+++ Toukotuhisijat vko 17 +++
Linkkiä viimeviikkoon
http://www.vauva-lehti.fi/keskustele/tm.asp?appid=82&m=12916124&p=1&tmo…
Kommentit (69)
Amarialle halitus!! Jospa se lääkäri tekisi sen verran ronskin sisätutkimuksen, että synnytys siitä vaikkapa käynnistyisi bd bd bd
Itse valvoskelin viime yön kun supisteli sen verran napakasti, mutta aamun tullen ne tietysti loppuivat. Jospa ne kuitenkin jotain saisivat aikaan tuolla alakerrassa. Eilen olimme tuttavaperheellä kylässä ja kotiin tuli mukana monta vaatepussia ihania, hyväkuntoisia vaatteita ja kestovaippoja vauvalle ja myös noille pikku-ukoille (1v7kk ja kohta 3v). Nyt ne pikkuruiset ihanuudet kieppuu koneessa. Onneksi ulkona on mitä parhain kuivatuskeli tulossa taas!
Imetysteetä ajattelin minäkin hankkia, nykyistä kuopusta (1v7kk) oottaessa sitä join ja hyvin ainakin tuli maitoa heti.Tiedä sitten oliko se teen ansiota vai mitä ;) Tosin se ei maistunut ollenkaan hyvältä ja sekoitinkin sitä aina toisen, lempiteeni joukkoon :) Jos joku tietää jonkun hyvänmakuisen imetysteen, niin sopii vinkata...
Nyt pihahommiin, jos vaikka kukkapuskasta hyökkäisi joku tehosuppari kimppuun...*toivossa on hyvä elää*
Hönttä 36+3
Onnea oman käärönsä saaneelle:)
Kertookahan nyt tietämättömälle, että mitä on imetystee?
Täälä flunssa jatkuu jo toista viikkoa, välillä on tosi tukala olla. Huomenna olis neuvola, ku muistais mennä. Outoo, ku vasta viikko sittehän mä olin sielä.
Eilen olin tunnin verran haravoimassa pihaa ja nyt ajattelin mennä jatkamaan. Illalla kerkee tehdä hommia sisälläki.
Aurinkoista maanantaita toukotuhisijoille!
Burmilla ja pökö 36+2
meikäläisen viimeistä odotusta.
Pikkukolmoselle onnittelut pienestä tytöstä ja hyviä vointeja sekä äidille että tyttärelle!
Kyrko, älä turhaan etukäteen huoli, että suunniteltu sektio hidastaa maidon nousemista. Mulla on maito noussut molempien sektioiden, sekä suunnitellun että suunnittelemattoman, jälkeen ihan normaalisti kolmantena päivänä. Molemmat ovat saaneet alkuun lisämaitoa ja kakkonen oli lisäksi lastenosastolla letkuissa glukoositipassa pari päivää ja pääsin imettämään ensimmäisen kerran muistaakseni vasta leikkauksen jälkeisenä päivänä iltapäivällä.
Onnittelut Sisulle vauvan kääntymisestä ja vielä hienosti asettenut lähtökuoppiinkin jo!
Ankkis rv38
pikkukolmoselle suuren suuret onnittelut pikkuprinsessasta!
onko siitä imetysteestä oikeesti apua? pitäisikö sellainen aloittaa jo nyt tässä vaiheessa ja mistä sitä saa??
enää 5 päivää täällä Turussa ja sit pääsee muuttamaan Lahteen, onneksi!
huomenna olis TYKSissä viimeinen kokoultra ja silloin ilmeisesti tehdään jokin arvio synnytystavasta ja -ajankohdasta...saa nähdä, miten se lausunto sitten oikeesti vaikuttaa kun ollaan jo Lahdessa ens viikolla, mutta hyvä kuitenkin saada jotain mustaa valkoiselle, jota voipi sitten lahdessa näyttää.
vielä on kovasti pakkaamista täällä, ei oo enää kauhean helppoa..
