Vauva mukaan lääkäriin? (ov)
Mulla on huomenna lääkäriaika, enkä saa 2-kk vauvaa hoitoon mihinkään.
Voinko ottaa vauvan vaunuissa mukaan lääkäriin, vai tykkääköhän lääkäri kyttyrää??
Kommentit (26)
5kk ikäistä terveyskeskuksen lattialle, haloo! Ei se pysyisi siinä peitolla kun ryömii jo niin nopeasti, mutta eipä tuon ikäinen toisaalta osaa istuakaan että ei sitä mihinkään tuoliinkaan voisi laittaa niin kuin joku ehdotti. Vaunut oli siis mullakin mukana kun viimeksi lääkärissä kävin, meillä on pienet vaunut jotka mahtuivat ihan ok sinne lääkärin huoneeseen. En edes ajatellut muuta vaihtoehtoa. Neuvolaan mennessä mulla on aina vaunuihin lukko mukana, siellä jätän ne eteiseen, mutta se on eri asia kun siellä keskitytään lapseen eikä minun itseni tarvitse maata missään tutkimuspöydällä vaan voin koko ajan hoitaa vauvaa ja huolehtia hänestä.
Viihtyy sylissä joo, mutta kun itse makaat laverilla tutkittavana, ei se onnistu. Tää ei pysy enää paikallaan vaan kierii pitkin poikin. Jos otan istumeen se huutaa ja täällä joku heti valittamassa kuinka kakara huusi ja pakkoko ne on mukaan raahata...
Olen aina mennyt vaunujen kanssa tutkimushuoneeseen. Lapsi on kulkenut aina mukana. En ole koskaan nähnyt mitään ongelmaa vaunujen viemisessä lääkärin huoneeseen. Neuvola huoneeseen meidän terveysasemalla ei saa viedä vaunuja/rattaita koska lapset leikkivät siellä lattialla. Normi lääkäri huoneissa ollaan harvoin lattialla, joten ei haittaa jos se on likainen.
Menet lääkäriin hyvissä ajoin ja riisut lapsen ja omat vaatteet naulakkoon tai vaunujen alakoriin muovipussiin. Laitat vauvan vaunuihin ja kärryttelet lääkärin huoneeseen. Jos alkavat urputtamaan, kysyt miten tässä sitten pitäisi toimia. Älä tee asiasta suurta numeroa, kyllä se hyvin menee!
Monesti on ollut ihan pakko ottaa noi lapset mukaan, kun en ole saanut niitä kellekkään hoitoon siksi aikaa. Meidän paikkakunnalla ei ole ollu silloin sellaisia ihmisiä joita olisin kehdannut kysyä muksujen vahiksi, kun lapset on olleet ihan pieniä. Ei mulle ole kukaan valittanut lapsista. Silloin, kun on ollut tosi tärkeä käynti jossain niin olen vienyt lapset äitini luo 40km päähän.
Hankala pitää pientä sylissä, paremmin hän vaunuissa viihtyisi nukkumassa.
En kyllä vaunuja mihinkään tuulikaappiin jätä varastettavaksi.
Mitenhän sitä nyt sit kannattasi toimia..??
ap