Hui ihanaa ,tuli IVF aika syksylle :)
Juuri kirjoitinkin oman viestinkin, mutta huomasin tämän joten kirjoitan tähänkin:) Eli meillä on mietinnässä nyt syksyn ivf hoito! Ihan eka sellainen, juuri tuli meinaa tuomio että mulla on torvet tukossa joten muita vaihtoehtoja ei hirveesti ole...Saatiin aika jo elokuulle, vielä kyllä vähän mietitään... Tosin kaipuu saada vauva on kova ja toisesta lapsukaisesta olisi tosiaan kyse!
Kommentit (165)
heh,nuihin painoasioihin,et ammoisina aikoinahan mä olisin haluttua akkaa,kun eikös se ollut rikkauden merkki jos oli ylimääräistä painoa :)) hih,nykyaikana varmaan köyhyyden merkki,et kaikki rahat menee ruokaan,kun on nuin paksu :))))))ainoa mikä harmittaa on se,et raskausmahan esille tulo vie aika kauan ,ei ihan eka viikoilla näy,jospa nyt jotakin sit ennen kuin synnyttää:))
Eikö UH kertonutkin kesällä,et sulla on jotain ihania juttuja meillään,joista haluais kertoa mut ei täällä oikein uskalla,ettei kukaan tunnista?Jatkuuko sama juttu vielä?...villejä veikkauksia...ööh,olette ostaneet talon,joka on mun himoitsema rintamamiestalo,jota remontoitte vanhaa kunnioittaen...heh,tuo oli siis mun haave ja koetan ehdotella sitä sulle tapahtuvaksi...Mun iso haave on aina ollut asua maalla,vanhassa talossa,jossa narisee lattialankut,seinissä kollottaa hirret,pirtissä pitkät matot ja mä kiikkutuolissa istuskelen.(isäntä tietty tienaamassa).sit pihalla navetta,ulkona kaakattas ankat ja kanat,lampaita muutama ja sais olla lehmäkin,muutama kissankutale ja koira räksyttämässä...harmi vaan kun tuo mun mies ei ole samaa mieltä haaveista...nyt asumme omakotitalossa,kaupungin laidalla,alueella huonomaine,koska kerrostalolähiö alkaa etupihalta.ei kylläkään asumisen suhteen moitetta,kun täällä on aika rauhallista(mainettaan parempi),töihin 200m,kartsalle 1,5km.koulu ja hoitopaikka vieressä...murra mutta,missä on mun lehmä....
Täällä ei ole mitään oireita...kaikki on loppu...alkaa iskeä epätoivo,onkohan mitään elämää...tai sit tyyntä myrskyn edellä...ei ky esikoisestakaan ollut mitään vasta ku rv11 oksensin,ja kusettihan mua tosiaan etenki automatkoilla...aina 40km ja lorolle,oli huoltoasema tai ei...tukkipinon taustatkin kävi...
Mut alan aamuhommiin ja toimitan tytsyn eskariin...Moips !
Ihania haaveita!
Muista, että oireettomuus on myös raskausoire :D Ja kirjoittele nyt ihmeessä myös muiden samaan tahtiin odottavien kanssa, hulluksihan noilla alkuviikoilla muuten tulee :)
Mua jännittää sun ultra. Montakohan siellä on?
Mulla kyllä vähän nousee vauvakuume raskausjutuista. Just aamulla mietiskelin, että varmaan ekaa kertaa lähes 10 vuoteen mulla ei oo hajuakaan kiertoni vaiheesta :O No tietty odotus- ja imetysajat erikseen, mutta tiedän vain että NYT ei oo menkat. Ihanan vapauttava olo! Oon ihan oikeasti TAUOLLA :) Eiköhän tätä malteta jatkaa vielä ensi kuuhun.
Johanniinalla sen sijaan alkaa Tosi Toimet lähestyä. Zuhautuskäsi on jo verryteltynä, kai?
Aurinkoista syyspäivää!
- UH
Kun meinaa epäusko iskeä. Ei tästä ikinä tuu näin yhtään mitään. Saadaanko me ikinä sitä vauvaa. Tuli jotenkin ihan pakokauhu. Kamala tunne. Itkettää.
Tiedän, niskasta kiinni ja potku persuksille. Positiivista ajattelua. Välillä sitä on vaan niin vaikee ylläpitää.
Hmm. Alan Uh just verryttelemään käsiä, ehkä se tästä taas iloksi muuttuu...
Synkin terkuin Johanniina
...kun näissä hoidoissa ei ole lopputuloksesta varmuutta. Kyllähän sitä jaksaisi vaikka 17 hoitoa putkeen, kunhan _tietäisi_, että sitten varmasti saa sen vauvan. Välillä tekisi mieli luovuttaa ihan vaan sen takia, että sittenpähän homma olisi selvä.
Mutta kun sen vauvan _haluaa_!
Ei siis auta muu, kuin verrytellä zuhautuskäsi huippukuntoon, parkita vatsanahka ja viritellä munahautomo optimilukemiin. Kyllä tämä tästä taas ja pian hypätään Siirukan seuraan plussajunaan! Mene sinä edeltä, mie tuun pian perästä. Älkää horiko kaikkea alkoholitonta samppista, mie haluan kans!
- UH
Näin se just on, ku oiski joku takuu että 3 ivf hoitoa ni niistä joku tuo satavarmasti vauvan kotiin:) Se epätietoisuus tässä onkin hajottavaa.
Mutta niin sitä tässä aletaan zuhautella viikonloppuna ja hautomoa perustamaan. Ei auta itku markkinoilla. Toivotaan että tämä on SE KERTA:)
Liekö jännitystä ilmassa, mutta tuntuu että sitä on jotenkin niinku hiukka kireellä tuulella ollu viime aikoina. Kiihtyy nollasta sataseen aika ärhäkkäästi..ja vielä ei ole ees lääkitykset alkaneet, et vois laittaa niiden piikkiin!!
Jos Uh:lla on ollut viime aikoina iloista puuhaamista, on meillä taas tämä koko vuosi ollut surua ja vastoinkäymisiä täynnä. Senpä takia sitä on jo sitä mieltä että todellakin ois positiivisten uutisten aika!! Niitä odotellessa! Mutta ihana että Uh:lla on ollut mukavaa ajateltavaa, se on kyllä tärkeetä näiden hoitojen keskellä.
Mites Siirukka, masun kasvattaja:) ?
Sateisen päivän keskeltä, Johanniina
mulla kans hermot jossain ihan hukassa,äyskin ja tiuskin ukolle minkä ehin,selkänsä kun kääntää niin ei tiedä kukaan millä tuulella mä samantien olen...
Hih,Johanniinalla alkaa zuhautukset :)))))) millä annostuksella? mulla ei tainnu vaikuttaa mitään nuo zuhauttelut...en ainakaan muista.pitäs lukea näitä alkupään tekstejä niin sitten vois muisti virkistyä,et olinko sittenkin pirttihirmu;)
Mulla ei ole mitään oireita,kaikki on vex...ei okseta(saatika paskata;)),ei väsy,ei kushätä koko ajan,ei palele....ei siis mitään,paitsi nälkä koko ajan,mut se nyt voi olla muutenkin...karkkia ei kyllä tee mieli mut suolasta kyllä...kuka muistaa miten meni vanhankansan uskomukset:oliko suolan himo,et "tietää"poikalasta,ja makea tyttöä...systeri ylisti tänään kuinka pojat on niin ihania(tietää mun mielipiteen,etten ymmärrä poikien leikkejä ja niiden riehumista),niin mä sanoin et meille jos poika tulis niin siitä tulis nimetön,kun en mä ole IKINÄ keksinyt hyvää pojan nimeä,kun olen miettinyt lasten nimiä:)tytöille olisi vaikka kuin...
Viikko ultraan...pessimisti on taas vauhdissa,eli tuskin mitään löytyy...höh...
Mä kans Johanniina ajattelin kun olin siinnä IVF:n hoitorumban lopussa,et eikö mua ole jo rangaistu tarpeeksi nyt lähivuosina ja lähiaikoina,et enkö ole jo ansainnut hitusen onnea elämääni,kun on ollut vaan yhtä surua ja murhetta..eilen sanoin ukolleni et ihana olla tytön kanssa,et nyt huomaan et kuinka stressaantunut ja väsynyt mä olin henkisesti ja ajatuksissani koko ajan,et nyt kun on elämä jatkunut ,niin nautin ja jaksan olla tytön kanssa ihan erillalailla,mitä silloin kun isäpuoleni oli vielä elossa...oli ihana huomata ,et en mä ehkä olekkaan ni paskamutsi mitä olin ajatellut...
