Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

+++Toukotuhisijat vk 16+++

Kommentit (64)

Vierailija
41/64 |
18.04.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kirjoitin tosipitkän sepustuksen ja kaik hävis... Se on sit inhottavaa!

Ilmeisieti kesti liian kauan tai sit unohdin otsikon.. aargh!

Kirjoitin vinkin yölliseen vessassa ramppaamiseen ja olisin kyselin muilta peräpukamaongelmista, itsellä kun ne vaivaa kovastikkin... mutta kun en jaksaisi enää uudestaa kirjoitaa koko litanjaa.

Honttalle (olikos se semmonen) kirjoittelin myös puutarhassa möyrimisestä että täällä kans möyritään. No jos nopsaan siitä vessakäynneistä. Illalla juon 1-2 h ennen nukkumaanmenoa kohtuupaljon vettä/mehua ja sit panttaan vessakäyntiä viimeseen saakka. sit ennen nukkumista käyn pissalla enkä enää juo. tällä tavalla olen nukkunut 8-9 h yöunet putkeen.

Penteleen kone kun temppuilee!!!!! höh.

Plutuna rv 37 + 4

Vierailija
42/64 |
18.04.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voimia kyrk@:lle TYKSiin ja toivotaan että pienet päättää vielä kääntyä. Varmaan raskasta odotella & toivoa kun ei voi tilanteeseen itse vaikuttaa.

Samoin yhdyn maria7 kirjoitukseen " muiden käytös ärsyttää" . Voi olla että on hormonit hieman kireällä. Olen tyttökavereiden illassa muutamaan kertaan joutunut sanomaa josko voitaisiin puhua jostain muusta kuin lapsista & raskaudesta. Siihen kaikki ihmettelee mikä on vikana kun raskaana oleva äiti ei jaksa aiheesta puhua... Sitä vaan kuulee joka tuutista niin ystävien kanssa on kiva puhua muista asioita, vaikka ihan turhanpäiväisistä tv sarjoista, meikeistä, päivän tapahtumista lehdissä yms...

Samoin kaikilla on nykyään mielipide onko vatsani iso vai pieni tai onko poika- vai tyttö vatsa (sen useimmat tosin arvanneet oikein???).

Voisi jo tulla tämä yksi ulos niin saisin oman kroppani takaisin...

Lääkäri tosin jo totesi torstaina että vauva on jo niin alhaalla että alemmas ei pääse (ollut raivotarjonnassa jo 6 viikkoa). Samoin kohdunkaula lyhenee... Veikkasi että ei olisi yllätys jos vauva päättäisi tulla ennen laskettua aikaa. Mutta toisaalta ainahan se voi venyä vaikka 2 viikollakin (ensisynnyttäjä, blaaah....). Ehdottelin miehelle että mitäs jos peuhattaisiin sunnuntaina lakanoiden välissä kun miehen lapset ovat lähteneet, voisi auttaa... Toisaalta en tiedä miten mies reagoi jos tuntee vauvan pään tulevan vastaan. Pitää varmaan aika rauhallisesti ottaa.

Huomenna olisi koululla vielä tuo kypsyyskoe (suomeksi & ruotsiksi) kun palautin graduni muutama viikko sitten... Mukava tapa viettää lauantai ;-)

Kiitos kaikille jotka kommentoivat tuota imetysliivi asiaa... Siitä saikin paljon apua.

Jos tuo kevät sää nyt vähän auttaisi tätä kiukkuista mammaa rauhoittumaan.

- Aivilo & masupoika 37+3

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/64 |
18.04.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Täällä yks toukokuinen lisää =) Kolmatta ootellaan kaks tyttöä on entuudestaan 4v ja 2v=)Isäntäki löytyy;)Täällä Pohjois Pohjanmaalla asustellaan. Rv 35+4 nyt menossa=)Olo on ns. AIKA norsumainen=)Joo ei kai tässä sen kumempaa vauvan tavarat on melkein kaikki valmiina=) Sänky pitää vielä vaan pedata valmiiksi=)Mutta jaksamista kaikkille loppu metreillä jo ollaan palataan! hömppä76 rv35+4

Vierailija
44/64 |
18.04.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kivaa painajaista oli viime yö. Tai lähinnä nauratti. Heräsin keskellä yötä ja tietysti siihen perinteiseen eli kusihätään. No ilmeisesti olin jo tovin pidättänyt ja se oli kerennyt jo osaksi mun unta. Mä luulin herätessäni että mulla on joku sairaus joka aihettaa särkyä rakon alueella ja ei kannatta liikkua, jotta kipu olisi siedettävää... Tyhmänä makasin liikkumaatta kuin ruumisarkussa ja katselin kattoa. Meni varmaan pari minuuttia, ennenkuin heräsin kunnolla ja olin " ihan mitä vi...ua" . Kikatuksen saattelemana kipitin vessaan... =) Kyllä mä oon viisas!

