Pettymys synnytyssalissa
Minusta oli suuri pettymys, kun menin synnytyssaliin täynnä toiveita. Sitten näin, että muhun oltiin varauduttu. KAIKKI TARVIKKEET VAUVALLE SINISTÄ (syntymälappu, vaatteet, kampa)
noenpä olis halunnut tietää ennen aikojaan, mutta niin selvästi kerrottiin :(
Kommentit (27)
oli aika hassua ja varmasti henkilökunnalta ihan ajattelemattomuus-moka.
täyttä toiveita jotta saisit tytön? ja mikä pettymys ku tuli poika vai?
myös vauvan sänky oli valittu siniseksi -ap-
Miten ne synnytyssalissa voi tietää etukäteen kumpi on tulossa?
joku kysyi mistä ne tiesi, luulen, että ultrassa oli tullut papereihin merkintä.
Tyttövehket jossain sivummassa mistä ap ei niitä vaan huomannut?
Vierailija:
Tyttövehket jossain sivummassa mistä ap ei niitä vaan huomannut?
ainakin olet tosi lapsellinen vinkuja..
KASVA AIKUISEKSI, JA HUOLEHDI JATKOSSA EHKÄISYSTÄSI, NIIN ET LISÄÄNNY LISÄÄ, JA SAA TRAUMOJA.
(plussana se, että säästyy yhteiskunnan varat..)
t. tytön äiti, jolla myös kaikki sinistä valmiina
Vierailija:
ainakin olet tosi lapsellinen vinkuja..KASVA AIKUISEKSI, JA HUOLEHDI JATKOSSA EHKÄISYSTÄSI, NIIN ET LISÄÄNNY LISÄÄ, JA SAA TRAUMOJA.
(plussana se, että säästyy yhteiskunnan varat..)
Ei kai missään lapsille ole värikoodatut vaatteet.
sitten muina aamuna sai jos halusi etsiä vaatevarastosta vauvalle sopivat ja oman maunmukaiset vaaatteet (paidoissa värinä sininen, punainen, valkoinen, lila). Housuissa valkoiset punaisin ompelein tai valkoiset sinisin ompelein. Huoneessa peruspaitoja jotka valkoisia ja joissa joko siniset tai punaiset ompeleet (kantti?nauhat)
-ap-
Meillä oli valkoista. Eikä niitäkään juuri valkattu vaan otettiin se mikä saatiin.
vaatteet olisin ymmärtänyt, mutta kun KAIKKI oli sinistä.
Oisivat nyt edes laatikkoon pistäneet tai pöydällä molemmat varattuna -ap-
tämä tosiaan tapahtui minulle -ap-
itse sain juuri lapsen ko. saikulla suunnitellulla sektiolla ja leikkuriin mennessä vauvasta huolehtiva kätilö otti vaan valmiiksi pakatun peittonipun mukaan vauvalle leikkaussaliin. sitten kun siirtyi alas synnytysosastole pesemään ja pukemaan vauvaa oli laitettu punainen paita, valkoisset potkarit. osastolla näin paljon vihreisiin puettuja vauvoja.
osastolla kätilö pyysi kampaamaan vauvan tukan mun omalla kammalla kun heillä ei nekään säily, harjat häviää kuulemma potilaiden mukaan alta aikayksikön.
Liilat vaatteet? Keltaiset? Onko sänkyjäkin ja muita kamoja muina kuin vaaleanpunaisina tai sinisinä?
Sitten kun läheteltiin kuvia sukulaisille vaaleanpunaisesta käärötä ei ne meinanneet uskoa, että se olikin poika.
Meille ainakin oli synnärillä tarjolla sekalaisia tekstiilejä, ainoa värikoordinointi taisi olla että äitien siniset kaavut olivat M-kokoa ja vihreät L-kokoa (tai miten päin se nyt meni). Vauvankamoja ei ollut tarjolla tyttö- tai poikaväreissä.