*~*ENSKAT viikolla16 *~*
Vanhat jutut täällä
http://www.vauva-lehti.fi/keskustele/tm.asp?appid=73&m=12855261&p=1&tmo…
Kommentit (61)
Pitikin eilen mennä kehumaan, miten nukkumaanmenot ovat alkaneet sujua... Eilen illalla tyttö taisi olla yliväsynyt, kun laitoin sitä nukkumaan. Pärähti itkuun jatkuvasti, ja sitten sai nostaa tuttia ja silittää poskea useaan otteeseen. Vasta 1,5h päästä oli kunnon unessa. Päiväunia oli liian lyhyelti, kun ei malttanut iltapäivästä enää nukkua. Heti kostautui, vaikka aloitettiin iltapuuhat normaalia aiemmin. Mutta yö meni ihan kivasti kuitenkin, kunhan ensin tuli uni.
Buuffan Neea oli oppinut uusia taitoja! Onnea! Tuo on aikamoinen etappi tuo seisomaan nouseminen, ihan uudet näköalat avautuu siitä Neealle. Toivottavasti sun flunssa ei tartu Neeaan.
Iida-Lnnealle kiitokset matkarataskommentista. Ja toivottavasti tauti nyt jättäisi teidän perheen rauhaan!
Susannalla ja Saagalla oli reissu mennyt hyvin ja kunnon unet nukuttu matkalla. Hienoa!
Hannnah oli piipahtanut palstalla. Toivottavasti ehdit paremalla ajalla laittamaan kuulumisia. Muistan miten loppuodotuksesi aikaan olit aktiivisestikin kirjoittelemassa.
Mitenkä meni Heltsyn Kiian päikkärit eilen?
Aurelian lapsosella masuvaivat ovat vähän helpottaneet, hyvä juttu. Meidän piiperön kakka on yhä vieläkin välillä ihan ku vettä, seassa muutama ryyni vaan. Välillä taas on koko vaippa pelkkää ryyniä. Eli taitaa olla kaikki variaatiot " sallittuja" kakan suhteen :)
Tipu oli laittanut omaa pinoa enskatärskyistä, kiitos! Olisi tosi kiva tulla, mutta en uskalla vielä ensi viikosta sanoa varmasti. Mulla on myös tuo Helsinkiin lähteminen vielä suunnitteluasteella, pitää tutustua miten se onnistuu vaunujen kanssa, kun eka pitää saada itsensä bussilla juna-asemalle ja siitä sit junalla keskustaan. En ole vielä käyttänyt julkisia vaunujen kanssa, niin jostain syystä kynnys lähteä " pitemmälle matkalle" on jotenkin korkea... Meidän suunnalla melkein kaikki bussit on niitä " korkealattia" -busseja ja jostain syystä aristelen niitä.. Autolla en edes uskalla Helsinkiin lähteä :) Mutta pitää nyt saada itseään jotenkin tsempattua.. Onko teillä muilla pk-seudun julkisissa matkaaminen mennyt hyvin?
Sara-Maria on toipunut ristiäisistä :) Mistä päin sinä olisit tulossa enskatreffeille?
Mistä päin muut olisivat tulossa?
Mama ja Justukselle unohtui aiemmin kommentoida, teillä oli hymyjä alkanut sadella. :) Kyllä väsynytkin mamma piristyy, kun lapsonen hymyilee aamulla naama virneessä. Meillä piiperö juttelee, hymyilee ja ihan nauraa hekottaa eniten aamulla herättyään, sekä tissittelyn jälkeen. Ihania hetkiä :)
Piiperö nukahti äsken ekoille päikkäreilleen tänään, näyttää ihan abbedissalta tuossa sitterissä, kun harso on pään ympärillä kuin mikäkin nunnan pääkaapu :)
Vilkutuksia kaikille!