-sylinalle ja nökö 36+5
Eli oli nämä iltaiset supistukset sitten jotain saaneet aikaan. Kanava lyhentynyt 1,5 senttiin, kodunsuu pehmeä ja sormelle auki. Sf-mitta sama kuin viikko sitten eli 36. Masu laskeutunut ja pää painaa todella ikävästi jo. verenpaine 110/72, syke 143. Viikon päästä taas uudestaan. Niin ja painoarvio nyt 3,8kg (käsikopelolla). Eli vähän reilu 4kg jos tässä parin viikon päästä syntyy. Vielä siis ihan kohtuuden rajoissa :)) Ultraa ei katsottu tarpeelliseksi, sillä ei ole vielä mikään " jättivauva" . Enkä usko että tämä yliajaksi menee. Jos vappuna pääsis synnyttämään ;))
nyt kuopuksen seuraksi. toinen reppana kuumeessa ja oksennustaudissa. Voi toista :( Eipä sitä paljoa pysty auttaa, ajan kanssa tuo menee sitten ohi. Pitää keksiä vaan jotain mielekästä tekemistä.
nauttikaa auringosta ja massuista :)
Amaria 37+2
Imetysteestä. Sen sanotaan lisäävän maidontuotantoa ja vähentävän vauvan vatsavaivoja. Tässä ainakin joku linkki
http://www.luonnonkolkka.fi/index.php?page=shop.product_details&flypage…
monet vauvantarvikkeita myyvät nettiputiikit ainakin myi näitä. Sit on sen merkkinenkin kuin vauvanilo imetystee. Googleen vaan hakusanaksi, niin löytyy. Se vauvanilo on sellaista irtoteetä ja itse join sitä viimeeks, sekoitin tosiaan mieliteeni joukkoon niin maistui hyvältä ;)
Amarialla olikin hyviä neuvolakuulumisia, jospa sieltä vappuvauva sitten tulisi :)
Jahas, nyt hakemaan uusi kuppi kahvia ja sitten taas ulos pihamaata möyrimään :)
Nyt tuo miun linkkini levitti koko meitin keskustelun ihan ihme leveeksi... anteeksi...
Eli kävi niin kuin odotinkin. Olotila aikas järkky, arvot ja käyrät priimaa ja nyt vaan odotellaan synnytystä. Käynnistyksessä on niitä riskejä leikkauksen jälkeen, eli siihen ei päädytä ellei ole pakko. Vauvelilla oli kaikki hyvin mikä on tärkeintä. Painoarvio oli nyt 3100 g ja syntyessään olisi 3500 g. Nyt sitten tähän järkyttävimpään osuuteen: kohdunkaulankanavaa kaikki jäljellä ja sisäsuu ehkä hiukan pehmentynyt... Tuolla tiedolla yli paukkuu ja komiasti.
Eli ei muuta kun jäitä hattuun ja odotusta jatkamaan. Onneksi lääkäri antoi mun hermojen takia kahden viikon päähän istukkakontrolliin ajan. Näkeepähän sitten onko vanhentumisen merkkejä.
Oikein paljon voimia masunahan venytykseen teille jokaiselle!
Noora ja Taimi 36+6
Mä en oo koko päivänä päässy nettiin, kun kaveri tuki aamulla noutaa mut kaupoille=) Mä ostin itselleni maailman kauneimmat farkut. Siis aivan ihanat, ainoa ongelma että ne ei mahdu mun päälle=) Jos nää raskauskilot (nyt n.12kg) häviää johkin, niin sen jälkeen " työmaata" on viel saman verran n.10kg... Saa nauraa... Mut jos joskus syksyllä sais ne byysat jalkaan. Mä haluun olla hoikka ja nätti vielä tässä elämässä=)
Osaako joku kertoa mistä johtuu, että kun käyn vessassa pissalla, niin sen jälkeen en pääse pöntölta ylös,kun tuntuu että joku löisi puukolla alapäähän? Sillä ei oo merkitystä on pissahätä ns. iso vai pieni... kipu tuntuu siis emättimessä ja mahdollisesti kohdun suulla? Joudun nousee tukea pitäen ylös ja kipu hellittää ehkä 5min. Samaa kipua esiintyy myös välillä kun nousen autosta, sohvalta yms. siis istuma asennosta. Omituista. Mun mielestä vauva on jo tosi alhaalla, tiedä sitten johtuuko siitä. Kiinnostaisi tietää " mikä" kivun aiheuttaa... ja onko se yleistä?