Mut näissä mietteissä alan vietteleen kerrankin vapaata viikonloppua ja tutkiin kalenteria,et mahtusko yks turun reissu joulukuulle mitenkään...tahtoo taas turkuun,ikävä jo kova...terkuin :Siirukka 6+2
Eli äsken zuhauttelin ekat zuhautukset, valui kivasti nieluun asti ja yöks kun maistui pahalta!! Sitä tulee kiitettävän paljon yhellä zuhautuksella tonne nenärööriin. Mulla menee annostuksella 2 x 2 eli aamuin illoin molempiin sieraimiin...Kauhulla aattelen niitä sivuvaikutuksia mitä niis luki..kasvaakahan mulle kohta viikset;)
Eikön sille pojallekkin Siirukka nimi löytyisi, viimestään kun vauva on syntynyt ni sit miltä näyttää:)Voi kun pian saisi jo alkaa miettimään aikuisten oikeesti nimiä:)
Joo. Mutta minun hoitorumbani julistetaan nyt virallisesti alkaneeksi, zuhauttelukäsi on viritetty kuntoon ja ekat zuhautukset tehty ja hautomo odottaa hautomista...tästä se taas tytöt lähtee!!
Johanniina
Hih, tästä se taas lähtee! Onpa kivaa, kun taas tässä pinossa tapahtuu :) Se Zumenon tosiaan maistuu ällölle. Ei siitä yleensä kovin pahoja oireita tule. Ja jos viikset kasvaakin, niin kasvaa varmaan myös parta ja uusi ura urkenee sirkuksessa :D
Kivalta näyttää Siirukan viikot :) On siellä joku, usko pois! Ja ehkä jopa toinenkin :)
Kerroinko jo, että mekin jahkaajat saatiin päätettyä seuraava hoito? Ens kierrossa vasta, eli marraskuun lopulla olis tosi toimet. Hitsi vieköön, pitäis kalenterista katsoa, miten mulla menee kierto... EVVK - nyt hetken :D
- UH
Zuhauttelut ovat tältä päivää ohi, mulla on käytössä muuten synarela. Joo, alan jo kokeilemaan valmiiks sirkustemppuja;) Miehelle nauroin et varo vaan, joku aamu ku herätään ni meikäläinen on karvainen kuin apina;) No täytyy toivoa, että ei kuitenkaan tulis mitään ihmeempiä oireita:) en jaksa tässä välin nyt uran vaihtoa:)
No niin Uh, kiva että teilläkin on tiedossa nyt miten etenette. Ja voipi olla että ollaan kuitenkin aika samas tahdissa, sillä marraskuun lopulla tai puolen välin jälkeenhän meillä ois ajatuksena punktio ja siirto! Tässä nyt menee sumutteluissa muutama viikko ja sit ne piikit.
Joo jänskää kyllä on, onko Siirukalla kyytiläisiä yksi vai kaksi!!
Öitä!
Johanniina
tsekata kalenteri. Jos kierto pysyy kuosissaan, niin marraskuun puolivälin jälkeen pääsen minäkin tositoimiin. Punktio menisi marras-joulukuun vaihteeseen.
Niinhän se olikin, Synarela oli sumun nimi :) Zumenon taisi olla lääkkeellisen PAS:n troppi. Zuhauttelu hämäsi :D
- UH
sitten Uh:n kanssa mennään, sä aloittaisit niillä tietämin kun meil ois punktio ja siirto. Niin teil on lyhyt kaava?
Missäs Siirukka luuraa? Tuuppas kertoo meille nyt ihania raskausjuttuja, olikos sulla tällä viikolla se uä? Jännittävää!
Sumuttelut on sujunu ihan ok, viel ei havaittavissa ylimääräisiä karvoja;)
Voi kun tietäisi jo, raskautuuko sitä tästä hoidosta:) Katselin kaiholla just kaupungilla vauvanvaatteita...
Mukavaa alkanutta viikkoa!
Johanniina
Jaahas,siellä ob zuhauttelija päässyt tositoimiin:)) mahtava juttu,nyt toivotaan sit et äkkiä menis nämä muutamat viikot et ois sit se siirto:) sitähän ei tosiaankaan tiedä vaikka elokuussa puhumamme jouluasukit ois kaikilla mahassa ja me vaan juotas alkoholitonta skumppaa kinkun kera:) näyttää UH:kin saavan joulua ennen tietää sit tuloksen,kun oikein lasken kuutosen matikalla...
Hih,luetko johanniina siitä haittavaikutuslistasta et lukeeko siinä ,et ne karvat vois virtuaallisesti siirtyä sun nettitutulle??? tyttö just yks päivä ilmoitti,et äiti sulla kasvaa viikset!!!! parta ei kuulemma vielä kasvanu...mut jos sä pari viikkoa viel zuhauttelet niin luulis mulla jo sit partakin kasvavan...saat nämä karvat sit paluupostissa...
