kun on mahdollisuus, niin tänne vaan.. Nyt aamun eka asiakas perui ja siis ei kun muuta kun nettiin heti.
ON ei kummempia, nyt vasta kp 7. Greippimehua lipitellen...
Tikru ym. tulkaahan kertomaan plussauutisia!!!
V
Kiitos @lise linkistä, kävin heti katsomassa ja on se vaan niin.. ihmeellistä. Moni on täälläkin sitä sanonut, että niin monen asian pitää mennä nappiin, että se raskaus onnistuu ja niinhän se taitaa olla. Jotenkin vaan niin käsittämätöntä että joku sitten voi vahingossa tulla raskaaksi :)
Margalle pahoittelut tädistä ja Vacsulille ja mammaalle pahoittelut negasta. Nyt kyllä sais Tikru. tai Amber04 kertomaan plussa-uutisia :)
ON: Jännittää kovasti, tänään sinne lääkärille meno. No, jännitän kyllä vähän aina muutenkin gynellä käyntejä mutta tänään erityisesti :) Luulen, että ovis on nyt parin päivän sisällä.. En ole vielä saanut vahvistusta näillä testeillä, mutta halukkuus on taas sitä luokkaa, että pakko olla oviksesta kyse ;)
Annu_81, kp 9/27, yk 4
mitäs muutakaan sitä tekis kuin tulis heti herättyään tänne. (tulin jo kyllä 7.30 ekan kerran) ;)
oliko joku plussannut? höh. en sitten millään muista.
eikä tässä pääse edellisiä viestejä samaan aikaan tarkastamaan.
no, jollakin on kuitenkin nyt samat päivät menossa kuin mulla siinä kp10 kieppeillä.
Tässä mietin että mikähän kellon aika olis sopiva tikutusaika... Eilen päätin että tikutan klo 11 tänään. Mutta se on kyllä huono aika; en pysty pidättelemään 2 tuntia juuri tuolloin. Tänään sitten kävi niin että 9.55 meinasi kupla haljeta otsasta ja greippimehut tuli korkojen kera - ainakin litra virtsaa. heh - mielenkiintoista. ja sittne ku BLONDI olen niin enpä tajunnut että voisinhan SILTI testata 11, ku siihen asti taas pystyisin olemaan.. MUTTA tää idiootti meni ja kastoi sen tikun tohon litraan(no puoli)... :D eipä siihen tikkuun mitään tullut. Eli huominen strategia tätyy miettiä tarkkaan. vai tikuttaisko vasta KE??? ku mulla luultavasti kierto on siinä 30-33 eli ei nyt vielä kannattaiskaan tikutella. ei kierto ainakaan alle 28 ole!! on tää vaikeeta. Eihän tuo tikutus nyt sitä tarkoita etteikö pupuilla vois muutekin, joten ei noilla tikuilla niitä lapsia tehdä. *pyörittää silmiään*
no, kalliiksi tuo tulee jos ihan turhaan niitä tikkuja tuhlaan. kyllä niitä mulla on 24kpl eli ihan hyvin vois vaikka 2 krt päiväs tikuttaa. mut haaskausta se on ainakin täs vaiheessa.
Tuleepa nyt turhaa löpinää yhdestä tikusta... ;)
ADMINI78
[color=red]PLUSSAUUTISIA[/color] odotellaan =) Tulkaahan testailijat jakamaan uutiset meidän kanssa, jookos? Etenkin Amber04: Täällä jännitellään sun puolesta!
AnniHelen@ ja Mimmi75: Teillä testauspäivä lähestyy =) Onko mitään tuntemuksia? ;) [color=blue]...Pehmeitä Plussatuulia...[/color]
Pinkspinks: Saitko oviksen bongattua? Olen itse aivan uusi tikuttelija, mutta jostain keskustelusta luin, että toisilla menee LH-huippu niin nopeasti ohi, ettei välttämättä ehdi testiplussaa saada. Toiset taas ovat raskautuneet, vaikka ei ovisplussaa ole näkynyt ja on luullut, ettei ovuloi. Yritän siis sanoa, että vaikka et ovisplussaa olisi tikkuun saanut, ovulaatio on saattanut normaalisti tapahtua; ei siis kannata jättää tuon takia pupuilematta ;) Oletko seurannut muuta, esimerkiksi lämpöjä?
