Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Kommentit (61)

Vierailija
41/61 |
18.04.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Huomenta vaan kaikille!

Eipä sen kummempia, kuin että nega tuli erittäin selkeästi testiin. Plaah. Vauvakuumepuolelle jo tilitin tuntojani niin en niitä toista täällä. No, kyllä tämä tästä.

Tyttönen meni nukkumaan klo 21 ja nukkuu edelleen! Oli kääntynyt masulleen yöllä ja äsken oli pää jalkopäässä, mutta toinen yö peräkkäin kun nukkuu koko yön. Ihanaa!

t. vähän surullinen iida-linnea

Vierailija
42/61 |
18.04.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

iida-linnea:

Harmitus halit sinne :( Kaartais nyt sit täti paikalle, että pääsette uuteen kiertoon. Ens kuussa me kaikki sit taas jännätään täälä peukut pystyssä.

Onnittelut kuitenkin tyttösen uudesta taidosta :). Taitaa aina salaa harjotella jossain ettei äiti ja isi nää.

Koitantulla illalla jutustelemaan lisää.

Buuffa ja Neea 7 kk

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/61 |
18.04.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihana ilma taas. Aurinko paistaa ja kevät etenee vauhdilla.

Meillä alkoi aamu tänään aikaseen vaikka vähän jo elättelin toiveita että Kiia olisi malttanut nukkua pidempään kun eilen jäi päikkärit alle kahteen tuntiin. Oltiin menossa koko päivä eikä tyttö oikeen osannut nukkua kun oli kaikkee mielenkiintoista koko ajan. Mutta ei auttanut toiveet, heräsin ennen seiskaa siihen kun Kiia ähelsi aamukakkaa sängyssään. Alkaa oleen jo tapa tuo:)

Mutta nyt jo virkeemmällä mielellä, varsinkin kun tänään tuli läpimurto tuossa liikkeellelähtö reenissä. Kiia siis ryömii. Suloisen näköistä kun toinenkin on niin innoissaan kun hoksasi asian. Eikä äiti pysty enää lukeen lehtee ja syömään aamupalaa lattialla...

Iida-Linnealle täältä myöskin lohtuhali. Toivotaan kovasti plussatuulia ensi kiertoon.

Mites Hermionen ja Eetun yö meni? Joko kuume on laskenut?

Mä oon muuten miettinyt tota samaa että voisko noi riisipuurohiutaleet hienontaa samalla tapaa, hmm... eiköhän. Täytyy varmaan testata. Mekin alotettiin Kiialle liha. Kahtena päivänä on nyt saanut lounaalla pikkusen jauhelihaa. Hyvin on uponnut.

Mama olit päässyt salille. Hienoa ja ihanan rentouttavaa kun saa vähän omaa aikaa.

Gaiole: tule kertomaan sitten eroja ja kokemuksia noista matkarattaista. Meillä vielä edelleen suunnitteluasteella toi niiden hommaaminen.

Ja kiitos vaan kysymästä, hyvin meni silloiset päikkärit, reipas kolme tuntia riitti unta. Eilen tosiaan mentiin taas alle kahden unilla.

Dajm: onhan alakuloisuus jo väistymässä? Tutulta kuulostaa, ei täälläkään joka päivä jaksa olla aurinkoinen. Eikä tarvitsekaan.

Nyt nopeeta laittamaan tavarat lähtövalmiiksi, Kiia on pikku-unillaan ja niiden ja ruuan jälkeen lähdetään taas menoille. Tällä kertaa kaupunkiin ja yhteen tapaamiseen.

heltsy ja kiia

Vierailija
44/61 |
18.04.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Poitsu nukkuu päikkäreitään ulkona ja äippä surffailee, vaikka kotitöitä olis tehtävänä. Piti tulla kirjottelemaan kun on hetki aikaa. Onneks noi itkuhälyttimet on keksitty :)

Iida-Linnea: voihan harmi kun se nega tuli. Mukavaa, että siellä ollaan kuitenkin paranemaan päin ja uusia taitojakin näytetään heti aamusta :)

Gaiole: tulisi hiukan kauempaan, hyppäisin varmaan junaan Salosta, mutta eihän tuo kauhean pitkä matka oo ja pääsis samalla pääkaupungin humuun shoppaileen.

Dajm: Kauheesti ei oo tuota kantopussia tullut testattua, lähinnä nyt mietityttää toi koko ja odottelenkin että saisin koittaa kokoa isompaa, jotta tiedän onko se parempi. Pätkis alkaa siellä istumaan ja perunakin maistuu :)

Tipu: Hauskoja päiviä sinne Siennan ja isin kanssa, on varmasti mukavaa saada iskä kotiin :)

Susanna: Oisin kyselly että ootteko ite järjestänyt tuon äiti vauvatapaamisen vai onko se järjestetty neuvolan puolesta? oon kuullu että niitä on eripaikkakunnilla, täällä en oo moisesta kuullu ainakaan vielä.

Hermione: Hyvinhän ne liiat kakutkin säilyy pakkasessa. Mä leiposin odotusaikana pakkaseen vähän kaikenlaista, mutta siellä ne vielä vaan on. Meillä ei onneks ristiäisistä jäänyt mitään muuta ku pullaa pakkaseen laitettavaks. Toivottavasti Eetu ei saa mitään pahempaan tautia ja paranee nopeasti.

Mama: Meillä nukutaan yleensä aamusta pitemmät päikkärit ja iltapäivästä/illasta tosi vaihtelevasti. Joskus nukkuu pitemmät päikkärit, toisinaan vaan torkkuu pikkusia pätkiä jos niitäkään. Yön ensimmäinen pätkä on meillä sitten aika pitkä yleensä. Olit siellä alottanut kuntosalilla käynnit, varmasti mukavaa päästä kuntoilemaan ja isikin oli pärjännyt justuksen kanssa.