Maria7 oli maininnut tästä " ihmisvihasta" . Mä saan mutsin kanssa aika mojovia riitoja aikaan, ihan ilman raskauttakin siis. Ollaan todella tempperamenttisia kummatkin ja koska asutaan lähekkäin ja nähään usein, niin kinaa tulee väkisinkin. Nykyään se sanoo aina " sä oot tommonen vaan raskaana" . Siis ihan sama mistä on sanaharkkaa, niin se menee mun raskaushormoonien piikkiin. Tekis mieli leipoa turpaan sitä=) Ja se mua ärsyttää kun puoltutut kysyy aina nähdessään samat typerät kysymykset 1. Mitäs appivanhemmat tykkäsi kun kerroitte raskaudesta? 2.Teettekö heti toisen perään? 3. Mihis koirat meinaatte laittaa? Jotenkin sitä on raskaana ollessa tilivelvollinen kaikille...

Vein eilen koiruudet järven rannalle juoksee ja tänään vois tehdä samoin.. Ne tykkää niin kovasti pinkoa pitkin pöpelikköjä!

Ulos siis. Mukavaa viikonloppua toverit, ainiin tervetuloa uusille!

T: Masunasu 34+5

Vierailija
45/64 |
18.04.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä on ollut kone tiltissä jonkin aikaa, joten en ole päässyt lukemaan tai kirjoittamaan. Paljon olittekin kirjoittaneet (hienoa!), joten meni tässä aikaa, että sain luettua tän ja viime viikon pinon.

Kävin keskiviikkona ultrassa ja synnytystapa-arviossa. Esikoinen jäi siis kiinni niin sen takia. Ihania uutisia sain; painoarvio la:na 3,5 kg +-200g (vaikka itselle tullut kamalasti painoa!), tilava lantio eikä pehmykudosvastusta (siihen eka jäi kiinni). Kiva kun saa nyt hyvillä mielillä odotella synnytystä eikä tarvi hermoilla sektiosta/käynnistyksestä. Esikoinen meni 41+2 ja jos tämäkin menee kunnolla yli niin ei kuitenkaan pitäisi kasvaa yli 4 kiloiseksi. Jos tuo arvio nyt sitten pitää kutinsa. Tällä hetkellä painoarvio muuten 2,5 kg.

Jettaneidolla ollut huonoja kokemuksia syn.tapa-arviosta :( Kyllä mulla kokeiltiin sisäkautta lantiota. Tosi kipeästi ja antaumuksella ronklasi lääkäri kyllä :/

Tuosta synnytystavasta vielä, että mun mielestä kaikki tavat on yhtä hyviä. Pääasia, että kaikki menee hyvin. En sektiota olisi mielelläni halunnutkaan, mutta mieluummin se kuin vammautunut tai kuollut lapsi.

Mies meillä on tulossa mukaan synnytykseen niin kuin ekalla kerrallakin. Esikoisen hoito-ongelmia ei ole, sillä mieheni vanhemmat tulevat toukokuun alussa meille kolmeksi kuukaudeksi. Mieheni on siis ulkomaalainen (asunut ja ollut töissä Suomessa jo 10 vuotta, yhdessä oltu 8 v) ja hänen vanhempansa tulevat tänne toista kertaa kesäksi. Puolensa ja puolensa tuossa asiassa. Tosi mukavia appivanhemmat ovat, eivät mitään päälle päsmäreitä. Mutta onhan se 3 kk piiiiiitkä aika... Esikoiselle varmasti kivaa kun joku touhuaa hänen kanssaan kun mun pitää olla vauvan kanssa.

Kävin eilen pyörähtämässä lastentarvikeliikkeessä. Pitäisi ostaa rattaisiin se seisomalauta ja katselin myös kantoliinoja. Valinnanvaikeutta... :/

Mulla ei oikeastaan tällä hetkellä supistele ollenkaan muuta kuin tuota uhmista pukiessa hiki päässä. Silloin kyllä kovettuu vatsa, muttei kovin kipeästi. No ultrassa lääkäri totesikin, että kohdunsuu on tiukasti kiinni ja kanavaa vielä reilusti jäljellä. Sais kyllä alkaa jo kypsymään tilanne, ettei menisi kahta viikkoa yli. Tosi ylhäällä on edelleen maha :O Henkeä ahistaa jatkuvasti kun painaa keuhkoja. Ruokaakaan ei mahdu yhdellä kertaa kuin ihan vähän.

Mussunmussun, mun veljenvaimolla oli kohdunsuu pehmennyt ja vähän auennut sekä kanava aika lyhyt jo kuukautta ennen synnytystä. Eli hänellä ainakaan ei ennakoinut pikaista synnytystä. Meni kaksi päivää yli la:n. Ja yhdellä tutulla oli paikat auki useamman sentin monta päivää ennen kuin synnytys alkoi. En nyt halua sua masentaa jos toivot jo pikaista synnytystä :) Yksilöllisiähän nämä asiat ovat. Mulla itselläni oli kanavaa 2 cm jäljellä ja suu tiukasti kiinni päivää ennen synnytystä ja kuitenkin synnytys lähti reippaasti sitten käyntiin. Supparit tuli heti 3 minuutin välein ja synnytys kesti 6 tuntia.

