Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Puoli litraa viiniä päivässä?

Vierailija
25.04.2008 |

Paljon vai vähän? Olen huomannut että näin kotiäitinä menee tuota viiniä sen verran että yksi bägi ei enää riitä viikoksi. En ole koskaan humalassa ja olen ns kohtuukäyttäjä. Mutta tykkään ottaa muutaman lasillisen viiniä. Mutta päivässä menee varmaan puoli litraa tai yli. Alkaako tuosta olla jo haittaa ja jos niin mitä?

Kommentit (34)

Vierailija
21/34 |
25.04.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Taipumus saattaa tulla takaisin muistuttamaan itsestään esim. joskus kun lapset ovat lähteneet omille teilleen tai pääset eläkkeelle tms. Sitten kun on " aikaa" on myös aikaa juoda taas lisää. Kantsii varmaan tiedostaa ja vähentää tai lopettaa samantien.

Vierailija
22/34 |
25.04.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Juot kuitenkin 4 alkoholiannosta päivässä. Sietokykysi on lisääntynyt ja senpä vuoksi ei entinen määrä meinaa enää riittää.



Mitä miehesi sanoo juomisestasi? Näkeekö lapset, että äiti juo joka päivä viiniä?



Yritä pysyä siinä 16 annoksessa viikko! Tiedän, että näin kesää kohden se on erityisen hankalaa vähentää juomista mutta yritäpä kuitenkin.



t. kotiäiti, joka ennen tissutteli myös. Nyt juominen rajoittuu vkonloppuihin ja sekin on minimaalista entiseen verrattuna

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/34 |
25.04.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

mulla jo ongelma, päivisin jo pyörii joskus mielessä, että ihanaa kun tulee ilta, ja saa taas lasin viiniä ja voi rentoutua.

Vierailija
24/34 |
25.04.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mutta mä olin aina niin kamalan väsynyt aamuisin vaikka nukuinkin ihan hyvin ja tuntui, että masensi, johon tietenkin sitten lääkkeeksi oli se viini. Kerran sitten päätin olla viikon ilman ja tiukkaa teki. Mutta kyllä se selvensi sen verran päätä, että tajusin juovani liikaa (vaikka en koskaan ollutkaan " humalassa" lasten nähden). Sitten tein lupauksen olla juomatta arki-iltaisin ja se lupaus pitänyt muutamia poikkeuksia lukuunottamatta (=ystävän tapaaminen kaupungilla tms.).

Suosittelen kokeilemaan, sillä kohta tuokaan määrä ei enää sulle riitä!

t. se edellinen entinen tissuttelija

Vierailija:


mulla jo ongelma, päivisin jo pyörii joskus mielessä, että ihanaa kun tulee ilta, ja saa taas lasin viiniä ja voi rentoutua.

Vierailija
25/34 |
25.04.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jep, ja sit ihmetellään miksi maksat paukkuu....

Vierailija
26/34 |
25.04.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Niin. Kyllä minun on tunnustettava että hyvin vaikea on olla viikkoa ilman. Ja viikonloppuisin menee enemmän kuin tuo puoli litraa illassa. En silti koe olevani ongelmakäyttäjä, en ole koskaan humalassa. Lapset tietysti näkevät että juon viiniä mutta humalaista äitiä he eivät näe. Meillähän on suvun piirissä alkoholi kuulunut perinteisesti kaikkiin juhliin sillä tavalla että aterian ruokajuomat ovat viiniä, olutta, snapseja, konjakkia. Sellaiseen lapsetkin oppivat. Järkevään alkoholin käyttöön, ei humalajuomiseen. Enkä usko että näillä määrillä sanottavasti on merkitystä terveyteeni.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
27/34 |
25.04.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olet sitä mieltä että vähintään puoli litraa viiniä päivässä ei vaikuta terveyteesi? Pienemmistäkin määristä on maksoja paukahdellut...

Vierailija
28/34 |
25.04.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

enemmän, mulla on 50v ystävätär joka juo nykyään 2 pulloa illassa, ja sen kyllä siitä huomaa, kolmekymppisenä meni sen sun määräs, pari kertaa viikossa.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
29/34 |
25.04.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

kun on niin varmasti sitä mieltä, että ei vaikuta terveyteen ja on kohtuukäyttöä.

Taitaa alitajunnassa kaihertaa, että josko olis liikaa kuitenkin...

Vierailija
30/34 |
25.04.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

juopolla aina. Tärkein on se ettei todellakaan pysty olemaan ilman viinaa. Viinalle annetaan hienoja peitenimiä jne...



Sinulla on riippuvuussuhde ja tiedät sen.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
31/34 |
25.04.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihminen joka on alkoholisti voi juoda vaikka vain pullollisen viiniä kuukaudessa. Hän täyttää kaikki juopon kriteerit.



Vierailija
32/34 |
25.04.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

http: //www. paihdelinkki. fi/testaa/audit

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
33/34 |
25.04.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hän on tunnustaa juopputensa, mutta kukaan ei voi tulla sanomaan että kotia ei ole hoidettu. Hän lipittää viiniä, mutta vuosien saatossa viskikin maistuu päivittäin. Niin surullista...suomalainen Sue-Ellen.



Alkoholi on myrkky joka ei vain tuhoa maksaa. Aivot rappeutuvat ennätys ajassa. Alkoholista aiheutuva dementtia ei ole läheisille helppo pala, koska siitä kärsivä on usein väkivaltainen.

Vierailija
34/34 |
28.04.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

tuo puoli litraa päivässä. Aika varmasti tulee terveyshaittoja ennemmin tai myöhemmin. Maksa on kovilla. Et kai lipitä sitä viiniäsi lasten nähden? Tuollainen kohtuukäytön malli ei ole välttämättä paras mahdollinen.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yksi neljä kahdeksan