Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Sydanliiton mukaan naisten vyotaronymparys saisi olla max 80 cm. Se on kylla todella vahan, lyon vetoa ettei siihen ylla kuin 10-20% naisista.

Vierailija
19.04.2008 |

Esim. minä pidän itseäni ihan tavallisen hoikkana ja sopusuhtaisena, eikä tulisi mieleenkään laihduttaa. Pituus on 170 ja vaatekoko 38, mutta vyötäröllä on Sydänliiton mukaan kuitenkin liikaa eli 81 cm. En käsitä, en.

Kommentit (98)

Vierailija
1/98 |
21.04.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

nyt kun olen " pyöreimmilläni" niin vy oli 76. Rinnan alta sama 76. Vyötärö 97. Vaatekoko 38-40. Farkuissa 32. Pituus 170 ja paino n 66.

Vierailija
2/98 |
21.04.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija:

Miten voi olla mahdollista, että mun 91-senttiä leveän lantion/takapuolen ja 77-senttisen vyötärön ympärille menee 28-farkut just ja just...ja aapeella oliko se 29 vai 30?? Mitä vaatteen kohtaa tuo ensimmäinen tuumakoko ilmaisee?

Minun on myös valittava 91-senttisellä lantiolla koko 28, vyötärö on 61 cm.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/98 |
21.04.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

pituudella olisi väliä. Eihän tuossa kohdassa ole luutakaan. Ei ne sisäelimet pitkillä nyt isompia ole. VY kertoo sisäelimien päälle kerääntyneestä rasvasta, vaikka on hoikka ja jos on vy yli 80cm niin riski suurenee verisuoni-, sydän- ja aineenvaihduntasairauksiin.

Joku väitti että farkkujen 30 on 40, huh, ei nyt ihan niinkään.

Vierailija
4/98 |
21.04.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minäkin olen juuri syönyt, odotan toista lastani ja mittasin paidan päältä vyötärönympärykseksi 68 cm. Että huh. :O

Vierailija
5/98 |
21.04.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja minulla on noihin suosituksiin nähden ihan liian iso vyötärönympäärys!

Vierailija
6/98 |
21.04.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hiilihydraattien suuri määrä ja huono laatu nykyruokavaliossa tekevät juuri tätä keskivartalopöhöä (ja aiheuttavat sen SVT-riskin).

Vierailija
7/98 |
21.04.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miten sitten on mahdollista, että miehillä vyötärön riskiraja on 94? Ovatko miesten sisäelimet sitten muka niin megalomaanisen suuria?!?!

Ymmärrän kyllä että tällaisia riskirajoja määritellään enkä sinänsä väitä niiden terveysnäkökulmia vastaan. Mutta minua huolestuttaa, että tältäKIN taholta aivan normaalikokoisille ihmisille tuputetaan laihdutuspaineita. Median kauneusihanteita kritisoidaan, mutta samaan lauseeseen todetaan täysin normaalipainoisten olevan sittenkin liian lihavia.

Millainen ja minkä kokoinen tässä oikein pitäisi olla, että kelpaisi?

t. itsensä normaalivartaloisena (en ole laiha enkä pyöreä) täysin hyväksynyt, kuntoileva ja sopusuhtainen nainen, jonka vyötärö on 82 cm ja jonka pitäisi siis ruveta laihduttamaan, niinkö?!?!?!

Vierailija
8/98 |
25.04.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla pituus 172 ja paino 94

Vyörätönympärys 90cm, rinnan alta ympärys 98, lantiolta (paksuimmasta kohtaa) 115. Lääkärisano ettei oo erityisemmin vaarallista kun paino on tisseissa ja lantiolla, vyötärö suhteessa ohut. Vaarallisempaa olis vaikka painais 60kg ja olis semmonen tikkujalkanen pallo, eli kaikki rasva vyötäröllä.

Vaatekoko mulla on noin 42, riippuuu tosi paljon vaatteista.

Osa mun vaatteista on xs, osa xl, ja kaikkee siltä äliltä löytyy.

