Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Miten työtunnit oikein lasketaan tällaisessa tilanteessa?

Vierailija
26.04.2008 |

Olen töissä tuntipalkalla, ja työtehtäväni perustuvat täysin siihen, mitä asiakkaat tilaavat työnantajaltani ja palkkaus tulee tehtyjen tuntien mukaan.

Ongelma on siinä, että työajaksi lasketaan virallisesti kaikki se aika, jolloin työntekijä on työpaikallaan - siis työnantajan käytettävissä. Minulla saattaa kuitenkin olla tilanne, että teen yhtä asiakasprojektia klo 8-10, minkä jälkeen en pääse edistämään kyseistä työtä ennen kuin saan esim. vastauksen johonkin sähköpostiin. En kuitenkaan pysty aloittamaan seuraavankaan asiakkaan työtä ennen kuin hän saapuu palaveriin klo 11.30.

Kysymys kuuluu: kenen piikkiin oikein pyörittelen peukaloitani tuon 1,5 tuntia? Enhän ehdi siinä kotiinkaan lähteä. Korostan edelleen, että palkkaukseni perustuu asiakkaiden laskutukseen ja normaalisti ennakolta sovittuun työtuntimäärään per projekti. En voi siis laskutella kumpaakaan asiakasta, vaikka olen fyysisesti paikalla töissä.

Kommentit (1)

Vierailija
1/1 |
26.04.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Myös meillä päivään voi kuulua useitakin tuollaisia " peukunpyöritys" tunteja, mutta koska on oltava valmiina kuitenkin heti tarpeen vaatiessa, niin se on työaikaa. Ehkä tilanne voi olla toinen, jos työnantajan kanssa olisi eritavoin sovittu. Mutta käsittääkseni silloin pitäisi töitä tehdä kotoa käsin, eli voisi sitten odotteluaikoina tehdä omia asioitaan eikä olisi kiinni työpaikalla.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla