Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

✰ JOULUKUUN TÄHTÖSET viikkoon 17 ✰

21.04.2008 |

Jaahas! Jälleen uusi viikko aluillaan - hyvä niin :)

Kommentit (89)

Vierailija
61/89 |
24.04.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

toi linkki levitti koko sivun :(, anteeksi!

Vierailija
62/89 |
24.04.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihana kuulla positiivisia ultrakuulumisia!

Huomasin että olen parhain mahdollinen esimerkki siitä, että varhaisultraan ei kannata mennä liian aikaisin. Tosin luulin olevani pidemmällä, mutta valaistuin kyllä itsekin kun lääkäri laskeskeli viikkoja. Mutta nyt on siis sellainen turhautuminen/pelko/surku pinnassa, että kaikki ei olekaan hyvin, vaikka siihen ei ole mitään syytä. Eli jos en olisi käynyt vielä ultrassa, ei tarvitsisi nyt murehtia. Suututtaa kun pitää olla tällainen vatvoja ja aina pitää nähdä asioissa vain negatiivisia asioita. Yritän tolkuttaa itselleni, että onhan se jo mahtavaa että hedelmöittyminen on ylipäätään tapahtunut ja se on kohdun sisäpuolella, mutta ehei.. sehän ei riitä.. mrrrrr. Tuntuu että on koko ajan " pelko persiissä" siitä että km tulee.. En tiedä sitten johtuuko se siitä, että tämä on ensimmäinen ja kaikki niin uutta.. mutta ihmistyyppinäkin olen kyllä tällainen " asioiden etukäteen vatvoja" .

Sori, aikamoista purkautumista, mutta helpottaa vähän :)

Tänään on koko päivän möyriskellyt alavatsassa, sellaista menkkamaista jomotusta tuntuu oikealla puolella. Eilen oli nukkumaan mennessä aivan tajuttoman ällö olo.. mutta onneksi ei enää aamulla.

Noista vitamiineista.. kävin itse ostamassa Ladyvita plus -tabuja, niissä on kalsiumit ja kaikki mukana (käytän nimittäin tosi vähän maitotuotteita ym laktoosivaivan takia). Yritän kyllä kovasti syödä kasviksia ja hedelmiä, mutta aika huonolla menestyksellä.. :(

Tsemppiä kaikille tähän päivään, ihana kuulla aina positiivisia viestejä teiltä muilta kun itse on vähän alamaissa :)

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
63/89 |
24.04.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Väsyttää niin pirusti! (anteeksi ruma sana) On taas yks niitä päiviä, kun ei millään jaksais istua täällä töissä!!! Onneks alkaa kohta koulutus, jossa voi vaan istua passiivisena. Nukkumaan tahtoo!!!!

Ajattelin kommentoida teidän juttuja, mut nyt pää on ihan tyhjä. En muista yhtään, mitä kukakin kirjotteli. Kirjotinko jo joskus sen, ku mun ystävä sano lohduttavasti, että eihän tota väsymystä tartte jaksaa, ku vähintään neljä vuotta eteenpäin.. (3lapsen äiti) ;) Niinpäniin. eihän se oo pitkä aika, ku minuuttikin tuntuu pitkältä, ku on tällanen olo..

Joku kirjotteli siitä, et pähkäilee koko ajan onko kaikki kunnossa,ym. Eiköhän me kaikki jollain tasolla pähkäillä ja olla huolissaankin. Kuuluu asiaan. Eihän se kivaa ole. Olis niin kiva, ku olis varmuus siitä, että kaikki menee hyvin. Ei tartteis miettiä sen kummemmin. Kyllä muakin jännittää kovasti se tuleva ultra. Olis ihan kauheeta, jos siellä todettais, ettei kohdussa oliskaan ketään! Mä todella toivon, et meillä kaikilla menis kaikki hyvin ja joulukuussa saatais ihanat nyytit rinnalle tuhisemaan!

Mulla on muuten kans ollu niin et ennen esikoista en kauheesti ovista tuntenu, mut sen jälkeen oon kyllä tunnistanu sen hyvinkin. Mulla vaan kivut kesti niin monta päivää, etten oikein aina pysyny kärryillä, minä päivänä se tarkalleen oli. Ovista en oo koskaan tikuttanu. Jos nyt ei olis tärpäny, olisin varmaan ostanu testejä.

Kertokaa mulle, miten saatte ittenne pysymään pystyssä tän väsymyksen kourissa? Se on kyllä niin outo tunne, ku hyvin nukutun yön jälkeen on niinku olis valvonu koko yön.. Taidanpa ottaa jugurtin, jos sais sen kuvotuksen siirrettyä taas hetkeks eteenpäin..

iloa ja aurinkoa kaikille!

iiiik

Vierailija
64/89 |
24.04.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tervehdys vaan kaikki kanssa sisaret!!

parisen viikkoa olen juttuja lukenut ja kanssa elänyt vaiheitanne!!

Olimme eilen yksityisellä alkuraskauden ultrassa, ensimmäistä raskautta elellään ja oireita ei pahemmin ole ollut väsymystä ja lievää turvotusta lukuunottamatta, joten ajattelimme käydä katsastamassa onko tämä reilu 6 vuoden odotus ensimmäistä kertaa todella totta!

Esikoisen saimme vajaa vuosi sitten lahjana maailmalta, joten äitinä olen saanut olla, mutta raskaus, synnytys ja ihan vauva aika on uutta meidän perheelle.

Mennessä laskujen mukaan päivät oli 8+1 ja ultran jossa kaikki oli kivasti päivät tipahti 7+2 ( vähän näin olin uumoillut asian olevankin vaikka tietysti olisin ottanut muutaman päivän lisää kuin antanut pois)

Nyt kysyisinkin teiltä muilta ultrassa olleilta, että paljonko teillä ultran mukaan oli päivät ja kaverin pituus???

Meillä pituus oli 10.9mm pää- perä mitta! ( kun en asiasta mitään tiedä niin pakko tunnustaa tyhmyyteni että miten ihmeessä siitä pienestä kaverista pystytään mittaamaan joku pää perä mitta kun ei tuo kokonais pituuskaan niin järin suuri ole????)

tätä samaa asiaa jo pohdiskelin toisella palstalla kun siellä pituudet toisilla " asukeilla" oli lyhyemmät ja silti päivät joko päivän kaksi vähemmän ( joka ymmärrettävää) mutta myös jopa enemmän.

eihän tämä nyt mikään mailmanloppu ole tässä vaiheessa , kuten todettu on niin lapsi syntyy sitten kun on sen aika oli lasketut ajat sitten milloin hyvänsä!! mutta kiinnostaa kovasti !

terkuin pikku-puhi ja asukki

Vierailija
65/89 |
24.04.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aurinko paistaa edelleen, eli tänäkään aamuna pahoinvointia! :)

Onnea uusille ja ihana kuulla, että teillä raskaudet etenee hyvin ja turvallisesti ja mukavasti. Minulla taitaa eka neuvola siirtyä vasta kesäkuun puolelle, nimittäin vaihdan kirjoja siinä kuun vaihteessa ja tultiin tämänhetkisen neuvolan kanssa siihen tulokseen, ettei oo kiirettä. Eikä kyllä mun puolesta olekkaan, oonhan tänään vasta rv 6 :) huhuu! eli merkkipäivä!

Onkohan se liian myöhä mennä ultraan, jos on vasta viikolla 10.

KOulut alkaa pikkuhiljaa loppua ja alan siirtyä työelämään. Voi olla, että siellä se väsy painaa enemmän kuin koulun penkillä. Teen sihteerin hommia ja työ on melko kiireistä ja stressaavaa, saas nyt nähä....

Luin tuosta d-vitskujutusta, minua hämäsi se, että pahimpaan uv-säteilyaikaan pitäisi olla ulkona. Tietty ne ovat vain pieniä annoksia jne. mutta eikö tuo säteily ole vaarallista sikiölle? Oon kai joskus ymmärtäny jotain väärin. En oo vielä ajatellut ottaa mitään ravintolisiä, mutta jossain vaiheessa meinaan ruveta syömään niit omega3-rasvahappokapseleita.

Keväistä päivänjatkoa!

Terv. kiviir ja ressuli rv 6

Vierailija
66/89 |
24.04.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä alotin maanantaina työt ja mä olen niiiiin väsyny,torkuin sohvalla reilun tunnin.Luin että monella on pahoinvointia ja mulla ei ole onneksi vielä olen odotellu että koska se löytää tiensä meille.Kylmä mulla on varsinkin iltasin ja öisin ,pitää nukkua yöpuku päällä ja vielä pörrärit jalassa että varmasti tarkenen.Samanlaisia oireita mulla oli kun odotin meidän poikaa,likoista mulla on ollu kuuma.Rintoja välillä pakottaa samalla tavalla kuin niissä olisi maitoa.Nyt mun täytyy lähteä hakemaan likkoja kotio toinen on tanhuissa ja toinen jalkkisharkoissa.

Nektariina rv 5+2

Vierailija
67/89 |
24.04.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei onneksi viime öinen painajainen ollut enneunta, eli mitään keskenmenoa ei ollut tapahtunut. Pienen pieni asukki löytyi masusta (1kpl). Löytyi ruskuaispussi ja sydän löi pienellä tiuhaan tahtiin Laskettua aikaa lääkäri aikaisti 3 pv:llä, eli nyt osuu itsenäisyyspäivään.

Ihanaa, kun kaikki oli kunnossa.. Kerroin tänään esikoiselle, että hänestä tulee isosisko sitten kun joulukalenterista aletaan avaamaan luukkuja. Esikoinen on ihan innoissaan, koko ajan olisi jo paijaamassa masua.. =) Lääkäri sanoi tänään, että koska ruskuaispussi ja sydämen syke näkyi, niin keskenmenon riski on enää vain 0,5%. En tiedä sitten, miten paikkaansa pitävä tieto tuo on..

t. Kapa 7+5 (hypättiin 3 päivää yli.. )

Vierailija
68/89 |
24.04.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kysyit noista raskausviikoista ja ultrasta.

Mulla ainakin menee viikot just tuohon 10 tai ylikin ennenkuin pääsen ultraan.. Ei millään meinais jaksaa odottaa!

Terkka vaan sitä sanoi, että jos lähtee seulontoihin niin tulee kiire varata aikaa np-ultraan kun viikkoja on jo " paljon" .

Pyykkis

Vierailija
69/89 |
25.04.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihana aurinkoinen perjantaiaamu ja olokin paljon parempi kuin eilen, jes! Toivottavasti myös pysyy näin... Josko jaksaisi vaikka oikein kävelylle tänään, eilen oli ihan kylliksi siinäkin että kykin puoli tuntia hiekkalaatikon reunalla :D.

Ihania ultrakuulumisia Pikku-Puhi ja Kapa, mahtavaa että kaikki on hyvin! Pikku-Puhille kerron mittoja sitten kun niitä saan :) ja Viuhalle hirmusti tsemiä uusintaultran odotteluun! Pyykkis, oletko siis yksityiselle menossa ja miten sait ajan vasta rv 10? Kun silloinhan tosiaan jo monet pääsevät kunnalliseenkin, vai onko sulla silloin siis just np-ultra? Iikkikselle ja Nektariinalle jaksuja töissä pusertamiseen.

En ole kyllä Kiviir kuullut, että auringon säteily olisi sikiölle vaarallista! Eihän hän sitä masun läpi juurikaan edes saa. Vauvaa ei sitten saa suoraan auringonpaahteeseen viedä, eli d-vitamiinilisää kannattaa kyllä sille nyytille antaa myös kesäaikaan ;). Niin ja jutussa kerrottiin, että muun kuin keskipäivän UVA eli UVB-säteily on sitä vahingollista, siltä kyllä kannattaa suojautua. Mutta tosiaan tuon uusimman tutkimuksen mukaan auringonpalvonta ei ole niin vaarallista kuin on luultu, kunhan ei pala eikä muutenkaan liioittele itsensä käristämisen kanssa. (Huomasin muuten vasta, että tuo linkkaamani nettiversio oli vähän lyhennetty siitä alkuperäisestä Hesarin jutusta.)

Gallupia vielä loppuun, eli ovatko kaikki muuten menossa seuloihin? Minä olen kovasti miettinyt asiaa enkä osaa päättää. Joka tapauksessa menen yksityiselle ainakin kerran raskauden aikana, voi olla että huvin vuoksi ja urheilun kannalta myös 4D:hen jossain vaiheessa. Toisaalta halu päästä kurkkimaan pientä on kova ja siksi tekisi mieli ne kunnalliset ultratkin käydä, mutta toisaalta nehän on seuloja, ja se vähän mietityttää. Esikoiselta kyllä kävin ne mutta olihan se vähän hämäävä tunne siinä makoilla kun tätejä kiinnosti vain niskaturvotuksen paksuus, hyvä kun minua edes huomasivat :?.

t. Gnatte ja Pikkupeikko 5+5

Vierailija
70/89 |
25.04.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

kun menivät kirjaimet sekaisin, siis keskipäivän UV[b]B[/b] on sitä hyvää ja d-vitamiinia tuottavaa säteilyä ja UV[b]A[/b] vahingollista. Nyt pois...

Vierailija
71/89 |
25.04.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

vk 10 maissa tehtävä ultra on nimenomaan raskauden varmistamista, lasketun ajan määritystä, ei np. Ja siis tehdään kunnallisella puolella.

En meinaa mennä np-ultraan enkä veriseuloihin. En oo käyny kahden ekan kohdalla enkä tasapuolisuuden nimissä nytkään halua. 4-D-ultraa oon miettiny ja siinä olis kiva jossakin vaiheessa käydä.. Just siinä kurkistelumielessä.. ei seulatarkoituksessa. Rakenneultrassa kävin molemmissa edellisissä raskauksissa supistusten takia. Nää on niin henkilökohtaisia juttuja. Jokainen tekee niinku itse parhaaksi näkee eikä tosiaankaan ole yhtä oikeaa ratkaisua.

Ja voi hiisi, kun tuli taas paha olo! Kävin ruuan jälkeen kahvilla. Näköjään tuo päiväkahvi on aina liikaa. Mut ku ei pysy hereillä, jos ei juo sitä. Vielä 2tuntia pitäs olla töissä. Sit pääsis ihanaan ulkoilmaan!!! Isä ja äiti tulee meille rakennuspuuhiin. Lupailin isukille et käyn ostaa jotain grillattavaa,ym. Toivottavasti nyt sit on hyvä ilma!

Ja meillä on tänään lasten kans karkkipäivä! Äiti taitaa odottaa sitä eniten ;) Oon oikeesti pysyny nyt pitkään niin et syön karkkeja vaan kerran viikossa. Tällä viikolla söin jätskin ja yhden pullan, ku koulutuksessa oli tarjolla, mut muuten en viikolla yleensä herkuttele. Ja silti turvottaa ihan hulluna!!! Saa nähdä, millanen possu oon joulun aikaan.. huh!

Aurinkoista viikonloppua kaikille!

t.iiiik ja hippunen 7+5

Vierailija
72/89 |
25.04.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hei kaikille, toistaiseksi varovaisin mielin tänne uskaltaudun, mutta pakko on " jakaa tietoa" jonnekin!

Toukokuussa olisi tullut kolme vuotta täyteen yrittämistä, mutta sitten huomasinkin yhtäkkiä että eipä ole kuukautisia ollut hetkeen. Samalla tajusin, että rinnat on älyttömän arat kaiken kruunasi toissapäivä, kun kesken ruoansyönnin elimistö sanoi stop. Ei onneksi mitään tullut ruokapöytään (prismassa), mutta ei vaan yksinkertaisesti kyennyt kuvittelemaankaan syöväsä mitään..

Tänään aamulla testin tein, ja plussaahan tuo näytti. Aivan 100% varmaahan ei ole mikään, ja odotankin kovasti että huomenissa pääsen vahvistamaan tuloksen lääkäriin.

Täytyy todeta, että onnellisempi ei voisi olla. Laskurilla laskettuna lukeudun joulukuun odottajiin..

Iloa ja onnea kaikille, toivottavasti saadaan kaikki menemään hyvin.

Vierailija
73/89 |
25.04.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

ootteko kattonu kuvia uudesta äitiyspakkauksesta. Musta se on tosi kiva! Mulla on ollu tosi hyvä tuuri. Esikoiselle otin pakkauksen ja se oli just mun mieleinen.

iiiik

Vierailija
74/89 |
25.04.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onpa upeaa Iiiik, että teillä järjestetään tuo raskauden varmistusultra ihan kunnan puolesta! Olisipa täälläkin sellainen systeemi, nyt joutuu siitä varhaisultrasta ihan itse maksamaan. Tai siis kyllähän ne kunnallisetkin sen parikymppiä polimaksua maksavat, mutta halvempia kuitenkin. Siinä on vaan sit just se eettinen puoli. Veriseuloihin en mene minäkään, mutta nuo kunnalliset ultrat (np ja rakenne) ovat nekin seulontatutkimuksia myös. Siksi en oikein tiedä, mitä tehdä. Uteliaisuus vaivaa mutta toisaalta en halua tietää liikaa ja joutua ehkä hermoilemaan. Sen tiedän kuitenkin, että raskautta en pystyisi keskeyttämään ellei kyse ole jostakin sellaisesta tilanteesta, että se ei joka tapauksessa voisi jatkua (esim. anenkefalia tms.).

Tervetuloa Vihdoinki! Käypä laittamassa tietosi tuonne 24.4. esittelypinoon, niin listaemo Naranja lisää sinut porukkaan :)!

Ä-pakkausgallup: kuvia kävin katselemassa ja kivoja kuoseja oli! En tosin taida nyt ottaa pakkausta, kun esikoiselta kaikki on tallessa, vaatteita muutenkin paljon. Tarvitsemme rahaa tuplarattaisiin ym. Haikealta tosin tuntuu jättää ottamatta, muistan miten ihanaa sitä oli avata!

Vierailija
75/89 |
25.04.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vihdoinki: Paljon onnea - olet varmasti aivan ikionnellinen noin pitkän odotuksen jälkeen. Toivotaan, että kaikki menee hyvin. Niin ihana kuulla tollaisia onnen uutisia.

Täällä voidaan pahoin myös, on kamalaa olla opiskelukavereiden kanssa ruokalassa kun ruoan nieleminen on välillä hyvin hankalaa. Jotenkin kammottavaa tämä alkuaika kun on niin hutera olo ja ruoka maistuu pahalta ja hajut on hirveitä ja oksettaa ja kuvottaa. Menisipä äkkiä ohitse.

Äitiyspakkaus näytti ihanalta, olen kyllä tosi onnellinen siitä! :) Ootan kovasti että saan sen, ensimmäisen ;)

Aurinkoista viikonloppua kaikille, minulla on viikon viimeinen tentti kohta edessä :)

Vierailija
76/89 |
25.04.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Täällä taas ;) Työmotivaatio ehkä jossain muualla kuin täällä mun huoneessa..

Meillä siis neuvolan terkkari ultraa sen ekan ultran. Eikä maksa mitään.

Hurjan paljon onnea Vihdoinki!!! Ihania uutisia!

Mäkään en tokalla kerralla ottanu pakkausta, mut ne esikoisen pakkauksen vaatteet onkin nyt aika loppuun kulutettuja, joten nyt haluan sen.. Hassua ajatella jo noin pitkälle, mut kyllähän sitä miettii jo kaikkee mahollista. Murehditaan sitten, jos aihetta ilmenee.

Vielä noista seuloista.. Mä lähinnä sen takia en halua sitä seerumiseulaa, kun se osoittaa vaan riskin ja sit lapsivesipunktiossa on se keskenmenoriski. En joka tapauksessa aborttia tekis, joten ei niillä oo mulle merkitystä. Sit taas rakenneultrassa näkyy paljon muutakin ja mun mielestä on ihan hyvä tietää etukäteen, jos esim. on jotain vikaa sydämessä,tms. Se osataan sit ottaa heti huomioon ku syntyy. Ja kun ultrasta ei oo mitään haittaa sikiölle. Tällasia ajatuksia täällä päin.