Vai raskausjuttuja...ööh...mitä mä kertosin,kun ei mulla tapahdu kropassa mitään...pää on taas kipeä sillain hassusti,mut voi johtua yöllisestä kiihkeästä suuteluhetkestä...arvatkaa kenen kans!?? Emmerdalen papin kans,Ethanin,vai kuka se oli...nuorempi niistä,ja mä muka olin Emily:))) tiiä vaikka paljastu päässä enneuni tulevista jaksoista:)
Muutoinkaan mulla ei ole kuin repäisykipuja alamahassa,hauska kun aivastaa,niin menee jo varalta kyyryyn,josko vaikka kramppi tulis:) ja suolan himo on järkkyä!!!ihan oikeesti!mä en näe enää silmissä muuta kun tuplajuustopizzan jossa on salamia!karkkia ei tee mieli ollenkaan,se on hyvä,sitä kun on tullut aian syötyä karmeasti.eli eikö se poikalasta tarkoita,suolanhimo siis?eli saadaan suomeen se historian ensimmäinen nimetön lapsi:)
kauheen pultin oon saanut ny painostani,hirvittää mennä pe UÄ kun ne punnittee ja ens viikolla neuvolaan...saan varmasti sellasen saarnan...mun ei kärsi kyl saada painoa yhtään tässä raskaudessa tai muuten saavat tilata nosturin punnitteen mut...:)))
Kokeileppa johanniina kun sumuttelet,et taivuta päätä eteen päin kun zuhautat,mulla ei valunu sillon ollenkaan nieluun.paitsi sit loppuvaiheessa oli varmaan jo limakalvot niin aineitten kyllästyttämät et valu kaikki pois...
mut nyt pakko lähtä tekeen ruokaa...onko yllättävää:lihamureketta jossa on JUUSTOA sisällä:))
terkuin :Siirukka
että ne karvat on tullukki Siirukka sulle:) Sullahan on ollut villi uni;) Koita olla ressaamatta painosta, se on mitä on ja sillä etiäpäin ja ehkä sitä painoo ei juuri raskauden aikana paljoo tuliskaan:)
Vaikka taivutankin päätä etiäppäin suhautellessa, monesti silti tököttiä valuu kurkkuuni jossain vaiheessa. Yöks. Muuten ei niistä ole ollut harmia ainakaan vielä...apinoitumista odotellessa;) Onpahan sitten uusi pikkujoulu-look!!! :))
No mitäs muuta teille Siirukka ja Uh kuuluu?
Tässä tää aika vaan menee etiäppäin, ei mee kamalan kauaa ku piikittelyt alkaa, n.1,5 viikkoa. Tosi toimiin. Ja toivottavasti piikittelyt tosiaan voi silloin alkaa kun on suunniteltukin. Minkäslaista uä näkymää ne Siirukka silloin haluavat nähdä, kun sumuttelua on kulunut ja piikittelyt pitäs alkaa? että munikset ei ole kasvaneet ja odottavat stimulaatiota?
Okei. Mutta kivaa loppuviikkoa...
toivottelee Johanniina
Johanniinan karvainen pikkujoulu-look vois säväyttää :D Sumuttelujen jälkeen ultrassa pitäis näkyä uinailevat munasarjat.
Mulla alkaa piikittelyt n. 4 vko kuluttua, tänään on kp 2. Lääkkeet hain jo valmiiksi, eipähän tarvitse panikoida niitä. Lyhyellä kaavalla taas mennään, mutta lääkkeet on uudet. Gonal-f:n lisäksi piikitän Pergoverista. Toivottavasti munikset innostuu uudesta cocktailista!
Hui, Siirukalla on huomenna jännä päivä! Peukkuja ultrareissuun!
- UH
Siirukkaa, täällä JÄNNÄTÄÄN :D
- UH peukkuineen
jännätään Siirukka!!!!!!!!!!!!!!!!! *peukutetaan*
Tuu heti kertomaan uutisia:)
Johanniina
kertoilemaan!!
Lähetään iltapvästä reissuun viikonlopuksi ja voipi olla että en pääse koneelle, ainakaan kirjoittelemaan.