Gaijis ja piiperö 3,5 kk
Me ollaan liikuttu ihan alusta asti julkisilla (bussilla ja metrolla) ja tosi hyvin se sujuu. Joskus tietysti käy niin, että bussissa on jo kahdet rattaat ja joudutaan odottamaan seuraavaa, mutta minkäs teet. Meillä ei satu olemaan korkealattiaisia, mutta kun ennen vauva-aikaa kuljin paljon ratikalla niin muistelen, että hyvin ihmiset oli vaunullisia auttamassa portaita ylös, itse muiden muassa.
Olen opetellut myös liukuportaiden käytön sekä ylös että alaspäin vaunuilla niin ei tarvitse etsiä hissejä asemilla. Yllättävän hyvin vaunuilla pääsee joka paikkaan.
Kyselit mistä päin ihmiset tulisi treffeille, me ollaan Laajasalosta.
Tipu & Sienna tänään 7kk
Kohta pitää lähteä talsimaan kohti neuvolaa, jossa meillä on äiti-vauva tapaaminen.
Gaiole: Me ollaan kanssa liikuttu julkisilla, junalla ja bussilla. Yleensä on ollu matalalattiaisia mutta muutaman kerran on osunu korkealattia malli. Hyvin ollaan saatu sillon nosto apua. Itse tarjoan nostajalle työntöaisaa ja ite nostan sit alhaalta ni ei tarvi sit edes kenenkään liata käsiään. Lähde vaan rohkeasti. Aina se eka kerta on joskus. :)
Me ollaan tulossa Keravalta.
Onnea Tipun Siennalle 7kk täyttymisestä!
Sara-Maria toipunut ristiäisistä. Yllättävän rankkaa on juhlia ku joutuu kuitenki koko ajan " hallitseen" tilannetta ja sit vielä yöhulinat päälle.
Heltsy: Mulla on välillä " samaa ongelmaa" et on ollu vaan tavallista arkea eikä mitään kummallisempaa kirjoitettavaa tänne. Mut sitähän se elämä on, arkea.
Hannnah, koita löytää pikkasen aikaa et kerkeät tulla kertomaan kuulumisia. :)
Iida-Linnean tyttöselle paranemisia. Kipeenä olo on niin kurjaa!
Täytyypä käydä katselemassa niitä unipusseja H&M:ltä.
Aurelialla lähtenyt arki rullaamaan. Yllättävän nopeasti ne päivät vaan vierii.
Buuffan Neeahan on jo tosi taitava ku nousee itse pystyyn. Kohta taitaa juosta äitiä karkuun. ;)
Vappu Gallup: Lähdetään todennäkösesti mun kotopuoleen vappupäivänä ja ollaan siellä pitkä vkloppu.
Susanna & Saaga 3,5kk
Onpas vierähtänyt nopeasti aika, ei ole tullut kirjoiteltua. Lukemassa olen kyllä käynyt kuulumisianne, mutta jotenkin on vähän ollut matalapainetta sekä sään että mielialan puolesta... Takatalvi iski ja sitten muuten olen vähän alamaissa ollut nyt alkuviikon. En oikein tiedä, mikä on, mutta jotenkin ei oikein jaksa innostua mistään. Mikä lie kevätväsymys iskenyt? Onneksi kaverini kävi viikonloppuna, se vähän virkisti ja sai vähän jutella " aikuisten juttujakin" välillä.
Pätkis kovasti punkee sylissä istuma-asentoon: mikään vauva-asento ei enää käy! Sitten hän siinä istua töröttää niin tärkeen näköisenä ja välillä väläyttelee hymyään. Perunaa on maisteltu viikon verran: eilen meni alas jo pieni peruna melko hyvin.
Vappu-G: ei minkäänlaisia suunnitelmia. Kaipa me kotosalla ollaan ja syödään munkkeja ja juodaan simaa. :)
HERMIONE: Eetulla ollut päiväunivaikeuksia, mut sitten tainneet kuitenkin helpottaa, hyvä homma!