Hupaisaa viikkoa kaikille, masunasu 35+1
Viimenen lääkärineuvola käyty: kohdunsuu pehmeä ja jäljellä sentin verran. Lääkäri kehui, ettei enää estellä, jos päättää syntyä. Verenpaine oli kohonnu 132/92. Perjantaina meen mittauttaan taas. Luulen kyl, että nousu voi johtua älyttömästä lääkärin jänityksestä. Pissa oli puhdas, paino -500 grammaa viikossa ja turvotuksia ei oo. Pää alaspäin köllii. Käskettiin tarkkailla, onko päänsärkyä tai näköhäiriöitä tai muuta outoo ja sit ottaa heti yhteyttä, jos jotakin tulee. Ite laittasin kyl ton jännityksen piikkiin..
Tuli jännä olo, kun lääkäri sano, et voi syntyä piankin. Mut mun tuurilla pysyy sisällä kesäkuulle asti:) Huomenna ois viimenen kerta valmennusta.
Semmosta tänne, oli pikaset kuulumiset. Lähen viä ulos köpötteleen, kun on noin komee auringonpaiste.
Voikaa hyvin!
Norpanpoikanen, rv 35+1
alapäässä... lähinnä just ehkä ottaa noihin luihin? mut joo kipeetä tekee , varsinkin kun nousee ylös jostain ja jos oon jo vähän aikaa makoillu ja sit nousen niin sattuu. sit alkaa helpottaan kun pääsee " vauhtiin" :)
sit välillä tuntuu sellanen pistävä kipu virtsaputkessa? ei mitään pissavaivaa oo mut välillä tuntuu ku joku pistäis siihen nuppineulalla, auts! Ja varsinkin kävelessä. kai se pää painaa sinne sit tai jotain?
Ja luulen silti että noi kivut johtuu ku toi luusto alkaa valmistautumaan siihe synnytykseen... Huomenna olis neuvola, saas nähä kuinka paljo taas paino noussu jne... ei malttais enää kyl odottaa et tää olis jo ohi...
Mussun Rv37+6
Tosi kökköä, antaa ymmärtää, muttei ymmärrä antaa.. Eli eilen alko hyvät supparit iltapäivällä, kesti reilu tunnin enemmän vähemmän säännöllisinä. Loppuivat lämpimässä suihkussa melkein kokonaan ja laantuivat pikkuhiljaa. Haettiin vauhtia kauppareissulta ja illalla sama homma. Edessä alavatsalla ihan ku menkkakipuina, mut tuntuivat selässä asti. Eivät tuskallisen kivuliaita, mut epämiellyttäviä.. Kuulostelin sohvalla pari tuntia, menin kaurapussi kaverina nukkumaan ja hain unta yli tunnin (normaalisti nukahdan alle 10minuutin). Vauva oli TOSI levoton koko illan, enkä sit saanut sen mesomisen ja niiden supistelujen takia kunnolla nukuttua. Vessassa ramppasin varmaan neljästi koko huiman 6 tunnin yöunien aikana. Eli pikkasen väsyttäis. Pitää varmaan mennä pojan kanssa yhtä aikaa päikkäreille tänään (viettää vatsataudin takia kotipäivää), jotta ei oo tolkuttoman kiukkunen iltapäivällä..
