Raskausaikana sairaslomalle jääneet, kysymys teille:
millä viikoilla jäitte sairaslomalle ja mistä syystä?
Kommentit (7)
kohdunsuu oli myös lähtenyt ulkosuulta avautumaan ja kohdunkaula melkein kadonnut. Uhkaava ennenaikaisuus luki lääkärintodistuksessa.
olin 3vk sairauslomalla anemian, siitä johtuvan heikotuksen, supisteluiden ja kohdun kannattajaliihasten kipeytymisen vuoksi. Pääsin palaamaan töihin ja olin töissä ä-loman alkuun asti.
Luuseri fiilis, kroppa vaan ei kestänyt kolmatta raskautta ongelmitta..
eli oli paljon lattialla oloa, asiakkaan siirtämistä tai siirtymisten avustamista tasolta toiselle, passiivisia liikehoitoja joissa itse olin hankalassa asennossa lattialla istuen jne. juuri noissa lattialla oloissa, joissa esim jouduin venyttämään toistuvalla liikkeellä, alkoivat kivuliaat supistukset. Nostaa jaksoin kyllä, eikä niistä tullut mitään erikoista kipua selkään tai vatsan seutuun. Lääkäri oli jo minua aiemmin laittamassa sairaslomalle, mutten heti jäänyt. Lopulta lähes pakotti, kun supistuskipua oli usean kerran päivän aikana.
kätilön työstä korkean verenpaineen takia. (salityö ja kolmivuorotyö oli)
En vaan jaksanut enää töissä, kun olin turboturvoksissa. Sormet hyvä kun taipuivat ja kuljin läpsyt jalassa, kun ei enää kenkiä saanut jalkoihin. Kesähelteet vaan pahensi oireita. Muuten työ oli kevyttä toimistotyötä.
Itse hoitoalalla ja työ tuntuu rankalle jo ennen raskauttakin. Mietityttää kyllä kuinka jaksan loppuun asti.. Selkäkipuja oli ainakin edellisessä raskaudessa jo toisella kolmanneksella. Voikohan niiden takia päästä sairaslomalle?