Meillä saa mies viettää aikaa pojan kanssa kahtena iltana viikossa, että mä pääsen koiran kanssa treeneihin. Saan silloin itelle myös hengähdys tauon ja ehkä taottua jotain tuon meidän koiran päähän.

Viikonloppuna poissa linjoilta ku lähden kavereita moikkaamaan rauman suuntaan. Jospa sitten näen kaverin pikkutyttösenkin.

Nyt sitten tekemään rästiin jäänet kotihommat

-Sara-Maria ja poitsu -

Vierailija
45/61 |
18.04.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Iida-Linnealle täältä myös harmitushali!

Vaikka sitä kuinka varautuisi negaan ni kyllä silti aina käy harmittaa ku testi näyttää negaa. Pieni toivon kipinä sitä aina jossain sydämen pohjalla palaa pienen ihmeen puolesta.

Onnittelut tyttöselle uudesta taidosta. Taitaa kerralla räväyttää liudan uusia taitoja isin ja äidin ihmeteltäviksi. :)

Gaiole, laitoin sulle mailia maanantaihin liittyen.

MAMA oli saanut omaa aikaa saleilun merkeissä. Muakin jännitti ekoilla kerroilla kovasti et miten Saaga ja isi pärjää, mutta hyvin on aina sujunu. Tosin kännyä tuli kyllä usein vilkuiltua.

Hermione, toivotaan ettei tautia tulisi!

Mulla oli tänään ihana herätys kun Saaga nukkua aamuyöstä asti mun vieressä. Saaga höpötteli iloisesti ja koputteli nyrkillä tissiin et äiskä voisit herätä jo, mulla olisi nälkä. :D

Mutta eipä tällä erää kummempia.

S&S

Vierailija
46/61 |
18.04.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Äiti-vauva tapaaminen on järjestetty neuvolan puolesta. Siellä on kolme muuta äitiä vauvoineen ihan tästä naapuritaloista (asutaan siis kerrostaloissa). Ei olisi varmaan muuten tullu tutustuttua. Oon tykänny tosi paljon. Ihan vaan että on joku " meno" ja sit tutustuu äiteihin, kun mulla ei äitejä kavereista löydy.

Kannattaa kysyä neuvolassa järjestääkö vastaavaa ja sanoa että olisit tosi kiinnostunu. Jos vaikka edes yhden tapaamisen järjestäisi ja sitten voisi vaihtaa yhteystietoja muiden äitien kanssa.

Niin ja tule ihmeessä treffeille jos vaan pääset! :)

Susanna

Vierailija
47/61 |
18.04.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Täällä ollaan jo vähän paremmalla tuulella: eilinen ihana kevätilma piristi mielialaakin. Ja teidän tsemppaus myös: kiitos ihanaiset! :) Muutenpa ei kummempia kuulu: tyttö kuukahti kesken syönnin ennen kuin ulos vaunulenkille ehdittiin! Heräsikin kyllä klo 5 ja sitten ei taas uni tullut ennen kuin puoli seiskalta. Heti puoli kasilta heräsi jälleen eli ei ihme, että nyt nukuttaa. No, pitää ulkoilla sitten iltapäivällä.

Porkkanaa aloitettiin maistelemaan eilen, hyvin maistui. Miten noista kiinteiden määristä muuten näin alussa: minkä verran olette antaneet vai ootteko antaneet niin paljon kuin alas menee (kun eihän se määrä tietysti alussa hirmuinen ole)? Meillä syöty vasta viime viikko pottua ja nyt porkkanaa meni heti eka kerralla sellainen pieni porkkana lähes kokonaan. Syötin siis sen verran, kuin tyttö halusi syödä ja siihen päälle normaalia pienemmän annoksen tuttelia. Eli tarkoitan, että pitäskö uutta makua antaa vain se pieni lusikallinen ekaks vai miten? Eipä tuosta vatsavaivoja kyllä tullut, vaikka heti isomman annoksenkin söi. Rinnasta tyttö kieltäytyy nyt lähes kokonaan ja taitaapa sen myötä tuotantokin hiipua. Nyyh...

IIDA-LINNEA: Pahoitteluhalit negasta! Täällä jännäsin siun puolesta peukut pystyssä. Tsemppiä seuraavaan kiertoon ja toivotaan, ettei nyt suurempaa häikkää olis. Tyttönen oli ilahduttanut mukavasti uudella konttaustaidollaan, hieno homma! Laita vaan se synnärikertomus, kiva niitä on aina lukea. Vaikka noin niinkuin vuosipäivän muisteloksi :) Ja kyllä kai se ihan normaalia on, että haikeelta tuntuu tyttösen kasvaminen, vaikka toisaalta ihana seurata kehitystä.

SUSANNA: Kiitos tsemppauksesta, eiköhän tässä pikkuhiljaa ala olla parempi mieli. Mukavalta kuulostaa nuo äiti-vauva -tapaamiset.