BIANCO: Kiva, että Kalle palannut vanhaan hyvään nukkumarytmiin yöllä, kyllä se vaan on jo iso apu, että yhdellä syötöllä pärjää. Täällä sama homma: meinasi tässä välillä taas vaatia kahta yösyöttöä, mut nyt onneksi näyttäis palaavan vanhaan rytmiinsä. Ja toinen hammaskin tullut vähän yllättäen, onnea!
MAMMIS: Oonalle 1-v onnittelut ja kivaa taapero-aikaa! Käyhän moikkaamassa täälläkin vielä joskus!
MAMAJAJUSTUS: Siellä autoiltu ja nukuteltu Justusta, hyvä, että tuo keino auttanut. Oi, nuo ekat oikeat hymyt on niiin ihania!
SARA-MARIA: Onnea Samulle ihanasta nimestä! Joko testasit kantopussia? Meillä on rintareppua kokeiltu pari kertaa, mutta Pätkis ei tykkää olla siinä yhtään, valitettavasti. Eli sen käyttö taitaa jäädä. Saatiin tuo kaverilta lainaksi eli onneksi ei turhaan tullut siitä maksettua.
BUTTERFLY: Jokohan onnittelin poikia komeista nimistä? No, joka tapauksessa onneksi olkoon : ) Ja tsempitystä sinne oikein roppakaupalla, voin kyllä kuvitella, että väsyneenä tulee sanottua vähän pahasti välillä. Kiva, että pääsit shoppaamaan, tosi mukavasti ovat muistaneet luokkakaverit sinua!
TIPU: siellä tehty kirpparilöytöjä ja hellesettiä, kyllähän niitä mukava on ostella söpösiä vaatteita. Me saatiin tosi paljon hyväkuntoisia
vähän käytettyjä vaatteita Pätkiksen pikkuserkuilta ja mun kaverin tytöiltä, joten hirveästi uutta en ole nyt 62-68 senttisiä edes ostanut. Ehkä kesäksi vois jotain kivaa uutta katsastaa. Ja kiva, että olet päässyt tuulettumaan: tekis kyllä hyvää itsellekin. Vai Sienna on " kiljukaula" , varmaan aika rasittavaa välillä tosiaan. Pätkiskin jonkun verran kiljahtelee, mutta melkoisen ärsyttävää on myös sellainen narinaääni, jota se joskus innostuu pitämään pitkät pätkät kerrallaan. Ihan kuin huonosti rasvattu ovensarana! Ja oikein innostuu vielä siitä omasta äänestään! Ihanaahan se on, että noita ääniä tulee, mutta yksi ja sama ääni pitkään kuunneltuna on aika rassaavaa. Kiva, että saatte Siennan isin kotiin.
SUSANNA: Siellä mennyt reissu hyvin, kiva kuulla.
GAIOLE: Oi, siellä jo hiirenkorvia... täällä niitä taitaa saada vähän vielä odotella. Meillä Pätkiksellä myös hymy herkässä parhaiten aamulla.
BUUFFA: Toivottavasti ei Neeaan tartu flunssa, ja siekin paranisit. Neeahan on taas oppinut uusia taitoja, taitava tyttö.
IIDA-LINNEA: Plussatuulia täältäkin sinne +++! Mikäs tilanne? Vakoillut olen minäkin tonskia välillä... Ei sillä, että itse sinne haaveilisin vielä ainakaan. Tyttöselle paranemista!
AURELIA: Hyvä, että masuvaivat alkaneet vähän jo helpottaa. Ja tuosta kakan löysyydestä sanon samaa kuin muutkin: vaihtelee tosi paljon alkuvaiheessa. Kysele ihmeessä asiasta kuitenkin neuvolassa. Ei varmaankaan mitään ongelmaa, jos muuten paino nousee hyvin ja tyytyväinen on neiti.
HANNNAH: Vilkutukset, kiva, kun kävit moikkaamassa. Tulehan vielä paremmalla ajalla uudelleen! Mie sinua huhuilinkin jo, lienetkö huomannut?
SANLEkin oli käynyt opiskelukiireiden keskellä kirjoittelemassa, tsemppiä sinne vaan! Ja onnea Eljaksen pikkuserkusta.