Vasculi75: Tervetuloa mukaan joukkoon! =)
Pahoittelut tädin " uhreiksi" joutuneille ja negan testanneille =(
admini78: Tikutatko ekaa kiertoa? Mulla juuri eka tikutettu kierto meneillään. Ilmeisesti toiset tikuttaa kahdesti päivässä siinä vaiheessa, kun viiva alkaa pikkuhiljaa vahvistumaan. Ja tosiaan, pupuilua vaan, joka tapauksessa! ;) Itse halusin tikuttaa ihan vaan varmistuakseni, että ylipäänsä ovuloin, ja myös, että saa pupuiltua reilummin juuri oikeaan aikaan, kun ollaan useampi kierto menty joka-toinen-päivä taktiikalla, eikä ole tullut toivottua tulosta... Jospa nyt sitten =)
).( Ovis siis löytyi ja hyödynnettiin =D Nyt vaan huomaan kovasti miettiväni mahdollista testipäivää. Viime kierron haalea plussa ennen kuukautisia sai mut silloin vakuuttuneeksi, etten enää testaa ennenkuin kuukautiset ovat reilusti myöhässä, mutta johan sitä on pyörtämässä mietteitään ;) Noh, katsellaan...
Shania kp 16/28(-30) yk 6 (dpo 2)
Tosi omaperäinen otsikko minulla... :D
Pahoittelut tädin yllättämille. :(
Itsellä ei ole kovin hyvä olo... Kurkku on kipeä ja päätä jomottaa. Juuri vähän aikaa sitten olin flunssassa. Mikäs kierroe tästä nyt on tullut.. ?? Pienin on myös nuhassa.
Omaan napaan ei muuta kun odottelen tässä ovista... Nyt on vasta kp 6, joten onhan tässä vielä aikaa parantua. Jos ei mies sitten tule kipeäksi. Ovis on luultavasti 6.-tai 7.5. Ei tuli jo kyllä veren sekaista limaa (sori). Viimeksi limat alkoi jo kp 7. Viime kierrossa oli juonut kierron alsusa veteen sekoitettua sitruunatiivistettä. Kun en saa greippimehua alas. Josko se sitten olisi aloittanut limat jo niin aikaisin. Mutta ovisplussa tuli vasta kp 16 tai 17. Jos tämä kierto olisi vähän lyhyempi. Siis että ovis tulisi tuolloin 6.5. (mun synttäripäivä :) )
Oinass: sinäkö kirjoitit milloin olisi hyvä puuhailla? Siis kun ei jaksa hirveän usein, vai miten se menikään? Kuuntelen tässä samalla kun nuo pienet riehuu tuolla, niin on vähän vaikea keskittyä. Minulle gyne antoi viimeksi neuvon, että joka toinen päivä ja kp 10-16 olisi hyvä puuhailla jos kierto on säännöllinen. Minä yritän olla itse liikkeellä tässä kierrossa vähän myöheemin ja yritän tähdätä tuohon kp 14. Kun yleensä on aloitettu liian aikaisin ja sitten on väsymys iskenyt.
En ehdi nyt muuta... kun junnut riehuu. Tällä viikolla tulee prolaktiinikokeen tulokset.
Hyvää viikon alkua! =) Tsemppiä! :)
Kp 6/26-30, yk 9
Joo tein mä testin, ja ihan arvattu tulos mulle, eli täysin valkoisen puhdas nega :(
No, eikös se niin mennyt että niin kauan kun ei tätiä on toivoa, eh...
En oikeen osaa noita dpoita laskeskella vaikka äsken koitin, että jos mulla tuli ne kananmunalimat kp14 niin mikähän dpo ois mahdollisesti tänään kp27? Puuhailut lopetettiin varmaan vähän etuajassa eli kp15 yöllä, melkein siis kp16, heh hee...Tosta kp15 koitin tuumia että jos silloin oli viimeinen pupuilu niin kai se oletettu hedelmöittyminenkin olis sit ollu niillä paikkein vai ihan siitäkö se lasketaan, ni oisko tänään sit dpo12 sen mukaan eli ois jo näyttäny jos ois näyttääkseen? EN MÄ OSAA!! Kerro jos tiedät tosta jotain paremmin jookos joku? :D
No, ehkä jos täti ei tule (vaan uskon että tulee) niin vapun jälkeen vois testailla uudestaan, vaik kyllä mä henkisesti jo helmimammoihin kuulunkin :(
Tikru, olihan sulla edes ne 2 viivaa, olihan? Ja pahoittelut muillekin jotka tänään sen negan nappas mun lisäksi tai jonka täti tavoitti jo, tyhmä päivä eiks niin ;)
amber kp27/26-30 yk7 nega testattu aamulla :(
Pahoitteluni negasta... Jospa se vielä plussaksi muuttuis!
