Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Perätila / pelkosektioasiaa

Vierailija
18.04.2008 |

Minulla on ensi viikolla viimeinen lääkäriaika synnytyssairaalassa. Pelkopolikäyntejä on takana 3 kertaa, enkä ole mieltäni muuttanut sektion suhteen.

Eli ensi viikolla päätetään leikkauspäivä.

Vauva on kuitenkin kääntynyt reilu viikko sitten perätilaan, joten jo senkin puolesta sektiopäätös tulisi.

Lähinnä mietityttää se, että jos lääkäri kirjoittaa sektion syyksi perätilan, eikä synnytyspelkoa, onko vaarana, että joudun alakautta synnyttämään, jos vauva päättääkin vielä kääntyä pää alaspäin?

Eli kannattaako vaatia merkitsemään päätökseen syyksi synnytyspelko?

Kommentit (26)

Vierailija
21/26 |
18.04.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Synnytys tavalla ei kyllä ole mitää tekemistä lapsen kanssa, vaan pelkosektio ilman kokemusta on ihan äidin oma psyykkinen umpikuja.

Josta pakokeino on sektio.

Vierailija
22/26 |
18.04.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tarkoitan että alatiesynnytys on minulle nyt asia mikä ei enää koskaan tule eteen. Tuo synnytystä kohtaan tuntemani pelko ja ahdistus katosi sillä hetkellä kun sektiopäätös tehtiin, eikä asia ole minua vaivannut lainkaan.

Ymmärrän pelon kohtaamisisen tärkeyden kuyn on kysymys asioista joihin törmää väistämättä. Jos pelolle periksi antaminen rajoittaa elämää, vaikka lentopelko tai koirapelko. Tuollaisissa tilanteissa toki tekisin kaikkeni että pääsisin voittajaksi pelkoni kanssa ja pystyisin elämään täysipainoisemmin.

19

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/26 |
18.04.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vaan kyse oli pelkosektiosta ja vielä jo ihan ekasta lapsesta lähtien.

Vierailija
24/26 |
18.04.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ensin säälit luonnollisen tapahtuman ja virstanpylvään tms väliin jäämistä ja sitten säälit kun en voita pelkoa... tiedätköhän itsekään enää mitä säälit? Sääli vaikka itseäsi siihen asti, kunnes opit jotain lisää ihmisten erilaisuudesta.

Vierailija
25/26 |
18.04.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

joku pelkää synnytystä, toinen kuolemaa, toinen koiria jne.

Mikä on järkevä tapa pelkotiloja hoitaa? Lääkitys, pelon poisto ?

Pelko on psyykkinen asia, joka on äidin päässä.

Ja on toki monia juttuja synnytyksistä mutta kyllä on myös siitä, kuin pelkosektioidut ovatkin seuraavan synnyttäneet ja todellakin nauraneet koko asiaa.

Itse ainakiin suosittelen pelosta kärsiville psykiatria ENNEN synnytystä ja ehkä hiukan jotain lääkitystäkin.

Tottakai pelkosektioidut ovat päässeet sinuiksi asian kanssa, koska he ovat antaneet pelon voittaa.

Onneksi osassa sairaaloissa jo hiukan osataan ohjata näitä psyykkisesti ongelmaisia äitejä.

Vierailija
26/26 |
18.04.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

SÄÄLISTÄ,koska ihminen on silloin aika säälittävä jos ei uskalla tehdä asiaa mihin on jo ryhtynyt.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kahdeksan yhdeksän kaksi