Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

+++ Toukotuhisijat vko 17 +++

Kommentit (69)

Vierailija
21/69 |
23.04.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kirjoittele uudella koneella ;-) Jouduin luopumaan työläppäristä joten pomo sponssasi uuden koneen. En ole aikaisemmin MACia käyttänyt mutta nyt olen aikasta ihastunut tähän uuteen koneeseen. Onko tääll muita Macin käyttäjiä??

KisuKamelille - ihme lääkäri. Osaan kuvitella minkälainen olo tuosta tulee. Itse varmaan kieltäytyisin menemästä kyseiselle lääkärille toiste. Oma neuvolalääkärini on todella " hellävarainen" . En ole edes varma mitä se siellä alhaalla tekee kun mitään ei tunnu ;-) Jorvissa olin sitten eräällä paljon kovakouraisemmalla naislääkärillä. Mutta, lääkäreitä on moneen lähtöön, ihan niinkuin meitä raskaanaoleviakin.

Olin ajatellut valmistua tässä ennen vauvan syntymistä mutta aika tiukille menee. Ärsyttävintä on kun ei tiedä joutuuko odottamaan 3 päivää vai 3 viikkoa. Menee hermot!!!!!! Toisaalta aika monet täällä taitaa olla aika kärsimättömiä tässä asiassa. Tekisi välillä mieli huutaa masuvauvalle että " TULE JO POIS SIELTÄ!!!!"

Olisi vain mukavampi jos tietäisi, niin tietäisi milloin tenttiä viimeisen kurssin. Olen kyllä päättänyt että menen sinne tenttiin vaikka mikä olisi!!! Piti mennä nyt lauantaina mutta koululla ei olekaan tenttitilaisuutta kun vasta 3.5. (eli 4 päivää ennen LAta). On ollut säätämistä!

Nyt alkaa pikkuhiljaa tutut soittememaan useammin, ja kyselee mikä on olo. Aika hauskaa! Vitsailin tässä äidille että mitäs jos laittaisin puhelimen kiinni muutamaksi päiväksi. Toisaalta soittelisi varmaan sitten miehelle....

Miehellekin vitsaisin tässä että on se kiva kun sen saa aina kiinni. Kaksi kertaa kun soittaa peräjälkeen niin varmana vastaa vaikka olisi maailman tärkeimmässä palaverissa... Miestä ei tosin yhtään naurattanut tämä juttu ;)

Öljyä kävin taas hamstraamassa. Ajattelin kokeilla BodyShopin öljyä vaihteeksi (aikaisemmin mm. Weledaa). Raskausarvilta olen toistaiseksi säästynyt mutta rasvaa ja öljyä on kulunut PALJON.

Miten muilla? Onko iho pysynyt mukana? Oletteko rasvaillut?

Imetysteestä olen kanssa kuullut juttua, pitää pitää mielessä jos tulee tarve.

T: Aivilo + masuvauva 38+1

Vierailija
22/69 |
23.04.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joo, eipä tännekkään ihmeempiä.Oli vasta ultra missä kaikki OK.Vauvan tämänhetkinen paino arvio oli vaan 2500g ja viikkoja siis 37 ja risat.Mites muilla tää loppuraskauden ultra? Minkä kokonen vauvanne nyt on?Ja kohdunkaulaa oli 1cm jälellä,pehmeä ja puoli senttiä auki.

Mulla esikoinen oli viikolla 36 jo 2800g ja syntyi 11pv la jälkeen jolloin painoi 3665g.Ei näistä oikein ota selvää, voi näköjään aika paljon heittää nää lääkärin arviot...Toivottavasti vaan syntys vähä aikasemmin kun eka...

Kyllästyttää jo todella tää odotus, kun ei kykene enää mihinkään järkevään ja vois vaan nukkua koko päivän!Toisaalta on ruennut jännittämään nukkumaan mentäessä et jokohan se tänä yönä syntyy :)

Mistäs muuten löytäis tälläselle pienirintaiselle imetystyynyn?Hyvän ja edullisen?

Pusutus ja potkiutuja vk 37+3

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/69 |
23.04.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Heippa!

Eilen neuvolassa. Painoa oli tullut 1600g, mutta osan saa laittaa erilaisten vaatteiden (=farkkuhaalarit) syyksi, kun ei turvotuksia ole. Seuraava neuvola 2.5 eli laskettuna päivänä eli metka katsoa mennäänkö neuvolaan! Eipä tuo masuasukki ole vieläkään ymmärtänyt alkaa laskeutumaan, mutta välillä hän tuuppaa takapuoltaan palleaan, varpaita kylkiluihin ja päällään pyöräyttelee virtsarakkoon.

Tutut soittelee välillä kuulumisia. Isäntä on alkanut hermoilla synnytystä ja kyselee ja paapoo...! Mies on siis todella tulossa synnytykseen mukaan. Itse toivoisin, että vauveli tulisi maailmaan mahdollisimman lähellä laskettua aikaa, kun mulla vielä työhaastattelu 29.4! Tai olisihan se metkaa, jos kesken haastattelun alkaisin synnyttää!

Nyt ulkoilemaan ja nauttimaan aurinkoisesta kesäpäivästä!

Onnea vielä jo synnyttäneille!

