+++Toukotuhisijat vk 16+++
Linkki viime viikon keskusteluihin:
http://www.vauva-lehti.fi/keskustele/tm.asp?appid=82&m=12857692&p=1&tmo…
Kommentit (64)
Kyrk@lle tulin tsemppaamaan tuohon imetysasiaan. Eli mullahan tuo Hertta tuli hätäsektiolla ja kaikki tuumasi, että maidonnousu voi hidastua. Mulla nousi aivan samalla lailla kun kaksosistakin eli välttämättä homma ei hankaloidu yhtään. Toivotaan, että sullakin Pamelat paukkuu mahdollisimman nopeasti päälle! Voimia jännittäviin viimeisiin aikoihin ennen alkuräjähdystä. tuossa kaksossynnytyksessä kun saa pelätä kahden vauvan hyvinvointia, niin se on puolta jännittävämpää. Mie olen tämän yhdenkin kanssa hermoraunio, joten kaikki sympatiat ovat puolellasi.
Huominen äitipoli jännittää ja pulssi on kaakossa jo nyt. Onneksi aika on heti 8.40, eli koko päivää ei tarvitse panikoida.
Rentouttavaa yötä teille kanssasisaret!
Noora
Piti oikein palata onnittelemaan tuosta käännöksestä. MUlla jotenkin taas unohtui hormooneissani, vaikka olin ihan täpinöissä kun sun viestin luin. Tosi heno hommeli. Itseän tuopssa eilen hiukka nauratteli , kun juttelin tuon meidän synnytykseen mahdollisesti tulevan immeisen kanssa ja hän ei vielä heittänyt laisin kirvestä kaivoon. KOmensi päin vastoin kovasti vielä uskomaan ja antoipa vielä ohjeetkin silmällä pitäen seuraavaa vyöhyketerapiakäyntiä, joissa nyt joka tapauksessa käyn, jos ei minkään muun niin rentoutumisen takia ja varmuuden välttämisen ennaltaehkäisemiseksi.
Kiitos myös imetystsempityksestä! Mä uskon kyllä, että maito nousee aika kivasti, koska nyt jo tulee kolostrumia ja viimeksi olen imettänyt marraskuussa. Tunnen vaan liian hyvin TYKSin käytännöt ja ja jos osuu joku vähän varovaisempi kätilö/lastenhoitaja maisemiin niin lisämaitopullo on kuulkaa nopeammin muksun suussa kuin mitä kissaa
ehtii sanoa, varsinkin kun mulla noi molemmat joutuu siihen verensokeriseurantaan heti. Hankaluus on siinä, että lisämaito ei juuri niitä sokereita pidä, mut kolostrum ne hyvin kyl nostaa. NO, hyvä valmistautuminen vaan ja kaikki menee loistavasti.
Öitä!
:) Kyrk@ ja Tiitiäiset, just kohta tasan rv 36
Herätty on tälle päivälle, ja aika hyvin tosiaan saatu nukuttua. Toissayö nimittäin valvottu oksentelevien lasten takia. Nyt eivät enää oksenna, mutta kuumetta molemmilla. Poitsulla alkoi illalla kun kokeilin hänen otsaansa siinä kun nukahti. Jospa neitillä alkais kuume jo hellittää. Yleensä noilla ei kauan kuumetta ole. Eli aika pian toipuvat. Tuolla nyt muumeja katsovat ja minäkin kipasen pian kahvinkeittoon.
Tänään olisi viim. neuvolalääkäri. Taitaa tulla kipeä ilta, sillä eilenkin tuntui että joko tämä vauva lähtee syntymään. Ei niin kovin kipeitä supistuksia mutta kokoajan oli pientä kipuilua ja reidet tosi kipeet. Nytkin särkee mahaa tosi paljon ja liikkuminen vaikeaa. Sopis tämän pikkuisen vaikka syntyäkkin, kun äitini on lomalla niin olis heti lastenhoitoapua jos lähti tulis.