Onko jollain muulla suonenvetoja yöllä? Mulla oli esikoisenkin kanssa ja nyt alkaneet taas. Onneks säärystimet helpottaa. En kestä sukkia, mut pitkät, pehmeet ja löysät säärystimet menee yöllä ja niistä on ollu apua..
Imetysteestä. Makuasioistahan ei sais kiistellä, mut josko vois kysellä. Eli onko kokemusta sekä frantsilan vauvan ilosta että weledan imetysteestä? Kumpi maistuu paremmalta? Onko eroa? Meillä on kaapissa sitä frantsilaa mut mun mielestä maistuu ei-niin-hyvältä. Sokerin kans menee, mut ei houkuta juoda montaa mukillista päivässä, jos pitää laittaa sokeria/hunajaa joka kupilliseen.. Oon yrittäny opetella juomaan oluttakin, kun sekin kuulemma nostaa maitoa. Siis isännän tölkistä viikonloppusin aina ohimennen huikka pienten irvistysten kera. Ei oo mun makuun lainkaan.
Ankkis: nauti vikasta viikosta! Vaikka kuinka malttamattomana odotellaankin vauvoja, pitäis näistä hetkistä nauttia niin paljon kuin vaan pystyy.. Ainakin itellä kävi viimeks niin, että masua tuli kuitenkin vähän ikävä (ei niitä " sivuvaikutuksia, mut potkuja ja muuta).
Sylinalle: mm. Life-myymälöistä löytyy imetysteetä. Uskoisin että monesta muustakin luontaistuotekaupasta.
nordenskjold: mulla sellanen käsitys, että vaikka kohdunsuu oiskin " raaka" vielä nyt, voi se kypsyminen olla kumminki tosi nopeeta. Eli ei välttämättä mee ihan hirveen pitkäks. Ei voi tietää. Toivotaan, ettei Taimia tarttis odotella 5 viikkoa!
Masunasu: oisko joku hermo, joka jää puristuksiin?
Meen tulevalla kummitädillä oli viimeisinä viikkoina silleen ihanasti, että saatto vihlasta pöntöllä istuessa niin pahasti, että oli kuulemma pakko ponkasta pystyyn (oli hätä kesken tai ei) ;)
Toivottavasti norpanpoikasen paineet oli vaan jännityksestä johtuvia!
Josko tästä pääsis lähipäivinä ihan oikeesti jo tositoimiin.. (mulla on maailman lyhin pinna ja oon oikeesti tosi malttamaton aina ja joka asiassa, tää odottaminen ja epätietoisuus ajankohdasta on ihan kaameeta piinaa meikäläiselle) Tai sit joudutaan odottelemaan se melkein kuukaus (KAMALAA) vielä, ois ihan mun tuuria! Ei siinä mitään, jos menee yli mut kun vaan tietäis, koska......
JN + masukaveri 38+2
olin tänä aamusta pikaisesti käymässä neuvolassa kun eilen turvotusta oli ihan järjettömästi, kädet olivat kuin leipä-limput, nilkat kadoksissa ja olotila muutenkin tosi huono. Onneksi pissa oli puhdas ja verenpaineet kunnossa. Kävin illalla vielä vyöhyketerapiassa ja se laittoi nähtävästi nesteet niin kiertämään että pahin on jo takanapäin - toki istuin pytyllä koko ehtoon ja viime yön.
Vauvan pää jo tukevasti synnytyskanavassa joka hieno uutinen koska pelkäsin sen vielä luiskahtavan takaisin siihen viistoasentoon mutta neuvola-täti meinas että täällä on nyt ja pysyy. Muutkin merkit näyttivät siltä että ei menisi laskettuun aikaan vaan voisi tulla aikaisemminkin! Ja kyllähän te tiedätte, että se passaa mulle paremmin kuin hyvin.
Talvirenkaiden vaihtoa ja hierojalla käynti sekä iltapäivällä kaverin kanssa kaffi-treffit. Siinä meikäläisen tän päivän ohjelma...
