Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Lasketaanko Äitiyspäivärahaan mukaan

Vierailija
04.02.2009 |

kotihoidontuki?

Siis olen nyt kotihoidontuella ja sinä ohessa käyn töissä.

Olen raskaana niin lasketaanko äitiyspäivärähään työtulot+kotihoidontuki ja niistä yhteensä uusi äitiypäiväraha?

Kommentit (5)

Vierailija
1/5 |
04.02.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

no tuskinpa. ainakin jos opiskelee ja käy töissä, pitää valita haluaako äitiyspäivärahan työtulojen vai opintorahan perusteella, ei siis todellisten kokonaistulojen mukaan. mutta jos se vanhempi lapsi on edelleen kotona kun oot äitiysvapaalla ni eikö siitä saa sitä kotihoidontukea koko ajan?

Vierailija
2/5 |
04.02.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

eli jos tänä vuonna jäät äitiyslomalle, laskennan perustana ovat vuoden 2007 ansiosi, elleivät ä-lomaa edeltävien 6 kk tulot kerrottuna kahdella ole yli 20 % korkeammat kuin 2007 tulosi (mitä ne tuskin ovat jos kerran olet nyt hoitovapaalla). Kotihoidontukea ja ä-päivärahaa et saa yhtäaikaa.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/5 |
04.02.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

verotus on pelkästään etuuksia.

Nyt olen ollut yli vuoden toissä iltaisin ja viikonlopuisin.

Viim. 6kk tulot tulevat olemaan reippaasti yli sen 20%.

Mutta tiedän, että äitiysoäivärahaa ja kotihoidontukea ei saa samaan aikaan. Mutta mietin sitä lasketaan ko äitiyspäivärahaan kaikki tulos palkka+kotihoidontuki? Ilmeisesti ei.

Vierailija
4/5 |
04.02.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Äitiyspäivärahaan ei lasketa muita Kelan etuisuuksia

Vierailija
5/5 |
04.02.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

mikäli palkkatulot on ollu aika pienet, eli aitiyspäiväraha on pieni, voit mahdollisesti saada myös tota kotihoidontukea

Kelan nettisivuilta:

Kotihoidontuki, kun perheeseen syntyy uusi lapsi

Kun perheeseen syntyy uusi lapsi, kotihoidon tuen hoitorahaa ja hoitolisää voidaan maksaa vanhempainpäivärahan maksuaikanakin perheen muista lapsista. Silloin hoitorahana maksetaan hoitorahan ja äitiys- ja vanhempainpäivärahan erotus.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: viisi kuusi kaksi