No, toiveajattelua. Täällä ollaan varmaan vielä toukokuun puolessavälissä.
En kyllä yhtään tykkää tuosta lääkäristä. Kauhean töykeä ja töksäyttelevä. Ja pitää mua ihan tyhmänä :( Tulee varmaan taas noottia herkkujen syömisestä (vaikka paino mulla noussut huimat 2,7kg!!) kun on tuota painoa hiukan ennestään ja aikaisemmat vauvat yli 4kg. Yritä nyt siinä selittää että iskäkin ollut vajaa 5g ja minä vähän vajaa 4kg kun synnyttiin. Ai ai ai... Nyt tekee tiukkaa istua tässä, pakko nousta ylös.
Liinailusta vielä: Oon kans tuota huggaa ihaillut. On vaan niin tyyris, etten vielä ole raaskinut ostaa. Kaverilta saan sellaisen kyllä lainaksi, mutta haluaisin tietenkin sellaisen kuosin mistä ite tykkään. Nyt tilattuna siis Nova rengasliina. Kauan mietin tilaanko sen (novan) vai topatun liinan (mim sarong). Kellään kokemusta tuosta mim sarong liinasta?
Tuun sitten laittamaan lääkärikuulumisia myöhemmin.
amaria 37+3
Paljon onnea Pikkukolmoselle ja perheelle pikkuprinsessan johdosta! Ihanaa kun näitä toukotuhisijoita on nyt alkanut jakautumaan.
Kukahan on seuraava? Ötttinen taisi olla huomenna menossa käynnistykseen. Onnea huomiseen koitokseen! Tulehan sitten kertomaan tuoreet vauvauutiset kunhan kotiudutte.
Sitten. Nordenskjold oli hankkinut kantoliinaksi hug-a-bubin. Täällä on myös sellainen ostettuna tulokkaalle. Olin kauan niitä jo " sillä silmällä" katsellut, mutta se hinta vähän jarrutti ostohimoa. Etsin niitä myös aikoinani huuto.netistä, mutta samoin kuin Masunasu totesin huutohintojen nousevan liian korkealle kuitenkin käytetystä liinasta. Päätin sitten ostaa uuden ja vieläpä sen taidehuggan. Nyt vain odottelen, että saisin sitä pian alkaa käyttämään. Mitään aiempaa kokemusta mulla ei liinoista ole. Esikoisella oli aikoinaan baby björnin kantoreppu, jota käytettiin ehkä pari kertaa. (Oli niin huono kantaa sillä, ettei tullut käytettyä).
Sisulle vielä onnittelut vauvan kääntymisestä. Hyvältä kuulosta muutenkin tuo tilanne.
Amarialle sympatiahalit täältä. Tiedän miten kamalaa tuo vatsatauti on kun meillä se oli kans talvella. Me kaikki siihen sairastuttiin ja tavaraa tuli molemmista päistä. Lakanoita ja pyyhkeitä sai todella urakalla pestä. Pikaista paranemista sinne siis!
Täälläkin on nyt viimeiset kestovaippojen ompelut menossa. Tavoitteena olisi vielä tänään saada pari vaippaa valmiiksi. Ensi viikon suunnitelmana on sitten levätä ja ottaa rennosti. Kaikki hommat kun on jo tehty.
Itsekin alan täällä, Sisun lailla, käymään kärsimättömäksi. Tuntuu, että siihen sektioonkin on vielä niin pitkä aika ja aika menee hitaasti. Haluaisin niin kovasti sen vauvan jo mahanahan tälle puolelle. Mitään synnytyksen alkamisen merkkejä ei ole kuitenkaan ollut. Ainoastaan menkkamaisia jomotuksia silloin tällöin. Mä kun olen tosiaan tällainen " hautomakone" niin en edes mitään merkkejä synnytyksestä odota ennen sektiopäivää. Jos tämä saisi itsekseen syntyä niin varmaan tuossa äitienpäivän aikaan ulos tulisi...
Pikkupapu, esikko 2v 2kk ja perätilapoitsu rv 38+6