Plussa testissä - mitä vauvatarvikkeita " voi" jo ostaa?
Haluaisin vähitellen kerätä vauvalle tarvittavia vaatteita, tavaroita ym.. Mistä voisi aloittaa =)? Tiedän, että riskit on vielä suuret, mutta toisaalta hirveästi tekee mieli jo vähän ostaa jotain pientä (ei tietenkään vielä mitään pinnasänkyä makkarin nurkkaan :D). Tulee halvemmaksikin kun ostelee vähitellen ja kenties käytettyä =)
Kommentit (26)
se on ihan kuin osamaksulla ostaisi
minulla meni vauvan tarvikkeisiin 2000 e yht.
esim. liinavatteet ja pinnasänky ovat must ja sitteri ja lasten(yhdistelmä)vaunut ( ei 3-pyöräisiä...)
Ja voi asioita ostella, onhan se hieno asia, että saatte vauvan, ja kyllähän sinä itsekin ne riskit tiedät.
Itse en ostaisi ihan niitä kalliimpia juttuja noin alussa, mutta vaatteita ja sellaisia voi ostella. Mutta siinäkin pidä järki kädessä. Jos teillä on varoissaan olevia mummoja, kummeja, tätejä, setiä ja ystäviä, kuten meillä, käy helposti niin, että vauvaa tervehtimään tulevat tuovat kaikki ihania tuomisia niin paljon, että teettää työtä niitä kaikkia ehtiä käyttämään. Ja sellaista perussälää tulee vielä sieltä äitiyspakkauksesta jos sen ottaa.
Ja joku aiempi oli oikeassa, niille 50-senttisille vaatteille ei oikeasti tule käyttöä, jos vauvanne ehtii täysaikaiseksi (mikä on kuitenkin todennäköisintä).
Jos raskautenne menee kesken, niin ihan oikeastiko teitä siinä lohduttaa se, että ette ehtineet tuhlata rahojanne?! Mulle olis siinä tilanteessa ihan yks ja sama, vaikka olisin ostanut kaiken kouluikään asti valmiiksi..
Jos raskauteni menee kesken, en voi asialle yhtään mitään. Se, että olenko ostanut vaunut tai vaatetta kaappiin ei muuta asiaa suuntaan eikä toiseen. En tosiaankaan ymmärrä, miten joku ei " uskalla" ostaa etukäteen vauvaan liittyviä asioita. Mitä hittoa uskaltaminen siihen liittyy?
' pelkääjillä' on taikausko, että raskaus menee kesken, jos siitä puhuu tai ostaa jotakin. Ja kasvojen menettämisen pelko, jos iloitsee julkisesti, ja joutuukin kertomaan muille, ettei vauvaa tulekaan.
33
iloitse toki raskaudestasi! Itse ostin heti plussattuani pari vauva-lehteä, jonkun vauvakirjan ja rupesin keräämään tietoa asioista. Ja surffasin netissä kaikenlaisilla vauvasivuiostoilla! Ensimmäisen bodyn ostin, kun np-ultra oli onnellisesti ohi. Varsinaiset isommat hankinnat tein rv 26 jälkeen.
Sitä oli nuori, tietämätön ja innokas. Jälkeenpäin ajatellen hölmöähän se oli mutta onneksi kaikki meni hyvin ja terve lapsi syntyi aikanaan ja vaunut pääsi käyttöön :)