Apua ;((( Eilen vastasyntynytää katsomassa, tänään aivan kauhea flunssa ja kurkkukipu!!
Eilen olin ihan kunnossa ja siksi uskaltasin mennä vauvaa katsomaan...yöllä heräsiin kovaan kurkkukipuun ja nyut on kauhea tauti päällä. Eilen pidin viikon ikäistä sylissäni useita kertoja, puhuin vauvalle joka oli sylissäni eli siitähän on suusta lentänyt pöpöjä vauvaan...on niin paha mieli ja koko ajan vaan ajattelen sitä pientä.
Soitanko vauvan äidille asiasta ja huolestutan? Vai luotanko ja toivonko että tuo rintaruokittu vauva omaa sen verran vastustuskykyä eikä saa tartuntaa? Äiti on ihan hirveä stressaaja ja varmasti saa hirveän huolen jos kerron...mitä mä teen auttakaa! (vauvan vanhemmat ottavat tietoisesti riskiä, isompi sisarus on edelleen päivähoidossa ja voi yhtälailla tuoda tauteja kotiin samoin vieraita on käynyt jatkuvasti vauvaa katsomassa)
Neuvoja kiitos!!
Kommentit (4)
Maidontulo ehtyy. Mutta en kieltäs jos olette yhteydessä
Turhaa kertoa, kun ei voi kun odotella.
eihän sille voi mitään että tulee kipeäksi!
Kerro äidille asiasta niin tietää mistä on kyse jos vauva tuleekin kipeäksi.
Enemmän hän ahdistuu jos vauva onkin yht' äkkiä outo eikä ole aavistustakaan mistä voisi olla kyse.
Itse ainakin haluaisin tietää enkä tosiaankaan olisi vihainen.
Mutta siitä voisin suuttua että joku olisi niin ajattelematon ettei kertoisi tuosta.
Itse kertoisin suurempia syyllistymättä tai hysterisoimatta.