Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Kortisonia rannekipuun (ov)

Vierailija
23.04.2008 |

Mulla on nyt jotain 4kk ollut helvetillisiä kipuja ranteessa. Sain välissä vauvan, ja kivut vaan lisääntyvät.

Kävin eilen näyttämässä kättäni arvauskeskuksessa, ja lääkäri tuikkasi siihen kortisonia. Käski tulla 2viikon päästä uudestaan piikille.

Kortisonissahan on kamalasti sivuvaikutuksia?! Eikö tosiaan muuta keinoa ole rasituskipuun tms. kuin tuo? Täytyy kai mennä ihan jollekin " asiantuntijalle" .

Kommentit (28)

Vierailija
1/28 |
23.04.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

esimerkiksi MS-tautia sairastaville sitä on muinoin (en tiedä miten nykyään on) pistelty paljonkin ja nykyään he ovat huonommassa kunnossa kuin ne potilaat jotka ovat korli kortisoni auttoi vain hetkellisesti ja loppupeleissä vain pahensi tilannetta.

Vierailija
2/28 |
23.04.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Monet lääkärit eivät kuulemma edes suostu kortisonia käyttämään.

En kyllä enää suostukaan.. Sattuu vaan kovasti, ja hankaloittaa jo vauvan hoitoa.

ap

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/28 |
23.04.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

kahdesti on olkapää tulehtunut itselläni niin pahasti ettei mitkään tulehdus kipulääkkeet/kuurit ole auttaneet yhtään mitään.

Kortisonilla on helpottanu tosi nopeasti. Aluksi kyllä ärtyy ja kipeytyy entisestään. Mutta sitten helpottaa!

Vierailija
4/28 |
23.04.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija:

Kortisonissahan on kamalasti sivuvaikutuksia?! Eikö tosiaan muuta keinoa ole rasituskipuun tms. kuin tuo? Täytyy kai mennä ihan jollekin " asiantuntijalle" .

Vierailija
5/28 |
23.04.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Psyykkisiäkin oireita voi tulla.

ap

Vierailija
6/28 |
23.04.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Käypä reumatologilla suoraan. Mulla oireili noin ja reumahan se oli.

Vierailija
7/28 |
23.04.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija:

Psyykkisiäkin oireita voi tulla.

ap

Mutta kärsi vaan mieluummin kivuista.

t. nivelreumaatikko, joka ottaa välillä puolen vuoden kuureina kortisonia, tabletteina ja lisäksi pistoksia satunnaisesti (tulehdukset paranevat ja kivut häviävät)

Vierailija
8/28 |
23.04.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vasen ranne on tulehtunut, eikä tämä oikea jota nyt käytän.

ap

Vierailija
9/28 |
23.04.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tämä tk-lääkäri sanoi, että nivelmuutoksia tulee molempiin käsiin symmetrisesti, jos on reuma. Eikös reuma selviä helposti verikokeessa?

Huolestuttaa vaan sikäli, että loppuvuodesta pitäisi palata töihin (olen kampaaja).

ap

Vierailija
10/28 |
23.04.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

esim minä yhdellä kädellä.

Vierailija
11/28 |
23.04.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja tulehdus voi iskeä muihinkin niveliin, ei ainoastaan käsiin.

Joillakin näkyy verikokeessa, joillakin ei.

9

Vierailija:

Tämä tk-lääkäri sanoi, että nivelmuutoksia tulee molempiin käsiin symmetrisesti, jos on reuma. Eikös reuma selviä helposti verikokeessa?

Huolestuttaa vaan sikäli, että loppuvuodesta pitäisi palata töihin (olen kampaaja).

ap

Vierailija
12/28 |
23.04.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Täytyy varmaan suosiolla mennä yksityiselle, niin loppuu tämä arvuuttelu. Ja jos jotain muuta helpotusta löytyisi :/

ap

Vierailija
13/28 |
23.04.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Se ei tarkoita, että aina tulee. :) Mulla alkoi kivut oikealla puolella mutta ne on levinneet myös vasemmalle ajan myötä.

Reuma ei ole mikään paha nakki nykyään. Lääkkeitä on vaikka kuinka paljon ja kun ajoissa pääsee hoitoon, yhä harvempi invalidisoituu. Mulla on kanssa tulossa uudelleenkoulutus jossain vaiheessa mutta en pidä sitä negatiivisena asiana, vaan uutena mahdollisuutena. :)

Mutta nyt sun tarvii odottaa, että kortisoni vaikuttaa ja kivut tulevat joskus takaisin. Sitten menet lääkäriin uudestaan, koska nyt ei kortisonin takia saada oikeita tuloksia testeistä.

Vierailija
14/28 |
23.04.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä se tahtoo vaan olla niin että akuutissa tulehduksessa se apu on kortisoni. Itselläni myös joskus tulehtuu olkapää/ranne ja usko pois että koitettu on kaikki keinot, tuo aine se tehoaa eikä pari kertaa vielä mitään sano, haitallista se alkaa olla vuosien jatkuvalla käytöllä. Voit koettaa kylmää, tulehduskipulääkkeitä ja lepoa. Itselläni on vuosia kiistelty onko reuma vai ei, diagnosia ei vieläkään ole.

Vierailija
15/28 |
23.04.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kylmää täytyy kokeilla.

ap

Vierailija
16/28 |
23.04.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

ja imetin.

9

Vierailija
17/28 |
23.04.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

harmittelet täällä?

Vierailija
18/28 |
23.04.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vauva känisi turvakaukalossa vieressä ja lääkäri oli myöhässä 20min. '

Suostuin kun jotain " helpotusta" halusin. Tiedänpä ensi kerralla.

ap

Vierailija
19/28 |
23.04.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oireita on molemmissa nilkoissa ja sormien nivelissä. Kortisonia sain toiseen nilkaan vajaa pari viikkoa sitten. Kiva kuulla, että taudin kanssa selviää, mä olen vähän pelännyt mitä tuleman pitää.

Vierailija
20/28 |
23.04.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Suosittelen sinulle asennemuutosta... jos sinulla todetaan reuma, kortisoni tulee olemaan osa sinun vakilääkitystäsi.

9

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kolme kolme kahdeksan