Meillä ei täällä mitään sellaisia ole, mut ajattelin, että voisin perhekahvilassa ruveta käymään, jos vaikka tutustuisi siellä muihin äiteihin. En hirveesti tunne täältä paikkakunnalta ihmisiä, joilla olis pikkulapsia. Olen asunut täällä vasta niin vähän aikaa ja töissä kävin toisella paikkakunnalla. Nuo yölliset yskinnät kyllä säikäyttää, vaikkei sen kummempaa saata olla, kun että vaikka sylkeä vähän väärään

kurkkuun vetänyt. Söpön herätyksen oli Saaga järjestänyt äidille : )

HERMIONE: Kiitti haleista! Minäkin luin ihan " vihreenä kateudesta" noista pk-treffeistä... Ei vaan taida enskoissa pohjois-karjalaisia olla muita. Jos Kuopio pikkusen lähempänä olis, niin voisin tulla mukaan siun ja MamajaJustuksen treffeille :) Joo, ihmeen hyvin Pätkikselle pottu alkoi maistua, moni on sanonut, ettei välttämättä paljaaltaan maistuis. Taitaa tulla isäänsä, jolle peruna maistuu myös! Jokos Eetun räkätauti helpottaa? Mikäs on oma olo?

GAIOLE: Siellä taitaa olla Piiperöllä joku kasvupiikki meneillään tissittelystä päätellen?

MAMAJAJUSTUS: Siellä kuntoilu aloitettu, oletpas ahkerana ollut! Ja hyvin pärjännyt Justus isän kanssa. Joo, Pätkis ei enää ilmeisesti halua

olla pikkuvauva, vaan " iso tyttö" , kun ei viihdy enää sylissä makuuasennossa juuri lainkaan.

HELTSY: Kiialle ryömimis-onnittelut! Hmm... joo, tosiaan, kun alkaa meilläkin Pätkis joskus päästä liikkeelle, niin täytyy varmaan lehdenluku, ja välipalan syönti tehdä jossain muualla kuin lattialla :) Kiitos kysymästä, kyllä täällä jo parempi mieliala on. Vaikkakin hiukan kyllä väsyttää, kun neiti oli melkoisen aamuvirkku.

SARA-MARIA: Kivaa viikonloppumatkaa!

Ja nyt taitaakin Pätkis kutsua. Pitää ruveta kohta silittämään vaatekasaa ja laittaa pakastepizzaa uuniin... laiskottaa ruuanlaiton kanssa, joten taidan turvautua nyt tuohon.

Dajm + Pätkis 4 kk+

Vierailija
48/61 |
18.04.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pakko tulla purkaan kun alko harmittaan. Oltiin siellä mun sovitussa tapaamisessa ja muuten kyllä meni ihan hyvin. Kiia ehti nukkuun toisetkin pikku-unet ennen sitä ja oli ihan seurallisella päällä. Mutta voi hitsi kun voi äiti pahoittaa mielensä kun puolitutut ihmiset alkaa taivasteleen mun oman rakkaan kokoa ja näköä. Siis heidän mielestään (miehiä) Kiia oli tooosi isokokoinen ja tanakka. Yksikin vertasi omaan kolme vuotiaaseensa, että saman kokoinen kuulemma. Meinasin tokaista että et taida omallesi sitten ruokaa antaakaan jos sun kolmen vanha painaa reilu seitsemän kiloo. Ja olis pitänyt sanoo kyllä mutta nielin harmitukseni vaan.

Miten oman lapsen arviointi voikin ottaa niin sydämestä. En ole edes Kiia varsin isokokoisena pitänyt, alle keskikäyränkin kasvaa. Tulee ihan mieleen raskausaika kun maha oli aina jonkun mielestä liian iso tai liian pieni.

Että sellasta. Taidan mennä syöttään rakkaalleni vähän tissiä jos vaikka kasvais vähän...

h&k

Vierailija
49/61 |
18.04.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

yritän kommentoida..

Iida-linnean nega oli kyllä pettymys =( voi surku. Onneks sun mies on sulla tukena ja turvana. Ja ihana tyttönen! jospa ens kierrossa...

Dajm, hyvä että matalapaine on ohi. Niitä on aina tääälläkin. Noista uusista mauista. Mä aloitin potulla ja porkkanalla tosi varovasti, porkkana tosiaan alko maistumaan ja sitä Eetu söikin kahtena päivänä aika paljon ja sit yöllä väänsi mahaa. Kaupan pe-po sose oli sellainen mikä ei vääntänyt mahaa ja sitä alkoikin menee sitten aika pian se 1/2prk ja sitten jopa purkki. Jotkut antaa heti alusta alkaen niin paljon kuin vauva vaan syö. Mä en uskaltanut antaa ihan alussa koska toi kotona tehty porkkanasose selvästi väänsi mahaa. Luumua annoin aluks pari lusikallista, ei tullut oireita. Samoin persikkaa ensin vähän, toisella kertaa meni jo puol purkkia. Varmasti itse olet lapsesi paras asiantuntija. Jos porkkana maistuu eikä oireita tule niin anna vaan niin paljon kuin jaksaa syödä.

Heltsyllä oli ollut inhottavia puolituttujen kommentteja!! voivat tunkea kommenttinsa sinne minne ei aurinko paista!! oon mäkin saanut kuulla vähän samantyylisiä kommentteja(kylläkin vähän onneks) ja ne satuttaa todella paljon!! Eetuhan oli syntyessään alle kolmen kilon, monet kommetoi näin " ompa pieni" ja " hirmu pieni vauva" jotenki vähättelevään sävyyn. Itku melkein pääsi ku laitoksella vieruskaverin mies sano että heillä on kunnon pojan kokoinen vauva (yli 4kg) tuli olo ettei meidän vauva ole " kunnon poika" kun se paino niin vähän (2880). Nyt sitten kun Eetu on hyvin syöneen näköinen, jotkut kommentoi että Ompa pulleat posket jne.. Sanoisivat vaan että ompa nätti vauva eikä muuta!! noi painoasiat on kyllä jotenkin arka paikka. Onko lie äidinvaisto se kun haluaa näin pientä lasta suojella ihmisten pahoilta kommenteilta.. Yritä heltsy olla välittämättä!! Appiukko muuten tässä joku aika sitten kehu Eetua että ompa kasvanut isoksi pojaksi, ja että ei siitä syntymäpainosta voikaan arvata miten kovasti poika kasvaa. Tai jotenki noin se sano, eli olivat nekin puhuneet ilmeisesti kun Eetu on ollut pieni syntyessään. Luulivat kai että se pieneksi jääkin. Hoh hoi, tulipas paasattua asiasta, lähellä sydäntä on mullakin tämä vauvojen kokoarviointi..

Eetu on ollut suht virkeä tänään, ei kuumetta. Viime yö meni parilla herätyksellä, puolilta öin laitoin nenätippoja. Samoin viideltä ja silloin imettiin räkää nenästä. Eli ihan hyvin täällä jaksetaan, vaikkakin sitä nuhaa vielä on. Sorry kun kommentoinnit jäi nyt vähiin, aika meni tossa noita painojuttuja paasatessa. Susannalle, Buuffalle ja Sara-marialle vilkutuksia ja kaikille muillekin tietenkin =)

hermione ja Eetu tiistaina 7kk

Vierailija
50/61 |
18.04.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voi kiitos teille ihanat enskaäidit, kun niin kauniisti kirjoititte ja toivoitte plussaa meille. =) Kyllä elämä tästä vielä iloisemmaksi muuttuu ja kun tyttöstä katselee, niin ei voi muuta kuin olla kiitollinen kaikesta mitä on saanut: rakastavan miehen ja terveen, suloisen tyttären. =)

Ihan pakko kirjoittaa Heltsylle, kun tiedän kovin hyvin miltä tuo oman lapsen " arvioiminen" tuntuu. Koita sanoa takaisin ääneen omat mielipiteesi! Meidän tyttönenhän on hyvin pitkä ikäisekseen eli kasvaa siellä plussakäyrillä, mutta tasaisesti omia käyriään pitkin. Silti niitä kommetteja satelee, että voi miten iso teidän tyttö on, eipä taida äiti kauaa jaksaa kantaa, ai vasta 11 kk?, jne jne. Minä olen alkanut sanomaan ääneen, että jos äiti ja isä ovat pitkiä ihmisiä, niin tuskimpa lapsesta kirppu tulee. Mutta silti se välillä tuntuu pahalta ja toivon, että ihmiset osaavat pitää suunsa kiinni sitten, kun tyttönen alkaa ymmärtää ihmisten puheita enemmän... Koska hän tulee olemaan ihan varmasti ikäluokkansa pisin eikä tarvitse aikuisten taholta kummastelua asiasta.

Hui, anteeksi saarna, mutta mä olen väsynyt nielemään ihmisten typerät kommentit ja sen vuoksi kannustan muitakin tuomaan omat ajatukset esille. Välttämättä ihmiset eivät nimittäin tajua loukkaavansa.

Niin ja Dajm oli kertonut alakuloisuudesta. Mun yksi tuttavaäiti tokaisi tässä kerran, että häntä ärsyttää, väsyttää eikä kiinnostaisi lähteä kotoa yhtään mihinkään. Samaan syssyyn sanoi, että häntä ärsyttää kun äidit yrittää olla hymyssäsuin ja esittää hiekkalaatikon reunalla aina täydellisen onnellista. Kyllä äideilläkin on lupa olla joskus suupielet alaspäin ja nimenomaan lupa kertoa se ääneen. Mua meinasi naurattaa kun ystäväni tästä vaahtosi, mutta jälkeenpäin ajattelin, että hän kyllä puhui ihan asiaa. Miksei voisi kertoa oikeasti miten asiat on, kun joku kysyy mitä kuuluu? Tsemppiä sinulle ja kaikille muillekin. =)

No niin, nyt tämä saaranaaja lähtee koneelta pois ennen kuin mut heitetään enskojen joukosta pihalle, hih. =)

Mukavaa viikonloppua kaikille teille!

T. iida-linnea ja tyttönen zzzzz

Vierailija
51/61 |
19.04.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eilen jäi mainitsematta että onnittelut heltsyn Kiialle uudesta taidosta!!! Eetulla on vielä pitkä matka ryömimiseen..

Ja oon Iida-linnean kanssa samaa mieltä että kannattaa sanoa suorat sanat sille joka omaa lasta arvostelee!!

Meillä nukuttiin ihan hyvä yö. Eetulla ei ole kuumetta mutta nuhainen vähän vielä. Lauantain kunniaksi riideltiin miehen kans =(

h+e

Vierailija
52/61 |
19.04.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

tarttee nimittäin kiiruhtaa pihahommiin.

Hermionelle tsempitykset, toivottavasti riita miehen kanssa on jo sovittu ja unohdettu!

Iida-Linnean testaamista jännättiin täälläkin, harmi ettei vielä tärpännyt! Mutta kyllä se plussa sieltä vielä tulee :)

Heltsylle kanssa voimahalit Kiian saamien kommenttien takia. Tuo on kyllä niin jurpoa ihmisiltä kommentoida tuolla tavalla. Pitäkööt mölyt mahassaan! Meillä kanssa piiperö kerää kommentteja pienikokoisuudellaan. Tosiaan, jos on hyttynen ollu syntyessään, niin ei kai se nyt parissa yössä kamalasti veny tai paisu. Oma äitinikin tenttaa aina puhelimessa, että " riittääkö sulla maito, tuleeko sitä tarpeeksi?" Argh. Luulee vissiin, että yritän lasta pitää nälässä. No pienihän tuo on, mutta tosiaan kasvaa omalla käyrällään hienosti ja ei ole nälässä pidetty :)

Voimia meille kaikille, joiden kullannuppuja urpot arvostelee :) Ei olla näköjään tässäkään asiassa yksin.