Vierailija
24/69 |
23.04.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä olen huomannut saman kuin Aivilo, että on kiva kun miehen saa kiinni kesken työpäivän. Pitää kyl yrittää, ettei kauheesti soittele tai muuten se ei enää tosi tilanteessa vastaa. Mulla on kyl semmoinen tunne, että toukokuulle mennään. Laskettu aika on 1.5. eikä ole ollut vielä mitään muita tuntemuksia kuin vähän menkkamaista jomotusta. Vähän ehkä väsyttää tavallista enemmän.

Jotenkin pää on ihan tyhjä. Taidan mennä päikkäreille.

Onnea kaikille vauvansa jo saaneille!

maria7 & poitsu rv 38+6

Vierailija
25/69 |
23.04.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Teillä muilla on kyllä paljon enempi viikkoja kasassa...

Kohdunkaulan tilasta ei ole mitään varmaa tietoa. Viime viikolla mulla oli ylimääräinen neuvolalääkäri supistusten takia, mutta voi surkeuksen surkeus. Mulle sattui sitten sellanen ikäloppu mummo, jonka olisi pitänyt jäädä eläkkeelle varmaan 10 vuotta sitten. Se ei tiennyt mistään mitään. Ei se osannut sanoa, että onko kohdunsuu auki vai kiinni ja mitään tietoa ei ollut kohdunkaulan pituudesta. Ja vauvakin oli ensin perätilassa ja sitten se olikin raivotarjonnassa, kun oli 5 min lisää kopeloitu. Ei se mummo sitten kehdannut neuvolakorttiinkaan mitään kirjoittaa " todistusaineistoa" suorittamastaan ronkinnasta, kun se tutkimuksen tulos oli niin epävarmaa.

No, mulla on ens viikolla virallinen ja varmasti täysin pätevä tutkimus ja ultraus NKL:ssä. Niin sitten saadaan faktatietoa.

Niin, tuo vauva oli aiemmin raivotarjonnassa monta viikkoa, mutta eilen ja tänään mulla on ollut sellaiset tuntemukset, että sitä taidetaankin olla kiepsahdettu perätilaan. Voi surkeus. Mä pelkään perätilasynnytystä ja sitä vauvan pakkokäännös yritystä kuin ruttoa. Ei tässä kuitenkaan vissiin auta kuin odottaa tilanteen selkiintymistä ja ens viikon NKL:n käyntiä, niin sitten tiedetään mitä ne sanoo, jos vauveli on perätilassa.

Imetystyynyt ja muut muutamat tarvikkeet on vielä hankkimatta ja millon ne ehtii hankkimaan, kääk. Meillä (siis miehellä) on ollut niin kiirettä koko ajan, että vauvajutut on jääneet unholaan.

Nyt on pakko jo lopetella

VuokkoT rv 35 tasan

Vierailija
26/69 |
23.04.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla on nyt niin tylsää, plääh! Eilen hajosi meidän digiboxi, jostain kumman syystä ei aukase sitä ollenkaan. Noh, vein sen tietty liikkeeseen tänään ja ihme kyllä, sain hyvää palvelua & laina-laitteen tilalle...

Isäntä lähti 6.30 aamulla töihin, tekee 12h päiviä joten aina ehtoopäivästä alan olla tosi pitkästynyt täällä kotona olemiseen ja odotteleen sitä kotio. Noh, tänään hän tietty ilmoitti ettei jaksa millään ajella kotio enää ( menee yht. 3h päivässä ajamiseen) ja jää sinne yöksi...

Joten täällä ollaan, ilman telkkaria koska en osaa asentaa tuota boxia paikoilleen ja grey:n anatomia menee ohi suun, yksinoloa ja tylsistymistä takana jo 14h ja huominen vielä iltaan saakka ennenkuin hän tulee kotio...

Marmatusta, marmatusta! Tietty shoppailin äsken siellä carriwellin pehmoliivi-kaupassa ja ostin teidän monien suosittelemat pehmoliivit - jäi sinne ostoskoriin yksi suklaanvärinen imetyspaitakin, hih!

Terveisin,

SISU rv 36+5

Vierailija
27/69 |
23.04.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä kävin jo " haistelemassa" sairaalaa ma-ti välisenä yönä kun alkoi olee säännöllisiä suppareita jotka koveni...Mut eipä siitä sit lopulta mitään tullu ja kun ei siin tarkkailuhuones oikeen hyvin saanu nukuttua niin oli kyl ihanaa päästä viel kotiin. Kanavaa oli viel 2cm jäljellä ja sormelle oli auki. Tänään lähti sitten limatulppa liikkeelle joten toivottavasti ei enää montaa viikkoa tarvii odotella!

CalZal rv39+1

Vierailija
28/69 |
23.04.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja kuten joku jo toivotteli, seksiviikkoa itse kullekin rantapallolle! ;D

Meillä on edelleen vatsatauti, tai siis pojalla. Aikuiset ollaan säästytty siltä, onneks. Ei poitsulla oo pysyny välillä mikään sisällä. Mun tuurilla pahimmat olot on ollu yöaikaan, kun on tullu molemmista päistä, ja mies tietty töissä. Täällä on sitten pesty lattiat ja vessan matot ja petivaatteita.. Aika hienosti on kumminki tunnistanu pahan olon ja tähtäilly kulhoon. Ihan yllätyin, ei sillä kumminkaan oo ikää ku 3v..

Huomenna ois neuvola. Pääsee purnaa tätä oloaan.. :) Mahaa suppailee erityisesti iltaisin, jopa pitkähköjä aikoja ja ikävän tuntuisia. Tissejä kivistää välillä. Toisaalta lupaavaa, mut samalla turhauttavaa kun ei tosiaan tiiä lähtöaikaa etukäteen. Argh, mua ahdistaa tää mun malttamattomuus, onhan tässä vielä oikeesti yli viikko vielä laskettuun aikaan. Mulla varmaan nuppi sekoo, jos mennään pitkälle toukokuun puolelle..

Sisulla ainakin oli kivoja kuulumisia neuvolasta. Mukava kuulla niistä täälläkin! Honttakin oli neuvolassa käyny ja vauva kiinnittyny. Rupee varmaan väki jakautumaan pikku hiljaa, kun näitä teidän kuulumisia lueskelee..

KisuKamelille " osanottoa" lääkärireissusta. Ikävää, että tuollaista kohtelua saa raskaana (tai muutoinkaan, mut erityisesti raskaana ollessahan naisia pitäs kohdella vähän niinku silkkihansikkain)

MussunMussulla arvot ok, kiva kuulla! Ite oon kans kuullu/lukenu, että vatsa saattaa vilkastua ennen synnytystä, mutta toisaalta on sitäkin, että joillain mennään sit sinne ummetuksen suuntaan. Mulla on sellanen käsitys, että suolisto tyhjenee supistusten takia, eli olettaisin, että harjotussupparitkin saa tätä tyhjentymistä aikaan..

Aivilo: täällä huudellaan vatsanahan läpi vuorotellen, mies ja esikoinen välillä ohimennen hoputtavat pientä ja minä joskus hermostuessani toisen kantapäillä pahoinpitelyyn huokailen vaavia pihalle.. Ei oo toiminu vielä ;)

Öljystä ja muista rasvoista. En oo käyttäny ku ihan perusvoidetta välillä (=ehkä kerta viikkoon saunan jälkeen, ku koko kroppa on ollu nyt odottaessa normaalia kuivempi). Ei oo uusia arpia tullu, muutama vanha arpi aavistuksen punertaa. Pistän ennen raskautumista tapahtuneen 20 kilon painonpudotuksen piikkiin, ei iho varmaan ehtiny ihan kiinteytyä tarpeeks joten ei oo ollu kovalla koetuksella nyt ympärysmitan venyessä.

Mulla kanssa viimiset kouluhommat vielä roikkumassa, joten tiedän tunteen tuosta aikatauluahdistuksesta. Tenttejä ei oo onneks ku yks kirjakotitentti, jolle aikataulua ei varsinaisesti oo.

Pusutus: oltiin viikko sitten (37+4) synnytystapa-arviossa ja kokoarvioksi sai 3050g. Esikko oli syntyessään 3815g ja reilu viikko aiemmin ultrassa lääkäri arvioi 3800g. Arvio on aina arvio ja riippuu varmaan paljon siitä lääkärin kokemuksesta, että kuinka oikein mennään. Imetystyynystä: halvimmalla saat varmaan, kun teet ite (tässä yks http://www.huvitutti.net/arki/tavarat/tarvike1fompele.html ) tai ostat käytettynä, esim. huuto.net voi tuurilla löytyy tosi hyvä ja edullisesti. Siitä mulla ei oo tietoa, että mitä pitää huomioida tyynyä valitessa, jos on erityisen pienirintanen (ja voihan olla, ettei imettäessä ne tissit nyt hirmu pienet sit ookkaan)

VuokkoT: toivotaan, että vauva on oikeinpäin, tai jollei niin oivaltais ite kääntyä vielä

CalZalille peukutteluja, että menee lähtö hyvin, kun se tosipaikka koittaa.. Kuulostaa siltä, että " hetkenä minä hyvänsä" :)

Pitäs suunnata unten maille, josko vaikka sais vaihteeks katkottomammat unet (joo, vessassa täytyy käydä, mut muutoin ois kiva nukkuu rauhassa)

JN + masukaveri 38+3

Vierailija
29/69 |
24.04.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä jouduin herää tänään jo kukonlaulun aikaan kun olisi lääkäri neuvola klo 8.15. Tosi kiva kuulla mitä tonne alakertaan kuuluu. Mua on pari päivää supistellut säännöllisen epäsäännöllisesti, välillä tosi kipeesti. Herään vessakäyntien (2-3 kertaa/yö) lisäksi suppareihin öisin. Aika katkonaista on toi nukkuminen siis, mutta päivisin kerkee korjailee tilannetta onneksi. Mulla alkaa jotenkin pettää luotto omiin tuntemuksiin kropassa. En mä tiedä enää mietenpäin toi vauveli tuolla mahassa oleilee, jumputus on niin sekavaa... Turvotus on lisääntynyt ihan kaameesti, eilen suihkun jälkeen illalla katsoin/koskin mun nilkkoja ja sääriä, niin varsinkin oikee jalka oli kuin norsulla. Ihan kivikova ja sukanpainauma oli kunnon syvä railo. Mieskin kysy että mun tassuja vaivaa... Mulla on semmonen tunne että vauva voisi syntyä ihan milloin vaan, vaikka kyllä se pari viikkoa saisi vielä kasvaa! Mun päivät on aikamoista ajan tappamista ja odotan aina viikonloppua, kun raskausviikkokin aina mukavasti vaihtuu juuri silloin=)

Nyt sinne neuvolaa, tuun sitten kertoo kuulumiset!