Dajm+Pätkis 4 kk+
Kiva kuulla dajmista ja pätkiksestä! Siellä jo peruna maistuu ja istumaan pungetaan :)
Tipulle ja Susannalle kiitokset tsempityksestä joukkoliikenteessä matkaamiseen. Voisin ottaa härkää sarvista ja lähteä liikkeelle. Tosiaan joskushan se on eka kerta korkattava.. Mulle passaisi ensi viikolla maanantaina. Laitoinkin siitä tietoa jo tuonne eri viestiketjuun.
Jos Susanna tulet sellaisella junalla, joka pysähtyy Tikkurilassa, niin voitais tavata jo junassa? Jos siis nyt treffit toteutuvat.
Eipä muuta tällä erää.
G ja piiperö
Tultiin just tosi tehokkaasta jumpasta ja Sienna meni nukkumaan. Siennan isi tulee tosiaan tänään illalla pariksi päiväksi kotiin, joten en varmaan juuri koneella käy ennen lauantaita. Aika äkkiä meni tämä viiden viikon yksinolopätkä!
Kiva kun Hannnah oli käynyt moikkaamassa, sua ollaankin kaivattu tänne. Toivottavasti löydät aikaa aktivoitua, kuten odotusaikana.
Mukavaa loppuviikkoa, palailen tänne viikonloppuna.
Tipu & Sienna 7kk
Gaiole: Joo, kyllä tullaan sellasella junalla joka pysähtyy tikkurilassa, joten nähdään vaan jo junassa. :)
Dajm: Kiva kun tulit kirjoittelemaan. Tsemppiä matalapaineen kanssa! :)
Tipulle ja Siennalle kivoja hetkiä isin kanssa!
Meille ei tällä erää kummempia. Äiti vauva tapaamisesta tultiin ja mukavata oli taas.
S&S
Ihan kateeks käy teidän pk-seudun treffejä..
Millonkas me treffataan täällä Kuopiossa, MamajaJustus? =)
Tipulle ja perheelle mukavia yhdessäolo hetkiä!! Siennalle 7kk-onnittelut!!!
Buuffa, kyselit onko Eetulla aktiivikausi. Levottomat unet kyllä hyvinkin voi johtua siitä.. hmmm. Mietiskelen just kun viime viikolla oli levotonta alkuviikko ja nyt kans. Nyt on kyllä tullut sellainen vaihe ettei Eetu enää viihdy hetkeäkään selällään vaan menee kokoajan mahalleen. Voihan se johtua tosta kun enempi nyt liikkuu. Kun en mä mihinkään uuteen ruoka-aineeseen osaa yhdistää. Viime yö oli eka yö jolloin oli levotonta yöllä. Sata kertaa varmaan annoin tuttia =/ kyljelleen Eetu vänkäs sängyssäkin, kauhulla odotan sitä millon se alkaa unissaan mennä mahalleen.. Tää päivä meni taas unien suhteen ihan harakoille. Saatto johtu siitä kun aamupäivän unet jäi lyhyiksi sen voikan suhteen.
Hienosti teillä Neea jo liikkuu!!
Susanna, hieno juttu että reissu meni hyvin! meilläkin on reissut menneeet tosi hyvin, kaks kertaa ollaan siis käyty pohjoisessa mun kotona. Eetu on nukkunut mummolassa paremmin ku kotona.
Iida-linnean tyttöselle paranemisia!! Mites ne sun menkat?
Aurelialle ja tuhisijalle vilkutuksia! vai että nimi on jo tytölle päätetty =) tsemppiä ristiäisvalmisteluihin!
heltsy, mä annoin ekaa kertaa tänään riisipuuroa. Hyvin uppos, ostin kyllä sellaisen Piltti-paketin (kalliilla). Voikohan noita nalle-riisihiutaleita hienontaa samallalailla kun kauraa? Paljon siinä tosiaan säästää jos tavallisia pystyy antamaan, kalliita on noi vauvan erikoispuurot. Lihatkin tosiaan jo aloitettiin, hyvin maistu ainakin se kasvis-naudanliha(muistaakseni se oli sitä). Tänään ostin kanaa että josko vaikka perjantaina sitä maistellaan.