Rintsikat 75F, eikä todellakaan mitään 100F, eli ei ole tuo rinnanalusmitta sama kun rintsikoiden ympärysmitta. ja on ihan kunnon likkeessa mitattu. Jotkut ovat sen 80, mutta niitä on vähemmän. Sitä isommat ovat liian isot.

Vierailija
9/98 |
25.04.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija:

Toisekseen, minusta lyhyillä riskirajan pitäisi olla suurempi, eikä päinvastoin, koska heillä on malatampi tila kaikille sisäelimille kuin pitkillä. Onhan raskaanakin lyhyillä vatsa enemmän pömpöllään kuin pitkillä, koska sisällä ei enää ole tilaa.

Minä olen pitkä, mutta mulla on valtavan pitkät kintut ja myös pitkä kaula. Mun keskikroppa ei oo yhtään sen tilavampi kuin 155 cm pitkällä ystävättärelläni, jolla taas kovin lyhyet jalat. Eli ei voi ihan noinkaan yleistää..

Vierailija
10/98 |
19.04.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse olen 160 cm ja 62 kg, vyötärönympärys 78 cm, mutta kiloja on silti selvästi liikaa. Mielestäni BMI on parempi mittari, koska se suhteutuu pituuteen.

Vierailija
11/98 |
19.04.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aika vaikea on kuvitella, että 150-senttisen ja 180-senttisen naisen vyötäröä mittaillaan " samalla nauhalla" .

ap

Vierailija
12/98 |
19.04.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

jos siitä navan yläpuolelta mittaa. Mistä kohtaa se oikeasti mitataan?? Eilisessä olet mitä syöt ohjelmassa ainakin siitä mittasivat...

Vierailija
13/98 |
19.04.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hoikin kohta minulla on selvästi ylempänä.

ap

Vierailija
14/98 |
19.04.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mutta mulla nimenomaan vyötärön kohdalta ei mene 38 koon housut kiinni, tai menee, ja kiristää. Eli sanoisin, että vyötäröstä olen koko 40. Lantio on 98, eli mulla on To_del_la leveä vyötärö tuohon lantioon nähden.

Musta on ihan selvää, että tuollainen nyrkkisääntö voidaan antaa, tuskin ne sisäelimet kovin paljon toisistaan eroaa koossa, vaikka ihmiset eri kokoisia ovatkin. Jos siis puhutana miehistä ja naisista erikseen.

Vierailija
15/98 |
19.04.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla on muistakaseni Lindexistä ostettu kevättakki kokoa 32/34 ja siinä oleva vyö menee viimeiseen reikään kiinni, joten eiköhän mun vyötärönympärys oo ihan tarpeeks vähän. Pituutta mulla 162 cm ja painoa 58 kg.

Vierailija
16/98 |
19.04.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen normaalipainoinen, tosi urheilullinen nainen. En mitenkään hoikka. Pituutta 164cm.

Vierailija
17/98 |
19.04.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä olen 165 ja 59 kg. Raskauden jäljiltä on vielä löllömaha ja mulla oli vyötärö 82 cm. Vaatekoko mulla on 34-36 ja just ostin 29 tuumaiset farkut. Pidän itseäni hoikkana.

No, tuo kertoo rasvasta. Jos olisin kiinteämpi niin painoa voisi enemmänkin, koska lihas painaa enemmän kuin rasva.

Vierailija
18/98 |
19.04.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ainakin mulla hoikin kohta on muutamaa senttiä sen yläpuolella. Tuosta virallisesta kohdasta en ole ollut alle 80 sentin ainakaan kahteenkymmeneen vuoteen, enkä pidä sen saavuttamista realistisena. En edes halua painaa enää niin vähän (55) kuin siihen aikaan.

Vierailija
19/98 |
19.04.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä 165 cm ja 62 kg, vyötärö kuitenkin vain 69 cm. Olen suht lihaksikas ja X-vartalotyyppiä, housut kokoa 38-40 ja paidat 36-38.

Vierailija
20/98 |
19.04.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vaikka olenkin " normaalipainoinen" , siltikin olisi hyvin varaa tiputtaa kiloja ainakin viisi. Sen mukana todennäköisesti myös vy:kin pienenisi.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: viisi seitsemän kaksi