Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Synnytys suorituksena.

Vierailija
23.04.2008 |

Älkää hyvät naiset ottako synnytystä suorituksena tässä suorituskeskeisessä yhteiskunnassa!

Mitä iloa on siitä, että kieltäytyy kivunlievityksestä, vaikka se saattaisi jopa edistää avautumisvaihetta, kun on kovin jännittynyt kivuissaan? Tai miksi ponnistaa vauvaa maailmaan hampaat irvessä, jos vauvan sydänäänet vaan ovat hyvät ja ei ole siis mikään kiire? Ehtiihän sitä hieman hitaamminkin, eikä paikatkaan sitten niin repeä, kun ehtivät sopivasti venyttymään kun ponnistaa rauhallisesti. Kuunnelkaa kehoanne kun synnytätte.

Kommentit (1)

Vierailija
1/1 |
23.04.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kivunlievitys joo saattaa auttaa avautumista, JOS äiti on kovin jännittynyt. Mutta rentoutumiseen synnytyksessä on liuta muitakin konsteja kuin puudutteet. Ja jos joku katsoo paremmaksi niitä käyttää, niin miksi siitä pitää tehdä joku numero?

Puudutteissa on myös paljon huonoja puolia, ne

- voivat varsinkin väärin laitettaessa mennä myös vauvaan (aina menee ainakin vähän), ja aiheuttaa esim. imemisongelmia syntymän jälkeen, myöskin vauvan sydänäänet voivat romahtaa puudutteiden takia--> turha sektio

- kun äiti ei tunne kipua, hän saattaa omilla asennoillaan (esim. pelkkä makaaminen) edesauttaa virhetarjonnan syntymistä--> imukuppisynnytys ja pahemmat repeämät

- puudutteet eivät aina toimi toivotulla tavalla, ja jos on ajatellut synnyttävänsä niihin turvaten, voikin olla aika kamalaa, kun apua ei saakaan ollenkaan/ saa huonosti

- selkärankaan laitettavista puudutteista voi tulla paitsi se lyhytkestoinen järkyttävä päänsärky, myöskin pitkäkestoisia selkävaivoja.

Siinäpä syitä miksi itse olen mieluummin käyttänyt ammetta ja ilokaasua, ja selvinnyt hyvin tähän asti. Tosta sun mainitsemasta liian nopeasta ponnistamisesta mä en ole koskaan kuullutkaan... siis että joku suhtautuisi siihen ikään kuin kilpailuna. Ymmärrän kyllä, että moni tahtoo synnytyksen olevan vain ohi mahdollisimman nopeasti.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kaksi yhdeksän kolme