Gaiole, me ollaan vappuna varmaan kotosalla tai sit käydään anoppilassa kylässä. Tai sitten torilla kävelemässä. Ei meille mikään erikoinen juhla toi vappu. Aika yleistä taitaa noilla vauvoilla olla että mitä väsyneemmäksi pääsee, sitä vaikempi on sitten nukahtaa.
Dajmille halauksia sinne kevätväsymyksen keskelle! hienosti kuulostaa pätkikselle pottu maistuvan, Eetu ei suostunut paljaaltaan sitä syömään juuri ollankaan.
Sara-maria, meillä syötiin vasta noin kuukausi sitten viimeiset ristiäiskakut pakasteesta. Oli kyllä pikkusen liikaa kahvileipää tarjolla. Ristiäiset oli siis lokakuun lopulla...
Omat kuulumiset tulikin juteltua tuolla Buuffalle. Vaikka Eetu herääkin aamulla aika aikasten (6-6.30) niin on minusta ihanaa että se sitten vastaavasti illalla nukahtaa aikasten. Laitoin sen sänkyyn joskus vähä vaille seiska ja siellä se nätisti nukkuu. Söpöliini =)
heipat kaikille!! hermione ja Eetu noin viikkoa vajaa 7kk
ei se riisipuuro ollut piltti vaan muksu.
oon unohtanut onnitella meidän 1-vuotiaita eli
onnittelut Serenityn Mimosalle sekä Mammiksen Oonalle!!
Nyt iltapalalle...
Heipsis kaikille!
Voi Hermione kun oot ihana, kun kyselet kuulumisia. =) Eipä ole menkkoja näkynyt vielä... Tänään ollut taasen alamahalla sellainen tunne, että alkavat, mutta sinnittelen perjantaihin testin kanssa. Kovin korkealla ei ole omat odotukset - eipä tule sitten liian suurta pettymystä...
Tipulle ja Siennalle oikein ihanaa aikaa iskän kanssa!
Pääkaupunkiseudun treffit jää meiltä väliin. Jouduin siirtämään rokotustutkimuskäynnin tältä viikolta, koska tyttösellä oli su lämpöä ja ennen piikkiä pitää olla 3 kuumeetonta päivää. Ja uusi aika on ensi maanantaina. No, seuraaville treffeille sitten pyrimme pääsemään mukaan.
Tyttönen ei ole enää tänään pärskinyt niin kuin alkuviikosta. Mutta on nuhainen edelleen. Eilen oli tosi itkuinen päivä mutta tänään jo reippaammalla mielellä eikä hermo mennyt ihan kaikista pikku vastoinkäymisistä. Päiväunetkin maittoi hyvin. Ehkäpä tämä tauti ei kiusaakaan kovin kauaa!
Vapusta olitte jutelleet. Mietiskelin juuri eilen, että vuosi sitten oli jo vappuna ihan kypsä, kun neiti ei suostunut syntymään. =) Naureskelin miehelle, että minä olen hänen ikioma vappupallo. Tänä vuonna sitten hymyssä suin voimme viettää vappua kotosalla perheen kesken. Miehellä on pe töitä, joten ei tule lähdettyä varmaan mihinkään kovin kauas ajelemaan. Ja juuri edellinen viikonloppu ollaan mun vanhempien luona.
Minä olen alkanut jo nyt nyyhkyttämään, että en halua jotta tyttönen täyttää 1 v! Tuntuu niiiiin haikealta jättä vauva-aika taakse. Kävin lukemassa alkuajan tekstejä ja olin tyystin unohtanut, miten sidoksissa tyttöön olinkaan ensimmäiset viikot. Ei ole itkuisuus ja tissittely jääneet siis päällimmäiseksi mieleen, vaan aurinkoinen vauva. =) Meinasi jopa naurattaa, kun kovin " epätoivoiselta" kuulosti mun joidenkin päivien tekstit... No, äitiyden alussa kaiketi pienetkin asiat muuttui hetkessä isoiksi ongelmiksi, kun kaikki oli uutta ja outoa.
Tajusin muuten myös, että mulla jäi siirtämättä tyttösen synnytyksestä kirjoittamani teksti tänne palstalle. Enpä tiedä kehtaisiko sitä vuoden myöhässä enää laittaakaan...
No nyt lopetan. Ja anteeksi kun näin täällä nyyhkin, vaikka tyttösen synttäreihin on aikaa vielä useampi viikko...
Rauhallista yötä ja kauniita unia kaikille,
iida-linnea ja tyttönen 11 kk zzzzzzzz
Eetu heräs iltayöstä klo23 oli oli nuhainen. Yö oli vähän levoton, ei kuitenkaan itkenyt. Nenässä vaan kuulostaa olevan tavaraa.. Keittosuolatippoja aamulla laitoin ja nyt kuulostaa olevan parempi. Toivottavasti ei kamala räkätauti iske =(
Iida-linnea, voi sinua kun surettaa.. Jospa sä olisit nyt raskaana niin pääsisit taas ihan pientä vauvaa hoitamaan. Paranemisia edelleen tyttöselle! Ja laita vaan se synnytys kertomus tänne vaikka onkin vuoden myöhässä =) minä ainakin mielellään tarinoita luen ja uskon että muutkin.
Mukavaa päivää kaikille!
hermione ja Eetu
Hermione: Toivottavasti teille ei iske räkätauti.
Eetulla taitaa tosiaan olla vilkaskausi, mut toivottavasti tasottuu niin pääset säkin sitten helpommalla.
Iida-Linnea: Toivottavasti tyttösen tauti on menossa jo pois päin.
Ymmärrän et tuntuu haikealta kun noin suuri merkkipaalu on tulossa eteen. Mustakin tuntuu haikeelta aina kun alan miettiä. Täs just mietin et vuosi sitten olin raskaana tosin vielä itse sitä en vielä tienny. Tein aikasta myöhään raskaustestin. Olin jo 7 rv:llä ku testin tein.
Laita vaan synnytyskertomus.
Harmi ku ette pääse tapaamiseen, mut joku toinen kerta sit.
Meillä meni yö normisti muuten mut Saaga yski ihmeellisesti niinku jotain olis väärässä kurkussa. Kerran miehen kanssa ihan pompattiin pystyyn ku kuullosti siltä et tukehtuu. En oikein tiedä mistä yskiminen johtuu. Puklailee kyllä melki veden näköstä puklua tasasin väliajoin et meniskö sitä sit väärään kurkkuun. No toivottavasti loppus ku ei uskalla oikein nukkuakaan ku kuullostelee tytön unta. Tai sit rupeen laittaan kyljelle taas nukkumaan tytön.
Mut eipä tässä kummempia. Jätän palstatilaa myös muille ku tuntuu et tällä viikolla oon kaiken aikaa täällä vaan höpissy joutavia. :)
S&S
Täällä on ihan hyvä yö takana. Mentiin nukkumaan oikeaan aikaan illalla, niin tuli piiperöllekin uni paremmin. Söi tosin viime yönä kolmen tunnin välein, tuntui että roikkuu tississä koko ajan kiinni. Ja söi mielestäni vielä tosi kauan joka kerralla, liekö taas lisätilauksen aika. Nyt alkaa olla taas ekojen päikkyjen aika.
Iida-Linnea: Voin vain kuvitella, miten " kamalaa" on, kun vauva kasvaa taaperoksi ja pian ei olekaan vauva :( Vaikka samalla tietty on ihanaa, kun se kasvaa ja kehittyy ja oppii uutta. Mutta se vauva-aika on vaan jotenkin niin ihanaa, ainakin itse olen nauttinut ihan täysillä ja kattelen jo haikeana " vanhoja" valokuvia piiperöstä parin kk:n takaa. Ristiriitaisia tunteita :) Mutta kyllä se siitä.. Lasten kuuluukin kasvaa..
