Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Auttakaa! Miten voisin alkaa laihduttamaan tuota lasta

Vierailija
16.04.2008 |

loukkaamatta hänen tunteitaan. Pojalla on nykyään aivan mahdoton ruokahalu. On 2. luokalla ja huomaan, että on pyöristynyt taas. Meillä tehdään ihan normaalia kotiruokaa, eineksiä yms harvoin. Leivänkin olen jo vaihtanut ruisleipään/näkkäriin, käytän vain täysjyvätuotteita esim pastassa, kermaa harvoin ruoassa ja sekin vähärasvaista. Liikkuu päivittäin koulumatkat kävellen yht 5km ja illalla vielä pihaleikit päälle.

Poika syö siis

aamulla yleensä jogurtin ja ruisleivän

Lounas koulussa

Välipala : kotiin tultuaan on niin nälkäinen että lämmittää edellispäivän ruokaa lautasellisen (me vanhemmat käydään töissä, mulla ny vp mut yleensä tulee yksin kotiin). Olen yrittäny laittaa vihannespaloja+ruisleipää valmiiksi kaappiin, muttei ne riitä pojan mukaan.

Päivällinen normaali kotiruoka, jota syö saman verran kuin mun mieheni. Siis menee helposti 4 perunaa, 2 kananfilepihviä, vihannekset ja maidot päälle!!!

Iltapalla leipiä voi mennä 3 ja lisäksi hedelmää/muroja

Tuntuu, että sillä on aivan pohjaton ruokahalu. Ollaan puhuttu terveellisestä syömisestä. Eilen sitten sanoin kun oltiin syömässä, että kannattaakohan sinun ottaa 4ää perunaa heti, luulisi vähemmänkin riittävän ja jos on nälkä voi ottaa lisää --> loukkaantui " ai olenko minä sitten läski?" :(

Auttakaa ja antakaa rakentavia neuvoja. En haluais alkaa pojan itsetuntoa nujertamaan tämän asian kanssa kuitenkaan. On 136cm/ 44kg

Kommentit (28)

Vierailija
21/28 |
16.04.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

ne lapset taija niistä herkuista pahemmin ilmotella vanhemmille.. itse ainakin muistan kaveriporukasta ja koko luokasta kun aika usein käveltii porukalla kauppaa koulun jälkee ja ostettii karkkia, monella meistä just oli vanhemmat töissä ja eivät näin tienneet mitä me tehtiin.

Ja aika usein sanoi moniki ettei tänää kyl oikeestaa oo karkkipäivä! Mä itse en saanut niin usein rahaa kuin muut kaverit ja olin siis ilman näitä herkkuja huomattavasti useammin mitä muut luokkakaverit!

Vierailija
22/28 |
16.04.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tämä on tosia vaikea asia, missä kulkee raja...

Olen meinaan huomannut nuorimmaisestani (siis vasta 5-v.), että ei kerro useinkaan totuutta syömisistään. Jos ovat esim. olleet kaverin synttäreillä, mummulassa tms. Isoveli sitten kertoo, kuinka paljon pikkuveli on syönyt ja määrä on PALJON enemmän kuin isoveljen.

En haluaisi, että poika alkaa syömään salaa mutta en myöskään halua antaa kotona syödä niin paljon kuin haluaa, sillä se määrä olisi aivan tolkuton. Meillä syödään terveellisesti ja välillä herkutellaankin, että kyllä lapset saavat ruokanautintoja myös kotona.

Miten voi olla, että toinen on niin ruuan perään ja toinen ei? Ja oikeasti tälle nuoremmalle ruoka on NAUTINNON lähde, hän saa siitä ilmiselvästi mielihyvää.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/28 |
16.04.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Niin se on meilläkin NAUTINTO, sen näkee jo ilmeestä kun aletaan syömään!

ap

Vierailija
24/28 |
16.04.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

siinä nollakäyrällä, eli ilmeisesti ihannepainossa (jos olen ymmärtänyt oikein ne käppyrät). Nyt vuosi sitten kun vanhemmasta tuli ekaluokkalainen, lapset ovat olleet iltapäivän mummon hoidossa, ja kuinka ollakaan molempien painokäyrä kivunneet nousuun. Eivät ole lihavia, mutta suuntaa on selvästi muutettava.

Mummo on rakas ja mahtava hoitaja, mutta tuputtaa koko ajan sitä ruokaa. Olen kieltänyt herkut arkena, mutta kielto ei aina tehoa, ja mummoa on helpompi manipuloida kuin äitiä.

Molemmat vanhempani ovat ylipainoisia, myös minä olin lapsena pullukka. En halua sitä samaa omille lapsilleni. Täytyy taas ottaa mummo puhutteluun...

Vierailija
25/28 |
16.04.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Herkkuja saa vain mummolassa, mutta syö kotona paljon ja nopeasti. Ei käy kaupassa ostamassa karkkipussia. Välillä olen kyllä neuvoton.

Vierailija
26/28 |
16.04.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

poika, eikä harrasta liikuntaa, vaan pelaa tietokonepelejä, ni mietin vaan että paino saattaa johtua myös siitä astmalääkityksestä, siinähän on kortisonia, joka taas turvottaa ja kerää nestettä osalla ihmisiä reippaanpuoleisesti kehoon, se on kuitenkin ymmärtääkseni hyvin yksilöllistä, eli kannattaisi varmaan konsultoida hoitavaa lääkäriä.

Vierailija
27/28 |
16.04.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

saada syödä vaikka mitä. Tyttö ei ole eläissään suostunut syömään vihanneksistä kuin vähän kurkkua ja ruuassa porkkanaa. Marjat sylki jo pienenä suustaan, ainoastaan mansikka menee sopassa tai jukurtissa. Jurkuttikin on nykyään soijajukurttia ja kork. yksi purkki päivässä.

Tyttö käyttää kans kortisonipitoista astmalääkettä, jota olen epäillyt yhtenä tekijänä painon nousussa. Samoin meillä mummo syöttää viikonloppuisin herkkuja minkä ehtii. Mummo on ylipainoinen ja sairastaa diabetestä, samoin tytön isä painaa yli 110 kg. Itse olen normaalipainoinen ja perheen kaksi muuta lasta myös.

135 cm ja 41 kg, vatsan seudulla kilot, muuten sopusuhtaisen näköinen, ei ole kaksoisleukaa tms.

Vierailija
28/28 |
03.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Paljonko painaa nyt?