Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Sydanliiton mukaan naisten vyotaronymparys saisi olla max 80 cm. Se on kylla todella vahan, lyon vetoa ettei siihen ylla kuin 10-20% naisista.

Vierailija
19.04.2008 |

Esim. minä pidän itseäni ihan tavallisen hoikkana ja sopusuhtaisena, eikä tulisi mieleenkään laihduttaa. Pituus on 170 ja vaatekoko 38, mutta vyötäröllä on Sydänliiton mukaan kuitenkin liikaa eli 81 cm. En käsitä, en.

Kommentit (98)

Vierailija
41/98 |
20.04.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mikään sydänliitto ei vyötärön kohtaa voi noin millilleen määritellä. Ehkä se on uusavuttomille tarkoitettu suuntaa antava ohje, että tietävät edes suunnilleen mistä etsiä ;-). Mutta mitään korkeutta ei noin vain voi määritellä, siihen on oma mittansa.

Vierailija
42/98 |
20.04.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mutta kun se mitattiin niin alhaalta, niin saatiin iso luku.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/98 |
20.04.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tavallisella B-mitoituksella housut olis mun mitoilla näköjään kokoa B42, mutta täytyy siinä kompata ap:ta että mulla ei käytännössä ole yksiäkään tuon kokoisia housuja (vaan 38-40 on koko). Farkkujen tuumakoko on 29-30. Jos on housuja, joissa on 2 eri mallia kapeammille ja reitevämmille, " reitevämpi koko 38" on yleensä se oikea mulle.

Olisko sitten niin, että vaatekoot kaupoissa on isompia kuin pitäisi, mielikuvamitoitus vai miksi sitä sanotaan. Itsekin ostan mieluummin ne sopivan kokoiset housut, joissa lukee 38, kuin ne joissa lukee 40 :)

Jollekin edelliselle komppi siinä, että myös mulla lantionympäryksen sais 90 cm:iin vain sillä, että laihdutan pois kaiken lihasmassankin ja se olis sit sellainen leveä ja litteä anoreksiamalli.

18

Vierailija
44/98 |
20.04.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihannepainoni on n. 55-57 kg mutta siinäkin painossa tuo 80 cm raja taitaisi olla lähellä.

Vierailija
45/98 |
20.04.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulla on vyötärö 74cm, pituutta 170cm ja painoa n. 62,5kg.

Silti yritän kiinteytyä ja urheilla paljon nyt kahden lapsen jälkeen.

En kai minä lihava ole, mutta kun aikana ennen lapsia vy oli kuitenkin 62cm. :/

Vierailija
46/98 |
20.04.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija:

Mikään sydänliitto ei vyötärön kohtaa voi noin millilleen määritellä. Ehkä se on uusavuttomille tarkoitettu suuntaa antava ohje, että tietävät edes suunnilleen mistä etsiä ;-). Mutta mitään korkeutta ei noin vain voi määritellä, siihen on oma mittansa.

Mulla vyötärö on aika korkealla, joten mistään navan kohdalta sitä ei meikäläiseltä voi mitata.

Sisko on vaatetusalan koulutuksessa ja sanoi että kun olivat vaatteita ommelleet, niin hänelläkin vyötärö paljon korkeammalla kuin mitä vaatteiden normimitoissa. Ja hän on kyllä ihan hoikka.

Vierailija
47/98 |
20.04.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse 162cm painoa about 50kg ja vyötärö 60cm

Vierailija
48/98 |
20.04.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

B on hoikka.

Vierailija
49/98 |
20.04.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tarkalleen 72cm, nyt kolmen lapsen jälkeen. Pituus 165cm ja paino 52kg.

Vierailija
50/98 |
20.04.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

jaksanut lukea koko ketjua, mutta nauratti kanssa, kun äitini kävi lääkärissä, hoikka urheilullinen ja terve nainen, niin eiköhän lääkäri alkanut urputtamaan liian paksusta vyötäröstä =D josta ei oikeasti saisi mitään pois olematta alipainoinen, koska kroppa sattuu olemaan sen mallinen..

Vierailija
51/98 |
20.04.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Te, joilla vyötärönympärys on yli 80 cm, niin mikä teillä on rinnanympärys, siis siitä rintojen alta?

Mietin vaan, että kun mulla on rinnanympärys 74 cm, niin olishan se aika koomisen näköistä, jos levenisin tästä vyötäröä kohden. :/

Vierailija
52/98 |
20.04.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

pituudesta huolimatta on aika outo. Itse mahdun siihen naftisti (172 cm ja kolme raskautta). Meillä on sitten varmaan suku täynnä tulevia sydäntautisia, koska ovat tosi pitkiä - useimmat naispuoliset serkkuni n.180 senttisiä ja heillä 3-5 lasta kullakin.

Vierailija
53/98 |
20.04.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jotenkin tuota mittaa on tosi vaikea käsittää.

Olen 170cm, 61kg (= BMI 21) ja vyötärö 80cm.

Mitä käytännössä tarkoittaa kun BMI normaali ja vyötäröltä olenkin lihava?

Vierailija
54/98 |
20.04.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Käytännössä se tarkoittaa, että olet ns. omenalihava, eli juuri se vaarallisin lihavuuden muoto. Tällöin läski on vyötäröllä sisäelimien ympärillä. Tähän lihavuustyyppiin vaikuttaa juurikin ruokavalio, ei liikunta.

Vierailija
55/98 |
20.04.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

pökät täytyy vähän kiristää...

Ja olen kyllä samaa mieltä sen kanssa joka ihmetteli, että pitääkö vyötärö olla sama 180 ja 150 senttisellä.

Vierailija
56/98 |
20.04.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aika selkeästi erottuva vyötärö ja kaareva lantio löytyy, maha ei pullota (kuten kai vatsaontelon sisäistä rasvaa sisältävä maha ruukaa?). Kun puristan vatsalihakset tiukoiksi, ylimääräistä löllöä ei juurikaan jää mahaan.

Kyllä tässä lukemassa on muuten joku pielessä. Terv. 181 cm, BMI 23

Vierailija
57/98 |
20.04.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei ne kilot ja sentit vaan kerro koko totuutta. Ihan vapaasti saatte uskoa, että kuljen liian pienissä vaatteissa. Itse tiedön ja lähimmäiseni tietävät, etten kulje. Terv äskeinen 181 cm

Vierailija
58/98 |
20.04.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

BMI 21 saa riittää.

Enkä suostu myöskään pitämään itseäni lihavana (housukoko 38-40).

Syön ihan terveellisesti, ja liikunkin sen verran, että yleisterveys hyvä.

Vierailija:

Käytännössä se tarkoittaa, että olet ns. omenalihava, eli juuri se vaarallisin lihavuuden muoto. Tällöin läski on vyötäröllä sisäelimien ympärillä. Tähän lihavuustyyppiin vaikuttaa juurikin ruokavalio, ei liikunta.

Vierailija
59/98 |
20.04.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

senteilla 84,5 kg ja vaatekoko se 44, terkuin 180cm.

Vierailija
60/98 |
20.04.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä järjen pitäisi jo sanoa, että on täysin normaalia että 180-senttisellä naisella on isompi vyötärönympärys kuin 158-senttisellä. Tämä vaikka kummankin painoindeksi olisi sama jne.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yksi kahdeksan seitsemän