T: Masunasu 35+4

30/69 |
24.04.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kiitos kaikille sympatioista ton lääkärikäynnin suhteen! Alan jo pikkuhiljaa nauraa koko jutulle... Kaverin kanssa soittelin (on terveydenhoitaja ammatiltaan) ja kerroin koko stoorin, oli hänki ihan järkyttyny ja käski tehdä valituksen... Tiedä häntä. Nauroin vaan, että josko se on sitä tehostettua sairaanhoitoa, ja koitetaan sillä tavalla saada leikkausjonot lyhyemmiksi, että täytyyki sanoo, että vievät ny sit samalla umpisuolen, sappirakon ja vaikka koko kohdunki - kaikki, mitkä ny voi aikaa myöte alkaa prakaamaan, säästytään useammilta leikkauksilta ;o) Kätevää, eikö?

Mut joo, ihan tosissaan, ni aattelin kyllä soitella alkuviikosta sinne ä-polille, ja sanoo ihan suoraa, että sitte perjantaiksi haluan toisen lääkärin, tolle en enää suostu! Ties mihin lobotomialeikkaukseen mut vielä pistää!?!

Oikeesti järkyttävää, että raskaana ja sitä myötä herkässä tunnetilassa olevalle tommonen puhe on kyllä hitusen liikaa. Jooh.

Usealla tuntuu olevan " lähtö" lähellä - tsemppiä vaan ja kovasti suppareita niitä toivoville!!! Mä en ihan vielä toivois, ku haluan ne esikoisen synttärit saada pidettyä sovitusti vappuna. Ja mieluummin sit tän mahan kans ku vauva sylissä :o)

Eilen illalla otin piiiiiiiitkän, kuuman kylvyn poreammeessa (en tosin pitäny poreita päällä ku ihan minimaalisen ajan), oikeen loikoilin ja rentouduin, suoraan sanoen yritin nauttia elämästä täysillä :o) Ja nautiinki, kunnes kylvyn jälkeen alkoki supisteleen tosi tehokkaasti ja melko säännöllisesti, lyhyin välein. Tunnin niitä kuulostelin ja painuin sit sänkyyn, ja rauhottuhan ne - onneksi kuitenkin! Ja piiiiiiiitkästä aikaa nukuin TOSI HYVIN, vain yks vessakäynti ja senki päälle nukahdin heti uusiksi (yleensä valvon toista tuntia sen jälkeen). Nyt onki mahtavan levänny olo! Tosin aamulla olis uni maittanu vielä vaikka miten pitkään, mut piti tota eskarilaista lähtee saattaan. Jooh. Supistuksista ei oo jäljellä ku hassun jomottava alavatsa. Mut eiköhän seki siitä tasaannu.

Että mars mammat ammeeseen, jos vauhtia haluatte ;o) Mäki jo aattelin, että sit ens torstaina vois synttäreiden jälkeen kylpee vielä vähä pidempään...!?! Ja ottaa vaikka miehen kaveriksi sinne ;o)))

Oon ollu ny pari päivää tosi sisäänpäinkääntyny... Emmä tiedä, mikä on, ärsyttää vain kaikki, aaargh! Haluaisin olla ihan vain itekseni jonku aikaa. Kait sitä niin tottu töis ollessa siihen, että edes työmatkat oli sitä mun " omaa aikaani" , sai olla ihan yksin omien ajatustensa kanssa. Ja nyt ei muutamaan viikkoon oo sitä hetkee enää ollu... Päivät menee lapsien kanssa ja illat on ukko kiusana, niin jotenki alkaa ärsyttään :o(

Olletinki ku tietää, että kohta on tässä vielä yksi, joka on ihan kiinni mussa seuraavat kuukaudet... Nooh, eiköhän tämä tästä. Tytöt menee viikonlopuksi isälleen ja mies sano menevänsä sunnuntaina kotopuoleensa vähä hommia tekemään, ni sen on kyllä turha kuvitella saavansa mua mukaan... Mä haluan olla yksin! Sitä odotellessa...

Palataan taasen!

KK ja AlmaElmeri rv37+

Vierailija
31/69 |
24.04.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

KisuKameli: Tirskun täällä tuolle sun jutulles, et viedään kaikki tarpeeton sit ko leikkaamisen alkuun on päästy ;) Mie en taida uskaltaa koko sairaalaan, ties mitä tarpeetonta minusta löytävät, aivotkin varmaan (ne loputkin) poistaisivat ;DD

Tänään onkin luvassa useammalta neuvolakuulumisia. taidetaan kohta kaikki olla jo niin pitkällä odotuksessa, että neuvolakäynnit ovat viikoittaisia. Ainakin täällä meilläpäin viikosta 35 alkaen on joka viikko.

Jettaneidolle voimia lasten sairastelun keskelle!

CalZal: Hyvältä kuulostaa jo sielläkin, tuskinpa sulla enää kauan menee, kun saat jo nyytin syliisi!!