Sairaalakassia en ole vielä edes ajatellutkaan. Olen niin varma, että yli mennään ja kunnolla.

Uudet tervetuloa mukaan! :)

Voimia kyrk@lle!

Öttiselle tsemppiä maanantaille!

Kielo ja Manuvauva (esikoisen nimitys) 35+4

Vierailija
46/64 |
18.04.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ajattelin nyt oikeen istahtaa ja kirjottaa kunnolla kuulumisia.. toivottavasti ei käy niin, ku joillekki, että teksti katoaa.

Viime viikolla jäin äippälomalle ja samana päivänäiski kauhee flunssa. Heti seuraavana päivänä oli tutustuminen synnärillä. Ihme kyllä ei vielä paniikki iskeny. Toivon kyllä, että kyseinen kätilö ei mun kohdalle osu. Varmasti on ammattitaitoinen, mutta jotenki liian hiljanen ja hidas mun makuun.

Neuvolassa kävin tiistaina ja kaikki ok

RR 110/60

B-Hb 114

sf 33

syke 140

liikkeet ++

Tiistaina olis taas neuvola käynti ja perjantaina synnytystapa-arvio.

Vauvalle pitäs tehdä vielä hankintoja, vaatteet pestä, sänky kasata ja mitä vielä.Meillä tehdään remonttia ja vauvan huone ei sitte kerinny valmistua ajallaan ja se jos joku harmittaa.

Yöllä saa herätä vessaan, joskin mä oon selvinny yhdellä käynnillä. Silloin yöllä, ku herää niin tuntuu, että turvotusta on ihan sikana ja kaikki paikat jumissa. Aivan sattuu, ku pitää nousta ylös.

Supistuksia on alkanu olemaan, ei kivuliaita, mutta todella epämiellyttäviä ja välillä huomaa, että pitäs muistaa hengittää ja koittaa rentoutua.

Pinna mulla on lyhentyny huomattavasti. Isän kanssa otetaan yhteen lähes joka kerta, ku puhutaan puhelimessa tai nähdää. Ja mehän nähdään, ku se on tukemassa tänne jatkuvasti. Työnantajan kanssa saan alkaa tappelemaan loppupalkasta, ku meinaavat pantata sitä kuukauden verran. Niin, ku tässä ei olis rahanmenoja ennen vauvan syntymää.

Synnytyskassia en oo vielä pakannu valmiiks. Nimi on selvä jos sieltä tulis poika, mutta kun ovat veikanneet tyttöä, niin ei paljo auta:D Imetysliivit ajattelin hommata vasta synnytyksen jälkeen. Tosin jos saan tapeltua itelleni sen palkan ajoissa, niin voisin ajatella tilata ne carriwellit.

Pikkusen alkaa tääläki pää seota. Mä kerkesin jo lyömään päätä seinään, ku katoin, että oli vauvan vakuutuksesta jääny varausmaksu maksamatta. Mä täälä jo mietein mitä kaikkea synnytyksessä tapahtuu ja vakuutus ei sitte tietenkään korvaa.. no, kun suvaitsin rauhottua niin huomasin, että laskun eräpäivä oli vasta huhtikuun 21, eli hyvin kerkesin laskun maksaa:D

Synnytyksestä sen verran, että mun mielestä se on aivan sama miten se vauva syntyy, kunhan tulee hengissä pihalle. Toki mä toivon (ihme kyllä) alatiesynnytystä, mutta jos ei jostakin syystä ole mahdollista niin sitte ei. Jotenki tuntuu paremmalle vaihtoehdolle, että " kärsii" kivut h-hetkellä, ettei tarvi olla sitte pienen vauvan kanssa kipeänä kotona.

Mitäs vielä??

Ai, juu. Elukoista sen verran, että jouduin eilen viedä koiran leikattavaksi. Koiralla on ollu tukkeutunu talirauhanen ja nyt se sitte tulehtui ja vuoti märkää. Ensi alotettiin antibioottikuuri ja eilen sitte leikattiin pois. Onneks koira piristyi tosi nopeesti ja nyt kaikki on hyvin.

Joku oli joutunut lopettamaan koiransa.. VOIMIA KOVASTI! Kerran on omalle kohdalle sattunut ja sitä surun määrää ei voi ymmärtää ennen, ku joutuu luopumaan omasta rakkaasta perheen jäsenestä.

Nyt pitäs tehdä kauppalistaa ja lähteä viikonlopun ostoksille.

Täytyypi koittaa kirotella vähä useammin;)

Viikonloppuja kaikille vanhoille ja uusille toukotuhisijoille!

Burmilla ja maha-asukki 35+6

Vierailija
47/64 |
18.04.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Totta puhuakseni olin toisessa raskaudessani niin raivona, että ylipäänsä ihmettelen, että minulla oli vielä työpaikka äitiysloman jälkeenkin. Tein silloin asiakaspalvelutyötä ja oli tietynlaisia asiakkaita, joille teki mieli pistää lappu luukulle. Yhdelle työkaverille huusin puhelimessa niin, että työmaa raikui. Olin silloin asiassa oikeassa, mutta olisin ehkä voinut alleviivata sitä hiljaisemmin... Olin ihan hirveä.

Ehkä sitten vahingosta viisastuneena olen yrittänyt kovasti olla rauhallisempi, vaikka välillä kiehuu niin että korvista nousee savu. Yksi muista raskauksista poikkeava asia on, että ystäväpiirissäni on nykyisin muillakin lapsia kuin vain meillä ja tuntuu, että voin tilittää tuntemuksiani nyt ilman syyllisyyttä: muut äidit ymmärtävät. Nämä " olkapäät" minulta puuttui aiemmissa raskauksissa.

Yöjuoksut vain jatkuvat. Yhtenä yönä kävin vain kerran vessassa ja huomasin sen johtuneen siitä, että tankkasin vettä iltapäivällä ja alkuillasta. Pissat tuli pissattua ennen nukkumaan käymistä, eikä illalla ollut niin janokaan.

Neuvolalääkäri on vasta ensi viikolla, mutta neuvolatädin tutkimusten jälkeen tiedämme, että vauva on laskeutunut ihan kunnolla ja pää hänellä onkin ollut alaspäin jo viikko tolkulla.

Supistuksia tulee päivittäin, sellaisia, että on pakko pysähtyä tai oikeastaan istahtaa. Pöntöllä tuntuu, että voisi käsikopelolla kokeilla vauvan päätä...

* Arvatkaa mitä muuten kävi siinä kesken sydänäänten kuuntelun:

syke oli normaali n. 140, sitten vauva alkoi punnertaa ja syke kiihtyi, kuunnes syke hidastui muutamaksi sekunniksi niin, että luulin, että nyt se oli leikin loppu. Syke nousi taas hetkessä ja neuvolatäti rahoitti, että vauva esim. jos puristaa napanuoraa, näin käy tai jos hän painoi jotain verisuonta tms. Yritän olla ajattelematta koko asiaa, mutta välillä tulee mieleen, että mitäs... Inhottava juttu. Mutta se oli kuulemma tärkeä asia, että syke nousi heti ennalleen, eikä jäänyt sinne alas pitemmäksi aikaa.

Eipä muuta HugoX3:lta, jolla rv:t 37+0.

Vierailija
48/64 |
19.04.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

http://keskustelu.suomi24.fi/show.fcgi?category=102&conference=45000000…

Ihan pakko laittaa, vaikkei vauvapalstalle kuuluiskaan. Käykää lukemassa. Melkein housut kastu, kun tota miehelle yritin ääneen lukea.. ei voinu ku nauraa!

nordenskjoldin avautuminen kiukuttelustaan piristi ihanasti mieltä. Vaikken vahingoniloa tuntenutkaan, päin vastoin, oli ihana kuulla, että joku muukin..

maymum08: Tervetuloa munkin puolesta! Rengasliina on hyvä ja helppo vaihtoehto, jos kuitenkin haluat syventyä liinailun saloihin, niin joku ihanan pehmonen trikooliina tai kudottu liinakin käy vastasyntyneelle. Kantoliinakanavalla on vaikka kuinka paljon tietoa (oot varmaan käynykin jo tutustumassa, mm. vastasyntyneen liinailusta) mutta http://www.kantoliinakanava.fi/liitteet/kantoliinakanava/materiaali_edi… löydät sidontavertailun, jossa selvästi mainittu, mitkä sidonnat käy vastasyntyneellekin. Tästä vertailusta oon ite tykänny.. Meillä on kotona jo esikoisen kanssa käytössä ollut babu (trikoinen pitkä liina) ja vähän myöhemmin " pikaliinana" ollu rengasliina (mollavauva) sekä masuasukkia varten hankittu kudottu liina (girasol) . Näistä mukaan laitokselle lähtee babu, koska pidin siitä kovin. Ja se on itseasiassa meidän liinoista ainoa, josta mulla on kokemus pienen vauvan kanssa.

Kyrk@lle tsemppiä sektioon asennoitumisessa! Ikävä kuulla, että leikkaukseen joudut. Peukutellaan kuitenkin vielä kääntymisestä!

KisuKameli: joo, eihän sellasta oo ku limatulppa. Mietin tossa varmaan kuukaus sitten, että mitä mahto esikoisen kanssa tulla, kun viikolla 39+ tuli sellanen 2euron kolikon kokonen klöntti melkeinpä kirkkaan vihreetä (sellasta oikeen flunssarään väristä, vaaleanvihreetä) kiinteetä limaa vessapaperiin, ku kävin veskissä? Eli väittäisin että limatulppa oli (ihan kirjaimellisesti tulppaa muistuttava) mikä tuli. Se, että miten paljon ennen synnytystä se tuli, en tiiä koska esikoinen leikattiin rv 39+6.

Maha on ollu ihan outo tän ja eilisen illan. Vauva muljahtelee ihan normaalisti, mut mulle tulee siitä jotenki huono olo. Toivottavasti menee ohi pian (=tulee pihalle muljahtelemaan!)

Ja nyt yrittämään nukkumista.. Täytyy vaan saada toi isäntä mukaan, ku pääsee kainaloon nää pari yötä viikossa, niin ne on " pakko" hyödyntää :)

Tänään tosin tulikin jostain syystä nukuttua pitkät päikkärit (en kyllä tiiä, voiko nimittää päiväuniksi, jos nukahtaa 9.30 sohvalle ja herää vasta puolen päivän jälkeen) sain justa ja just pojan päiväkotiin, ku alko väsyttää tajuttoman paljon. Eli saa nähdä miten nukutaan ens yö, nyt ei väsytä (yllätys)

JN + masukaveri 37+6

p.s. jottei koko romaani häviä, kannattaa teksti maalata ja kopioida ennen ku yrittää lähettää.. ei harmita sitten, jos joku meneekin pieleen, kun voi tarvittaessa vaan liitttää uudelleen koko naputtelunsa muutamassa sekunnissa..

Vierailija
49/64 |
19.04.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kylläpäs siitä tuntuu olevan taas kauan kun olen kirjottanut :)

Se on kun ei ole omaa konetta niin tämä kirjoittelu on aika satunnaista.

Voi tätä meidän pikku vesseliä, kun se on alkanut pahoinpidellä minua! Vatsalihakset on ihan kipeinä kun pikkunen jumppaa masussa. Välillä tuntuu aivan selvästi pikkaraisen jalka, kun se ojentelee ja venyttelee :D

Lääkärineuvola oli tuossa jo melkein kaksi viikkoa sitten, jo rv 34+0. Kaikki oli hyvin. Kohdunkaula on lyhentynyt 2cm:iin. Kerroin lääkärille huolistani, kun olen kuullut nyt viimeiset viikot sitä kun mahani on niin pieni. Olen tietysti sitten ensiodottajan epävarmuudellani huolestunut, että onko vauva oikean kokoinen jne. Lääkäri vähän naurahti hyväntahtoisesti ja sanoi että hänen mielestään vauva vastaa 2 viikkoa suurempaa :D

Sanoi että kannattaa ehdottomasti varautua että vauva syntyy 2-4viikon päästä. Vielä kun minulla on ollut koko raskauden sf-mitta yläkäyrillä niin epäili että vauva olisi kaksi viikkoa vanhempi.

Alkoi kyllä aika lailla jännittää :) Tiistaina tuosta tapahtumasta tulee siis 2 viikkoa, joten jännää on, että syntyykö tämä pikkuinen nyt parin viikon sisällä vai 6 viikon sisällä :D

Kaikki alkaa olla kunnossa pikkuista varten. Ainut mitä puuttuu on lakanat sängystä :)

Ihmiset ovat tosiaan ihmeissään kun kerron että on noin kuukausi enää laskettuun aikaan. Kaikki kommentoivat mahani pienuutta :D

Ympärysmitta on isoimmalta kohdalta n.99-100cm. Uskon että leveä lantioni luo illuusion että masu on pieni :D

Olen innokas jo näkemään tämän pikku pahoinpitelijän :) Päätin että rv37+0 alan kantaa itse kauppakassit ja imuroida kotona. Mies on tähän asti hoitanut nuo hommat kun koko raskaus on ollut aika supistusherkkää aikaa.

Ihanaa kun tulee kevät ja saadaan ne palleromme ihan oikeasti syliin kohta :)

Aurinkoisin terveisin

sama84 ja pikku pallero 35+4

Vierailija
50/64 |
20.04.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

...lähti täälläkin tuosta Jettaneidon suosittelemasta linkistä! Jospa tämä päivä menisi hyvällä tuulella!

Kantoliinat on meillä aivan pelastus! Hertta ei suostunut ensimmäiseen puoleen vuoteen vaunuihin eli kannoin tai imetin häntä tuon ajan. Päiväuniakaan ei ottanut kun vartin torkkuja. Tuollaisten mammankultien kanssa kantoliina on aivan ykkänen. Mulla on käytössä Didymos, joka on kudottu pitkä liina. Nyt sitten tälle tulokkaalle ostettiin trikoinen Hug a bub, että ei olisi kesällä niin kuuma. Meillä on käytetty tuplaristisidontaa, joka on tosi hyvä. Siihen saa aivan pienen kehtoasentoon. Meillä on kyllä myös kanga, mutta se on jotenkin löysän oloinen, eli tuntuu että pitää vauvaa kiinni. Siinä tosin on se etu, että siinä voi imettää.

