Miten olet kokenut, jos muut saavat työpaikan, vaikka sinä olisit saanut parempia numeroita opiskeluaikoina??
Itse en voi ymmärtää miten opiskelijakaverini nappasi työpaikan samasta harjoittelupaikasta, jossa yhdessä olimme. Minä vielä huomautin pomolle, monista virheistä mitä kaverini sai aikaan..
Myönnän, että kaverini on innovatiivisempi ja aikaansaavampi, mutta tekee sitten taas virheitä.
Minä olen tarkka ja huomaan myös toisten virheet ja epäkohdat. Outo tämä pomo, kun ei huomannut MINUN osaamista.
Mihin minä soveltuisin ja mihin katoaa koulutuksen suomat parhaat arvosanat?
Ihmettelijä
Kommentit (33)
Mä pääsin ajan kanssa pahasta mielestä eroon. Olin siis ollut aika varma että minä nappaan työpaikan (oli useita paikkoja auki) ja että minulla oli paremmat paperit kuin näillä kavereillani sekä (tiedän 100% varmuudella) olen ahkerampi kuin he.
Minulla tilanne oli siis sikäli eri, että me kävimme vain haastattelussa, jonka perusteella haastattelijat sitten tekivät valinnan. Sinulla ap taas on ollut takana työharjoittelu, joka ilmeisesti on kestänyt pidempään? Sanoit, että tämä toinen jäi juttelemaan muille muita juttuja kuin työasioita? Tuo onkin sellainen mitä itsekin pitäisi opetella :) Meidän työpaikalla etenee nimittäin vain suhteilla eli pitäisi osata olla hyvää pataa esimiesten kanssa muutenkin kuin vain työjuttujen osalta.
t. 20
on iloinen siitä, kun joku saa työpaikan. Minä en jaksa ainakaan olla kiinnostunut, onnitella ja kysellä. Voin ymmärtää näin luokkakavereiden ärtymyksen täysin.
T: Ap. n kanssa osittain samaa mieltä
Itse opiskelen parhaillaan, opinnot valmistumassa. Kaverit saivat työpaikat ennen minua, onnittelin kuitenkin ja kyselin niistä paikoista. Ainakin mun alalla ei kannata koskaan polttaa siltoja takanaan, eikä suututtaa ketään. Kun se seuraava työmahis voi ollakin sitten sen kaverin kautta.
Nyt sain sitten itsellenikin paikan.
Kyllä minäkin juttelen ihmisten kanssa, olen ymmärtänyt, että minulla on liian neuvova- tai dominoiva asenne, tiedä sitten johtuuko siitä?! Jotenkin tuntuu kiittämättömältä, vaikka huomautin myös pomon pikku virheistä, näinkö hän minua sitten muisti?
Jälkikäteenkin vielä laitoin viestiä kaverini mukana yhdestä huomaamastani seikasta, pomo oli kuitenkin kiittänyt ja sanonut, että hyvä kun huomasit ja siinä se sitten olikin.
ap
en palkkaisi sinua, pahanilkinen ja kateellinen.
Ymmärräthän, että joihin duuneihin tarvitaan luovuutta ja toisiin tarkkuutta, ilmeisesti tässä luokkakaverisi saamassa työssä arvostettiin enemmän luovuutta kuin tarkan puurtajan pikkutarkkuutta. Oikeat henkilöt, oikeille paikoille, niin se pitääkin olla, hillitse nyt itsesi ja kateutesi ja löydät vielä itsellekin hyvän paikan.
Vierailija:
Kyllä minäkin juttelen ihmisten kanssa, olen ymmärtänyt, että minulla on liian neuvova- tai dominoiva asenne, tiedä sitten johtuuko siitä?! Jotenkin tuntuu kiittämättömältä, vaikka huomautin myös pomon pikku virheistä, näinkö hän minua sitten muisti?Jälkikäteenkin vielä laitoin viestiä kaverini mukana yhdestä huomaamastani seikasta, pomo oli kuitenkin kiittänyt ja sanonut, että hyvä kun huomasit ja siinä se sitten olikin.
ap
Menit huomauttelemaan pomosi virheistä??
tunnolliset koulutytöt voivat olla työpaikalla todellinen " pain in the ass" .
Meidän työpaikalla tuo on todellinen ongelma. He pelkäävät virheitä ja muutoksia niin, että puutuvat paikoilleen.
Muiden töistä näkevät vain ne virheet, eivätkä voi sietää sitä, että joku ei suunnilleen kuole tehdessään virheitä. (Kyse ei ole ihmishengistä, vaan esim. siitä että tekee satunnaisen kirjoitusvirheen...)
Kaikkia mahdollisia muutoksia vastustetaan adressein jne.
vai ihanko oikeasti luulit, ettei ap. n kaltaisi tyyppejä ole olemassa.
Ja tämä kaverini vaan naureskeli ja alkoi oikein luettelemaan omia mokijaan ja miten niitä oli paikkaillut..
ap
ja hän on laskenut että tää mokaileva ihminen on firmalle arvokkaampi kuin sinä.
Nehän nauroi sinulle päin naamaa, etkä sinä edes tajunnut! Olet sinä tosiaan sosiaalisesti taitava ihminen.
Vierailija:
Mikä on oma heikkoutesi, ap?