Ex leikkii lapsen hengellä
Ex ei ajattele lastaan sitten yhtään. Hänellä on nyt tapaamiset joka toinen viikonloppu. Ennen oikeudenkäyntiä huoltajuudesta.
Noh, nyt haki viikonlopuksi lapsen itselleen. Lapsellaa on ollut jatkuva korvatulehduskierre. Nyt exälle lähtiessä korvat ja lämpöily ok, mutta yskää ja nuhaa. Mitä tekeekään ex. Vie lapsen lääkäriin. Ei kerro minulle mitään asiasta. Ja miten sain tietää asiasta? Yritin tavoittaa exää, mutta ei vastannut kahteen päivään. Otin yhteyttä hänen vanhempiinsa jotka kertoivat että kaikki ok ja ex käyttänyt lasta lääkärissä.
Miksi pitää olla näin vaikeaa. Lapsella on paljon allergioita ja ex ei halua pitää minuun yhteyttä (ei varmaan edes tajua, että lapsella voi olla lääkeaineyliherkkyys) niin saan jatkuvasti pelätä mitä exän luona tapahtuu.
Luotan että hän pystyy huolehtimaan lapsen perustarpeista, mutta koska on kostonhaluinen minua kohtaan ei pidä missään asioissa minuun yhteyttä. Lapsen asioissa tulisi pitää ja siksi pelkään, mutta voinko tehdä asialle mitään? Tuskin?
Kommentit (43)
teetkö sinä täyden tilanneraportin exällesi joka päivä? Miksi exäsi pitäisi se tehdä tapaamisten aikana? Miksi roikut exässäsi?
On sinun tehtäväsi antaa exällesi tarvittava tieto lääkkeistä, yliherkkyyksistä ym - nimenomaan sinun pitää antaa se tieto, miksi exäsi pitäisi tietoa pyytää?
Kyllä tässä tarinassa on edelleen palikoita, jotka ei täsmää kokonaisuuden kanssa.
Ensinnäkin lapsen henki ei ole kai ollut menossa, koska eihän lapsi ole saanut mistään antibiootista mitään allergista reaktioa, puhumattakaan että olisi tullut anafylaktista shokkia.
Lisäksi edelleen ihmettelen suunnattomasti sitä, että jos alle vuoden vanha on viikonlopun tapaamisissa isällään, jos hän vielä kurkulla on veistäkin pitänyt. Alkoholisti, väkivaltainen ja rikollinen saa oikeuden päätöksellä pitää vauvaa noin pitkiä aikoja ja ilman valvottuja tapaamisia?
Jos oikeasti on näin, niin niin oletko ollut yhteydessä perheneuvolaan? Jos et ole, niin mikset? Onko itselläsi jotain salattavaa? Vai onko kyse siitä, että oikeasti liiottelet asioita? Jos et liiottele, niin täällä voivottelu ei auta lasta vaan hae teille oikeasti apua!
Kyllä lakimiehen kanssa poliisille ilmoitukset varkaudesta mm. on tehty. Poliisien toimita kun on vain aikas hidasta suomenmaassa.