Eilen sain pedattua vauvan pedin, järjesteltyä vaatekaapit, pestyä sitterin ja riippukehdon, laitoin hoitopöydän valmiiksi ja tuuskasin muutakin kotihommia. Lapset lähti heti aamulla isin kanssa anoppilaan ja mamma laittoi tuulemaan. Piti jäädä lepäämään, mutta ehkä sitten loppuajasta pystyn helpommin lepäämään jos hommat on valmiina.

Flunssa meinaa pukata eli ajattelin tehdä tortilloja iltaruuaksi. Siihen sitten valkosipulia oikein urakalla päälle, niin eiköhän pöpöt säikähdä ja lähde karkuun! Huomenna voi kyllä äitipolilla hoitsukin säikähtää moista haisulia. Toivottavsti siellä selviää jotain jatkosta ja sitä synnytyksen suunnitelmaakin saadaan tehtyä.

Kaikkea hyvää sunnuntaihinne.

Noora ja Taimi 36+5

Vierailija
51/64 |
20.04.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kolmas Prisessa syntyi meidän perheeseen.

15.4 kello 3.32 syntyi pikkuinen prinsessa (37+4 viikolla). Pikkuinen oli 3340 g ja 49 cm ja pipo 32,4.

Maanantainen äitiyspoli käynti sai aikaan, että synnytys käynnistyi päivän mittaan. Nopea ja helppo synnytys. Valohoidossa oltiin vuorokausi.

-pikkukolmonen3, isosiskot ja hätähousu 5 vrk-

Vierailija
52/64 |
20.04.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

... Pikkukolmoselle ja perheelle Prinsessan syntymän johdosta!

" Niin pienissä käsissä sydämemme ikuisesti"

Noora ja sekalainen seurakunta

Vierailija
53/64 |
20.04.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Isosti onnea pikkukolmoselle perheineen! Nyt niitä toukokuisia alkaa sitten varmaan pikku hiljaa putkahdella...

Tää on ollu jotenkin ihana aamu, nukuin kohtalaisen hyvin, pupuiltiin miehen kanssa (huom! pitkästä aikaa), kävin köpöttelee aamu auringossa koirien kera ja join hyvät kahvit! Paras sunnutai aikoihin!

Tällasessa mielentilassa olisi joskus kiva lähteä synnyttämään. Vaikka tiedänkin olevani sellanen mölyapina että oksat pois, kun lähtö käy=)

Kantoliinoista sen verran että mun mielestä just se hug-a-bub näyttää niin suloiselta! Hinta on vaan aika kova 85-90/e ja kun ei sit tiedä tulisko käytettyä. Huutonetissä on ollu aina välillä myynnissä, mutta huudot nousee usein niin koviksi, että ennemmin laitan kympin lisää ja ostan uuden ja lempi värisen! Koirien kanssa lenkkeillessä se vois olla kyllä aika pop...

Niin ja kiitos jettaneito hyvistä nauruista!! Naapurit osaa aina välillä yllättää=)

Nyt on kyllä lähdettävä ulos on niin ihana sää ja älkää kertoko kellekkään, että mä meinaan etsiä jäätelökiskan ja syödä pallon mangomeloni jädeä=)

T: iloinen akka mahoineen rv35 tasan

Vierailija
54/64 |
20.04.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olimme perjantaina TYKS:ssä äitipolilla tarkistamassa vauvan asentoa ja ns. valmistautumassa sektion tulemiseen. Siinä sydänkäyrällä ollessani juteltiin kätilön kanssa kaikki käytännön asiat ko. tilanteesta läpi. Kun lääkäri teki ultran, oli uutiset tosi hienot! Pikku-sisu on kääntynyt 10vkoa kestäneestä viistoasennosta raivotarjontaan ja pääkin on jo synnytyskanavassa, kohdunkaula enää 1cm eli vauva on " tulonpäällä" ...painoa hänellä oli 3kg ja istukka, virtaukset jne. olivat kunnossa...

Tiedä sitten mistä tämä johtuu, varmaan monen asian yhteissummasta. Jotenkin haluan uskoa myös vyöhyketerapian voimaan jossa olen nyt säännöllisesti käynyt mm. tämän asian takia.

Mullakin alkaa aika käymään pitkäksi enkä millään jaksaisi odotella synnykseen lähtöä enää. Tätä lasta on ensinnäkin odotettu vuosia ja nyt kun raskausaika alkaa olla loppusuoralla, on kärsivällisyys koetuksella. Isäntä on kaikkein kovimmalla koetuksella, raukka!

Työlistakin alkaa keittiön seinältä olla pikkuhiljaa suoritettu, ne kukkamultien vaihto ja ikkunoiden pesu ulkoapäin vielä suurinpana haasteena ensi vkolle.

