Laihduttajat, nyt pinoon eileisen päivän ruokailut ja liikunta :)
Saa ehkä joku toinen vinkkiä!
Aamupala: 2 mukia kahvia rasvattomalla maidolla (ei tehnyt mieli syödä), vettä.
Aamupäiväkahvi töissä: 1 kuppi mustaa kahvia, suklaakeksi. Vetä.
Lounas: Vihersalaatti (jääsalaattia, kirsikkatomaattia, kurkkua, punasipulia) tonnikalalla ja raejuustolla, vettä.
Päiväkahvi: 2 kuppia mustaa kahvia, suklaakeksi
Päivällinen: Karjalanpaistia ja pakastevihanneksia (kukkakaali-parsakaali-porkkana), rasvatonta maitoa ja vettä.
Iltapala: 1/2 prk rahkaa, 1/2prk anansmurskaa, 2 näkkäriä maksamakkaralla.
Liikuntana 45 minuutin juoksulenkki, joka sykemittarin mukaan kulutti 360 kaloria.
Kommentit (20)
Lisäksi voi kertoa, mistä houkutuksista pystyi kieltäytymään. Mulla se oli miehen paistama pakastepizza lenkkini aikana, hän oli ystävällisesti säästänyt mulle palan =O Josta kohteliaasti kieltäydyin ja söin sen iltapalan minkä olin ajatellutkin :)
Aamupala: Pala ruisleipää, 1 juustosiivu, lasillinen hera-juomaa, kupillinen kahvia rasvattomalla maidolla
Lounas: Pinaattikeittoa, kananmuna, lasillinen rasv. maitoa
Päiväkahvi rasv. maidolla, 1 vehnäkorppu
Päivällinen: Spagettia ja jauhelihakastiketta, salaattia, porkkanaraastetta, lasillinen rasv. maitoa
Iltapala: päärynä ja appelsiini
Lisäksi vettä päivän mittaan noin 2 litraa.
Liikunta: 8 km vaunulenkki päivällä, lumitöitä moneen otteeseen, illalla pitkä lenkki koiran kanssa
kahvia aamupäivällä ilman, että syöt lähes mitään???
Vierailija:
kahvia aamupäivällä ilman, että syöt lähes mitään???
Lounaaseen mennessä syönyt vasta keksin? Silti lounas noin mitätön? Välipalaksi keksi? Päivällisessä ja iltapalassa sentään jotain järkeä, harmi vaan että tuollainen juoksulenkki olisi edellyttänyt kunnon aterioita aikaisemmin päivästä ja kulutuksesi meni aivan liikaa miinukselle. Hohhoijaa. Jatka ihmeessä samaan malliin jos et halua pysyviä elämäntapamuutoksia.
Vierailija:
Saa ehkä joku toinen vinkkiä!Aamupala: 2 mukia kahvia rasvattomalla maidolla (ei tehnyt mieli syödä), vettä.
Aamupäiväkahvi töissä: 1 kuppi mustaa kahvia, suklaakeksi. Vetä.
Lounas: Vihersalaatti (jääsalaattia, kirsikkatomaattia, kurkkua, punasipulia) tonnikalalla ja raejuustolla, vettä.
Päiväkahvi: 2 kuppia mustaa kahvia, suklaakeksi
Päivällinen: Karjalanpaistia ja pakastevihanneksia (kukkakaali-parsakaali-porkkana), rasvatonta maitoa ja vettä.
Iltapala: 1/2 prk rahkaa, 1/2prk anansmurskaa, 2 näkkäriä maksamakkaralla.
Liikuntana 45 minuutin juoksulenkki, joka sykemittarin mukaan kulutti 360 kaloria.
Eikä mulla ole mikään ylivilkas aineenvaihduntakaan, harrastan vaan paljon liikuntaa ja syön terveellisiä ruokia.
Eli aika idioottimaisilta vaikuttaa nuo ap:n " vinkit"
Aamupalaa ei siis vain tehnyt mieli ollenkaan. Suklaakeksit ei mitään välipaloja ole, vaan pientä herkkua päivään :)
Lounaalla söin siis ISON annoksen sitä salaattia, purkillisen tonnikalaa ja n. 1,5dl raejuustoa. Nälkä kyllä ainakin lähti.
En ole ikinä syönyt välipalaa iltapäivällä, siis kahvia vain ja ehkä joku pieni herkkupala :) Ja ne mun annoskoot lounaalla ja päivällisellä on siis aika isot. Paljon kasviksia, niin paljon että nälkä tosiaan lähtee. Vähähiilarisesti koitan pääasiassa syödä ja ihan tuntuu hyvältä tavalta elää ja olla, toki mulla on kerran viikossa herkkupäivä ;)
ap
Pinaattikeitto kananmunalla kuulostaa muuten kivalta lounaalta, täytyypä pistää korvan taakse.
Joskus saan syötyä tuota rahkaa aamullakin, mutta ei se hyvältä tunnu.
Aamulla: Täysjyvävehnämuhku, sipaus kevyt-Floraa, kolme viipaletta ohuen ohutta kinkkua, tomaatti.
Aamupäivän välipala: omena, 2 palaa Lindtin 70 % tummaa suklaata
Lounas: tuorepuuro jogurtista, Elovena+-hiutaleista ja appelsiinista
Iltapäivän välipala: 4 kpl kuivattuja aprikooseja
Päivän pääateria: 2 jauhelihapihviä, pasta-kukkakaalivuokaa, iso salaatti
Illalla: vain light-colaa
Liikunta: 55 minuuttia joogaa plus normaalit kävelyt työpaikalle ja takaisin.
Aamulla en mitään.
Lounaalla en mitään.
Välipalaksi pähkinöitä.
Päivällinen oli paistettua tofua ja vihersalaattia.
Illalla söin vielä maustamatonta jugurttia ja mustikoita.
Tänään pitää muistaa syödä terveellisemmin.
aamupala:ei mitään
lounas:omena, myslipatukka, puolikas muffinsi
päivällinen:perunaa,wok-vihanneksia,porsaanlihapihvi ja kastiketta
iltapala:lakua ja light-limua
Mä taisin vetää pohjat, siis eilen söin aikastisen väärin:)
Aamulla: puoli pannua kahvia ja kaksi siivua ruisleipää, päällä kevytlevitettä ja kinkkua.
Lounas: Riisiä sekä kiinalaista härkää ja sipulia.
Välipala: kaksi kiiviä
Välipala 2: domino-keksi
Illallinen: broileria ja salaattia.
Eilisen liikunnat jäi vähiin, kävelin kyllä 20 min. töistä junalle tavallisen bussillamenon sijasta kun tiesin että en ehdi lähteä lenkille enää illalla.
Oon ollut vasta 2 viikkoa dieetillä, mutta motivaatio on kova! 2,5 kiloa tippunut tähän mennessä. Vesijumppaan ja sauvakävelen.
Eilisen ruokalista oli
Aamupala: lasillinen tuoremehua, rasvaton jugurtti, viipale kokojyväruisleipää päällä viipale kalkkunaleikettä
Aamupäivällä töissä: kaksi kuppia kahvia, seassa rasvatonta maitoa
Lounas: kasvissosekeitto ja vihersalaatti, pala neljänviljan patonkia, juotavaksi vettä
Iltapäivällä töissä: kupillinen kahvia rasvattomalla maidolla
Iltaruoka: pieni annos lihamakaronilaatikkoa, keitettyä parsakaalia, salaattia, juotavaksi lasillinen rasvatonta piimää
Iltapala: lasillinen sokeritonta mehukeittoa
Päivän liikunta: Töissä portaita ylös ja alas 6.kerrokseen yhteensä 6 kertaa, illalla n 30 minuutin sauvakävelylenkki
Niin sehän on kylmä tosiasia että syömättömyydellä ei laihdu vaan sillä että syö reilusti mutta oikeanlaista ravintoa.
Lounaan pitäisi olla päivän suurin ateria koska päivällä kuluttaa eniten.
Aamupala: kaksi itseleivottua sämpylää ilman levitettä tai leikkeleitä, tee, sokeri
Lounas: sipulikeittoa, leipää, salaattia, mansikkarahkaa
Välipala: tee, sokeri, karjalanpiirakka, munavoi
Iltapala: kaksi näkkileipää, muutama viipale maksamakkaraa, tee, sokeri, jogurtti, juustoa
Liikunta: tunti kuntosalilla, päivän aikana kertyi n. 8500 askelta askelmittariin
kaloreita te laihduttajat syötte päivässä??? Mä olen kolme viikkoa merkinnyt syömiseni ylös ja pitänyt huolen et päivän kalorit ei ole ylittäneet 1500kcal. Keskimäärin noi 1300kcal per päivä. Paino tippunut kolmessa viikossa 2.5kg eli mun mielestä aika vähän tuolla kalorimäärällä. Liikun kävellen vaunuja työntäen päivittäin ja käyn aerobicissa noin 2-3krt viikko.
aamu: vesi, musta kahvi, kaksi täysjyväruisleipäsiivua yht. yhdellä kinkkusiivulla ja yhdellä 11% juustolla, paprikaa, sipaisut levitettä
lounas: kaksi vehnätortillaa (täysjyvät oli loppu :(), tomaattisalsaa, sipaisu 12% creme fraichea ja guacamolea, iiiiso kasa erilaisia tuoreita vihanneksia ja salaattia ja muutama kuutio 8% fetaa, vettä
välipala: rypäleitä, vettä, mustaa kahvia, pienenpienii pala ruisleipää
päivällinen: nakkikastiketta (suurustettu täysjyväjauholla, ei rasvaa) kauhallinen kevytnakeista, yksi isohko peruna, järkky kasa höyrytettyä parsaa ja porkkanaa, tuoretta tomaattia, vettä, puolikas itse tehty kokojyväsämpylä + sipaisu levitettä
jälkkäri: suklaakeksi, kolme irtokarkkia
iltapala: rypäleitä kourallinen, puolikas itse tehty kokojyväsämpylä + sipaisu levitettä, kurkkua, vettä
Liikunta: noin 40 min. intervalliharjoittelu sauvojen kera mäkisessä maastossa ylämäet juosten ja alamäet palautellen, venyttely ja vähän reisilihasliikkeitä
Syömisten suhteen ei ollut optimipäivä, normaalisti kartan kaikkia eineksiä (vrt. nuo nakit), liikunnan suhteen oli vuorossa lyhyemmän harjoituksen päivä, normaalisti liikun kerralla pitempään. Ja painoa on mitä tiputtaa..
Tänään:
Aamulla niin kiire töihin, etten ehtinyt syödä mitään, kahvi vain.
Lounas, kana-salaatti sandwich.
Iltapäivällä mutustelin 4 omenaa. 2 keksiä. Kahvin.
Päivällisellä kanakormaa (vähärasvaista), ja höyrytettyä parsakaalia, kukkakaalia ja porkkanaa. Ei riisiä tms.
Illalla vähän rusinoita lapsen kupista.
Ei oikein hyvin suunniteltu päivä, yleensä laitan omat eväät töihin ja syön kunnon aamiaisen.