Arsyyntyisitko, jos paivakodissa yhden lapsen aiti olisi kuukausitolkulla seuraamassa lastaan? Vaikuttaisiko se sinusta paivakodin toimintaan ja lasten luontevaan
Kommentit (19)
mutta ei sen tarvi olla pelkästään negatiivinen asia, voihan se tsempata yrittämään olla paremminkin läsnä lasten kanssa. Lapset varmaan leikkii aika lailla samaan tapaan kuin muutenkin leikkisivät, he tottuvat ja alkavat ottaa sen äidin läsnäolon normaalina olotilana jos se kerta siellä vakituiseen häärää.
Ainoa vaan että miksi tämä äiti on siellä? Todennäköisesti joko hänellä tai hänen lapsellaan on joku ongelma joka saattaa sitten häiritäkin.
Jos taas oma lapseni olisi siellä hoidossa, niin EVVK. Tuskin tuo lasten olemiseen vaikuttaa mitenkään, henkilökunnan olemiseen kyllä.
Ja hei, mä voin kertoa, että ei ne tutustuja-äidit siellä yleensä avuksi ole, päinvastoin...
kyllä varmaan hoitohenkilökunta sanoo, jos häiritsee tarhan dynamiikkaa liikaa
Sitten tietysti reagoin jotenkin, jos se häiritsee lasta. -ap
Vai olisiko niin, että tämä äiti olisi jonkin sortin päivähoidon tarpeessa?
Ihmetyttää muuten sekin, että jos lapsi ei sopeudu päiväkotiin, miksi hän on siellä eikä äidin kanssa kotona? -ap
joillekin lapsille tällainen pitkä totuttelujakso voi olla todella hyväksi. Jos toisena vaihtoehtona olisi että tuijottaja ja lapsi olisivat aina kahdestaan kotona (jos vaikka äitikin on ujo ja syrjäytynyt) niin toki tämä päiväkotivaihtoehto on parempi pidemmällä tähtäimellä. Ei se äiti siellä varmaan lapsen kouluikään asti jaksa istua :)
Muutaman viiko ymmärtäisin, mutta en yli puolta vuotta. -ap
oletko tarhassa työntekijänä ja kirjoitat vain lapsen äidin roolissa?
Miksi asia vaivaa sinua? Puhu hoitohenkilökunnan kanssa, jos kerran noin ärsyttää. Sinänsä sääli, ei kai siitä tuijottelijasta lapsille aiankaan mitään haittaa ole, päinvastoin. Kai se nyt auttais jos tulis tosipaikka, jossa tarvittaisiin aikuista. Siis joku ihan oikea hätä. Hoitaisi ainakin oman lapsensa pois tilanteesta ja näin henkilökunnalle jäis enempi aikaa huolehtia muut turvaan...
Enkä tykkäisi siitä koska se ei vaikuta terveeltä.
Päiväkotiin tutustumisen ymmärrän ja ylihuolehtivaiset äiditkin ymmärrän, mutta en sitä, että joku tuijottelisi lapsia.
Enkä kyllä usko, että se voi olla tottakaan. Äärimmäisen harvoilla työpaikoilla moiseen suostuttaisiin ja silloinkin kyseessä olisi varmaan joku havainnointitutkimus.
lastani kk...kun hän oli kiusauksen uhri ja halusin nähdä kuinka sujuu kun olen itse mukana ns: hiljaisena " vahtijana" ja todistajana että se tyttö joka kiusas häntä jää kiinni itse teosta, sillä päiväkodin henkilökunta ei tehnyt asian eteen mitään ja sain kiinni itse teosta erään päikänhoitajan kanssa sen kakaran ja selvitin syytäkin miksi hän oli sellainen ja tulin siihen tulokseen että enpä viitti pitää siinä päikässä lastani enää kun sitä kiusaaja ja kiusaajan äitiä höösätään vaan, sillä se äiti ei tunnustanu että hänen lapsi oli kiusaaja. Vaikka mä olin jo neljäs mamma joka veti lapsensa pois päikästä, en olisi vetänyt mutta tämä tyttö leikkas tyttäreni hiuksia niin se minusta oli jo aivan liikaa.
