Kortisonia rannekipuun (ov)
Mulla on nyt jotain 4kk ollut helvetillisiä kipuja ranteessa. Sain välissä vauvan, ja kivut vaan lisääntyvät.
Kävin eilen näyttämässä kättäni arvauskeskuksessa, ja lääkäri tuikkasi siihen kortisonia. Käski tulla 2viikon päästä uudestaan piikille.
Kortisonissahan on kamalasti sivuvaikutuksia?! Eikö tosiaan muuta keinoa ole rasituskipuun tms. kuin tuo? Täytyy kai mennä ihan jollekin " asiantuntijalle" .
Kommentit (28)
Muut särkylääkkeet kiellettiin kunnes vatsan kunto saadaan selville. Mulla meinaan hemoglobiini laskee sitä tahtia, että reumalääkäri pisti lähetteen tähystykseen, että nähdään vuotaako mulla vatsassa jotain, vai mikä tuon anemian aiheuttaa.
Äitini oli myös saanut olkapäähän pistoksia, kunnes työpaikkalääkäri oli kieltänyt koko touhun.
Reuman hoidosta en tiedä, puhun nyt tulehduksista/rasitusvammoista.
ap
Ihan selkeästi sen mainitsinkin.
9
Vierailija:
Äitini oli myös saanut olkapäähän pistoksia, kunnes työpaikkalääkäri oli kieltänyt koko touhun.
Reuman hoidosta en tiedä, puhun nyt tulehduksista/rasitusvammoista.
ap
Olen vuosia ollut erilääkäreillä reumaselvitysten ja niveltulehdusten kanssa, kukaan ei ole ollut kielteisellä kannalla kortisonin suhteen. En tiennyt että lääkärit sitä niin pahana pitävät.
Vierailija:
Olen vuosia ollut erilääkäreillä reumaselvitysten ja niveltulehdusten kanssa, kukaan ei ole ollut kielteisellä kannalla kortisonin suhteen. En tiennyt että lääkärit sitä niin pahana pitävät.
Luut ovat aivan haurastuneet. Tavallinen liukastuminen sai käden luun ihan säleiksi.
Kortisonipistos on tehokas lääke akuuttiin niveltulehdukseen. Reuman hoitoon on paljon eri lääkevariaatioita mukaan lukien sytostaatit ja kultapistokset. Jokaiselle reumapotilaalle sunnitellaan reumatologin tarkassa seurannassa sopiva lääkitys. Ap:lle annettu satunnainen kortisonipistos ei aiheuta mittavia haittavaikutuksia, koska hyöty on todennäköisesti kuitenkin niitä haittoja moninkertaisesti suurempi. Toivottavasti piikistä on apua ja, jos ei ole suosittelen kyllä tarkempia tutkimuksia.
Vierailija: