Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Miksi maksaa kirkollisveroa?

Vierailija
21.04.2008 |

Seurakunta alkaa periä päiväkerhomaksuja, joten mitä hyötyä on maksaa enää kirkollisveroa, jos kaikki palvelutkin ovat maksullisia?

Kommentit (42)

1/42 |
21.04.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos et halua muuten tukea kirkkoa.

Vierailija
2/42 |
21.04.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

ja onhan vihki,kaste ja hautaustilaisuudetkin maksuttomia.. ja mekin saatiin seurakunnan juhlatila ilmaiseksi käyttöön.. et kaipa siitä nyt jotain pientä hyötyä on

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/42 |
21.04.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

askarteluiltoja lapsille, meidän seurakunta järjesti juuri 4-vuotta alkuvuodesta täyttäneille " synttärijuhlat" , joissa oli kakkua jne. Nämä kaikki ovat myös ilmaisia ja kustannetaan kirkollisverolla.

Vierailija
4/42 |
21.04.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuitenkin onhan sitä paljon maksuttomia palveluja. Esim jumalanpalvelukset ja pyhäkoulu.

Vierailija
5/42 |
21.04.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Borgå72:

Ei mitään hyötyä.

Jos et halua muuten tukea kirkkoa.

Vierailija
6/42 |
21.04.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

että yhtäkkiä seurakunnan tarjoama maksuton kerho muuttuukin maksulliseksi. Kohta varmaan alkavat repiä kasteistakin jotain 50e/pää.. Voin kyllä olla mielestäni yhtä uskovainen, vaikka kirkosta " eroaisinkin" , eli lopettaisin kirkollisveron maksun, jos se(kin) kerran ihan vaan rahastukseksi menee. Huoh.. Lapsiperheet taas kyllä lyödään niin lyttyyn!

7/42 |
21.04.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kirkollisvero, ilmaiset palvelut ja Jumalaan uskominen.

Vierailija
8/42 |
21.04.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kirkolta saa ruoka-apuja niitä tarvitseville ja kirkon kautta kerätään vähävaraisille lapsiperheille joululahjoja. Kirkko järjestää pilkkahintaisia päiväkerhoja ja iltapäiväkerhoja, maksuttomia perhekerhoja ja äiti-lapsipiirejä, raamattupiirejä, pyhäkouluja ja kesäleirejä lapsille.

Lisäksi diakonille saa mennä kuka tahansa saamaan keskusteluapua ja kirkon perheneuvonta on ilmainen lysti kenelle tahansa, myös kirkkoon kuulumattomille.

Maksutta kansalaiset pääsevät halutessaan myös jumalanpalveluksiin, joulukirkkoon, pääsiäismessuihin ja muihin juhlapyhäjuttuihin. Lisäksi esim. Jokelan tapahtumien jälkeen kirkolla järjestettiin kriisipäivystystä ja erilaisia surumessuja.

Tuossa on ne mistä minä olen kuullut. En ole pitänyt kirkkohäitä, enkä ole uskovainen vaikka kirkkoon kuulunkin. Mielestäni nuo kaikki kirkon järjestämät jutut ovat HYÖDYLLISIÄ ja siksi maksan kirkollisveroa. Ja voihan se olla että jonain päivänä haluan itse käyttää noita palveluja.

Vierailija
9/42 |
21.04.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

kun iltapäiväkerho kumminkin maksaa jotain 80 euroa kuukaudessa. Se vasta on kallis.

En usko, että missään peritään päiväkerhosta todellisia kustannuksia.

Vierailija
10/42 |
21.04.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

olen sellaisista kyllä kuullut, mutta ainoastaan jossain pääkaupunkiseudulla tapahtuneista, joten ei kyllä kosketa meitä, vaikka kuinka köyhiä olisimme (vai pitäisikö lähteä hakemaan avustusta melkein 300km suuntaansa)..

Vierailija
11/42 |
21.04.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

ylläpidetäänhän sillä esimerkiksi hienoja kirkkorakennuksia.

Vierailija
12/42 |
21.04.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jokelan tapahtumien jälkeen kirkolla järjestettiin kriisipäivystystä

Ajettiinko kirkosta ulos ne, jotka eivät olleet maksaneet kirkollisveroa? He eivät saaneet kriisiapua?

Vierailija
13/42 |
21.04.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kirkollisvero mahdollisti sen, että oli tarjolla kaikille kriisiapua.

14/42 |
21.04.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sarkasmi on taitolaji..

Vierailija
15/42 |
21.04.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

*heureka!* Ihmiset eivät halua maksaa veroja. Mutta kun maksetaan johonkin " yleishyödylliseen" , niin maksetaan vapaaehtoisesti. Ei hele! Kyllä minä maksan mieluummin yhteiskunnalle veroja, jotta voidaan kaikille (uskontoon katsomatta) turvata riittävät palvelut kriisitilanteissa. Mun mielestä on törkeää, että yhteiskunta säästää palveluissa ja ne sälytetään jonkun uskonharjoittajien niskoille. Ei oikea kriisityö saa olla riippuvainen maailmankatsomuksesta!

Vierailija
16/42 |
21.04.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija:

no ainakin kirkolta saa tarpeen vaatiessa ruoka avustusta

ja onhan vihki,kaste ja hautaustilaisuudetkin maksuttomia.. ja mekin saatiin seurakunnan juhlatila ilmaiseksi käyttöön.. et kaipa siitä nyt jotain pientä hyötyä on

Oli aika kylmän tuntuista kun seurakunta perii jopa " kylmäsäilytysmaksun" , puhumattakaan kappelin vuokrasta.

Vihkiminen on maksutonta, se on totta, samoin kaste. Mutta hautaaminen ei ole.

Vierailija
17/42 |
21.04.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vaikka itse eroaisi kirkosta, niin lapsi pääsee kaikkiin kerhoihin, tapahtumiin ja perhe saa ruoka-avustusta kuten kaikki muutkin. Kirkko ei kysele oletko maksanut verosi vai et. Diakonin palvelut ja kriisiavun saavat kaikki jotka niitä palveluita haluavat.

Vierailija
18/42 |
21.04.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

niin tällöin ymmärtäisin maksullisen kerhon, nykyisen maksuttoman tilalle. Jos heidän palkat ei nouse, niin on pelkästään taas lapiperheiltä ryöstöä.

Vierailija
19/42 |
21.04.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos ei kuulu kirkkoon, ja välttämättä omaiset haluaa kappeliin, silloin seurakunta vuokraa tilan " ulkopuolisille" . Nim. sekä kirkkoon kuuluvia että kirkosta eronneita matkaan saatellut

Vierailija
20/42 |
21.04.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija:

Vaikka itse eroaisi kirkosta, niin lapsi pääsee kaikkiin kerhoihin, tapahtumiin ja perhe saa ruoka-avustusta kuten kaikki muutkin. Kirkko ei kysele oletko maksanut verosi vai et. Diakonin palvelut ja kriisiavun saavat kaikki jotka niitä palveluita haluavat.

Ja kuulemma tuo hautaus on kallista lystiä (kuului kirkkoon tai ei), kuten joku jo mainitsikin.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kuusi kaksi viisi