SISU rv 36+4
Mutta ihan ensiksi HIRMU PALJON ONNEA PIKKUKOLMOSELLE!!! Ihania uutisia!
Tänne ei kuulu aivan niin ihania uutisia... Kävin siellä synnytystapa-arviossa eilen, ja voi kakkakokkare mikä kokemus!!!! Mä oon vieläki tosi pahalla päällä :o/
Siis joo, muuten ihan positiivinen käynti, mutta se lääkärisetä...huh!
Pääsin ovesta sisään, niin käski riisuutua ja asettua siihen pöydälle, tein työtä käskettyä ja ennenku se ukko ehti sinne mun jalkoväliini, niin alkas sanomaan:" Ja sterilisaatiosta kannattaa sitten sopia heti hyvissä ajoin, että saadaan se sektion yhteydessä tehdä." Siis TÄH???!!! Samantein se sit oli siä mun jalkovälissä ja ilman ennakkovaroitusta tunki sen helkkarin ankan mun sisuksiin... Otti niin julman kipeetä, että meinasin ihan oikeesti potkaasta sitä äijää :o( Ja sit se jatko siitä sterilisaatiosta pauhaamista, ja selitti mulle usean sektion jälkeisistä riskeistä, miten uusi raskaus olisi todella riskialtis ja sitten kuulemma puhutaankin jo SUURISTA VAARALLISISTA ASIOISTA!?!
Mä olin niin järkyttyny sen puheista ja tavoista toimia, etten saanut edes sanaa suustani!?! Mä luulin menneeni synnytystapa-arvioon, siis että edes jonkinlaista keskustelua mahdollisesta synnytystavasta käytäisiin, mutta setä oli päättäny jo valmiiksi, että mut leikataan (ja sterilisoidaan)... Eipä siinä mitään, mutta ku tää setä ei oo saanu käsiinsä epikriisejä mun edellisistä synnytyksistä (asuin eri shp:n alueella niiden aikaan), eli ei tiedä tilanteista mitään, näki vaan neuvolakortista että takana kiireellinen sektio, alatie ja elektiivinen sektio. Kysyi vain multa syyn tuohon elektiiviseen (siis suunniteltuun) sektioon (= kakkosen erbin pareesi ja kolmonen oli iso -syntyessään 4,3kg). Ja keskittyi vain meuhkaamaan useamman sektion vaaroista. Sitte kuitenki jossain vaiheessa sanoi, että tavallaan toi kakkosen alatiesynnytys on nollannut sen esikoisen sektion, eli periaatteessa takana olis nyt yks sektio. Ja yhden sektion jälkeen tietääkseni sais synnyttää alakautta??? Oonhan mäki synnyttäny! Ja vielä käynnistettynä!!! Jäipähän suorastaan pas*** maku suuhun koko äijästä. Mies oli mun mukanani, eikä se lääkäri edes kätelly sitä, saati kattonu päälle. Eipä sillä, että se olis kummemmin munkaa päälle kattonu. Ja sisätutkimuksen teki kyllä niin kovakouraasesti, että hyvä ettei poru päässy :o(
Semmonen. Muuten kaikki näytti olevan kunnos, ultralla sai painoarvioksi nyt 3,0-3,2 kg, eli ei mikää jätti. Paikat vielä kunnolla kiinni ja täydessä mitassa, eli ei ihan heti olisi tulossakaa... Jooh, menin sit kätilön kanssa sopimaan jatkosta, ja ens viikon pe olis uusintakäynti ä-polilla, verikokeet ja lääkäri (ja toivon todella, että olis toinen lääkäri) ja sektio sitte 5.5. Mä kyllä haluaisin toisenki lääkärin näkemyksen asiaan, tai että saisin edes KESKUSTELLA asiasta. Asiallisesti.
Soittelin neuvolaan sit näistä jatkoista, niin katto koneelta, josko olis tullu tiedot siitä eilisestä käynnistä, niin olihan ne, ja teksti (lääkärin sanelu) alkas:" Suositeltu sterilisaatiota."