Vuokko: Toivotaan, et vauva olis nyt kuitenkin pysynyt raivotarjonnassa!! tai jos ei, niin kääntyis itsekseen!! Mulla on yksi perätilasynnytys takana, tääl Taysis taidetaan suosia sitä vaihtoehtoa helpommin kuin muualla. Hyvin se synnytys onneksi meni :) Väkeä oli kyllä salissa kuin markkinoilla, kun kaikki halusivat päästä näkemään miten perätilasynnytys tapahtuu... Olis pitäny kerätä kolehti niiltä ;DD

Hönttä 36+6

Vierailija
32/69 |
24.04.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pistetääs meiänkin pinoon pieni Gallup käyntiin :)

1. Mikäs on olotila?

2. Mukavinta raskausaikana?

3. Ikävintä raskausaikana?

4. Mitä olet kaivannut eniten raskausaikana? Eli mitä ryntäät tekemään, kun tämä odotus viimein päättyy ;)

5. Onko tullut paljon raskausarpia, painoa ym.

6. Joko vauvalle on kaikki valmiina?

Vierailija
33/69 |
24.04.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja sit lupaan lähteä pois täältä netistä roikkumasta ;)

1. Mikäs on olotila?

Alkaa olla jo aika kärsimätön olo, tahtoisi jo saada vauvan syliteltäväksi! Väsyttää myös valvotut yöt, illat vauva jumppaa ja yöt sitten tulee supistuksia yhä enenevässä määrin.

Tuntea vauvan liikkeet ja ajatella, että siellä se meidän pieni kulta kasvaa. Voi myös olla täydellä syyllä ylpeä mahastaan, nyt se ainakin on kiinteä ;))

Kaikki vaivat sekä se, että jokaisella vastaantulevalla on " oikeus" mukamas kommentoida mahaa ja olemustani. Sekä ne " älä-nyt-vaan-tee-mitään-ettet-rasita-itseäsi" -kommentit... ja kohta varmaan ne joko-joko-kommentit. Ikävää oli tietty sekin, kun joutui pelkäämään pitkään, että vauva syntyy liian aikaisin.

4. Mitä olet kaivannut eniten raskausaikana? Eli mitä ryntäät tekemään, kun tämä odotus viimein päättyy ;)

Omaa kroppaani, sitä että taipuu taas ja näkee omat varpaansa :) Ja että voi kääntyä sängyssä ilman, että pitää ensin miettiä miten se tapahtuu. Että voi syödä taas ilman, että joutuu miettiin onko tämä masukille vaarallista. Ja sitä, että voi peuhata miehen kanssa petissä taas normaaliin tapaan.

Raskausarpia ei ole tullut tai olen niin vaalea ettei niitä ainakaan näy. Painoa tullut ihan riittävästi pudotettavaksi, nyt jotain 10 kiloa ylimääräistä.

6. Joko vauvalle on kaikki valmiina? Suurinpiirtein alkaa olla, petiä tosin en ole vielä pedannut, koska kuopus (1v7kk) kiipeää aina vauvan pinnasänkyyn, jos vain silmä välttää...

Ja nyt sitten häivyn (ainakin hetkeksi ;)

Ai niin, jos laitettais vielä raskausviikot eli 36+6

Vierailija
34/69 |
24.04.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

1. Mikäs on olotila?

Hyvä, ei mahdottoman " kankea" , närästää ja siivousvimma päällä :)

vauvan liikkeet

huonot yöunet (lopussa), alkuraskauden pahoinvointi

En mitään erityistä

painoa n. 3kg, raskausarpia on (mutta ne ovat jääneet aikaisemmista raskauksista). Lisää ei ole tullut...

[/quote]

ei. odottelen hoitopöytää (tilattu), hoitoalusta ym pientä vielä hankkimatta

ja nyt rv 37+6

Vierailija
35/69 |
24.04.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja tässä minun vastaukseni Gallub-kyselyyn...

1. Olotilasta = tällä hetkellä ihan hyvä, aurinko paistaa ulkona, sain yölläkin suht' hyvin nukuttua vaikka isäntä siellä työmatkalla olikin, kärsimättömyyttä alkaa kylläkin tulla päivä päivältä lisää enkä malttaisi enää odotella. Fyysisestä puolesta turvotus on nyt pahimmillaan ja supistuksia tulee mullekin säännöllisen epäsäännöllisesti

2. Mukavinta raskausaikana = tieto siitä että olen raskaana, että saan nauttia tästä elämäntilanteesta ja kokemuksesta!

3. Ikävintä raskausaikana = ehkä se pelko ja huoli tuolla takaraivossa että kaikki meneekin huonosti, menettämisen pelko ( varsinkin ennen rv 30 ) Vuosia kun yritimme lasta ajattelin aina että sitten kun testi näyttää 2 viivaa, huolet siirtyvät pois...sen jälkeen tulikin valtava menettämisen pelko kun raskaus viimein saatiin alkamaan. Myös mieleni on tehnyt valtavasti " muutostyötä" , henkinen puoli on kans läpikäynyt myllerrystä

4. Olen kaivannut eniten = olen luonteeltani nautiskelija joten kaipaus menee varmasti hyvin pitkälti tuonne ruokapuolelle, aurajuusto, vuohenjuusto, maksa, pari lasia punkkua, medium - paistettu härän sisäfilepihvi jne. tietty perusasioiden kuten sukkien pukemisen, kenkien laittamisen ym. helppoutta on ikävä, samoin 8 h putkeen nukuttuja yöunia

5. Paino on noussut nyt n. 13 kg, lähtöpainoa tällä herkkusuulla oli ennestään joten tavoitteissa on saada 25kg kokonaisuudessaan pois...raskausarpia on alavatsassa, molemmilla puolilla 3 kpl, ällöä!

6. Vauvalle alkaa kaikki olla jo valmista, molempien kassit pakkaan tänään ja ensi vkolla ompelen saumat jo ostettuihin sideharsokankaisiin ( tuli aika edulliseksi kun ostin Eurokankaasta metritavarana ja leikkaan ja ompelen itse)

SISU rv 36+7

Vierailija
36/69 |
24.04.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kisukamelilla oli kyllä tosi töykeä ja tahditon lääkäri ollut. Ihan uskomaton tapaus! Ensi kerraksi vaadit sitten toista lääkäriä. Rajansa kaikella.

