Itella ja paketti vauvalle, ei ole todellista
Meillä vauva, 7kk. Joku sukulainen on lähettänyt joululahjan vauvan nimellä ja eilen menin postiin sitä vauvan kanssa hakemaan. Vaiva nukkui rattaissa. Postissa nuori naikkonen penää, että ei voi minulle luovuttaa pakettia, kun paketti on osoitettu toiselle henkilölle ja ei ole valtakirjaa kirjoitettu. Olin että joooo kun tämä henkilö nukkuu täällä rattaissa ja vaikka olisi hereillä niin ei olisi näyttää hänellä henkkareita eikä kirjoittaisi nimmariaan. Vänkäsi vaan ja muutkin jonossa olivat tietenkin minua siinä säestämässä että anna nyt se helvetin paketti.
Daami kuitenkin piti paketin ja juttelee tänään esimiehensä kanssa ja soittelee.
Nauraen lähdin ja mietin että ei ole todellista.
Kommentit (66)
Meillä sama tilanne, joka päättyi eri tavalla, näytin vauvan kelakorttia ja omaa passiani ja se riitti. Minä allekirjoitin, koska olen vauvani holhooja ja vauva ei ole oikeustoimikelpoinen. Ei mitään ongelmia ollut.
[quote author="Vierailija" time="23.12.2014 klo 08:40"]
Daami kuitenkin piti paketin ja juttelee tänään esimiehensä kanssa ja soittelee. Nauraen lähdin ja mietin että ei ole todellista.
[/quote]
No ap:n kertomus ei olekaan todellinen, vaan posti luovuttaa paketin täysi-ikäiselle tämän henkilöllisyystodistusta vastaan. Että se siitä.
Minä seisoisin siinä jonossa vieläkin, jos minulle olisi käynyt noin. En taatusti olisi ajanut sataa kilometriä edestakaisin vaan asia olisi selvitetty NYT ja esimiehelle tai esimiehenesimiehenesimiehelle olisi soitetttu saman tien ja asia selvitetty.
Mieheni hakee nimelleni tulleet paketit aina. Postissa ei tarvitse valtakirjaa, matkahuollon paketeissa vaativat valtakirjan.
Vauvalla oli ilmeisesti eri sukunimi kuin ap:lla? Periaatteessa ihan hyvä, ettei paketteja anneta kelle tahansa, mutta joulunaikaan voisi asiakaspalvelijakin käyttää järkeään. Vauvan kelakortin tai neuvolakortin näyttäminen olisi voinut auttaaa. Vaikkei kuvaa olekaan, niin ainakin nimi ja syntymäaika (eli näkee, että kysymys on vauvasta, eikä aikuisesta).
[quote author="Vierailija" time="23.12.2014 klo 09:02"]
No ap:n kertomus ei olekaan todellinen, vaan posti luovuttaa paketin täysi-ikäiselle tämän henkilöllisyystodistusta vastaan. Että se siitä.
[/quote]
Ai nykyään täytyy olla 18v. saadakseen pakettinsa ulos postista? Huh, kummalliseksi on tää holhoamis-Suomi menossa.
[quote author="Vierailija" time="23.12.2014 klo 08:40"]Meillä vauva, 7kk. Joku sukulainen on lähettänyt joululahjan vauvan nimellä ja eilen menin postiin sitä vauvan kanssa hakemaan. Vaiva nukkui rattaissa. Postissa nuori naikkonen penää, että ei voi minulle luovuttaa pakettia, kun paketti on osoitettu toiselle henkilölle ja ei ole valtakirjaa kirjoitettu. Olin että joooo kun tämä henkilö nukkuu täällä rattaissa ja vaikka olisi hereillä niin ei olisi näyttää hänellä henkkareita eikä kirjoittaisi nimmariaan. Vänkäsi vaan ja muutkin jonossa olivat tietenkin minua siinä säestämässä että anna nyt se helvetin paketti.
Daami kuitenkin piti paketin ja juttelee tänään esimiehensä kanssa ja soittelee.
Nauraen lähdin ja mietin että ei ole todellista.
[/quote]
Jännää asiakaspalvelua. Mun vanhemmat lähettää meiän tytölle (16kk) varmaan kerran kuussa jonkun paketin. Aina mä olen sen saanut noutaa/vastaanottaa. Lapsi on kyl ollu melkein aina mukana ja alussa mulla oli sen passikin. Ei vissiin ole mitään yhteistä käytäntöä posteissa.
mun alaikäiset lapset hakee monesti mun paketit, henkkarit riittää, eikä mitään ongelmia ole ollut.