Noista DPO:ista; Sehän tarkoittaa " days past ovulation" eli päiviä jälkeen ovulaation, joten ovispäivä=dpo0, ja jos ovis on kp.14, niin kp.15=dpo1, 16=dpo2 ...ja nyt kp.27=dpo13. Oletko varma, että ovis oli kp.14? Vai tikutitko silloin oviksen? Jos ovis on kp.14, niin ei silloin enää hyödytä pupuilla kp.16, koska ei munasolu elä niin pitkään. Sen sijaan ovistikkuhan näyttää LH-huipun, jonka jälkeen 12-24h kuluttua ovulaatio tapahtuu.
Sais nyt jo tulla niitä plussia... Tikrulla varmaankin tuli +++?!?! Vai?
Tammimammoille peukkuja! Ja onnittelut jo plussanneille.
Tämä kierto on itselläni vähän huonolla huomiolla. Ovisajan pupuilut jäi todella vähiin, sillä olin niin väsynyt töistä ja iltamenoista, että en millään löytänyt virtaa sähkyhommiin. Nyt vähän jurppii jälkikäteen, mutta kun ei jaksanut eikä haluttanut niin minkäs voit... Ensi kierrossa sitten papemmalla onnella.
Aloin tässä kierrossa syömään vitamineeja. Löysin ihan tavallisesta ruokakaupasta Omega3kapseleita, joihin oli lisätty foolihappoa. Ja sitten yritän lipitellä omanaviinietikkaa, mutta voi jee se on pahaa!
-vauvaksi- kp 19/28
shania: En ole ovista bongannut :( Tikuttelin kp10 alkaen, tänään (kp17) viimesen kerran. Ja useana päivänä tikutin kahteen kertaan. Mutta kun ei niin ei. Muutenkaan ei ole ovisoireita (limat, seksihalut) ollut tässä kierrossa, joten pessimistinä olen suunnannut katseeni jo helmikuulle... Lämpöjä en ole seurannut, kun olen huomannut että meidän mittari näyttää mitä sattuu.
Mutta toivoahan on niin kauan kun tätiä ei näy, eikös ;)
Nyt ihan oikeasti en enää tilaa ovistestejä (olen sanonut näin ennenkin..). Olen tässä kierrossa tuhlannut 12 kpl testejä.. Ei kestä opiskelijan rahapussi tätä menoa. Huh.
Pikaista paranemista kaikille kevätflunssalaisille, ja tsemppihalit tädin yllättämille!
PLUSSAtuulia meidän pinoon!!!!!
-PP
Täällä ollaan sitten sairaana. Kuumetta ja yskää. Aamulla koitin etsiä tietoa, miten kuume vaikuttaa ovikseen, mutta mitään varmaa vastausta ei löytynyt. Jonkun lähteen mukaan kuume estää/siirtää oviksen ja toisen lähteen mukaan se ei vaikuta.
Voihan olla, että ovis on jo ollut, kun kiertopäiviä olikin ehtinyt kertymään jo 14. Limoja en oli hirveästi muistanut tarkkailla. Perjantaina oli ihan lupaavat. Tuntuu, että nyt on jo ollut kuivempaa, joten oiskohan se ovis sitten ollut jo viikonloppuna. Mulla, kun ei ole mikään kovin pitkä kierto.
Laskeskelin tuossa äsken mahdollisia testipäiviä. Äitienpäivä voisi olla hyvä testipäivä, sillä sinä viikonloppuna saattaa menkat alkaa. Ja mikä olisikaan ihanampaa, kuin saada plussa äitienpäiväksi. Toisaalta, edellisenä päivänä on aika isot pippalot tiedossa, joten olisi hyvä testata jo ennen niitä.
Vappuaattona tulee tasan 4 vuotta siitä, kun testasin esikoisesta plussan. Voiko siitä olla jo niin kauan?
Plussauutisia jo innolla odottelen muilta! Ensimmäinen olikin jo plussannut. ONNEA!