Pusutus kyseli loppuraskauden ultrasta. Mulla oli se äippäpolin synnytystapa-arviointi rv 37+0 ja ultra antoi arvioksi tuolloin jo 3700g. Lääkäri kokeili myös käsikopelolla ja arvioi ultraa pienemmäksi. Esikoisesta, aikoinaan, arvioitiin ultralla, käynnityspäivänä, yli nelikiloista ja 3350g oli kun syntyi. Ultra on todellakin vain arvio, eikä välttämättä kerro koko totuutta.

VuokkoT, ketään ei pakoteta ulkokäännökseen jos perätila todetaan. Sitä ei siis kannata pelätä. Lääkäri sanoi, että ratkaisu on minun. Sain ihan rauhassa harkita asiaa ja olisi vielä miettimisaikaakin antanut, mutta mä päädyin sitten siihen, että yritetään sitä käännöstä samantien.

CalZalilla taitaa lähtö koittaa pian myös. Tosi hyvältä kuulostaa tuo tilanne.

Masunasu, ei mullakaan ole mitään tietoa siitä miten päin tuo poju tuolla masussa makoilee. Eipä tuolla mun terkkarillakaan oikein selvää käsitystä asiasta ole. Onneksi ultralla asia kuitenkin selviää...

Sitten omaa napaa. Eilen oli viimeinen neuvolakäynti. Kaikki oli ihan hyvin. Painoa oli tullut 1200 g viikossa, josta osa on turvotusta. (Vihkisormus on tätä ennen pyörinyt sormessa ja nyt on punaiset juovat sormuksen alla, eikä sitä enää saa pois sormesta). Sf-mitta oli laskenut 44:stä 42:een. (Jotain edistystä sentään). Poitsu oli edelleen hyvin liikuteltavissa, joten kiinnittymisestä voi vain haaveilla.

Terkka tunnusteli mahaa, eikä ollut varma miten päin tämä meidän poitsu siellä majailee. Neuvolakorttiin merkkasi tarjonnan perätilaksi kun sydänäänet kuuluivat taas todella ylhäällä. Sanoi kyllä, että saattaahan tuo raivotarjonnassakin olla. Kehotti vaan henkisesti valmistautumaan siihenkin mahdollisuuteen, että tiistaina lähettävät vielä kotiin odottelemaan jos raivotarjonta todetaan. Sovitttiin sitten ensi viikon perjantaiksi uusi neuvola-aika siltä varalta, että mut käännytetään vielä kotiin. No, toivottavasti sitä ei tarvita.

Täällä tuntuu tosi monella odottajalla asiat edistyneen oikein hyvälle mallille. Kohta saadaan varmasti paljon vauvauutisia.

Toisin kuin useimmilla täällä, itselläni ei ole ollut muuta synnytykseen viittaavaa kuin nuo menkkamaiset jomotukset ja vihlonta kohdunsuulla. Viime yönäkin heräsin oikein kunnon menkkajomotukseen, joka tuntui aiempia jomotuksia paljon kipeämmältä. Se kuitenkin meni pian ohi ja nukahdin uudelleen.

En kylläkään toivo synnytyksen alkavan ennen tiistaita, koska en tiedä miten päin tuo poitsu tuolla majailee. *Tiistaina tai sen jälkeen on sitten lupa syntyä* ihan vain vinkkinä tuolle alakerran alivuokralaiselle.

Sitten. Niistä lapsimessuista vielä. En usko, että mä lähden sinne nyt kuitenkaan. En yksinkertaisesti jaksa kovin pitkiä matkoja kävellä enää. Tämä lisäksi nuo kohdun kannattimet käyvät välilä vihoittelemaan oikein kunnolla, eikä silloin hitaastakaan kävelystä meinaa tulla mitään. Kiva olisi ollut mennä, mutta taidan pyhittää tämän tulevan viikonlopun ihan vain rauhoittumiselle ja sitä tiistaista Jorvin reissua odotellen.

Hyviä vointeja kaikille,

Pikkupapu, esikko 2v 2kk ja perätilapoitsu rv 39+3

Vierailija
37/69 |
24.04.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tietokoneesta meni kovalevy rikki noin vain yllättäen. Onneksi miehen velipoika sai sen eheytettyä ja valokuvat saatiin talteen. Mutta luotto näihin kaikkiin uusiin vempeleiiin menee kyllä hutakalla. Kaksi vuotta vanha wc-pyttykin otti ja hajosi. Siis sellainen IDOn kaksitoiminen nappipytty lopetti vetämästä vessaa.

Nyt siis meni rahaa tietokoneen korjaukseen ja uusi nappisysteemi tuohon pyttyynkin pitäisi saada. Mies päätti myös rakentaa tuon yläkerran valmiiksi kesäksi niin sieltäkin tulee rahanmenoa ja verottajan ilkimys vei multa 300¿ lisäverona. Byhyy...;(. Täälläkin siis kaikki keljuttaa. Ärräpäitä lentelee ja tunnen itseni välillä uhmaikäiseksi kakaraksi kuten kuopuksemme tällä hetkellä.

