Ex leikkii lapsen hengellä
Ex ei ajattele lastaan sitten yhtään. Hänellä on nyt tapaamiset joka toinen viikonloppu. Ennen oikeudenkäyntiä huoltajuudesta.
Noh, nyt haki viikonlopuksi lapsen itselleen. Lapsellaa on ollut jatkuva korvatulehduskierre. Nyt exälle lähtiessä korvat ja lämpöily ok, mutta yskää ja nuhaa. Mitä tekeekään ex. Vie lapsen lääkäriin. Ei kerro minulle mitään asiasta. Ja miten sain tietää asiasta? Yritin tavoittaa exää, mutta ei vastannut kahteen päivään. Otin yhteyttä hänen vanhempiinsa jotka kertoivat että kaikki ok ja ex käyttänyt lasta lääkärissä.
Miksi pitää olla näin vaikeaa. Lapsella on paljon allergioita ja ex ei halua pitää minuun yhteyttä (ei varmaan edes tajua, että lapsella voi olla lääkeaineyliherkkyys) niin saan jatkuvasti pelätä mitä exän luona tapahtuu.
Luotan että hän pystyy huolehtimaan lapsen perustarpeista, mutta koska on kostonhaluinen minua kohtaan ei pidä missään asioissa minuun yhteyttä. Lapsen asioissa tulisi pitää ja siksi pelkään, mutta voinko tehdä asialle mitään? Tuskin?
Kommentit (43)
Ihmettelen kyllä miten noin pienellä lapsella on muutamaa tuntia pidempi tapaamisaika erossa äidistään.
Tarkennan vielä, että exällä ollut tapaamisia vasta muutama takana. Tapaamisilla hänellä on ollut lapsen lääkkeet mukana ja tarkat hoito-ohjeet. Nyt, kun lapsella on vain konrollit korvien takia ei lääkkeitä ollut ja hän vei lapsen lääkäriin mikä toki hyvä asia.
Kuitenkin hänen olisi kannattanut kysyä:
A) mitä lääkkeitä lapsi on jo syönyt (immuniteetti syntyy aikas pian jos turhaan syötetään samoja lääkkeitä)
B) mahdollisen allergiayliherkyyden takia
Korostankin, että lääkärille vienti ei haittaa, mutta koska lapsi on syönyt montaa eri lääkemerkkiä, olisi jo lapsen elimistön takia syytä selventää, mikä lääke puree mikä ei, mille on jopa yliherkkä. Kuitenkin lääkekuuri on aina muullekin elimistölle varsinkin pienellä lapsella rasite.
onko lapsi edes allerginen millekään vai onko sinun olettamus että on yliherkkyyttä jollekin?
Olisit ilmeisesti kertonut jos lapsella olisi jotain todettuja allergioita.
Eikö tässä ole pointti siinä, että jos olisi allerginen ollut,ei tämä entinen kumppani kokenut aiheelliseksi edes kysyä asiaa?
ja ap ei ole kertonut lapsen olevan allerginen millekään vaikka sitä vielä erikseen kysyinkin.
Oma lapseni on allerginen joillekin lääkkeille joten tiedän tästä asiasta jotain. Altistuskoe on tehty asian varmistamiseksi ja tiedot on kirjattu papereihin keskussairaalassa ja sieltä on lähetetty tiedot myös terveyskeskukseen.
Mistä ap sai tiedon että lääkärissä on käyty jos mies ei hänelle puhu, alle vuoden ikäinen ei kertoile itse vielä asioitaan.
Lukaise vaikka alkuperäinen viesti niin tiedät..
Ok, jos puheyhteys on isovanhempiin kannattaa myös sinne tiedottaa jos lapsi on allerginen koska exällä on puheyhteys vanhempiinsa.
Aleerginen reaktio voi viedä hengen noin pieneltä.
En tiedä onko lapsi allerginen antibiooteille. Useille ruoka-aineille on.
Asian ydin on kuitenkin siinä, että lapsen elimistöä on rasitettu nyt muutenkin kovilla antibiooteilla jonka vuoksi hoitolinjan pitäisi jatkua lääkäriltä lääkärille. Itse sairaanhoitajana tämän tiedän hyvin itsekin. Vaikka lapsi ei allerginen olisikaan, on herkkä ja reagoi mm. ripulilla herkästi lääkkeisiin. Myös atooppinen iho on aina rasite.
Mies on senverran " ylpeä" ettei voinut minuun yhteydessä olla asiasta mitä lääkkeitä lapsi on juuri syönyt. Helpottaisi suunnattomasti, ettei lapsen tarvitsisi syödä turhia kuureja, jotka rasittavat elimistöä suotta. Se harmittaa lapsen takia.
ja edelleen, lapsi ei kuitenkaan siihen kuole vaikka söisi vielä yhden ylimääräisen kuurin.
älä huuda sutta ennen kuin siihen on oikeasti aihetta!!
onhan lääkärilläkin vastuu,onko aina eri lekuri?
Yhden mahataudin aiheuttaman kuivumisen takia on ollut letkuissa. Lääkäreillä tahtoo olla senverran kiire nykyään, etteivät tarkasta hoitohistoriaa.
Isä vaati lapsilisät itselleen. Lomakkeeseen merkitään tilinumero. Siinä ei kysytä onko se äidin vai isä tilinro.
Sanokaa mulle,että tää on Porvoosta,jooko?
Jos veitsi kurkulla joutuu elämään, niin kaikki on mahdollista.
Nyt lapsilisät tulevat tietenkin minulle.
Jotenkin arvasin, ettei täältä sympatiaa löydy. Isä on täällä hyväksi huomattu, kun on lapsen lääkäriinkin vienyt. Jokin osoitus isänrakkaudesta kai sekin sitten on. Tapahtuipa kenen kustannuksella tahansa.
Voin sanoa, että totta joka sana. Lähdimme kotoa, koska pelkäsin henkeni edestä. Kotoa lähdön jälkeen olen joutunut suunnattoman kostamisen kohteeksi. Työpaikkaani on koitettu exän toimesta tuhota, ex on puhunut että minut on toimitettu suljetulle osastolle mielisairaana yms. Hän on tuhonnut ja varastanut omaisuuttani.
Siksi pelkään lapsenkin takia. Exällä kun on niitä entisiäkin, joista ei välitä. Tämä meidän lapsi tuntuu olevan vain koston välikappale hänelle. En halua että lapsi joutuu kärsimään.
tai jotain...vaik nukkumaan. mut ei noilla tiedoilla vielä av herää samaan hurmioon kun kiljuskan kanssa.............
- ex ei puhu sulle - ei tarkoita etteikö lukisi ohjeita allergioista
- ex on käyttänyt lasta lääkärissä eikä ole kertonut siitä sulle - ei tarkoita etteikö olisi antanut allergiaohjeita lääkärille
- keskusteluyhteys välillänne on katkennut - erittäin ikävää, mutta tuskin aiheuttaa hengenvaaraa lapselle
eli, tilanne on huono, mutta alkuperäiselle otsikolle en edelleenkään näe perustetta