Eli älkää nyt heti tuomitko jos ette tiedä todellista syytä miksi siellä on joku mamma seuraamassa tilannetta hiljaisena. Ja kai sitä voit kysyä että oletko kenties harjoittelijana vai??Minulta kysyttiin et olenko harjoittelija ja kun kerroin niin se laukasi eräänkin äidin puhumaan että hänen lasta se samainen lapsi kiusaa mutta mitään ei tehdä!!!
Vierailija:
lastani kk...kun hän oli kiusauksen uhri ja halusin nähdä kuinka sujuu kun olen itse mukana ns: hiljaisena " vahtijana" ja todistajana että se tyttö joka kiusas häntä jää kiinni itse teosta, sillä päiväkodin henkilökunta ei tehnyt asian eteen mitään ja sain kiinni itse teosta erään päikänhoitajan kanssa sen kakaran ja selvitin syytäkin miksi hän oli sellainen ja tulin siihen tulokseen että enpä viitti pitää siinä päikässä lastani enää kun sitä kiusaaja ja kiusaajan äitiä höösätään vaan, sillä se äiti ei tunnustanu että hänen lapsi oli kiusaaja. Vaikka mä olin jo neljäs mamma joka veti lapsensa pois päikästä, en olisi vetänyt mutta tämä tyttö leikkas tyttäreni hiuksia niin se minusta oli jo aivan liikaa.
Eli älkää nyt heti tuomitko jos ette tiedä todellista syytä miksi siellä on joku mamma seuraamassa tilannetta hiljaisena. Ja kai sitä voit kysyä että oletko kenties harjoittelijana vai??Minulta kysyttiin et olenko harjoittelija ja kun kerroin niin se laukasi eräänkin äidin puhumaan että hänen lasta se samainen lapsi kiusaa mutta mitään ei tehdä!!!
niin eiköhän se ole päivänselvää, että laspi on sijoitettu sinne sosiaalisin perustein
...mutta antavatko äidin hengata siellä kun lapset menevät päiväunille? Mun kaveri, joka on lastentarhanopettaja, joutui kieltämään yhtä hengailija-äitiä oleskelemasta juuri päikkäriaikaa siellä samassa huoneessa, missä lapset ovat vaippasillaan ja vähäpukeisina.
en nyt ihan kuukausitolkulla, mutta yli yhden kuukauden kuitenkin.
Ja minä OLIN työssäkäyvä nainen. Otin sen 6 viikkoa palkatonta lomaa.
Kyseessä oli asperger-lapsen päiväkotiin sopeutumisen auttaminen. Siinä oli ongelmia, joita henkilökunta ei itse kyennyt ratkaisemaan. Minulla oli varaa ottaa palkatonta töistä, koska laskin, että lapsen päiväkotiin sopeutuminen on tulevaisuuden hänen itsensä ja kuntoutumisensa kannalta tärkeää, ja voi mahdollistaa myös minun töissäkäymiseni tulevaisuudessa.
Vierailija:
Lisäkysymys: ärsyyntyisitkö Sinä, jos omalla työpaikalla istuisi tuijottaja viikosta toiseen katsomassa kun teet työtäsi?
Aikuisten pitää joustaa.
Onko niin vaikea tajuta että ihmisiä on erilaisia? Joku lapsi tarvitsee pitkän ajan tunteakseen olonsa turvalliseksi päiväkodissa ilman äitiä. Aikuisten pitäisi osata olla aikuisia eikä miettiä vain että MINÄMINÄMINÄ ja MINUN ärsyyntymiseni.
Monille teistä tekisi hyvää lukea Keltinkangas-Järvisen kirjaa Temperamentti ja tajuta että normaalia on monenlaista ja ongelma onkin yleensä ympäristön suvaitsemattomuus.
kiva jos olisi yhdet kädet tarvittaessa auttamassa ja ainakin yhdet silmät enempi näkemässä ettei mitään kurjaa pääse tapahtumaan