Siis voitteko kuvitella??? Neuvolatätiki oli ihan järkyttyny. Heh, mä oon varmaan epäkelpo yksilö lisääntymään sen lääkärin mielestä...???
Ymmärtäisin kyllä sen kannan, jos olis todettu mun kohdun heikenneen tms., mutta ku semmosesta ei oo tietoo... Kuopuksen sektion jälkeen Taysissa mulle vaan sanottiin, että " Tervetuloa taas puolentoista vuoden päästä." (Mulla ku noi tytöt on tulleet n. 1,5 vuoden välein.) Eli ei sielä kohdussa mitää heikkenemisen merkkejä silloin voinut olla!?! Joop, eikä edelleenkään pyydetty valtuuksia tilata niitä mun papereita Taysista, että ihan omien periaatteittensa pohjalta toi tohtori toimi :o/
Että näin. Anteeksi omanapainen teksti, mut oon jotenki niin perinpohjin pahalla tuulella, ettei ajatus kulje...
Olis edes ollu kypsempi tilanne tuola alakerras, että olis voinu jotain odottaa tapahtuvaksi...sniiiiiiif.
Mun sektiokammo sai vaan uudet puitteet ja paheni taas :o(
Palaan paremmalla mielellä - toivottavasti. Oli jotain kommentoitavaaki, mut en ny saa mitää järkevää ulos...
*kertakaikkisen pahantuulinen* KK ja masua muljutteleva AlmaElmeri rv 37+
Ihan ensiksi KisuKamelille halitus! olipa törkeä lääkäri :( Inhottavaa tuommoinen.
Sit omaan napaan. Viiminen neuvolalääkärikäynti takana, ihan ok. oli, vaikkei oma lääkäri ollutkaan. Vauva on laskeutunut ja pääkin kiinnittynyt. Ja kohdunkanava on hävinnyt jo kokonaan, kohdun suu pehmeä ja kiinni. Lääkäri kehoitti lähtenään heti ekasta kipeästä supistuksesta kohti sairaalaa, sillä tämä tuskin kovin hidas synnytys tulisi olemaan. Hui, kun alkaskin heti jännittämään :)
Saattaahan silti olla, että mennään laskettuun aikaan, mutta tuskinpa nyt kuitenkaan kovin paljon yliaikseksi tälläkertaa, mikä sopii minulle paremmin kuin hyvin :)
Hönttä 36+4
Harmi kun oli noin törkeä lääkäri! jättänee ne omaan arvoonsa.
Kaikki neuvolassa ok. Mulla se Afos nousussa mutta on normaalia. Muut maksa arvot ok. painoakaan ei ollu tullu ku 175g. Pää liikkuu vielä mutta hyvin hyvin vähän terkkarin mukaan. meinas ettei varmaan ainakaa yliaikaseks mee mut eihän sitä koskaa silti tiiä... mun puolesta sais kyllä piankin tulla..
KONKARIT HOI (Ja muutkin:)! Taas kysymys ensikertalaisena; ootteko huomannu että lähellä synnytystä vatsan toiminta olis lähteny vilkastumaan? jossain luin tommosesta mahdollisuudesta..
Mussun
Rv 37+6
Kisukamelille sattui sitten oikein " ystävällinen" setä lääkäriksi. Mie oisin kyllä ratkennut liitoksistani! Soita sinne polille ja sano, että toivot ensi kerralle toisen lääkärin. Tsemppiä! Uskon todella, että ottaa moinen päähän. Mun mies tuumasi siitä meitin eilisestä lääkäristä, että olipa harvinaisen hyvä puhumaan ja sai rouvankin kääntämään päänsä hetkessä. No, kyllähän minä saan tingata sitä käynnistystä taas kahden viikon päästä!
