" Isyyspakkaus"
Olisin kysynyt tälläistä asiaa kun olen lukenut milloin mistäkin, että tulevalle isälle annetaan isyyspakkaus. Kuka tämän pakkauksen antaa? Tulevan isän kumppani, siis tässä tapauksessa minä? Tulevan isän kaverit ? Vai joku muu?
Onko se ollut tapana, että tulevan isän puoliso edes on antanut tälläistä pakkausta, vaikka sen pitäisikin tulla tulevan isän kavereilta?
Entä jos minä tälläisen paketin hankin niin mitä siihen olisi hyvä hommata? Onko muilla kokemuksia tälläisistä paketeista?
Kommentit (4)
Hei,
minä kasasin itse tuollaisen paketin miehelleni isänpäivälahjaksi esikoisen odotusaikana. Mieheni vei kerran tuollaisen " survival kitin" kaverilleen varpajaisiin.
Paketin sisältönä vois olla esimerkiksi seuraavia:
- vaipanvaihtoa varten:
- kumihanskat
- pyykkipoika nenään
- suojalasit
- Sisu-pastilleja
- kahvipaketti, jotta isä jaksaa valvoa
- tutti vauvalle kun isällä ei ole sitä rintaa, jonka törkätä vauvan suuhun ;-)
- kirja isyydestä tai vauvan hoidosta
- korvatulppia
- kylpylelut vauvan kylvetyshetkeen
- samanlaiset puserot isälle ja vauvalle tai mä tilasin miehelle puseron, jossa luki " I am going to be a father!"
- Baby Blues -sarjakuvakirja
Mielikuvitusta vaan kehiin! Ihan kiva tapa.
KP
Itse kokosin pari viikkoa sitten miehelle isyysrepun. Ajatuksena, että hän voi ottaa repun sitten sairaalaan mukaan, kun lähtö koittaa.
Sisältönä :
- paljon energiapatukoita ja suklaapatukoita, rusinoita
-energiajuomaa
- pikku pullo shampanjaa
-sikari (vaikka ei polta, mutta ajatuksena)
- pikkupullot shampoota ja suihkusaippuaa, pieni deo, hammasharja ja tahna
-korvatulpat (vitsinä)
- lapsen kotiutumisvaatteet
-t-paita jossa painatus tyyliin " Lukaksen iskä"
-uudet alushousut ja sukat
Listaa voi jatkaa oman mielikuvituksen ja tarpeen mukaan.
Nyt pitäisikin vaan sitten alkaa miettiä oman laukun pakkaamista..
teille kaikille vastanneille :) Nyt olen hieman perillä sitten tästä tavasta :)
Viime isänpäivänä ostin jo tulevalle isälle pienen paketin, jossa oli ihan vain maailman paras isä -muki ja kirja, jota hän oli toivonut. Mutta täytyy tosiaan alkaa kokoomaan jotakin tuollaista pakettia. Nyt on kuukausi aikaa vauvan syntymään. Vielä ehdin :)
En osaa sen tarkemmin kertoa, kun en ole osannut itse hommata mitään erityistä pakkausta, mutta tiedän että jostain niitä voi valmiina tilata. Eli puoliso, siis tulevan lapsen äiti kai on sen yleensä isälle antanut. Viimeksi kun odotin -05, moni tuntui kokoavan niitä itse, tyyliin laittoi siihen kaikkea isyyteen liittyvää, samanlaiset paidat tai paita isälle ja body vauvalle, herkkuja yms. kaikkea mukavaa. Siinä valmiissa tilattavassa on kai myös jotain kirjallisuutta, esitteitä tms. Muistaakseni ainakin meidän neuvolan ilmoitustaululla oli esite sellaisesta ja tiedot miten sellaisen voi hankkia.
Niin ja isän kaverit usein ostaa sitten syntymän jälkeen varpajaislahjoja, meillä taisi isi saada viimeksi viskipulloja tms..