Ei tämä Itellan asiakaspalvelija voi kaikkia maailman ihmisiä tuntea ja jos hänelle on annettu ohjeeksi olla vailla valtakirjaa jos jonkun toisen nimellä olevaa pakettia menet hakemaan niin ei se ole hänen vikansa. Ja jos teillä on eri sukunimet etkä ole edes kelakorttia älynnyt näyttää niin ongelma on enemmänkin sinussa kuin tuossa asiakaspalvelijassa. Itse olen monet joulut ollut postilla töissä ja ohjeiden mukaan siellä on toimittava, muuten joutuisi joka hemmetin asiakkaan kohdalla tekemään ties kuinka paljon ylimääräistä työtä.
Mikä ei ole todellista? Sanaanko tässä pitäisi pelkästään luottaa? Hommaa sille kakarallesi henkilöllisyystodistus tai vaihtoehtoisesti kehoita sukulaisiasi lähettämään isommat paketit vanhempien nimellä. Postihan jaetaan luukusta osoitteen perusteella.
Helppohan se on ihmetellä kun ''on niin tyhmiä ihmisiä'', mutta tietäisittepähän vain mitä kaikkea ihmiset yrittävät tehdä toisten nimissä
(nimimerkillä operaattorimyyjä, jolle monet puolisot ovat vetäneet kilarit kun ei olla annettu sim-korttia/tehty muutoksia vaimon/miehen/lapsen nimissä olevaan liittymään.. ei ilmeisesti käy mielessä että ns hyvällä asialla olevien henkilöiden lisäksi kaupassa yrittää asioida kostomielessä esim expuolisoita kenen mielestä on hyvää hupia käydä ilmoittamassa ''vaimon puhelin kadonneeksi'' ja näin saada se suljetttua väliaikaisesti, tai käydä hakemassa ''uutta simkorttia miehen puhelimeen'' ja laittaa se omaan luuriin ja soitella tonnilla palvelupuheluita).
Maalaisjärkeä voi toki käyttää, mutta itsekin olen joskus langennut epätoivoiseksi tekeytyneen miehen sepustuksiin kuinka vaimo on Espanjassa ja puhelin varastettu (pyysi sulkemaan), no laitettiin sulkuun ja myöhemmin selvisi että eivät edes olleet enää yhdessä ja mies halunnut tehdä hallaa exvaimon työasioihin. Ihan varmasti väärät ihmiset yrittää hakea myös postipaketteja, ja sitä varten tarvitaan henkkarit. Onhan lapsellakin esim se Kela-kortti vaikka tyhmältä tuntuukin.
[quote author="Vierailija" time="23.12.2014 klo 09:28"]
Mikä järki on ees lähettää pakettia vauvan nimellä???
[/quote]
Jep ja jotkut osallistuu esim. eläintensä nimellä kilpailuihin :D Siinä sitä ollaankin kusessa.
[quote author="Vierailija" time="23.12.2014 klo 09:38"]
Mistä alkaen tavallisen paketin noutoon on tarvittu valtakirja?
[/quote]
Eikö ennen ollut vain kirjatut kirjeet jotka tarvitsivat valtakirjan. Mites maksikirjeet? Pitääkö niissäkin nykyään olla valtakirjat?
Taisi olla joku tietämätön Postissa tai vai Postin pisteessä töissä, sillä pakettia ei tarvitse hakea enää henkilö, jolle paketti on osoitettu. Henkilöllisyystodistus pitää olla tietenkin mukana, järjestelmään tulee hakijan nimi, allekirjoitus sekä hetu:n loppuosa.
Ei se varmastikaan työntekijän vika ole, jos ei tiennyt asiasta. Koulutuksen puutetta. Älä räyhää hänelle vaan ehkäpä palautetta esimiehelle?
t. Postin työntekijä
Tulikohan vuodenvaihteessa? Kaikkiin paitsi siihen teille on isokokoinen kirje-lappuun.
[quote author="Vierailija" time="23.12.2014 klo 09:43"]
Taisi olla joku tietämätön Postissa tai vai Postin pisteessä töissä, sillä pakettia ei tarvitse hakea enää henkilö, jolle paketti on osoitettu. Henkilöllisyystodistus pitää olla tietenkin mukana, järjestelmään tulee hakijan nimi, allekirjoitus sekä hetu:n loppuosa.
Ei se varmastikaan työntekijän vika ole, jos ei tiennyt asiasta. Koulutuksen puutetta. Älä räyhää hänelle vaan ehkäpä palautetta esimiehelle?
t. Postin työntekijä
[/quote]
Täällä samainen vielä jatkaa. Ylempänä keskusteltiin maksikirjeistä. Niihin ei tarvitse kuin sen postikortinkokoisen saapumisilmoituksen (pudotettu luukusta, koska ei ole ketään ollut kotona pakettia vastaanottamaan/ ei mahtunut luukusta sisään/ postilaatikkoon) ja se tarvitsee antaa Postissa. Ei tarvita henkkareita, eikä allekirjoituksia.
Tässä se nähdään taas, ihme touhua!
t. hyvä asiakaspalvelija, jolla on myös maalaisjärkeä