Hönttä; sulla oli vähän parempi tilanne tuolla alhaalla. Lämpimät onnittelut! No, me sitten isännän kanssa saunottiin ja muutenkin lämmiteltiin illalla, että jotakin alkais tapahtumaan. Kolmen jälkeen heräsin törkeisiin kipuihin ja istuin kaksi tuntia vessassa vatsa löysällä supistuksissa. Sitten nukahdin ja nyt päivällä ei taas ole mitään suppareita ilmassa.
Vähän on ollut hankaluuksia tämän jatkuvan päänsäryn, flunssan ja nyt tuon yöllisen totaalityhjennyksen jälkeen. Ei auta kun alkaa hoilaamaan:
" Päivä vain ja hetki kerrallansa..." .
Kaikkea hyvää!
Noora ja Taimi tasan 37
ja kaikki oli taasen ihan mallikkaasti, painokin oli pudonnut reilu puoli kiloa viikossa eli nyt ollaan samoissa lukemissa kun rv32.
Olipas Kisukamelilla asiaton lääkäri, ei ihme että pistää vihaksi. Varmaan saat ja kannattaakin pyytää toista lääkäriä ensi käynnille ja toivottavasti vähän asiallisempaa kohtelua.
Mulla on ollut " pala kurkussa" jo ainakin viikonpäivät. Kai sitä alkaa olla sitten jo kurkkua myöten täynnä.
Ankkis rv38+1
Vauva piti illalla sellaisen jumppatuokion ennen kuin rauhoittui yöpuulle, että oikein ihmettelin mitä kummaa se mahtaa touhuta. Ensin sätki jaloillaan, sitten heilui kädet ja lopuksi vielä pääkin tuntui heiluvan. Ja taas sama liikekuvio uudelleen ja uudelleen. Tuli mieleen meitin mummo, kun se kuto mattoja kangaspuilla...oonkohan mie nielly vahingossa kangaspuut...
Noora: täällä kans aloitettu nuo yösupistelut, valvottavat mokomat melkein läpi yön ja päivällä ei sitten supistele juuri mitään. Olo on sen mukainen, et ei saa öitä nukkua :/
Mussun: Mulla ainakin mahan toiminta vilkastuu synnytyksen lähestyessä, juuri ennen synnytystä tulee usein semmoinen totaalityhjennys ilman sairaalan peräruiskettakin ;)
Nyt ulos, jos vaikka siellä heräisi
Hönttä 36+5 sekä isommat murut
Laitan vaan uuden pinon pystyyn ja aloitan sitten taas tuon opinnäytteen vääntämistä (isäntä uhkasi nukkua nettipiuhan kanssa, kun mun päivät kerran menee vauva-palstalla, höh mitä kivaa mulle sitten jää näihin aamupäiviin?)
Sen verran viimeyöstä, että tuli säikäytettyä mies puolenyön jälkeen puhelimella. Soitin about 1.30 ja toinen vastas puhelimeen kysyen, että tuliko lähtö nyt? Mä naureskelin ettei vielä vaan että konttaan pojan makkarissa siivoomassa mansikkarahkaa. Oli sit reppanalle syötetty vissiin pilalle mennyttä rahkaa. Toinen kiltisti pistelly menemään, eikä kumpikaan aikuisista tajunnu, et sehän on vanhaa (ei siis haissu tai maistunu oudolta). Sääliks kävi yöllä pientä. Ei vaikuta vatsataudilta, kun muutoin ihan normaali..
Viimeyö meni muutenkin tosi vähillä unilla kun supisteli ja vihlo melkosesti. Saa nähdä, josko enteilis jotain. Joku viimeviikolla kerto, että jokaisen pienenkin vihlasun jälkeen alkaa kuulostelu, että joko tää nyt on SITÄ. Ihan sama vika täällä!
Nyt naputtelemaan tekstiä..
JN + masukaveri 38+1 (jee, taas vuorokauden lähempänä synnytystä, en mä mitenkään malttamaton oo enhän?)