-Joie kp 14/25-27
Mimmi75:
Pahoitteluni negasta... Jospa se vielä plussaksi muuttuis!
Se nimenomaan muuttui :D
Eli mitähän mun NYT pitäis ajatella, iik, ääh, jätin sen testin tohon pöydälle että mieskin näkee sen negan kun tulee kotiin, ja tuli ja näki negan, söi siinä ja katseli samalla, ei mitään viivaa, sitten mä otin sen testin ohimennen vielä syyniin, eikä tarvinnu ku vilkasta sitä ni hitto, siinä oli tullu toinen viiva :/ 2,5h tekemisen jälkeen, tossa ohjeessa lukee että ei pidä tulkita 10min jälkeen,
eli meinaako että toi Acon Early Detection antaa noita vääriä haamuja eli roskishaamuja jos kuluu tunteja? Vai mitä mun nyt pitäis aatella,
en voi mitään mutta oon ihan täpinöissä nyt vaikka tiiän että tollasia voi tulla, mutta, nyt tulee ehkä mielipuoliselta kuulostava tunnustus, pakko silti nyt kertoa vaikka pitäisitte ihan sairaana,
mä otin tuolta jemmasta syksyiset r-testit, joo oon pipipää säästäny ne, esikoisestakin on tallessa äitiyspakkaukseen pakattuna ni meinasin säästää noikin syksyllä mut meni kesken enkä saanu heitettyä roskiin kuitee sit kun jotenkin tuntu että jo luovuin raskaudesta ni en pystyny luopumaan noista plussista, hullu oon ja nyt aihe vapaalla hakataan mut ku joku tän sinne linkittää, hih hii,
no anyway, ne on tallessa, ja otin esiin ja vertasin tohon tän päiväiseen, juu 8kk vanhoja testejä, hah haa, mut ne viivat siis oli haaleita mut plussia, ni vertasin, ja tää on kuivuttuaan nyt samanlainen, eli ääh, antaa toivoa että olis nytkin samanlainen hento plussa kyseessä, mut enpä tiiä arvaisko uskoa kun siis meni se 2,5h että muodostu, syksylläkin meni kyl yli sen tulkitsemisajan ja siis oli silti oikea plussa.
Tyhmää ja jännää, me mennään ostamaan mulle uus testi ja teen sen huomenna aamulla, haluisin tehdä heti mut mies kielsi :)
Sit hitto, ahdistaa ku tosiaan syksylläkin sain niin hentoja viivoja vaan (4kpl) ja sit jotaa rv5+ vasta tuli vahvempi ja meni kesken sit sitä muutaman viikon päästä, et jos nää haaleat viivat enteilee tuulimunaa tai jotain muuta epäonnistumista, esikoisesta tuli ihan hyvät viivat muistaakseni no yksitais olla kapeampi mut pari ihan selvää viivaa sain, no sillo testasin kyl vasta ku oli menkat han oikeesti myöhässä pari päivää, nythän ei oo..
Sori mä oon ihan sekasin nyt ja höpötän vaikka mitä, esikoinen katto tota testiä kans ja sano eka et yks viiva, eiku on toinen ihan vaaleenpunanen eli äiti se tarkottaa että sulla on vauva masussa, vai tarkottaako? Sanoin että äiti ei tiiä ja ostetaa äitille uusi vauvatesti :) ja olin jo päättäny etten kerro sille enää jos uudestaan tärppää ennenku on varmemmat viikot, ku se otti niin raskaasti keskenmenon syksyllä, puhuu siitä vieläkin että jos äiti sun masuun tulee uusi vauva joka jaksaa kasvaa jne :(
No, en tiiä, ääh, mä oon ihan sekasin, eli jos onko tietoa että tuleeko noita vääriä roskishaamuja helposti tolla Acon Early Detectionilla, oon nyt muutaman kierron testannu niillä ja ei oo kyl tullu mitään monenkaan tunnin päästä eikä seuraavanakaan päivänä, joo hullu oon ja säästelen aina päivän tai jopa seuraavankin jos täti ei tuu, ja täti on siis tullu ajoissa, mut entäs tää juttu? Onkohan ihan nega vaan silti..vai joku kemiallinen? Tai jotain, mitäh..
amber 27/26-30 yk7 roskishaamu saavutettu :D
http://www.vauva-lehti.fi/keskustele/tm.asp?appid=46&m=12965073&p=1&tmo…