Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Ei taida tästä imetyksetä tulla mitään :( ensin ei tullut maitoa ja nyt vauva ei huoli rintaa..

Vierailija
20.04.2008 |

Vauva on nyt viisi viikkoa vanha. Imetys lähti ensin laitoksella hyvin käyntiin, sai kyllä siellä jo öisin lisämaitoa, parin päivän kotona olon jälkeen maito alkoi loppumaan ja jouduttiin antamaan lisämaitoa myös päivisin. Oma vointini oli tosi huono huonon hb:n takia.

Pikkuhiljaa maito on lisääntynyt, kun oma vointi on kohentuntu + olen juonut mammateetä, hautonut lämpimällä, levännyt jne. Muutaman päivän ajan oli jo niin että lisämaitoa tarvittiin enää iltaisin.

Parina iltana olen tuntunut että nyt on rinnat täynnä vaan vauvapa ei huolikaan tissiä, huutaa kuin hyeena ja kun purintakin rintaa niin maitoa kyllä tulee. Ollaan sitten annettu tuttelia kun pullon huolii kyllä hanakasta ja olen koittanut lypsää että maidon tulo ei lakkaisi, mutta pumpulla en saa kuin ihan parikymmentä milliä.

Tänään sitten oli aamulla ja tuos päivälläkin jo sama homma. Maitoa olisi mutta tenava senkun huutaa tissin nähtyäänkin, vaihtelin tissiä ja asentoa, hyssytin välillä, kokeilin huijata tutilla.. vaan ei mitään apua joten hain tuttelia ja laiton pullon suuhun, johan kelpasi :(

Mitä ihmettä minä teen? Kyllä niin tekisi mieli lopettaa jo koko alusta asti pilalle mennyt imetys, mutta ei viitsisi kun maitoa viimein on. Kuinka kauan vauvan voi antaa huutaa ennenkuin hakee tuttipullon jos se ei yksinkertaisesti huoli rintaa???

Auttaakaa epätoivoista :(

Kommentit (11)

Vierailija
1/11 |
20.04.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

noin siinä just käy kun annetaan pullosta, tuskin enää saat takaisin rinnalle.

Vierailija
2/11 |
20.04.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

http: // www. imetys. fi/

Sun ongelmat on just niitä tavallisimpia, miksi sitten imetys kaatuu ja loppuu ennen aikojaan. Äiti luulee, ettei lapsi halua tissiä tai ettei maitoa tule. Mulla oli sama ongelma esikoisen kanssa. Luulin, ettei mun maito riitä+ että vauva ei halua mun rintaa.

Nyt sun pitäisi vaan jaksaa yrittää. Ei tässä muu auta. Etsit rauhallisen vähän hämärän paikan, koitat vaikka sängyllä maaten. Annan rintaa siinä vaiheessa, kun vauva ei vielä sitä ainakaan kovaäänisesti vaadi eli nälkä ei ole liian iso. Tarjoa rintaa vähän väliä, vaikkei vauva sitä pyydäkään. Pidä vauvaa lähelläsi koko ajan, mieluiten paljasta ihoa vasten- kantoliina olisi tässä paras. Äläkä tarjoa sitä pulloa ihan heti, vaikka vauva itkisikin. Hyssytä, laula, annan tutti ja tarjoa rintaa. Toista tämä ainakin 3 kertaa ja sittenkään ei, anna VÄHÄN pullosta, jotta pahin nälkä lähtee ja sitten ' ujutat' rinnan vauvan suuhun. Voisi toimia.

onnea yritykseen, kyllä se siitä lähtee ja muista, että maitoa sulta kyllä tulee, se ei hevillä lopu! syö ja juo vaan riittävästi!

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/11 |
20.04.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos saat lypsämällä herumisen liikkeelle, niin lypsä ennenkun tarjoat tissiä, jolloin vauva saa heti maitoa ja jaksaa yrittää.