Olen huomannut saman kuin muutkin, että minussa ei ole mitään muuta kiinnostavaa kuin raskaus. Kaikki kyselevät vain mahan kasvusta ja raskaudentuomista vaivoista. Jokaikinen puhelu alkaa sanoilla " joko on merkkejä synnytyksestä" . Kaupassakin tulevat sanomaan puolitutut, että vieläkö sinä odotat, eikö se meinannutkin syntyä jo helmikuussa. Asun siis pienellä paikkakunnalla, jossa yksityisyyttä ei liiaksi ole.

Olen siis edelleen kokonainen vatsani kanssa. Supisteluja on päivittäin ja vauva painaa ikävästi tuonne alas, mutta ylihän tämä menee varmasti. Olen optimistina varannut meille liput VIP-iltaankin joka on viikko ennen laskettua aikaa.

Synnytystapaarvioita oli joillekin tehty. Minulletehtiin kahden ensimmäisen kohdalla, mutta nyt ei ole llut mitään puhetta, vaikka edellinen juuttuikin olkapäistään kiinni. Sanoivat sen olevan vain sattumaa. Jakatsotaan sitten synnytyksen yhteydessä mitä tehdäänb jos toistamiseen käy samoin.

Itselleni on tullut tämän raskauden myötä mitta täyteen. Ei enää yhtään raskautta minulle KIITOS! On ollut tuo enneaikaisen synntyksen pelko ja siihen liittyvät rajoitukset. Kamala kutina, joka ei johdu maksa-arvoista. Ihmeellinen ihottuma vatsanalueella, joka poistui yhtä yllättäen kuin tulikin ja nyt peräpukamat.

Viime perjantai-iltana alkoi kamala särky takamuksessa. En pystynyt istumaan tahi liikatelemaankaan kun takamukseen vihloi. menin vessaan ja tunsin kauhean ison pukaman peräaukon kohdalla. Yö meni voihkiessa kivusta ja aamulla en voinut tehdä mitään ilman kipuja. Väänsi jo itkua ja kun soitin päivystävälle sairaanhoitajlle se käski vain hakeaapteekista peräpukamasalvaa. No hainhan minä kun ensin liikkeelle pääsin. Kaksi päivää sitä kipua kuitenkin kesti aamusta iltaan voiteenkin kera. Sitten kipu hellitti ja luulin jo päässeeni pälkähöstä kun eilen aamulla heräsin pöksyt märkinä verestä. Vessaan painelin niin kovaa kuin pääsin jatarkastin kumpi reikä vuotaa.Onneksi ne pukamat. Noh ei kun siettä pöksyyn ja soittamaan neuvolaan. Sieltä neuvottiin vain lepäämään ja jos vuoto ei tyrehdy niin sitten uusi yhteys ja soitto neuvolan kautta synnärille. Mikään muu ei huolestuttanut itseäni,mutta mun Hb oli viime viikollaneuvolassa 106 ja rautalääkkeet ei passaa mulle kun ne aiheuttaa ummetusta ja pukamatautisena ummetus on jo pikkasen liikaa. Eli nyt siistoivon että vuoto ei enää palaa ja tästäkin vaivasta pääsisin synnytyksen jälkeen eroon.

Vastailenpas vielä Galuppiin ja onnittelen vaavinsa lunastaneita.

1. Mikäs on olotila?

- Ei kehuttava, mutta siivouspakkomielle pitää energisenä.

- Kun saa oikeasti olla pyöreä ja kiinteä vatsainen. Vauvan liikkeet tuntuvat myös ihanilta.

- Nämä vaivat ja jatkuvan kyselyn kohteena oleminen.

- Otan molemmat isommat lapseni yhtäaikaa syliin ja pusutan ja halitan heitä kunnolla, kun nyt ison mahan aikaan se ei ole ollut mahdollista.

- Raskausarpia ei ole näkyvissä , mutta painoa tullut semmonen 10kg.

- melkein.

Ronnika ja rv 37+3

Vierailija
38/69 |
24.04.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

1. Mikäs on olotila?

Fyysinen olotila on erittäin hyvä. Närästys vaivaa välillä, mutta hoituu Rennniellä. Liitoskipuja on hiukan ja ne vaivaavat eniten sängyssä asentoa vaihtaessa.

Henkisesti on tällä hetkellä raskaampaa. Olen muutenkin kärsimätön tyyppi ja nyt sitä kärsivällisyyttä koetellaan oikein kunnolla. Itseäni ärsyttää tällä hetkellä eniten se, etten tiedä a) tapaa jolla synnytän enkä b) ajankohtaa koska synnytän. Tämä epätietoisuus on täyttä piinaa...

Iso ja kiinteä vauvamasu. Lapsen liikkeiden tunteminen. Tieto siitä, että kohta meille syntyy uusi perheenjäsen.

Närästys, liitoskivut, kohdun kannattimen kivut. Se, ettei pysty nukkumaan mahallaan, eikä voi syödä tai juoda mitä haluaa.

Menen taas mukaan Painonvartijoihin. Laihdutus jäi kesken kun testi näytti plussaa.

Raskauarpia oli jo esikoisesta ja nyt niitä on ehkä tullut muutama lisää. Painoa on tullut noin 10 kg kaikkiaan.

Kaikki on vauvaa varten valmiina. Jos kaikki menee hvyin niin tämän päivän jälkeen enää 4 päivää odotusta jäljellä. :)

Pikkupapu rv 39+3

Vierailija
39/69 |
24.04.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olo on liian hyvä että tuskin tässä ennen viikonloppua ainakaan tarvii synnyttämään lähteä...Täytyy vaan nauttia nyt näistä loistavista ilmoista ja yrittää rauhassa odotella kunnon suppareita/vesien menoa...