Susanna: laitoinkin sulle vastausta mailiisi.

Sara-Maria: Jos vaan pääset mukaan enska-treffeille, niin ehdottomasti mukaan! Eihän juna varmaan kauhean kauaa sieltä teiltä Helsinkiin tule, ja treffipaikkakin on ihan aseman vieressä.

Nyt ei muuta muistu mieleen, mutta vilkutuksia kaikille!

Piiperö " lukee" kirjaa ja hihkuu iloisena, äsken ruokailtiin, tehtiin kamalat kasat tavaraa vaippaan ja nyt on mukava puuhata lattialla lelujen kanssa puhtaalla vaipalla.

Aurinkoa kaikille!

Gaiole ja piiperö 3kk

Vierailija
53/61 |
19.04.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ikäviä nuo kokoon liittyvät kommentit! Raskausaikana välillä huvitti, vaikka harmittikin, kun maha oli vuoroin liian pieni vuoroin iso.. ja keskikäyrällä mentiin koko ajan. Siitä saikin hyvän ' näpäytyksen' , kun kertoi, että ihan keskiarvon mukainen on. Meillä ei vielä pojan kokoa kovasti olla ihmetelty, mutta varmasti se on pian edessä, kun monet näkevät pojan pian toista kertaa, on kasvanut vajaassa kahdessa kuukaudessa 62 senttisiin vaatteisiin, kyn syntyessä 50 senttiset oli isoja...

Samoin pitää paasata tuosta, kun kotiäitiyden pitäisi aina olla niin ihanaa! Tästä on muuten kiva pino täällä tuo ' äidin kielletyt tunteet' . Minäkin kun kävin työpaikalla näyttämässä poikaa, niin yleisimmät kysymykset oli, että ' oletko nauttinut, kyllähän se on elämän parasta aikaa' , ja ' onko maito riittänyt' . Entä jos olisinkin sanonut, että en ole nauttinut yhtään? (kyllä siis olen, mutta sanotaanko näin, että koko ajan olen oppinut ottamaan rennommin ja nauttimaan enemmän, ja entä jos olisikin ollut masennusta jne.) Ja tuo imetys ja maidon riittäminen on mun mielestä aika henkilökohtainen asia, etenkin kun alku meillä oli hankala. Tietysti ihana, kun ihmiset on kiinnostuneita kuulumisista, mutta joskus sanavalinnoissa olisi parantamisen varaa. Jotenkin tämä äitiys on sellainen asia, johon liittyen kaikilla on mielipiteitä ja itse on jotenkin erityisen herkkänä siihen liittyvälle arvostelulle.

No niin, tulipa vaahdottua.

Meillä olikin eilen aamulla kiva herätys, kun poika täräytti kolme kakkaa yön jäljiltä märkään vaippaan. Sitä oli ihan kirjaimellisesti niskassa asti. Ja tietysti päällä oli pään yli vedettävä body, jonka riisumisen jälkeen tavaraa oli käsivarsissa, tukassa, jopa poskissa. Käytiin sitten aamukylvyssä. Justusta nauratti, kun äiti sadatteli silmät ristissä... Ja eilen kun hän pulautti megapuklut sohvalle, jota mies vauhdilla pyyhkimään, niin saatiin nähdä isommat naurut kuin aikaisemmin.. Hauskaa sotkea kun muut siivoaa =D

Nyt kyllä unohtui kaikki muut teidän jutut... Mukavaa viikonloppua kaikille! toivottelee Mama & Justus

Vierailija
54/61 |
19.04.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

No niin, yh-arki koitti taas. Äkkiä se 2 vuorokautta meni, joka tällä kertaa saatiin nauttia isukin seurasta. Se on nyt Suomessa työmatkalla, mutta niin kaukana, ettei nähdä kuin pikaisesti ensi viikolla ennen kuin lentää taas hetkeksi takaisin ulkomaille. Onneksi seuraava oikea loma on jo vappuna. Hyvä puoli tässä Suomen työmatkassa on se, että voidaan soitella joka päivä miettimättä sen enempää puhelinlaskua.

Paljon ehditiin kuitenkin kahdessa päivässä touhuta. Käytiin ostamassa matkarattaat, Hercules Rallyt. Ei mitkään ihan halvat, mutta ihastuin niihin kovasti ja nyt kun niitä on testattu käytössä, niin hyviltä tuntuvat. Sitten käytiin Siennan kanssa passikuvassa, täytyy hakea sille passia piakkoin. Voi että tuli söpö kuva kun toinen on ihan virallisen näköinen, mutta Nalle Puh kurkkaa paidasta kuvan alalaidassa...

Siennalla on nyt meneillään sellainen vaihe, ettei yhtään viihtyisi yksin vaan lattialta kuuluu koko ajan ärtynyttä kiljuntaa ja käninää. Vähintään samassa huoneessa pitää olla koko ajan ja mieluiten vielä viihdyttää. Tyttö on löytänyt peruutusvaihteen ja sitä pännii, kun kaikki lelut karkaavat koko ajan vain kauemmaksi.

Syötin sille tänään pakkasesta omatekoista vihannessosetta ja tyttö oksensi ekan lusikallisen jälkeen jo juomansa maidotkin pihalle. Kiva. Mun tekemät soseet kelpaa tuoreena, mutta pakastaessa niille ilmeisesti tapahtuu jotain, koska tämä ei ollut eka kerta kun pakastettu ruoka tulee ulos. Taidetaan pitäytyä vain valmisruuissa toistaiseksi. Mitenkäs muuten muilla samanikäisillä, kelpaako sellainen sose, jossa on hiukan sattumia, vai pitääkö olla ihan sileää? Sienna alkaa heti yökkiä jos on vähänkin paloja.

Kommentointi taitaa nyt jäädä tällä kertaa. Paitsi että Iida-Linnealle pahoittelut negasta, ei muuta kuin uutta putkeen.

Ai niin, sain vihdoinkin kerrottua pomolle, että olen kotona vuoden vaihteeseen asti. Se otti asian tosi hyvin ja ehdotti, että voisin sitten alkuun tehdä vaikka 6 tuntista työpäivää niin saa lapsi pehmeän laskun tarhaan. Mulla taitaa olla aika kiva esimies.

Mukavaa viikonloppua kaikille!

Tipu & Sienna 7kk

Vierailija
55/61 |
19.04.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nytkään en kovin paljoa ehdi kirjoitella, mutta tämä on jo edistystä että olen toista kertaa samalla viikolla täällä palstalla. Toisinana olen kyllä yrittänyt käydä lukemassa kuulumisianne, mutta ikinä ei ole (MUKA) aikaa itse kirjoitella. Eli kyllä mulla on menny Dajmin huhuilutkin täysin ohi, kenties joku alitajunta kuitenkin ollut läsnä ja sai minut koneen ääreen :)

Tämä viikkokin tosiaan meni ihan hurauksessa ohi. Maanantaina työkaverini poikkesi päiväkahvilla, tiistaina koitin hiukan siivoilla ja pitkällä lenkillä päivällä. Keskiviikkoisin meillä on muskari ja tällä viikolla lähdettiin sieltä suoraan Ideaparkiin shoppaileenkin. Torstaina kummini kyläilivät ja perjantaina mies oli vapaalla, joten kauppoja kierrellessä meni sekin päivä. Ja vielä kun äitini tuli perjantaina viikonlopuksi meille, niin Ellan ja mummun hössötyksiä sitten on seurailtu eilisilta ja tämä päivä. Saapa nähdä millaista hössötystä on ensi viikolla luvassa, kun tuo mieskin lomailee. Ehdinkö silloinkaan kunnolla palstailemaan. Yleensä kun olen yrittänyt iltaisin viettää aikaa miehenkin kanssa, enkä istua vaan tietokoneella.

Tiivistettynä nämä 7 kk:n kuulumiset.. eli siis tuo pikkupimu on ollut aivan älyttömän helppo tapaus joka asiassa. Toivotaan nyt että sama meno jatkuu, vaikka nyt ääneen mainostankin neidin helppoutta. Paljon paremmin ei olisi voinut nukkua, ekat 4 vkoa heräsi 2 kertaa yössä syömään ja niillä kahdella syötöllä nukkui kellon ympäri. 1kk:n vanhasta lähtien sitten vähensi yösyömiset yhteen kertaan ja pikkuhiljaa on hiukan lyhentänyt noita yöuniaan 10 tuntiin. Nyt muutaman viikon ajan ei ole enää syönyt yöllä lainkaan. Kolmen kuukauden ajan veteli sellaisia 5-6 tunnin päikkäreitä ulkona vaunuissa, riitti kun heitti vaunuun, niin sinne sitten itsekseen nukahti hetken kuluttua, samoin iltaisin nukahtaa itsekseen tuonne pinnikseen. Ja kun tuollaisia unia vetelee niin pääsääntöisesti on sitten hyvällä tuulella hereillä ollessaan. Kakkavaippojen vaihtamisessa olen päässyt aika vähällä, koska ekat 3 kk neiti kakkas vain 2-3 viikon välein. 3 kk:n iässä alettiin sit maistella luumusosetta ja saatiin kakka tulemaan kerran viikossa :) Muuten aloitettiin kiinteät vasta 6 kk:n iässä ja hyvin tuntuu ruoka menevän alas (välillä pitää hiukan kiukutella, kun äiti on niin mahdottoman hidas sen lusikan kanssa...) Viitisen viikkoa tuossa sitten ehdin vaihtaa noita kakkavaippoja 4 kertaa päivässä, kunnes tällä viikolla älysin ottaa potan käyttöön. Neiti kun kakkaa koko lailla säännöllisesti heti aamuvellin, lounaan, päivällisen ja iltapuuron jälkeen. Heti ekalla pottakokeilulla saatiin kakat pottaan ja tämän viikon muutkin kakat on tullut melkeinpä pottaan. Tai itse asiassa jokainen kakka jota on yritettykin saada pottaan, keskiviikkona pari kakkaa ja tänään yksi kakka tuli vaippaan koska oltiin reissussa sellaisessa paikassa jossa ei ollut pottaa. Ja terveenä ollaan pysytty ainakin tähän asti, hampaitakaan ei ole vielä tullut. Istutaan ilman tukea ja ryömiminenkin on keksitty, vauhti ei onneksi ole vielä kovin hurjaa.

Nyt täytyy varmaan lähteä nukkumaan, aamulla olisi luvassa vauvauinti. Toivottavasti nuo meidän kuulumiset eivät nyt masentaneet ketään. Tiedän olevani aivan älyttömän onnekas tuon neitokaisen suhteen joka asiassa. Kaverilla on meinaan muutaman viikon vanhempi " aavistuksen" haasteellisempi vauva, jonka kanssa mikään homma ei tunnu menevän hyvin. On siis tullut seurattua hyvin läheltä millaista elämä on jos vauva ei oikein nuku, eikä syö ja kiukuttelee ja sairastelee ja vaatii koko ajan syliä ja kanniskelua...

hannnah ja ella 7+ kk

Vierailija
56/61 |
19.04.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

No en sit ihan viä malttanutkaan lähteä nukkumaan vaan piti vielä hieman vilkuilla noita edellisiä viestejä... Dajm ja Tipu oli ainakin kyselly noista ruokailujutuista... Eli mä oon tehny ite kaikki noi " oikeat" ruoat eli siis kasvissoseet ja nyt myös noi lihat yms. Aloteltiin porkkanalla ja bataatilla, pari ekaa päivää annoin vaan yhden jääpalan verran pari kertaa päivässä (lounas&päivällinen), sitten kun huomasi että ruoka maittoi hyvin, aloin vaan lisäillä jääpalojen määrää ja siinä samalla tuli sit uusia makujakin, uutta makua aina vaan se jääpalan verran ja vanhoja tuttuja makuja lisänä. Tällä hetkellä ruoka-annoksen koko on noin 7 jääpalan verran. Ja mikäli neiti vielä tuon satsin jälkeen kovasti aukoo suutaan ja vaikuttaa nälkäiseltä niin olen antanu jälkiruoaksi maks. puoli purkkia jotain hedelmäsosetta tai sitten ihan jotain oikeita hedelmiä. Noissa jälkkäreissä tosin olen turvautunut aika paljon noihin kaupan valmissoseisiin. Mutta nuo varsinaiset ruoat olen tehnyt itse ja kyllähän niissä niitä kökköjä on seassa, mutta ei tunnu haittaavan. Kaipa se johtuu osittain siitä että on alusta asti tottunut hiukan kökköiseen ruokaan vaikka ihan alkuun kyllä yritin tehdä soseista aika tasaista ja löysää. Mutta nyt esim kala, liha, kana ja kananmuna tekevät ruoasta automaattisesti aika kökköistä vaikkei niitä kökköjä tietenkään kovin paljoa ole, mutta jonkin verran kuitenkin.

nooh, koitetaanpa joko nyt malttaisin mennä nukkumaan...

hannnah ja ella n. 7 kk

Vierailija
57/61 |
20.04.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mies lähti jo tekeen autoremppaa, Eetu meni ulos ja hetki aikaa olla koneella. Me ollaan kurkkukivussa ja nenät tukossa molemmat miehen kans. Eetulla edelleen pieni nuha mut ei pahempaa. Yöt on kyllä menneet tosi hyvin. Eilisaamuinen riita oli sovittu jo puoleen päivään mennessa. Mä suutun aika helposti mutta lepynkin sitten suht pian.

Tipu, me ollaan aika paljon annettu kaupan soseita. Porkkanaa oon ite soseuttanut ja se kyllä uppoaa. Ei kyllä kärsi isoja paukkuja olla ku Eetu alkaa kakostelemaan. Kaurapuuro on sellainen että vähän yökkäyttää jos on isompian paukkuja mut oon silti antanut. Kaikki neuvoo että vauva oppii nopeesti kaupan sileisiin soseisiin jos niitä vaan antaa. Mä oon ajatellut että jos oppii niin oppii. Ei se kuitenkaan kovin montaa kuukautta noita sileitä soseita syö. Se on vauva vaan niin vähän aikaa =( voi olla väärä asenne mutta loppujen lopuksi lapsen elämässä aika lyhyt vaihe on toi ihan sileän ruuan syönti, varmasti se ajallaan oppii syömään rakeisempaakin ruokaa. Jokainen äiti tekee tyylillään. Tsemppiä sinne yh-arkeen!!

Hannnah, kiva kuulla teidän kuulumisia. Älä suotta pode huonoa omaatuntoa siitä että on helppo lapsi. Kuten tossa yhdessä ketjussa on kirjoitettukin, saa olla onnellinen ja ylpeä myös siitä että on helppoa. Ei tarvii aina olla kurjaa ja vaikeeta. Mä kyllä myönnän että vaikka Eetukin on ollut helppo lapsi, alussa olin toooosi väsynyt. Meillä on muuten mennyt hyvin, alkuvaiheessa oli tissittelyä tuntitolkulla ja yöunille nukahtaminen vaikeeta (ja siks äippä vähän väsynyt). Kolmen kk kieppeillä tuli muutos ja sittempä ollaankin nukuttu hyvin, ei Eetukaan oo heränyt yöllä enää syömään varmaan kuukauteen. Nyt on eka nuha menossa. Toivottavasti jaksat kirjoitella jatkossakin meidän kanssa =)

Gaiole, saitkos pihahommat tehtyä?

MamajaJustus, mä oon menossa parin mammakaverin kans Amarilloon syömään 3.5. Ne mammakaverit on nettituttuja, pari kertaa ollaan tavattu aiemmin eli mukaan sopisi uusiakin tuttavuuksia. Olisitko halukas tuleen mukaan?

Keväistä sunnuntaita kaikille!!

hermione ja Eetu tiistaina 7kk

Vierailija
58/61 |
20.04.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

sun imetyksestä, että miten menee?