Kokeile myös uneliaan/ rauhallisen vauvan imettämistä, eli silloin kun vauva on rauhallinen, niin alatte imuharjoitukset- eikä vasta sitten kun nälkä on jo hirveä.

Voit kokeilla myös rintakumia tai tuttipullon tuttiosan läpi imettämistä_ riippuen nänniesi muodosta. Joskus vauvat saa näin totutettua uudelleen äm makuun.

Tsemppiä, itse en lopettaisi nyt kun maitoa kerran on riittävästi.

Vierailija
4/11 |
20.04.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

kai sitä vaan pitää yrittää jatkaa..

T. Ap

Vierailija
5/11 |
20.04.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos ei onnistu niin ei. Lypsäisin maidon ja antaisin pullosta. Samahan toi nyt on.

Vierailija
6/11 |
20.04.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ota yhteyttä imetystukipuhelimeen tai imetystukilistalle.

Sun imetys ei oo vielä ollenkaan mennyt pieleen.

Vierailija
7/11 |
20.04.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla oli aluksi ongelmia imetyksen kanssa, maitoa ei tullut tarpeeksi, rinnanpäät verillä jne. Käytin rintakumia, muutama viikko sitten pääsin siitä eroon.

Nyt rinnat ovat kunnossa ja maitoa tulee erittäin hyvin, mutta mutta.,..

Poika ei tosiaan aina huoli rintaa. Heti unilta herättyään syö mielellään.

Usein joudutaan antamaan korviketta/omaa maitoa pullosta :(

Eihän se kivaa ole, mutta pääasia, että vauva saa tarpeeksi ruokaa. En aina jaksa kuunnella sitä selkä kaarella kiljumista, haen ehkä liian herkästi pullon.

Haluaisin todellakin jatkaa imetystä, kun selviydyin niistä alkuajan ongelmista.

Vierailija
8/11 |
20.04.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

kuka idiootti siellä huutelee?! On AIKA PALJONKIN rankempaa ja aikaaviepää alkaa kuule pumppailemaan ja pullottelemaan. ensinnäkin sitä maitoa pitää olla varastossa aika tavalla eli pumpata saa reippaasti. toiseksi, tuttipullojen pesut, steriloinnit jne on tosi tylsää ja vituttaa tehdä varsinkin kun yhtään pulloa ei ole koskaan sillon puhtaana kun pitäisi...matkoilla, reissussa ym on aika vitun ärsyttävää alkaa lotrailla tutteleiden/omien maitopullojen kanssa ja ne pullot alkaa helposti haista, jos ovat matkassa kauan mukana ym

mulla kokemusta yhdestä pullovauvasta ja kahdesta tissivauvasta ja voin taata ja vannoa, että tissillä pääsee 1000 kertaa helpommalla. yölläkin vaan kaivaa rinnan esiin ja avot, vauva syö. ei tarvitse alkaa lämmittelemään maitoja ym

koita ap jaksaa, kylllä se vauva oppii rinnalle!

Vierailija
9/11 |
20.04.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

on monesti vaikea saada maitoa riittävää määrää. Pumppaaminen on vittumaista ja aikaavievää. Sitten kaikki sterilointi, lämmittäminen ja annas olla kun olet vaivalla pumpannut 50 ml ja vauva juokin vain 20 niin loput sitten viemäriin, kun lämmitettyä ei voi enää käyttää.

TAMPIO.

Vierailija
10/11 |
20.04.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

linjoilla kanssani:) Tuli nyt sitten vähän toistettua, mutta juuri näin se asia on. Rintaruokinta todellakin 1000000 kertaa helpompaa ja todellakin unohin sanoa sen, että miten sitä pumpattua maitoa kuljettaa mukana? Eihän se pysy kelvollisena kuin jääkaapissa.

Vierailija
11/11 |
20.04.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mun poika sai 6vkoa lisämaitoa pullosta, mutta sen jäätyä imetin 5kk täysin. Ei se pullo automaattisesti pilaa imetystä.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kolme kahdeksan viisi