Mutta vastataanpa vielä noihin gallup-kyssäreihin:

1. Mikäs on olotila? Olotila on ihan liian hyvä siihen nähden jos täs pitäis kohta alkaa synnyttää...

2. Mukavinta raskausaikana? vauvan liikkeet ja mahan pyöreys

3. Ikävintä raskausaikana? Kaikki vaivat, joita on nyt toisella kierroksella tullut pajon enemmän...

4. Mitä olet kaivannut eniten raskausaikana? Eli mitä ryntäät tekemään, kun tämä odotus viimein päättyy ;) Muutaman kerran oisin kyllä halunnut uloslähteä ja pari tilannetta ois vaatinu kunnon nollaamisenkin mut tuskin nyt ryntään baariin sairaalasta :)

5. Onko tullut paljon raskausarpia, painoa ym. Painoa tullut 14kg mutta raskausarpia taitaa olla yhteensä ehkä 5

6. Joko vauvalle on kaikki valmiina? Vaipat ja tuttipullot hankkimatta mut eiköhän ne kotimatkalla sit ehdi hakee tai isäntä sillä aikaa kun ollaan sairaalassa.

CalZal rv39+2

Vierailija
40/69 |
24.04.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kiitos Hontta toivotuksista. Alkaa vissiin oleen pahin takana, viime yö meni pojalla hyvin (heräs pissalle ja kömpi viereen nukkumaan) ja sain itekkin nukuttua kiitettävän hyvät unet. Tänään on syöny & juonu aika normaalisti, jaksoi ulkonakin temmeltää. Eiköhän se rupee olemaan ohi jo..

Neuvolasta juuri palauduin. Paino oli tippunut pikkusen edelliskäynnistä, mikä ei tullut yllärinä, onhan kotonakin vaaka ollut käytössä.. Verenpaine ja virtsa ok, vauvalla syke pikkasen korkeempi ku aikasemmin (monta viikkoa ollu 135-140, nyt oli 145) ja liikku terkallekin malliksi. Tutkimuspöydällä piti hetki odotella, kun supisti.. RT merkattiin korttiin, alhaalla on, muttei ihan kiinnittyny vielä. Eli maanantain supparit ja jumppailut sai vissiin jotain aikaseks, oli se sen verran alempana ku aiemmin. Seuraava käynti on tiistaille (jos nyt tänään tulee lähtö, niin saan mennä kuulemma vauvan kanssa) enkä jaksa uskoa, että jakautuisin sitä ennen.. (vaikka äitini kyllä tilasikin synnytyksen joko ens sunnuntaille tai maanantaille, kun ovat lapsenvahtivalmiudessa vielä silloin, vapuksi reissaavat muille maille)

Galluppiin:

1. Mikäs on olotila?

Yllättävän hyvä fyysisesti. Unohdin jopa tossa yks päivä, että olen raskaana :D Tosin vaan ihan hetkeksi..

Henkisesti ihan kaamee, kun ei malttais odottaa enää sekunttiakaan. Oisin niiiiiin valmis synnyttämään tän pihalle. Ja se epätieto ajankohdasta on mulle jotenkin tosi hermoja raastavaa. (jos lainais vanhempien kylpyammetta, kisukalmelille kiitokset vinkistä, vaikkei taida poppaskonstit auttaa epäkypsiin vauvoihin?)

Vauvan liikkeet, vaikka ne välillä kivuliaitakin on. Ihana kuulostella pienen potkimista.

Väsymys & kömpelö olo, edellistä kertaa vaivalloisempi raskaus ketuttaa välillä

" Ryyppäämään, ryyppäämään joka aamu sännätään." Ei vaan.. Luultavasti tulee toukokuun lopussa lähdettyä juhlimaan jos valmistun ajallaan. Välillä tulee sellanen vapauden kaipuu, että tahtoo voida ottaa muutaman viikonloppuna, jos siltä tuntuu..

Kamala himo välillä iskee tupakkaan (vuodenvaihteesta täystupakoimattomuus, sitä ennen toki normaalia vähemmän) mutten meinaa kyllä synnytyksen jälkeen aloittaa enää.

Ehkä oikeesti kaipaan pitkälti samoja asioita, kuin Honttakin. Sitä, että pääsee siistimään tota " bikinirajaakin" ilman ylimääräistä akrobatiaa..

Koska melkein kaikkea muuta uskaltaa/pystyy tekemään melkein samalla tavalla, paitsi ratsastamaan en oo uskaltautunu enää pitkään aikaan, niin sitä.

Kiloja n 10, arpia ei lainkaan uusia, toki esikoisesta on ihan riittämiin..

Aikalailla. Ehkä jotain pientä vielä puuttu, muttei mitään akuuttia (paitsi niitä syötävänsöpöjä kestovaippoja nyt vois aina hankkia muutaman)

Ajateltiin mennä niille lapsimessuille viikonloppuna senkin uhalla, etten jaksa siellä käppäillä. Saadaan jotain järkevää tekemistä. Toinen vaihtoehto on ajella mökille grillailemaan. Saa nähdä, kumpi houkuttaa enempi.. Tampereen hulinat saattaa nyt kyllä jäädä väliin, harmi vaan, sinnekin ois tehny mieli lähteä muttei houkuta yksin ajella edes takas..

Voikaahan hyvin kaikesta huolimatta!

JN + masukaveri 38+4