Mies sanoutui irti..
Siis asioidensa hoidosta. Olin kehdannut sanoa siitä että hän unohti tuoda perjantaina kasan lomakkeita mm. Kelasta, Postista jne. ja nyt kuulemma " saan tästä lähin hoitaa kaiken itse" .
Mitä tuohon pitäisi sanoa? Olen tähänkin asti hoitanut viralliset asiat ym. miehen puolesta, nyt ajattelin etten sano mitään vaan annan herran itse mokata omat juttunsa. En muistuta enää ainoastakaan laskusta, en veroilmoituksesta, en yhtään mistään!! Ottaa niin päähän että HÄNTÄ ei saa arvostella mistään nykyään...
Kommentit (10)
Tiedän tunteen, ukkoni on ihan samanlainen, päästää laskujaan ulosottoon, kun ei availe postejaan, viimeksi jätti auton vakuutuksen maksamatta ja törmäsi sillä kaiteeseen. . jos ei olisi lasta, niin olisin jo lähtenyt.
Ei tämä ukko ennen ollut tälläinen. Oli ihana, lämmin ihminen joka ei mitään ilkeää koskaan sanonutkaan. Lapsen myötä kaikki muuttui ja rupesi hermoilemaan+ilkeilemään. Viikonloppuna riitelimme sanallisesti jostain ja osoitin häntä puhuessani sillä kädellä, jossa oli kuorimaveitsi. Siitähän se riemu repesi; minä kuulemma osoitteen häntä teräaseella ja hän ei varmasti syö samassa pöydässä! Arvaa oliko hyvä mieli kun olin vääntänyt persiljavoiperunoita, naudanpihvit paistanut, kastikkeen tehnyt ja siihen vielä vihannekset ym. ja toinen sanoo ettei varmasti syö??
Miehen lapsellisuus on mennyt sellaiselle tasolle etten enää välitä nähdä häntä kumppanina. Meillä on pieni lapsi jota mies jää nyt hoitamaan kotiin vuodeksi ja se on ainoa syy, miksi katselen tuollaista käytöstä kotonani.
Mies ei kylläkään juo, polta, käytä mitään tms., mutta pitäisikö kaikki vaan sietää?? Mielummin odotan että lapsi kasvaa ja sitten potkin ukon ulos...
jos nämä tarinat on totta niin HALUATTEKO te tuommoisten miesten hoitavan ja kasvattavan lapsianne? ihan tosi?
Keskustelu olisi paikallaan, perheneuvonnan ammattilaisen " sotkeminen" asiaan ei ollenkaan huono ajatus.
Lapsen tulo perheeseen on todella iso koettelemus parisuhteelle. Myöskin se että mies jää pitemmäksi aikaa kotiin hoitamaan lasta on edelleen erittäin harvinaista, ja pakko sinun on miettiä että kenties se tuo miehellesi jotain alemmuuden tunteita juuri tällä hetkellä. Että sinä olet perheen pomo. Et ehkä itse ajattele niin, mutta esim. miehen työkaveripiireissä tms. asia voi herättää erilaisia reaktioita. Jos itsetunto on vähän alhaalla jo valmiiksi ja parisuhteen kunto huono, jotain omia asioitakin rempallaan hoitamatta, niin helpointa on reagoida lapsellisesti.
Kotona on päivästä toiseen.
En tiedä mitä tässä pitäisi tehdä, äsken mies kieltäytyi tekemästä kotityötään (jep, hänellä on peräti yksi homma) koska olin aiemmin huomauttanut siitä että unohti kasan lomakkeita. Nyt kuitenkin tiskaa tuolla eikä puhu minulle sanaakaan. Milloin tämä meni tälläiseksi?
Lapselleen mies on loistava isä, siksi en ole ihan heti eroamassa.
Miehesi voi olla masentunut, jos on työtön tai epävarma työstään.
Miehesi juo ehkä liikaa. Luultavasti tämän olisit jo maininnut, joten en itsekään usko tähän vaihtoehtoon kohdallasi.
Miehesi on ulkomaalainen, joka haluaa lähettää rahaa kotimaahansa, vaikka eivät niin köyhä perhe olisikaan.
Miehesi kokee sinut nalkuttavana akkana ja tämä oli vain jäävuoren huippu siihen, miten hän on sinut kokenut viime vuosina.
Vierailija:
Ei tämä ukko ennen ollut tälläinen. Oli ihana, lämmin ihminen joka ei mitään ilkeää koskaan sanonutkaan. Lapsen myötä kaikki muuttui ja rupesi hermoilemaan+ilkeilemään. Viikonloppuna riitelimme sanallisesti jostain ja osoitin häntä puhuessani sillä kädellä, jossa oli kuorimaveitsi. Siitähän se riemu repesi; minä kuulemma osoitteen häntä teräaseella ja hän ei varmasti syö samassa pöydässä! Arvaa oliko hyvä mieli kun olin vääntänyt persiljavoiperunoita, naudanpihvit paistanut, kastikkeen tehnyt ja siihen vielä vihannekset ym. ja toinen sanoo ettei varmasti syö??Miehen lapsellisuus on mennyt sellaiselle tasolle etten enää välitä nähdä häntä kumppanina. Meillä on pieni lapsi jota mies jää nyt hoitamaan kotiin vuodeksi ja se on ainoa syy, miksi katselen tuollaista käytöstä kotonani.
Mies ei kylläkään juo, polta, käytä mitään tms., mutta pitäisikö kaikki vaan sietää?? Mielummin odotan että lapsi kasvaa ja sitten potkin ukon ulos...
Miehen takia. Hän ei tee mitään ilman nalkuttamista, ei muista yhtään mitään ilman minua jne.
Katsotaan sitten, mitä sanoo...