pitääkö vauvalle laittaa pinnasänkyyn joku reunasuojus?
Kommentit (7)
vauva, joka harjoittelee selältä mahalle kääntymistä, tai toisinpäin, tarvitsee pehmuketta pinnoilta suojaamaan, tai muuten kolisee kun loppuheilahdus kääntyjällä osuu jotenkin laitaa vasten. Ihan pikkuisella reunapehmuste tuo turvallisuuden tunnetta, kun sänky on kuin pesä, jossa on reunat lähellä. omat lapseni nukkuivat aina jalat vasten reunapehmustetta, koska se sai aikaan turvallisen tunteen. Imettäessäkin he nojasivat jaloillaan minun jalkoihini kun imetin kyljelläni maaten parisängyn päällä.
ei siitä ollut kuin haittaa. Ensi alkuun sitä ei tarvinnut kun vauva ei liikkunut ja sitten kun oppi liikkumaan, niin se reunasuojus oli koko ajan mytyssä tms. ja lopulta rikki...
Nyt laitoin kun vauva sen ikäinen että pyörii nukkuessaan. Ennen kuin suojusta oli vielä, heräili yöllä siihen kun jalat tulivat pinnojen välistä ja oli niin sanotusti jumissa. Nyt kun reunasuojus on paikallaan, nukkuu paljon levollisemmin joten tarpeellista ainakin meillä. :)
Pyöriessä ei kolhinut itseään pinnoihin eikä raajat ajautuneet sängyn ulkopuolelle. Ja tutit ja unilelut pysyivät sängyssä käsien ulottuvilla.
vauva, joka osaa itse kääntyä, osaa myös kääntyä 180 astetta sängyssä, joten suosittelen koko sängyn kiertävää reunapehmustetta.
tämän toisen kanssa on. Suojus on niillä pinniksen seinillä, jotka eivät ole minun sänkyä vasten (minun sänky ja pinnis ovat vierekkäin, kiinni toisissaan). Sängynviereisessä seinässä suojusta ei ole, että saan paijailtua illalla ja yöllä vauvaa pinnojen välistä, ja että näköyhteys vauvaan säilyy.
Parasta suojuksessa on se, ettei vauva saa viskattua tuttia sängystä pois.
toiselle sitten tein itse suojuksen.. :)
Oli aivan loistava juttu!! suosittelen.