Mitä aiot tehdä, kun robotti korvaa sinut töissä?
Jossain vaiheessa kaikki suomalainen työvoima kai korvataan roboteilla. Onko sinulla varasuunnitelma? Itse ajattelin opiskella insinööriksi.
Kommentit (166)
Suunnittelen niitä robotteja :)
-tuotekehithsinsinööri-
Luulen olevani kuitenkin halvempi ratkaisu.
T: anestesiahoitaja
Suunnittelu siirretään Kiinaan ja Intiaan halvempien työvoimakustannusten takia.
Olin just sanomassa että ei näitä hommia robotilla tehdä. Mutta toki voi olla että intialaiset alkaa tehdä ne minun sijaan.
t.insinööri
En kait sit mittään. Oon opiskellut jo aika monta tutkintoa, alkaa olla mitta täynnä.
Ei korvaa, kun minä rakennan, huollan, ylläpidän ja päivitän ne :)
Sosiaalialan ohjaajaa ei voi korvata robotilla kun se on nimenomaan ihmiseltä ihmiselle :) so no worries!
Taitaa siinä vaiheessa olla muutenkin eläkeikä/tuonela hollilla eli antaa korvata vaan.
No isännöintirobotti olis varmaan hauska, sille olis kiva asiakkaiden puhelimessa mäkättää ja valittaa joka asiasta :) Mä voisin ohjelmoida sen robotin myös vastaamaan niille suorat sanat, ja vetämään kokoukset tiukalla aikataululla...
Kuule, se korvas jo! :( En kyllä kenkää saanut, olin määräaikaisella sopimuksella.. Mutta ei enää jatkettu, kun robotti tuli tekemään työni.. Tekee sen vielä ilman taukoja 3 kertaa nopeammin! Vaikka insetointi kulut olivat suuremma, maksaa se nopeasti itsensä takaisin. Robotiista kun ei tarvitse maksaa sairasvakuutuskia, kerryttää eläkerahastoa jne.
Mitähän sitä tekis sit? Jaa-a, sen kun tietäis..
Rakennan itse näitä robotteja ja en voi odottaa sitä päivää, kun korvaamme ylipalkatut lääkärit roboteilla.
En usko että siivojia korvataan.
TYöni tekee jo robotti, siirrtyin rutiineista seurantaan ja suunnitteluun. Ja se robotti kaipaa huoltoa useammin kuin minä.
[quote author="Vierailija" time="03.12.2014 klo 18:50"]
En usko että siivojia korvataan.
[/quote]
Kyllä tuokin onnistuisi. On vain järkevämpää korvata lääkäreitä ja insinöörejä ym.
Oon töissä päiväkodissa. Sinne voisin ottaa vaipanvaihtorobotin, etenkin ne kakkavaipat vaihtava kelpaisi. Välillä on päiviä kun pesen 9 pyllyä kakasta päivän aikana!
Ulkoilutusrobotti ois kans hyvä, ja semmonen mikä kertoisi vanhemmille päivän kuulumiset.
Makaan sitten sohvalla ja katson kauniita ja rohkeita ja emmerdalea
Tuleva sairaanhoitaja täällä. Varmasti voin huoletta jatkaa hommia :)
Olen aspassa jossa tuskin kaikkia töitä pysty robotti tehdä. Nytkin automaatio pissii ja tekee virheitä. Minä korjaan. Mutta jos mut korvattais robotilla, niin lähtisin riemusta kiljuen. Vihaan työpaikkaani.
Menisin kotiin ja viettäisin työttömän helppoa elämää.
Sairaanhoitajia tuskin roboteilla korvataan, joten voi olla huoletta.