Tunti vielä. En jaksa! Pitää lähtee vielä yks homma hoitamaan ennen ku lähden rautakauppaan.

Heippa taas!

iiik

Vierailija
77/89 |
25.04.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onpas täällä ahkeraa porukkaa kirjoittamaan! Mulla on ollut niin kiireinen työviikko (mm. työhaastattelu eilen =), etten ole ehtinyt (onneks) kauheasti ajattelemaan masuasukkia. Onneksi siksi, että mulla takoo takaraivossa kaamea keskenmenon pelko. Kaveri sai keskenmenon vko13 ja sen jälkeen en ole muuta osannut ajatella. Vatsakivut eivät ole auttaneet mun pelkoon, mutta onneksi mitä olen lukenut kivuista, niin yleensä ne on ihan normaaleja ja alkuraskauteen liittyviä.

Koska olette ajatelleet kertoa raskaudestanne ystäville ja sukulaisille?

Juttelin eilen siskon kanssa ja oli ihan hirveetä valehdella sille kun se kyseli tilannetta. Mulla oli oudot tiputtelu ´menkat´ jotka ilmeisesti olivat kiinnittymisvuotoa ja ehdin ihmettelemään sitä siskolle. Me ollaan päätetty kertoa vasta sit kun on ultrat tehty ja viikkoja on reilusti ja km-riski pienempi. Mutta olen niin innoissani et on todella vaikeaa olla hiljaa. =)

Ihan sekopäinen olo. Sitä on ihan täpinöissään ja varovasti suunnittelee vaikka mitä mutta sit myös ihan kauhuissaan eikä uskalla tehdä mitään.

Ihanaa ja aurinkoista viikonloppua kaikille!

Stiin@ rv5+2

Vierailija
78/89 |
25.04.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vilpittömät onnittelut " Vihdoinki" -nimimerkille! Meillä ei ole odotettu raskautta ihan noin pitkään, mutta toista lasta (nyt 5v) piti yrittää yli puolitoista vuotta ja tätäkin raskautta vuosi. Tällä kertaa laukaiseva tekijä taisi olla vakinaisen työsopimuksen saaminen, edellisellä kerralla se oli tutkimusten aloittaminen.

Mitäs tänne muuten, raskausoireet ovat lievähköjä, mitä nyt armoton ummetus ja lievänä aaltoileva kuvotus, koko ajan pitää olla jotain käden ulottuvilla että saa heti napattua kun verensokeri laskee. Sinänsä ei tee ruokaa mieli, eikä tule nyt kauhean terveellisesti syötyä. Minulla nousi paino edellisissä raskauksissa n. 30kg, ja nyt olisi tiukka tavoite että jäisi alle 20kg tuo painon nousu...

Vierailija
79/89 |
25.04.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

kuten stiin@lla,mulla on tänään ollut tosi huono omatunto kun valehtelin kirkkain silmin ystävälleni etten ole raskaana.Mutta en vaan voinut,en millään,vielä kertoa sitä.Mä jännitin tän päiväistä kaffetreffiä just siks kun tiesin että hän aina pilke silmäkulmassa kysyy että joko tulee...Ja niin kysyi nytkin ja mä valehtelin=/

Vierailija
80/89 |
25.04.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyseltiin seulontoihin osallistumisesta..

Itse en aio osallistua, en ole kahdelta aiemmalta osallistunut silloinkaan ja jotenkin tuntuu edelleen samalta.

Uusi äitiyspakkaus näytti tosiaan ihan kivalta.

En vaan vielä tiedä otanko, mut kerkeehän tässä vielä pohtia.

Nyt vieraille kahvin keittoon kun kohta tulevat.

Kiva ajankohta pe ilta, kun muutenkin viikosta väsynyt niin jaksais sukulaisia kestitä.........