Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Elatusmaksuista!? Erosimme miehen kanssa ja hän otti lapsen huoltajuuden.

Vierailija
21.04.2008 |

Näen lastani jokatoinen viikonloppu ja silloin tällöin arkenakin, mutta virallisesti olemme sopineet tuon jokatoinen viikonloppu.

Maksan elatusapua 200e/kk. Onko summa teidän mielestänne kohtuullinen?

Minusta tuntuu aika paljolta, vai olenko väärässä?

Exän kanssa nimittäin pientä kädenvääntöä asiasta.

Kommentit (4)

Vierailija
1/4 |
21.04.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

kuukaudessa saa. Tekee päivää kohti reilu 6 ¿. Ja sinä et ole valmis osallistumaan lapsesi elatukseen tällä summalla. Mitä jos tilanne olisi toisinpäin, jos sinä olisit saamassa elatusmaksua? Olisiko summa sinusta ok? Hyvä, että miehesi otti lapset.

Vierailija
2/4 |
21.04.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

jos ajattelee että lapsi tarvii vaatteet, kengät, ruokaa, isompi koulutarvikkeita, polkupyörän, sukset ym, ja täytyy sillä kattokin olla pään päällä ja siellä sähköt ja huonekalut.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/4 |
21.04.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Huoltajuudella ja elatusmaksuilla ei ole mitään tekemistä keskenään.

Niin ja minkä verran exällä on tulot? Onko lapsella jotain erityisiä harrastuksia, sairauksia tms.?

Vierailija
4/4 |
21.04.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

een (146 euroa kuussa) ja tarpeen mukaan tukea asumiseen ja toimeentulon perusosan lapselle(kin). Etävanhempi ei näitä tukia saa, ja silti hänenkin on asumisessaan jotenkin huomioitava lapsi ja viikonloput, jolloin lapsi on hänen luonaan. (isommat asumiskulut kuin täysin yksin asuvalla). Hankintoja, ruokakuluja ym, menee myös etävanhemmalla suhteessa luonapitoon.

Miettikääs asiaa näin päin. Jos olet pieni- tai keskituloinen työssä käyvä aikuinen (esim. juuri tuo 2500 euroa BRUTTO tienaava ihminen), jolta menee joka kk rahaa 200 euroa suoraan palkasta elatsmaksuihin, etkä saa lapsilisää tai mitään tukia, millä kustannat asumisen ja elämisen itsellesi JA lapsellesi, joka kuitenkin on luonasi useamman päivän kuussa? Minusta juuri tuollainen ajattelu " Tekee päivää kohti reilu 6 ¿. Ja sinä et ole valmis osallistumaan lapsesi elatukseen tällä summalla" pönkittää sitä kahtiajakoa, ettei etävanhempi muka osallistu muuten lapsensa kasvatukseen ja elatukseen. Lapsi tarvitsee sängyn, leluja, tavaroita, vaatteita (mieluusti vaikka oman huoneen, mutta ainakin oman nurkan), ruokaa ym. myös etäkodissaan, jotta tämä on myös KOTI, ei vain paikka, johon mennään reppu selässä. Etävanhempi ei saa mitään tukia näihin hankintoihin.

Itse olen yh, ja lapseni isä maksaa juuri tuon 200 e kuussa. Minusta se on oikein kohtuullinen summa. Hän tienaakin suurin piirtein saman kuin sinä. Ja itse en ole hyvätloinen, päin vastoin, olen elänyt opintotuilla monta vuotta. Ihan hyvin olen - kiitos tukijärjestelmän - silloinkin pärjännyt. Ei erossa tarvitse kiskoa toiselta kaikkea mitä irti saa, vaan miettiä miten molemmat pärjäävät jatkossa ja miten molemmilla on resursseja lapsen pitämiseen luonaan.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kahdeksan neljä viisi