Täällä nimittäin on sellainen olo että mä voisin kohta lopetella ihan omasta halusta. Alunperin ajattelin että jos 6kk imetän, olen tyytyväinen. Sitten kun vauva synty eikä imetys ollutkaan niin helppoa kuin kuvittelin, ajattelin että jos 3kk imetän, olen tyytyväinen. Nyt ens viikolla tulee 7kk täyteen niin voin olla hyvillä mielin asian suhteen. Eilisillalla Eetu veti niin ison annoksen puuroa ettei sitten enää tissiä halunnutkaan ennen nukkumaan menoa. Samoin kävi tänäaamuna. Herättyään söi tissiä, sitten siitä meni melkein 2h ja söi ison annoksen puuroa eikä huolinut tissiä enää ennen ulos menoa. Alkaa kai se maidontuotantokin hiipumaan pikkuhiljaa.

On mulla sellainenkin toive että kun imetys loppuu, alkais ne menkat pikkuhiljaa ja vois vaikka toista lasta alkaa yrittämään... =)

Vierailija
59/61 |
20.04.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hannah: täällä kaikki on varmasti vain onnellisia sun puolesta kun teillä on helppo lapsi. Niin että kerro vaan hyvällä omallatunnolla teidän kuulumisia, mukava kuulla miten vauva-arjen PITÄISI sujua;) Meillä kun se ei aina mene niinkuin elokuvissa...

Hermione: imetys on taas lähtenyt paremmin käyntiin, se totaalikieltäytyminen taisi olla vain joku vaihe. Kyllä Sienna vieläkin kieltäytyy imemästä jos on syönyt vaikka ison annoksen puuroa (kuten sanoit Eetunkin tehneen) ja voi mennä hyvinkin yöunille ilman tissiä. Nähtävästi ei tarvitse sitä siis nukahtaakseen. Mä kyllä ihan mielelläni jatkan vielä imetystä vaikka sinne 10kk ikään jolloin saa aloittaa hapanmaitotuotteet.

Tänään on ollut taas sellainen rutinapäivä ettei mitään määrää. Siennalla ei ole missään kivaa, kauhea huuto vaan päällä koko ajan. Käytiin vähän ulkoilemassa, käveltiin reilu puoli tuntia ja tultiin sitten kotipihaan keinumaan (Sienna keinuu mun sylissä) ja pihassa tyttö viihtyi, mutta en mä sielläkään voi koko päivää olla. Lähtis nyt äkkiä liikkeelle jos se auttaisi vähän tuohon turhautumiseen!

Sain tänään hyvän kirjan (Kjell Westön Missä kujimme kerran) loppuun ja nyt pitäisi valita jotain uutta luettavaa. Mulla on onneksi paljon valinnanvaraa, kirjoja on kertynyt ainakin 500 joista moni vielä lukematta. Joskos tuo ipana nukkuisi sen verran kauan että ehtisin syventyä johonkin uuteen.

Tipu & Sienna 7kk

Vierailija
60/61 |
20.04.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nostin PK-TREFFI ketjua jos joku vielä pääsisi.

Dajm: Mulla on sama tilanne ku sulla etten oo tuntenu paikkakunnalta äitejä. Siksi äiti vauva tapaaminen on ollu kiva. Samoin kävin kerran perhekahvilassa. Ja palstan kautta oon tutustunu iida-linneaan ja tyttöseen. :)

Mee ihmeessä käymään perhekahvilassa!

Heltsy: Ymmärrän sun harmituksen. Kävin vaunuillen pe citymarketis ja joku mummo sano Saagasta " ompas isot posket" . Meinasin todeta et tuossa iässä se on terveen merkki toisin kun rouvan iässä. (Rouvalla meinaan itelläki oli poskea.) mut olin ihan hiljaa vaan...

Iida-Linnea oli ihan oikeassa et ihmiset vois vähä miettiä et mitä suustaan päästää ku lapset rupee ymmärtää jossain vaiheessa aikuiset sanoo ja saa pahan mielen niistä jutuista!

Onneksi Hermionen Eetun tauti näyttäs menneen ohi. Toivottavasti vanhemmat pysyis terveenä myös!

Gaiole, mites puutarha hommat sujui?

Mama: teillä ollaan päästy niskakakkojen makuun. :)

Mä nostan Saagan aamusin varovasti ylös varsinkin jos on kuulunu rutinaa. Yön pissojen jäljiltä ku vaippa ei aina ime aamukakkoja...

Tipulle voimia Siennan viihdytykseen.

Hannnah, älä turhaan pahoittele et sulla on helppo lapsi. Nauti siitä. Mulla kanssa oli helppo raskausaika ja Saagan kanssa on menny tosin hyvin. Ja yritän nauttia siitä (ja kerätä jo valmiiksi voimia uhma ja teini-ikään, joista vähintään toisen täytyy olla ihan kaameaa aikaa ku ny on ollu niin helppoa. :D )

(Varoitus: Seuraava osuus sisältää narinaa...)

Täällä on ollut hieman matalapainetta. Tuntuu ettei mikään oikein huvita. Ärsyttää tuo ukkoki ku eka hoitaa omat menot ja sit vasta kysyy olisko mulla ollu jotain... Ny käytiin ulkona lounalla ja ajattelin et sen jälkeen olis mun hyvä lähteä salille ku Saagaki nukkuu ja ei tarvi miettiä tissittelyjä ni eikös mies sit sano et menee kaverille käymään. ARG! En jaksanu käydä taisteleen. Meinasin jo et olisin lähteny vaunujen kans salille mut se on toises kerrokses eikä siel oo hissiä ja jotkut soittaa musaa siel kovalla et nukkumisesta ei ehkä olis tullu mitään. Ja ny on sit semmonen fiilis et p***n marjat koko sali. Tekis mieli käpertyy vaan sohvalle ja kattoo telkkuu koko loppupäivä. Ja niin varmaan teekin.

Mut olkaa muut reippaita!

Susanna&Saaga