Toivottavasti saisit pian sen plussan!
Ja laita vaan synnytystarinaa!
Hermione: Hitsi jos Eetu nyt tulee kipeäksi! Jospa olisi vaan aamunuhaa nenässä ja menisi ohi.
Susanna: Minä tein kanssa tasan vuosi sitten tällä viikolla raskaustestin, joka näytti piiperön tulosta :) Uskomatonta, että siitä on jo vuosi! Ja kiva vaan kun kirjoittelet paljon, mukava lukea kaikenlaisia juttuja. Omissa jutuissani ei välillä ole päätä eikä häntää, kun niitä lueskelee..
Vaihdetaanko muutes varolta puhelinnumeroita ensi maanantain tärskyjä ajatellen, jos tavataan jo junassa? Voit laittaa mulle viestiä eiffeli@luukku.com, jos passaa.
Oliko Sara-Maria, kun kyseli unipusseista? Kävin eilen Lastentarvikkeessa ja siellä oli erilaisia unipusseja, halvimmat ja -yllätys- kauniimmat oli Nattoun ihanan pehmoisia pusseja, 28 euroa kpl. Teki mieli ostaa, mutta jäi vielä hyllyyn. H&M:n pussit tosin taitaa olla vähän halvempia.
Samoin jäi hyllyyn vielä matkarattaat, käytiin niitä " koeajamassa" , mutta pitää vielä tovi pohtia. Vaihtoehtoina on Akta Gracon mosaicit tai Herculeksen matkarattaat. Molemmat taittuu hyvin takapaksiin.
No niin, piiperökin nukahti päikyille :)
Gaiole ja piiperö
tuskin nyt AAMUnuhaa on jos Eetu heräsi klo 23..
Mutta siis: toivottavasti ei tule kipeäksi! :)
Kylläpä tämäkin viikko on vierähtänyt äkkiä. Kävin eilen ekaa kertaa kuntosalilla synnytyksen jälkeen. Otin kyllä aika varovasti, pyöräilin ja tein ylävartaloa pienillä painoilla ja panostin kaverin kanssa jutteluun ja saunomiseen =) Justus on ollut iskän kanssa yli tunnin kahdestaan vain kerran aikaisemmin, mutta hyvin oli eilen mennyt. Justus oli herännyt päikkäreiltä juuri kun lähdin, mutta nukahtanut melkein heti uudelleen (olisko ¿tainnuttunut¿ pullosta saadun maidon määrästä¿) ja ilta venähtikin sitten vähän pidemmäksi.
Ihana nimi Sara-Marian pojulla! Saakos udella toista nimeä? Nukutaanko teillä muuten vielä kolmannet päikkärit/torkut illasta vai joko menette kaksilla? Kun kirjoitit, että poitsu nukkuu ulkona ja iltapäivästä menette vaunuttelemaan.
Meillä on tässä vaihtelua, joskus ehtii torkahtaa päikkäreiden välissä ja joskus taas torkahtelee illalla toisten päikkäreiden jälkeen, joskus mennään kaksilla ja joskus kolmet pitkätkin. Niin, ja aamulla kun Justus herää klo 6-7, niin valvotaan hetki sängyssä aamu-tv:tä katsellen ja otetaan vielä molemmat pikku unet, mutta lasken tämän vielä yöhön.
Sienna oli ollut ekaa kertaa isovanhemmilla hoidossa. Kiva että meni hyvin ja äitikin pääsi rentoutumaan! Ja ihanaa aikaa isän kanssa!