Mutta hengessä mukana:)
Johanniina
oli vieraita ja sit piti käydä asioilla...hih,onpa kiva olla kaivattu:))
Joo,ultra on takana.Yksi maha-asukki oli matkassa mukana.pituutta ruhtinaalliset 0.8mm :) täytyy tunnustaa et tuuletin kun sanoi et yksi löytyy...oli pikku paniikki kaksosista,mutta,mutta,mutta....joudun aloittaan luget uudelleen.keskenmeno riski on nyt päällä...ke iltana kävin wc:ssä niin tuli papruun jotain tummaa töhnää,samoin to aamuna.sit tänä aamuna tuli kans,mut nämä tulee vaan silloin kun käyn kakkosasialla(sivistyneesti koettaa kertoa;)) ja vaan paperiin.sit ultatötteröön jäi kans sitä töhnää...koetin kysellä mitä se voi olla ,mut eivät vastanneet,sanoivat vaan et ihan mitä vaan...ei ole yhtään veren näköistä tahi oloista.jotenkin tietty itseään seuraa niin tulee olo et ois alamaha kipeä erillälailla mitä yleensä.joten en nyt oikein osaa iloita tästä,kun olo on niin epävarma ja se ultraustilanne oli niin sekava kun siinnä oli erikoistuva lääkäri tekemässä varmaankin aika ekoja kertoja ultrausta ja oikea lekuri(ulkomaalainen) oli vieressä tarkkailemassa,ja ne ei oikein mulle puhuneet mitään.keskenään vaan,koetin sitten päätellä itse mitä höpisivät,sen et oli yks matkassa,niin senkin jouduin alatutkimuksen jälkeen itse kysymään,kun eivät kertoneet...varas ne niskapoimu ultran 1kk päähän,et en kait ihan toivoton tapaus ole...mut itselle jäi kyl paskanmaku suuhun...
Että tämmöistä täällä...
Vautsi,täällähän jo kovasti alkaa kummallakin olemaan hoidot joko käynnissä tai pian(joo,4vkoa on PIAN).aletaan jännään teitä seuraavaksi :) mitäs UH meinaa puuhata viikonloppuna ? Mulla töitä...argh,koettaa tässä sit levätä...seisomatyö...tänään vapaata ja ajattelin lähtä tytön kans katsoon Niko,lentäjän pojan elokuviin...Johanniina on reissun päällä...kateellinen olen...ois ihana lähtä meijän mökille...mut vasta sit ehkä ens kuussa...
Nyt seikkaileen... Siirukka
Odottavaa äitiä pitäisi _aina_ kohdella kuin prinsessaa! Jos tuo ei vielä ole Suomen laissa, niin sinne lisättäköön :D Ja jos ääliö-kanssaihmiset eivät muuten tajua, odottaja käyttäköön kruunua ;)
Et varmasi ole mikään toivoton tapaus! Aika paljon noita vuotoja on alkuraskaudessa, voi olla vaikka limakalvoista. Masussa kaikki kuitenkin oli niin kuin pitikin, joten:
*ONNEA!*
---
Mulla on taas puuhakas viikonloppu tiedossa :) Mä ihmettelen, miten mä ikinä pystyn (= ehdin) palata työelämän, kun kotiäitinä riittää niin paljon tekemistä :D
---
Johanniinalle mukavaa reissua!
Siirukalle vielä kerran onnea ja uusi pari tarrasukkia pikkuiselle masuasukille!
Voi kauhia, Siirukan viikot vilistää! Ainakin näin sivusta seurattuna - odottavan aika taitaa olla pidempi :) Heh, tuota mietin myös, että kauanko ne odotusaikoina kertyneet kilot menee raskauden piikkiin... Mutta eikös se ole niin, että saavutetuista eduista ei tingitä ;)
Johanniina, mulla jarru meni liian syväksi ja toinen munasarja ei jaksanut munia ollenkaan. MUTTA mulla oli silloin jarrupiikki. Sumuissa tuota vaaraa ei juuri ole, koska annostusta voidaan muuttaa tilanteen mukaan. Jarrupiikki törkätään kerran vatsanahkaan ja sittenhän se vaikuttaa minkä vaikuttaa. Gonalista mulla on hyvät kokemukset, ja se on tosi helppo pistettävä.
Mä oon vielä kahden vaiheilla, milloin hoitoon lähdetään. Luultavasti vasta ensi kuussa. Jos maltan odottaa :D Kauhiasti kiirettä (mukavaa sellaista) on viime ajat pitänyt. Samaa olisi vielä luvassa jonkin aikaa, joten fiksua olisi odottaa seuraavan kierroksen kanssa pahimpien kiiruiden yli.
- UH