Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Onko mies luuseri jos tienaa alle 2000€ kuussa?

Vierailija
26.04.2008 |

Kommentit (47)

Vierailija
1/47 |
26.04.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Näin ajattelen, en kyllä kertoisi ääneen kellekään.

Vierailija
2/47 |
26.04.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Opiskelijalta - alle 25 vee - se vielä menee.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/47 |
26.04.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Luuseri on sen sijaa, jos ei osaa sopeuttaa kulutustaan tuloihin. Me ei kumpikaan tienata erityisen hyvin, mutta tullaan toimeen erinomaisesti. Mun alle keskitulon tienaavalla miehelläni on näyttänyt jäävän rahaa säästöön paremmin kuin paljon paremmin tienaavilla kavereillaan, vaikka elämäntilanteet ovat olleet samat.

(No todella pienituloiset esim. opiskelijat tietenkin eri juttu ja sellaiset, joilla on joku muu erityinen syy, että menoille ei vain voi mitään, kuten pitkäaikaiset sairaudet yms.)

Vierailija
4/47 |
26.04.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

29 v ja tekee väitöskirjaa apurahalla, kk-liksa 1800.

Vierailija
5/47 |
26.04.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

vaikka tienaa ylikin.

Vierailija
6/47 |
26.04.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sen kun voi tehdä myös työn ohella.

En ainakaan itse soisi tyttärieni naivan matalapalkkamiestä ja joutuvan elättämään tai tinkimään elämänlaadusta.

Vierailija
7/47 |
26.04.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

voi luoja, mitä keskusteluja täällä käydään. En välttämättä haluaisi tutustua ihmiseen, joka määrittelee toisen ihmisen tulojen perusteella. ÄLY HOI!

Vierailija
8/47 |
26.04.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitenkäs vanha olet? 13 about.

Tämä maailma pyörii rahalla. Aikuisena sen sitten tajuat.

Vierailija
9/47 |
26.04.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija:

Sen kun voi tehdä myös työn ohella.

Milloinkas sitä ehtii perhettä nähdä jos on ensin töissä ja loppuajan väsää väitöskirjaa?

Vierailija
10/47 |
26.04.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja juu, kyllähän moni tekee kolmessakin vuodessa työn ohella. Ja hoitaa silti myös perheensä.

Mitä miehesi muuten tutkii?

Vierailija
11/47 |
26.04.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei se perheen näkeminen ensin onnistu jos ensin on päivän työssä sitten tekee labratöitä ja kirjoittaa. Kolme vuotta siksi ettei halua tuhrata aikaa ja väsätä väikkäriä ikuisuuksia.

Välillä tekee kyllä keikkaduunia, mutta ei se kuukausituloja yli kahden tonnin nosta.

Vierailija
12/47 |
26.04.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

olen 36 vuotta. Arvoni eivät vain pyöri rahan ympärillä! Mun mielestä on järkyttävää, kuinka ihmisten arvot on noin kapitalistisia ja maallisia. Voi hyvänen aika, mun on ihan oikeasti vaikea uskoa. On vielä huomautettava, että itse olen korkeasti koulutettu ja voisin helposti saada nykyistä työtäni parempi palkkaisen homman. Tullaan kuitenkin mainiosti toimeen nykyisellä pienemmällä palkallani. Raha ei pyöritä mun maailmaa!

Vierailija
13/47 |
26.04.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

edellinen oli siis 11.

Vierailija
14/47 |
26.04.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Notkuuko joku perheellinen, akateeminen mies KOLME VUOTTA tuollaisilla tuloilla? Vai onko hän hoitovapaalla ja nuo ovat lisätienestiä?

Vierailija
15/47 |
26.04.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Saadaan se mitä tarvitaankin, isompia hankintoja varten säästetään mutta siinä ei ole minusta mitään pahaa tai säälittävää.

Vierailija
16/47 |
26.04.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija:

Notkuuko joku perheellinen, akateeminen mies KOLME VUOTTA tuollaisilla tuloilla? Vai onko hän hoitovapaalla ja nuo ovat lisätienestiä?

Vierailija
17/47 |
26.04.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

mutta ei kuitenkaan paljoa. Enkä pidä todellakaan luuserina. Hänelle on tärkeää, että palkalla tulee toimeen ilman huolia, työ on mielekästä, työssä voi kehittyä ja työympäristö ja työkaverit mukavia. Ja nykyisessä paikassa nuo toteutuvat erinomaisesti.

Minä taas saan miehen, joka ei ole stressaantunut töistään, lähtee mielellään töihin aamulla ja tulee sieltä hyvän tuulisena ja virkeänä kotiin ja tekee kohtuullisen pituista päivää. Sekä työpaikka on ainakin tähän asti ollut melko vakaa, tulevaisuudestahan ei voi koskaan olla varma.

Miehelle on tarjottu parempipalkkaisiakin paikkoja, mutta kun katson näitä kavereita, jotka ovat näissä paikoissa ja tehtävissä töissä, mieluummin näen mieheni nykyisessä paikassa vaikkakin pienemmällä palkalla.

Vierailija
18/47 |
26.04.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

akateemiselle 30-vuotiaalle perheenisälle. Haloo!

Itse tienasin tuon verran 22-vuotiaana ekan vuoden opiskelijana.

Vierailija
19/47 |
26.04.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija:

Kun tekee kokopäiväisesti sitä väitöskirjaansa. Tuskin sitä notkumiseksi voi sanoa? Ja ihan vaan tiedoksi, suuri osa apurahoista on tuon suuruisia tai pienempiä. Emme elä puutteessa, ei tietenkään ole varaa jatkuvaan matkusteluun tai omistusasuntoon Eirassa, mutta en ymmärrä miksi kaikki pitäisi saada heti kolmekymppisenä. Johtuu ehkä siitä, että olemme molemmat akateemisista perheistä, joissa tulotaso on ollut meidän ala-asteikäämme asti pieni, mutta kasvanut sitten reippaasti. Meille tärkeintä on se että työ on mielekästä ja että siitä saa sen verran rahaa ettei tarvitse puutteessa elää. Kyllä sitä ehtii niitä kalliita matkoja yms. tehdä myöhemminkin.

Vierailija
20/47 |
26.04.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

eikä mene läpi

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yksi yksi kolme