Nauttikaa naiset tästä sunnuntaista ja auringonsäteistä!

Ensi viikkoon...

SISU rv 36+3

Vierailija
55/64 |
20.04.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onnittelut Pikkukolmosen perheelle pikkuisesta prinsessasta <3

Ja Jettaneidolle kiitos hyvistä nauruista!!!

Ihana aamu tosiaan, tällaisia kauniita kevätpäiviä lisää, niin pysyy mieli pirteänä :) Meillä laitettiin tramppa pihalle , tosin en itse aio sinne kuin vasta loppukesästä ;)) mutta kovasti tuolla näytetään pomppivan ilman äitiäkin...

Hönttä 36+2 & pomppiva jälkikasvu

Vierailija
56/64 |
20.04.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tai lapset mahataudissa, tulee tavaraa joka päästä :( Ja yö tietenkin nukuttu huonosti sen takia. Kone pyörii kokoajan, että saa puhtaita pyyhkeitä & lakanoita laittaa. Esikoisella vielä kuumetta lisäksi. Itsellä vähän mahassa velloo, mutta mulle ei yleensä tuu mitään kunnon tautia. Kait sitä on niin immuuni ku noiden sotkuja siivoilee.

Olis AIVAN ihana ilma olla ulkona. Mut eipä auta. Tuo kuopus näyttää voivan vähän paremmin, mitä nyt massu hieman löysällä. Saa mennä iskän kans pihalle vähäks aikaa. Itse täällä vessoja siivoilen, ja lattiat vielä ajattelin lakaista. Ja tuulettaa pitää kun on niin tunkkainen haju kaiken oksentelun jälkeen. Yäk!!!

No, tämä on onneksi ohimenevää, joten jospa huomenna jo parempi päivä. Ainakin on lapset vähän rauhallisempia, mutta kyllä sitä toivois että olisivat terveenä vaikka silloin tuota elämää onkin enempi.

Nyt mopinvarteen.

Niin ja onnittelut pikkukolmoselle (??) vauvasta. Ihanaa kun alkaa meitä toukovauvojakin tulla tupsahtaa tasaiseen tahtiin. Milloinkohan on meitin vuoro???? ;)

amaria 37+2

Vierailija
57/64 |
20.04.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Täälä kans jo malttamattomana odotan omaa vuoroani.. pääsis jo tästä olotilasta.. koko ajan mietin joko joko jos vähänkin tuntuu polttelua... ei mulla mitään kunnon suppareita oo tullu .. ainakaa omasta mielestä, ensikertalaisena niin ei osaa sanoa mikäkin vihlonta jne liittyy mihin..

Mussun

Rv 37+4

Vierailija
58/64 |
20.04.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

ja kivaa ja aurinkoista sunnuntaita muille. Isäntä lähti juuri ulos tenavien kanssa ja jäin ihan yssisseen olemana, ompelemaan ja neulomaan. Saa nähdä mitä tulee näistä kolmesta eniten tehtyä ;)

Olo on sanalla sanoen pullea ja eilisen kestishulinoinnin ja vielä pupuilunkin jäljiltä olo on aika kuitti. Ei oo kuulkaa juhlaa tän masun kanto täälläkään. Saapa nähdä vongataanko kohta lisää kun kerran lankesi ;)

Sain tossa TYKS reissua seuranneena yönä ahaa elämyksen, että jos ja kun nää meitin tenavat nyt sitten leikellään ulos niin tarttee kyllä ryhtyä jo toimenpiteisiin ja ekana tuli mieleen, että imetysteetä pitää heti saada, jotta sitä voi sitten alkaa lipittää jo ennen leikkausta. Saisi sitten maidon nousemaan hiukka nopeammin eikä tarvitsisi tapella niin kauheasti mistään lisämaidoista sun muista. No hulinoilla oli sitten arpajaisständi ja voitin sieltä sitten heti kättelyssä imetysteetä ;) Oikea ajatus siis selvästi kun heti tuli vastaus. Soittelin myös yhdelle ihanaiselle ihmiselle joka tulee jos vaan pääsee sitten myös tuonne meidän tenavien syntymätapahtumaan aikanaan. Hänen keskustelu hänen kanssaan rauhoitti kummasti. Ihan positiiviset fiilikset siis nyt, vaikka harmittaakin.

