Onko mies luuseri jos tienaa alle 2000€ kuussa?
Kommentit (47)
Vierailija:
akateemiselle 30-vuotiaalle perheenisälle. Haloo!Itse tienasin tuon verran 22-vuotiaana ekan vuoden opiskelijana.
Eli ei tuo meidän ainoa rahanlähde ole. Mutta miehistähän tässä puhuttiin.
puhuu asiaa.
Kyse on myös siitä, mitä kukakin pitää normaalina tai " perusjuttuna" kulutuksen suhteen. Meidän perheellämme on tapana elää jo ihan normaalistikin ekologisesti, yritämme kuluttaa mahdollisimman vähän ja mahdollisimman ympäristöystävällisiä tuotteita. Kyllä se nyt vaan niin on, että toimeen tulee Suomessa yllättävän pienelläkin rahasummalla, jos vaan ihan oikeasti yrittää. Jokaviikkoiset kampaajakäynnit tai sisäpihvit eivät ole pakollisia, eikä silti tarvitse elää KÖYHÄSTI.
Vierailija:
27 onko se ollut töissä opintojen jälkeen ollenkaan?
Siis oikeissa töissä.
Töitä teki kyllä opintojen ohessa perusopiskelijana (konsulttifirmassa, opettaja, radiossa, oman alan keikkatöitä), enkä oikein tiedä mitä ne " ei oikeat työt" ovat? Nyt tekee samoihin paikkoihin keikkahommia, mutta vähemmän.
ei ole koskaan ollut oikeissa töissä ja nyt lorvii apurahalla.
Kyllä minusta täyttää kaikki luuserin tunnusmerkit. Itse en koskisi pitkällä tikullakaan.
Vierailija:
27, niin, niinhän ne sanoo,
että luuserius periytyy.
No, sekä minun että miehen vanhemmat tienaavat _reippaasti_ yli suomalaisten keskiansioitten, tosi luusereita ;)
Itse en hitto tikullakaan koskisi alta 3000 tienaavaan mieheen. Joku raja sentään.
Vierailija:
ei ole koskaan ollut oikeissa töissä ja nyt lorvii apurahalla.
5 vuodessa. Mitä ne " oikeat työt" ovat jos yliopistolla opettaminen ja säännöllinen radio-ohjelman tekeminen ei sitä ole? Onko oikea työ vain vakinainen työ, ei osa-aikainen?
Aika erikoinen käsitys sinulla lorvimisesta, jos 8 h päivässä töitä (laboratoriotöitä, tulosten analysointia ja kirjoittamista) on lorvimista.
No provohan sinä oletkin.
mun mieshän tienaa n. 8000/kk ja itse en koskisi tikullakaan alle 5000 tienaaviin. Eli siis kenenkään teidän mieheen.
joista tienaa enemmän kuin 200 euroa kuussa...
Ja kyllä on lorvimista, jos päätoiminen tutkiminen ja väitöskirja vie KOLME VUOTTA.
Pieni vinkki: Kysy joskus tekeekö siellä muuta kuin selaa meiliä ja notkuu netissä.
kun valmistuin 28-vuotiaana. Olin koko opintojen ajan töissä, tienasin varmaan neljä kertaa enemmän kuin tuo väikkärin vääntäjä ja maksoin omistusasuntoa...
voi kuin olla samaa mieltä 43:n kanssa! VOI HUH miten pinnallista porukkaa täällä pyöriikään. Toivon että teistä suurin osa on provoja.
Ymmärrän totaalisesti että nainen jossain vaiheessa hermostuu tuollaisen luuserin hyysäämiseen. Alkuhuumassa ja lapsellisena varmaan sitä luulee jaksavansa ikuisesti moista leikkiä.
On täysin ymmärrettävää, että mies jossain vaiheessa hermostuu pinnalliseen ja asiat rahassa ja menestyksessä mittaavaan hysteeriseen naiseen. Alkuhuumassa sitä voi luulla, että se on vain ohimenevää, mutta kappas, kun on lapset tehty; nainen se istuu vaan koneen ääressä netissä ja vaatii lisää mania pöytään.
alun perinkään saamatonta naista ristikseen...
ja on tyytyväinen omaan elämäänsä.
Jos ei ole tyytyväinen omaan elämäänsä eikä kuitenkaan tee mitään onnensa eteen, niin silloin on luuseri vaikka tienaisi kuinka paljon tahansa.
Pyöriikö teidän/miestenne elämä ainoastaan töiden ympärillä? Sääliksi käy. Mä en ikinä ottaisi miestä joka tekee jatkuvasti ylitöitä ja joutuu olemaan pois kotoa! Totta kai raha kelpaa, mutta olen täysin tyytyväinen mieheeni, joka töissä ollessaan tienää n. 2500e/kk mutta paljon ennemmin on lapsen kanssa tällä hetkellä kotona ja nauttii siitä!! On jo valmiiksi ahdistunut kun joutuu syksyllä töihin toisen lapsen synnyttyä. Ennemmin tekisi muusikon hommiaan, mutta niillä kun ei perhettä elätetä.
Koko meidän lähipiiri on korkeasti koulutettua (tai mä olen vaan kätilö;)), mutta kukaan ei vielä kummemmin kaipaa työelämään vaan yrittää miettiä muitakin ratkaisuja (lähinnä taiteen alalla) kuin ne mitkä yhteiskunta valmiiksi antaa.
Vierailija: