Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

♥♥♥TONSKAT huhtikuussa PART II♥♥♥

14.04.2008 |

Pino alkoi olla sen verran pitkä, että ajattelin pistää pystyyn uuden huhtikuun lopun ajaksi (ellei sitten tämäkin veny nopeasti pitkäski...)

Alkukuun jutustelut: http://www.vauva-lehti.fi/keskustele/tm.asp?appid=46&m=12818563&p=1&tmo…

Kommentit (71)

Vierailija
21/71 |
16.04.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

äitillä oli jäänyt minun jälkeen kiinnikkeitä leikkauksesta ja minun käsityksen mukaan estivät raskautumisen. Seuraavaan siis 9 vuotta (mutta ei koko aikaista yritystä) Ajattelin kysyä lääkäriltä jahka olen uudestaan hänen kanssaan puheilla asiakkaiden asioista.

Tsemppiä teille kaikille!! :)

Vierailija
22/71 |
17.04.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

[color=D87093] :( :( :( Menkat alkoivat täälläkin, joten taas kohti uutta kiertoa... Surettaa, ärsyttää:( Miksen voi tulla jo raskaaksi??? *nyyh*

Onneksi edes aurinko paistelee, niin piristää vähän mieltä! Ja tänään mennään pikkusiskon kanssa shoppailemaan, joten ei tarvii kotona paskamenkkoja murehtia. Niin, ja tietty kaikkein paras piriste on tuo oma pikkukultanen, joka tuolla leikkii ja on vaan niiiiiiin ihana <3

Kun yritän tässä hyviä järkisyitä taas keksiä, ettei pettymys tuntuisi niin pahalta...niin keksinpä ainakin sen, että ehkä on mukavampaa saada alkuvuoden/kevään vauva kuin ihan loppuvuoden (edellisessä kierrossa laskettu aika olisi ollut 30.12:))...vaikka toisaalta eipä sillä syntymäkuukaudella ja -ajankohdalla väliä oikeasti ole ollenkaan, mutta yritän nyt vain itseäni lohduttaa tässä:D Niin, ja se hyvä puoli on myös siinä, ettei nyt ihan heti ole tärpännyt, että näillä näkymin menen ensi syksyksi takaisin opiskelemaan (opiskelen syyslukukauden) ja yritän saada opintoni silloin päätökseen ja valmistua suureksi ja mahtavaksi luokanopeksi:D Otin jo eilen yhteyttä (tuhruttelevien menkkojen keskeltä) opinto-ohjaajan ja varasin ajan, jossa voin keskustella opinnoistani ja niiden jatkosta:) Eli siis parempi olisi, jos vauva syntyisi vasta ensi vuoden puolella, niin kerkiän opiskelemaan hyvin sen syksyn:) Jepjep, järkisyyt lohduttavat onneksi hieman:D

Seuraavassa kierrossa aion onnistua:D Plussaonnea myös muille ihan hirmusti!!!

~ ♥ ~ Viipuli, kp 1 tai 2, kierto nro 6 ~ ♥ ~

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/71 |
17.04.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Viipulille pahoittelut tädistä..:( Tästä uudesta kierrosta sit varmasti! =)

Mä taas sitä ovista tikutin ja edelleen tosi haalea viiva..jos oikein optimistisesti yrittää katsoa niin ehkä piirun verran vahvempi kuin eilen, mutta siihen tarvittava optimismin määrä on kyllä valtava..=) Tummuukohan se enää ollenkaan? =/

Plussatkaa nyt joku!! =)

t. poppis kp15/~31

Vierailija
24/71 |
17.04.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tässä toivomasi plussa!!! Uskomaton fiilis!

Ja samalla " syyllinen" olo muiden pettymyksestä... anteeksi onneni...

Pahoittelut taas heille kelle tämä ei toivottu täti oli saapunut. Ottaisin mielelläni teidät kaikki mukaan tähän vauva-junaan.

Kuukautisten mukaan la ois sopivasti jouluaattona. Ihana joululahja, toivottavasti pysyy sinne asti mukana...

Lisää plussia odotellessa, Angorainen

Vierailija
25/71 |
17.04.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei yhtään tarvitse tunteä syyllisyyttä omasta onnesta!! Upea juttu ja todellakin täydellinen joululahja!! =)

Jey!! Me muut tullaan perässä! =)

t. poppis

Vierailija
26/71 |
17.04.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

[color=D87093] Onnea angorainen plussasta!!! Erittäin onnellista odotusta sulle ja koko teidän perheelle:)!!! Äläkä yhtään pode syyllisyyttä siellä plussauutisesta, kaikille meille ne plussat tulee sitten kun on tarkoitus tulla:)! Sun vuoro oli nyt ja se on ihana juttu:)! ONNEA!

Me äsken oltiin poitsun kanssa pihalla, kun siellä on aivan ihana ilma! Pikkujätkä keräili ihan onnessaan maasta käpyjä, risuja ja muita lumen alta paljastuneita juttuja, aarteita! Onneksi ei kuitenkaan yhtään koirankakkapökälettä löytänyt:D

~ ♥ ~ Viipuli *huomattavasti pirteämmällä tuulella kuin aamulla, uusi kierto käynnissä positiivisin mielin!* ~ ♥ ~

Vierailija
27/71 |
17.04.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

angorainen! :)

ihanaa että edes joku plussaa. kyllä me muutkin tullaan perästä... hitaasti mutta varmasti.

Vierailija
28/71 |
17.04.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tosi ihanaa kuulla plussauutisia! Onnea tosi paljon!

Mulla on aikomus testata huomenna. Ollaan liikenteessä neidin kanssa koko päivä, joten katotaan missä välissä kerkiän testailemaan... Osuu muuten testipäivä perjantaille kuten silloinkin, kun sain tietää odottavani tyttöstä....

Nyt nukkumaan.

t. iida-linnea kp 38

Vierailija
29/71 |
18.04.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Huomenta vaan! Niinhän siinä kävi, että nega tuli selkeätäkin selvemmin. =( Mies oli onneksi vielä kotona, kun testin tein. Harmitushan siitä tuli, vaikka miten olin päättänyt että en lannistu...

Testiä tuijottaessani mun mieleen vaan tulvahti kaikki ne kerrat, jolloin oltiin toiveikkaita ja ei... Hemmetti sentään. Millähän sitä nyt sysää vauvatoiveet taka-alalle? Ennen tyttöstä päätin keskittyä häiden valmisteluun, hääpäivään ja -matkaan. Ja kuinkas sitten kävikään - stressi pois ja vauva saatiin alulle.

Meillähän on se tilanne, että " vika" on minussa. Nyt taas tuon taakan kantaminen tuntuu tosi raskaalta.

Mies oli ihana ja kovin luottavainen, että kun aika on oikea, toinen lapsi suodaan meille. Täytyy odotella jonkin aikaa ja jos menkkoja ei kuulu, niin menen lääkärini juttusille. Kaippa se on sitten pillereillä pistettävä elimistö toimimaan, kun ei minun surkea kehoni osaa itse toimia kuten pitäisi.

Mukavaa viikonloppua kaikille! Minä menen kahvinkeittoon ja henkisesti valmistaudun päivän reissuun ja ystävien tapaamiseen tyttösen kanssa. Ystävämme saivat eilen 3. lapsen. Täytyy käydä ostamassa jokin pieni lahja tytöntyllerölle...

t. iida-linnea kp 38

Vierailija
30/71 |
18.04.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Näköjään eilen illalla olin jo elänyt tätä päivää. Eli tänään tuo kiertopäivien luku on tuon 38.

i-l

Vierailija
31/71 |
18.04.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voi harmit, että I-L:n testi näytti negaa! Tuo on kyllä ihan totta, että muita asioita miettiessä plussaus tulee varmemmin. Mua vaan ahdistaa se, että täällä kotona ollessa päähän nyt ei vaan uppoa muu kuin kaikki lapsiin liittyvä, vielä kun kaiki äitikaverit ovat joko juuri saaneet toisen/kolmannen vauvan, tai raskaana... Syksyllä toki on muita asioita mielessä, mutta kyllä täällä ärräpäät lentelee, jos en syksyyn mennessä ole raskaana! Toisaalta tässä aukeaa nyt pitkä ja mukava lasketun ajan kausi - kevätvauva olisi niin ihana, eikä kesävauvassakaan mitään valittamista!

Onnea juuri plussanneelle - valitettavasti en muista sun nimimerkkiä kunnolla :) Ihanaa, että jollain edes tärppää!

Nyt siivoamaan, saadaan isovanhemmat ekaa kertaa tähän asuntoon kylään huomenna.

Kandi kp 15/26-28

Vierailija
32/71 |
18.04.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Huiskutus Kandille, täällä on peukut pystyssä!

Onnittelut kaikille jotka on plussanneet tässä välissä. :)

Ja pahoittelut kaikille, joille täti tuli kylään. Blääh!

Pakko kertoa. Nyt on juilinut muutaman päivän mahaa, ja parina aamuna olen ollut havaitsevinani pientä etomista. Voisiko olla, että on tärpännyt jo ekassa kierrossa??? Ainosta ei ollut mitään oireita ennen plussaamista, muistaakseni vasta vkolla 5 alkoi ekat oireet. Toisaalta ei ole koskaan ennen menkkojakaan ollut tällaisia oireita. Viikonloppuna pitäis alkaa menkat, joten malttamattomana varmaan jo huomenna testaan. En vaan jotenkin voi uskoa, että olisi sellainen onni käynyt!

Karssuli äimänkäkenä kp 28

Vierailija
33/71 |
18.04.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihanaa että plussia alkaa ropisemaan!

Sitten surkeaa omaa napaa. Mulla epäillään nyt kilpirauhasen vajaatoimintaa. Se selittäisi mun keskenmenon, väsymyksen, lihoamisen ja kaikkea muutakin.

Mä oon ihan rikki ja tihrustan itkua täällä jo toista tuntia. Syytän itseäni keskenmenosta, kun en ole tajunnut huomioida oireitani.

No ens torstaina tehdään kokeet ja toivottavasti asia selviää nopeasti, koska loppukierto on käsillä.

Mitä muuta mun vielä täytyy kestää... Voi helvetti...

Vierailija
34/71 |
18.04.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voi sinua, älä syytä itseäsi. Eihän sitä millään voi kaikkea älytä taikka ymmärtää, mitä omassa kehossa tapahtuu. Onneksi pääset pian testeihin ja saat toivottavasti pikaisesti avun, jos kyseessä on kilpirauhasen toimintahäiriöt. Halauksia ja parempaa mieltä!

t. edelleen alakuloinen i-l, joka on päättänyt, että on kiitollinen kaikesta mitä elämä on antanut: rakkaan ja rakastavan miehen sekä terveen, suloisen tyttären - mitä voisi vielä vaatia? Jos toisen lapsen joskus saamme, hän on suuren suuri lahja. Nyt on turha liikoja toivoa.

Vierailija
35/71 |
18.04.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja pahoittelut täteileville.

ON: Meille rävähti melkoinen pommi kun saatiin alustavat miehen simppa tulokset. Eteneviä on vaan 7% :( (pitäis olla väh 50%). Nyt ollaan muutama päivä tietoa sulateltu ja vaihtoehtoja kartoiteltu. Mihinkään radikaaleihin hoitoihin ei olla näillänäkymin lähdössä. Inssiä harkitaan jos edellytykset sille ovat olemassa, katsotaan kun saadaan kirjallinen raportti. Elämä jaksaa yllättää. Onneksi meillä on yksi ihme olemassa ja sille, oikealle ihmeelle, osaa nyt antaa arvoa entistä enemmän. Nyt on pää vielä niin pyörällä, ettei oikein osaa jsennellä kaikkea fiksusti, mutta päivä kerrallaan eteenpäin.

Aurinkoista viikonloppua kaikille!

Adelein kp 4/28 yk 7

Vierailija
36/71 |
18.04.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voi kun on useampia kurjia uutisia - voimia Hermionelle ja Adeleinille!

Mulla ei ole mitään kirjoitettavaa. Ovis oli ja meni, nyt sitten vappuun asti piinaillaan. Kyllä voi ottaa kuumeilu koville - mihin se enskakuumeilun aikainen rentous unohtui?!

Mua siis masentaa ihan hirveästi, vaikka tässä on vasta toinen kunnollinen yrityskierto meneillään. Tai oltiinhan me ilman ehkäisyä jo heti km:n jälkeen, mutta oli sitä tuhruttelua, eikä oikein selkeätä ovista. Että eipä tässä nytkään kauan veisi, jos tästä kierrosta tärppäisi. Silti on niin vaikeaa olla ihan vaan rauhallisin mielin, kun kuitenkin kaipaa uutta, eheyttävää raskautta sen km:n tuoman pettymyksen helpottajaksi.

Kandi, edelleen samat kp:t

p.s. Karssulille peukut pystyssä! Mulla on nyt tullut ennen kuukautisia etomista lähes joka kierrossa - liekö liittyy luomukiertoihin, tai sitten keksin vaan oireita vauvahöyryissäni ;)

Vierailija
37/71 |
19.04.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä lähetin miesväen kaupungille ja nyt on hetki aikaa kun Emiskin vielä paapaa. =)

Hermione: mun äiskällä oli kilpirauhasen vajaatoiminta ja 5 lasta synnytti maailmaan..=) Se alko lääkkeitäkin saamaan vasta joskus sen jälkeen kun mut sai..ihan turhaan itseäsi syytät-eihän tollasia ole mahdollista tietää! Tsemppiä! =)

Adelein: voimia teille huonojen uutisten kanssa..=/ Eihän se silti välttämättä ole maailmanloppu? Kun se lääketiede on tänä päivänä niin edistyksellistä? (mä yritän jotain positiivista kaivaa? =) ) Varmasti asiat teilläkin loksahtaa paikoilleen. Saittehan te jo yhden pienen ihmeen-miksei toistakin! Ja kolmaskin! =)

Karssuli: oispa mainiota kun ois ekasta tärpännyt! =)

Eilen taas tikutin ja oli ehkä piirun verran vahvempi viiva, mutta edelleen tosi haalea..Tänään uudestaan..Hitto kohta on kierto loppu ja viiva on vaan vaalea..=D Pitää nyt kuitenkin varuiksi pupuilla, jos kävis tuuri =)

Itseasiassa nyt sanoista tekoihin eli purkille kyykkimään. =D

Ihanaa viikonloppua kaikille! Plussatkaa!! =)

t. poppis kp17/~31

Vierailija
38/71 |
19.04.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sieltähän ne ovisviivat paukahti..vahvat ja paksut! =) Lallaatilaa..nyt peittoja tuulettaan! =)

t. poppis *ei enää ovistikkuneitsyt!* =)

Vierailija
39/71 |
19.04.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vauva-enskoista pinoanne kurkkimassa tässä (en ihan vielä kuitenkaan itse ole tonskailemaan ryhtymässä...) ja pakko oli tulla Hermione-79:lle kommentoimaan kilpirauhas-asiasta. Itsellänihän on kilpirauhasen kanssa ollut ongelmia usean vuoden ajan. Ongelmat alkoi kilpirauhasen liikatoiminnalla. Alkuun sain siihen lääkitystä, joka ei auttanut mitään ja sitten päädyttiin lamaamaan kilpirauhasen toimintaa radiojodihoidoilla. Sen jälkeen sitten mentiinkiin vajaatoiminnalle, ja tulen luultavasti loppuelämäni syömään tyroksiinia (eli keinotekoista kilpirauhashormonia). Kun oltiin löydetty sopiva tyroksiini-annostus, sain lääkäriltä luvan yrittää raskautta ja ihan normaaliajassa tärppäsikin. Raskaus meni hyvin: arvoja tarkkailtiin n. kk välein ja lääkeannostusta nostettiin heti, kun meni hiemankin vajaatoiminnan puolelle. Olin myös äitiyspolilla tarkkailussa, joten melko hyvin asia huomioitiin raskausaikana. Nyt sitten synnytyksestä vähän yli 4 kk aikaa ja sopiva lääkeannostus taas hakusessa.

Eli, jos sinulla vajaatoiminta todetaan, niin se on hoidettavissa yleensä kyllä. Tämä vaatii sen, että arvoja tarkkaillaan ja sopivaa lääkeannostusta haetaan. Kärsivällisyyttä siis hieman vaatii, mutta älä nyt ihmeessä vauvahaaveita ainakaan hautaa! Ja vaadi ehdottomasti

päästä sisätautien erikoislääkärille hoitoon, terveyskeskuslääkäreillä ei aina ole riittävää tietoa asiasta. Eikä kannata soimata itseäsi siitä, että mahdollisesti olisit aiheuttanut keskenmenon: kilpirauhasjutut on melkoisen hankala joskus huomata ja oireetkin niin moninaiset, ettei niitä tosiaan edes lääkäritkään aina osaa epäillä. Itse menin silloin aikoinaan lääkärille, kun luulin, että väsymys, laihtuminen, voimattomuus yms. oireet johtuisivat flunssasta! Tsemppiä ja jaksamista siis sinulle kovasti!

Tämmöinen tarina tässä, toivottavasti en vienyt liikaa palstatilaanne? Moikat muillekin tonskailijoille ja plussatuulia!

Dajm kera Pätkiksen, 4 kk+

Vierailija
40/71 |
20.04.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kylläpä sitä yhdelle perheelle tässä asiassa tulee kaikenlaista mutkaa matkaan. jotenkin erityisesti teille olen koko täällä palstalla olo ajan toivonut plussaa. Titenkin muidenkin uutisia odottelen silmä kovana mutta tuntuu että erityisesti teidän uutisia eniten.

ON:ostin nyt tähän kiertoon ovis tillujakin. Kylllä..minäkin sitten " retkahdin" kokeilemaan josko sitä ovista tulee ollenkaan. Tässä kierrossa kokeilen myös tuota greippi mehua (josta olen jo tainnut kertoakin).

Pluss puhureita teille kaikille sekä ovis- että etenkin raskaustikkuihin!