Plussa testissä - mitä vauvatarvikkeita " voi" jo ostaa?
Haluaisin vähitellen kerätä vauvalle tarvittavia vaatteita, tavaroita ym.. Mistä voisi aloittaa =)? Tiedän, että riskit on vielä suuret, mutta toisaalta hirveästi tekee mieli jo vähän ostaa jotain pientä (ei tietenkään vielä mitään pinnasänkyä makkarin nurkkaan :D). Tulee halvemmaksikin kun ostelee vähitellen ja kenties käytettyä =)
Kommentit (26)
Mä viikolla 11 ja en vielä mitää uskaltais ees harkita ostavani.
Tarjouksesta tarttui mukaan myös vauvamyssy (siis jo ennen plussaa). Tottahan mitä tahansa voi tapahtua, mutta uskon, että kaikki menee hyvin :)
-ap
Häkkisänky ja rattaat tosin on edellisiltä lapsilta, mutta kaikki muut pitäisi hankkia. Vaatteet ja turvaistuin, mutta olen ajatellut että kerkeehän ne sitten joskus vaikka kesällä.
Vauvalle pitäs ostaa siis kaikki vaatteet. ehkä 2 bodya mitä voi vielä käyttää mutta muuten on vielä ihan out.
Hitsi vaan Kela ei anna pakkausta ennen kuin on jotain 24 viikkoa täys =(((
Mutta nuorempana olin samanlainen vouhottaja. Ostelin vaatteita sun muuta ja sit ei kaikki mennytkään hyvin. Se oli karmeeta. Mut toivon et sulla kaikki menee hyvin! Kandee kyllä varmaan vähän hillitä tota hössötystä...
olin itse ihan samanlainen molempien lapsieni kohdalla.
vaunutkin olisin ostanut vaikka heti mutta onneks sentään maltoin mieleni niiden suhteen.
ostele jotain vaatteita. niihin itsekin tyydyin niin kauan kunnes viikkoja oli enemmän.
onnea tuhannesti! nauti, turha sitä etukäteen on murehtia asioita.
Varmaan sellasia isoja juttuja ei kannata vielä ostaa mut just jotain vaatetta ym...
Ei kaikkien tarvi olla yhtä ankeita kuin tähän ketjuun vastanneet, ei koko elämäänsä tarvi elää pahita peläten ja pahimpaan varautuen...menee koko ihan (alku)raskaus ihan hukkaan!
Ja ostin vaikka mitä vaatteita yms. Mutta keskenmeno tuli.. Nyt mulla on kaksi ihanaa lasta ja heidän odotusaikoinaan olen ostanut vauvatavaraa, vaatteita yms. Vasta raskauden puolenvälin jälkeen.. Se keskenmeno oli järisyttävä kokemus, mulla on yhdet pikkuiset siniset lapaset tuolla kaapissa jotka ostin kesken menneelle vauvalle ja ne ovat siellä aina muistuttamassa mua hänestä..
Ei aina tarvitse olla niin helvetin järkevä ja varustautua vain pahimpaan.
Ap, onnea kovasti! Älä osta ainakaan kauheasti 50-senttisiä vaatteita, ne jää heti pieneksi. Niitä taisi jokunen olla äitiyspakkauksessakin. Jonkun 60-70 cm kokoisen vaatteen ? Sitten vaikka pieniä lakanoita tms. liinavaatteita, niitä voisi ommella itse tai ostaa.
Mä ite rupesin heti plussauspäivänä neulomaan pikkuista villanuttua. :) Ehkä tunsin itteni pikkasen hölmöksi, mutta silti halusin neuloa sen. Piti vain neuloa se salassa muilta, kun olisivat kuitenkin heti arvanneet enkä halunnut vielä kaikille kertoa raskaudesta.
jotain ihan pientä (en edes vaatteita, ennemmin vaikka vaippa- tai vaatekoreja hoitopöydälle, kosteuspyyhkeitä jne. mitä voi käyttää muuhun, vaikka menisikin kesken). Mä rupesin enempi ostelemaan tarvikkeita 30. raskausviikon jälkeen.
Vierailija:
Ei ankeita vaan REALISTISIA.
Esim. tämä kommentti " Osta kaikkea sellaista mitä voit tarvittaessa antaa vauvalahjaksi muille, jos huonosti kävisi."
Erittäin inhorealistinen ja ankea kommentti.
T. 20
ei kaikki suinkaan saa keskenmenoja, vaikka näillä palstoilla siltä usein tuntuukin... Onnea!!
Jotenkin pelkään tuovan huonoa onnea.
Haluan nyt iloita siihen asti kun kaikki on hyvin. Eiköhän me vauva joskus saada syliinkin, joten tuskin ne vaatteet hukkaan menee :). En vaan jaksa suhtautua kaikkeen niin pessimistisesti, enkä ole taikauskoinen. Keskenmenot ovat yleisiä, mutta monesti kaikki menee tosi hyvin. Etukäteen ei voi tietää, miten käy.
-ap, ärsyttävän positiivinen hörhö ilmeisesti :D
Että ostelehan ihan rauhassa! Todennäköisempää on että saat sen vauvan kuitenkin! :)
Onneksi olkoon plussasta!