Kenet näistä työntekojöistä sanoisit irti jos olisit työnantaja
ja joku olisi pakko sanoa irti?
A) nuori mutta kokematon työntekijä, lupaava muuten mutta pakkaa
joskus myöhästelemään.
B) Kokenut keski-ikäinen lapseton nainen joka hyvin pätevä ja
laaja-alainen mutta kärsii mielenterveysongelmista jolloinka pitkiä aikoja sairaslomalla.
C) Tunnollinen keski-ikäinen nainen jolla ei ole alle vaadittavaa
koulutusta mutta on pätevä työssään ja omaa pitkän kokemuksen alta.
-en ole sitten itse kukaan näistä.
Kommentit (11)
maksavat tuhottomasti työnantajalle.
tiedä sitten, miten sen onnistuisi fiksusti tekemään.
Jos a tai b on erotettava, a:n on varmaan helpompi löytää uusia töitä, mutta b kuulostaa muuten painolastilta, joten hänestä olisi varmaan edullista päästä eroon. Jotenkin kivasti tietenkin.
hankalin vaihtoehto, joten saikkua, jotta tokenee kunnolla. Mutta mielestäni myöhästely ei kuulu työpaikalle, joten saikun jälkeen ottaisin b:n takaisin ja a pihalle:)
No joo, näin kärjistetysti.
B:lle sanoisin, että hän voisi jaksaa paremmin tehden puolikasta työpäivää, C:lle ehdottaisin, että hän suorittaisi työn ohessa tutkinnon ja siksi tekisi puolikasta.
niin äkkiä b:stä eroon.. Sehän maksaa työnantajalle turhaa rahaa taas kohta kun jää saikulle!!
Sitten siitä ei pääse taas eroon kun on saikulla, eikä saa irtisanoa!
Eli heti kun b vain on terve ja irtisanottavissa lain mukaan, pihalle!
a:n myöhästely voisi korjaantua kun työkaverina (ilmeisesti?) olisi tunnollinen c. sitäpaitsi myöhästelyyn on helpompi puuttua kuin alaisen mielenterveysongelmiin, ellei ole mahdollista työterveyshuollon puitteissa järkätä kunnon terapiaa. Annetaan b:n perehdyttää a kunnolla ja potkitaan b sitten ulos. a tasapainottaa yrityksen ikärakennetta (tältä osin kuin on kerrottu).
eikä ole ollut tämän vuoden puolella saikulla kuin kuukauden vasta ;D
Mutta siis nyt hän yrittää olla niin esillä ja päteä, se ärsyttää toisia.
Minä en niistä potkuista päätä enkä ole samalla osastolla edes mutta kuitenkin..
AP.
A:lle tarpeeksi varoituksia ja pihalle - sen kaikki ymmärtää, mutta sairas ja kokenut työntekijä (B) - voisi tulla luottamusmies työnantajan oven taakse nopeasti.
jotenkin ehdottaa b:lle sellaista pakettia, että jos itse eroaa, saisi vuoden palkan tms.