Yksi ihan absurdi asia mikä minua aika paljon sektiossa korpeaa on muuten se, että lapsi ei saa itse päättää syntymäpäiväänsä. On se meinaan aika tylyä, että yhtäkkiä kesken aamu-unien kiskotaan masusta kylmään maailmaan. Tietty tilanteissa, joissa niin äidin kuin lapsenkin henki on vaarassa esim. raskausmyrkytyksen tms hätätilan takia se on ihan OK,mutta silloin kun kaikki on hyvin niin tuntuu hullulta kiirehtiä. TYKSissä esimerkiksi geminit leikataan pääsääntöisesti ihan rutiinisti rv 38 aikana, jottei sitten tarvitse rv 39 tai myöhemmin tehdä sektiota päivystysleikkauksena. Itse toivon salaa ja kyllä ihan julkisestikin, että nämä meidän pikkuiset päättäisivät itse syntyä " Hei äiti me tullaan nyt!" ennen kuin määrätty leikkauspäivä koittaa (sitä tosin ei ole vielä määrätty). Olisivat sitten ainakin valmiita ja valmistautuneita syntymään syntyvätpä miten tahansa, sektiolla tai alateitse. Anteeksi tämä tilitys aiheesta, joka koskee kovin harvaa. On vaan liian liki omaa napaa näköjään tämä.

MItä muuten tulee raivareihin ja kilareihin niin niitäkin riittää meillä aika paljon. Mä arvostelen turhan kärkkäästi ja isännällä tarttis selvästi olla joku selvännäkemistaito. Niin ja nyt kun hää on ollut viikon verran millopin flunssassa ja milloin päänsäryssä, kuumeessa jne. niin mull aon ollut oikein kauheita hankaluuksia pyusyä kasassa. Jotenkin ei voi tajuta, että toisella voisi olla ehkä jopa pahempi olo kuin itsellä ja jurppii toisen " lusmuaminen" . Tosi reilua.

Yup, mut nyt hommiin et saa jotain ees tehtyä rauhassa.

:) Kyrk@ &Tiitiäiset rv 35+6

Vierailija
59/64 |
20.04.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

ja perheelle tyttärestä

öttinen

Vierailija
60/64 |
20.04.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

ONNEA pikkukolmoselle pienestä prinsessasta!

ihana, kun näitä tuhusijoita alkaa tulla!

Kiva kuulla Sisu iloisia uutisia! Nyt vaan jänskäilemään synnytyksen käynnistystä

sektiossa se ihanuus itelle, että tietää tarkkaan koska viimeistään saa vaavin syliinsä, tosin...

Kyrk@ mä ymmärrän sun ajatuksen tosta leikkauspäivästä ihan täysin! Sillon esikoisen aikana eti jätkä kyllä ollu yhtään tulossa. Mies kerto, että olivat menneet osastolle pojan kanssa ja poitsu saanu maitoa (minkä jälkikäteen tajusin olleen ihan älytöntä ja tarpeetonta) ja sammunu suunnilleen saman tien. Ei puhettakaan muutaman tunnin virkeydestä ja aktiivisesta tutustumisesta. Oli vissiin niin totaalisen kesken unien otettu masusta että tartti jatkaa nukkumista. Onneks piristy pian, eikä uinunu koko sairaala-aikaa..

Amarialle voimia masutautipotilaiden kanssa!!

Kiva kuulla, että moni on kehunut päivää! Mä oon työntäny nenäni ulos vain kävelläkseni autolle ja takas. Hain poitsun mummolasta ja päästiin kotiin ni pikkumiehelle ruokaa napaan & päikkäreille. Meni ehkä 5 min ja olin umpiunessa itekki. Mammalla on " krapula" , ketuttaa oikeen ku ei (yllätys) juonu ku limua ja olo on ihan saman lainen ku aina baarireissun jälkeen. Oltiin siis eilen parin kaverin synttäreillä ja innostuttiin lähtemään ravinteliinkin muiden mukana. Mulla oli mielettömän hauska ilta. Tuli herätettyä kummaksuntaa (ja jopa vähän paheksuntaa) ton rantapallon kanssa.. Heiluttiin tanssilattialla niin että hiki virtas. Ja jaffa oli hyvää.. ;) Muutama nuorimies meni hippasen hämilleen, kun näkivät mahan. Tultiin sitten vasta pikkutunneilla kotiin, isäntä oli mukana ja sadattelin matkalla, että onneks ei käynnistyny (sitä ei ois huolittu Jorviin mukaan) yön aikana. Vaan tulipahan yritettyä, sai sillä hillumisella muutamat kunnon supparit aikaan mut siihen se sitten jäikin. Sellanen hassu ilmiö, että masukki oli tosi hiljanen baarissa mutta autoon ku pääs niin alko sen maallinen jumputus, ettei mitään rajaa. Jatko koko kotimatkan (erinäisten mutkien ja solmujen kautta kesti toista tuntia) ja vielä hyvän tovin kotonakin.

Aamu jatkuu edelleen. Ajattelin että ois ollu kiva köpötellä tohon lähikaupalle ostamaan jädet ja poika ois päässy fillaroimaan mut _ei jaksa_ ja lonkat on kyllä eilisen jäljiltä vähän toista mieltä. Onneks ens viikolle on luvattu kunnon ilmoja (parhaimmillaan +15) joten saa odottaa kevätjädet parempaa jaksamista.

Supisturikasta viikkoa odotellen

JN + masukaveri 38+0 (eli maksimissaan se kuukaus enää)