Butterfly: Olit saanut olla hetkisen yksin kotona. Minäkin nautin niistä hetkistä, kun mies käy välillä töiden jälkeen vaunuttelemassa Justusta, ja saa vaikka juoda kupposen kahvia ilman, että kyttää koko ajan itkuhälytintä. Minäkin kävin hyödyntämässä tuon Lindexin lastenvaatealennuksen, ostin neljä bodyä kun meillä noita pukluja riittää¿
Kylläpä Susannan Saaga olikin ollut reippaasti autossa! Minäkin tarjoilen Justukselle yleensä tuttia käsien tilalle ja väsyneenä se kelpaakin, mutta virkeänä ollessa nuo kädet vaan maistuu niin paljon paremmalle =) Unipusseista kyselit: Meillä on fleeceinen (onks tää sana..) unipussi, jossa saa kietaistua sellasen kaistaleen käsien ympärille, on samalla ikään kuin kapalo. Meillä toimii hyvin, koska Justus usein herää siihen, kun kädet alkaa heilua. Ostin sen netistä käytettynä 20 eurolla, ovh olisi ollut muistaakseni 40 euroa jossain nettikaupassa. Meillä vaan ongelmana on nuo puklut eli melkeinpä joka toinen yö se on pesussa.
Gaiole: Teillä on alkanut mukavasti rytmiä löytymään! Laitatteko Piiperön aina hereillä sänkyyn? Meillä välillä nukahtaminen onnistuu sänkyyn (välillä Justus tuntuu väsyneenä haluavankin ¿omaan rauhaan¿ nukahtamaan), välillä sylitellään. Nukkumaanmenoaika vaihtelee kyllä vielä 21-23 välillä. Vappusuunnitelmistakin kyselit: Me varmaan mennään kaupungille vaunuttelemaan. Meillä on ristiäiset 3.5., joten niitäkin pitäisi valmistella.
Buuffa: Sehän voi olla, että Neealta jää konttausvaihe kokonaan väliin ja lähteekin kohta vallan kävelemään =)
Aurelia: Meilläkin kakka on ollut koko ajan tosi löysää. Jos kakkaa hoitopöydälle, niin kuin usein tekee, niin se näyttää ihan keltaiselta vedeltä. Vaipassa imeytyy niin, että ¿ryynejä¿ vaan on vaipan päällä.
Heltsy: Tuttua tuo unien pituuden jännääminen. Meillä nukutaan yleensä 2 tuntia ja jonkun 1,5 tunnin jälkeen ei oikein viitsi ryhtyä mihinkään isompaan hommaan.
Vai että ei Dajmin pätkis halua olla enää mikään pikkuvauva =D
Hermione: Joo, meitä ei täällä taida olla muita enskoja, mutta vois kyllä tavata vaikka noiden meidän ristiäisten jälkeen eli toukokuussa. Onko sulla paljon äippälomalla olevia kavereita? Mulla vaan yksi, mutta tarkoitus olisi toukokuulla tai viimeistään syksyllä aktivoitua äiti-lapsikerhoon ja syksyllä myös johonkin harrastukseen (jumppaan/muskariin), niin tutustuisi muihinkin.
Mama & Justus reilu 6 vkoa
Iida-Linnealle +++ toivottelen :)
Täällä kirjoittelee levännyt äiti. Tyttönen ei itkenyt yöllä kertaakaan niin, että olisi tarvinnut sylittelyä. Jotain kiekaisuja kuului keskellä yötä, mutta kun niitä seurasi hiljaisuus, jatkoin minäkin uniani. =) Ei tuntunut ollenkaan pahalta nousta klo 7, kun sai yöllä nukuttua.
Ja eilisen haikeuden tunteet vaihtui tänään suureksi iloksi, kun tyttönen esitteli aamupuuron jälkeen uuden taitonsa: neiti KONTTASI keittiöstä olkkariin. =) Meinasi mennä kahvit väärään kurkkuun äiskältä. Meillä on tänään fysioterapia illalla, joten toivon että neiti näyttää taitonsa sielläkin. Eli ihan niin kirjoititte, lasten kuuluukin kasvaa ja suuri riemu seurata oman lapsen kehitystä.
Toivottavasti Hermionen pikkumies ei saa kunnon räkistä. Meillä noita nuhia on ollut tosi paljon, joten ollaan ihan pysyvästi kohotettu tyttösen sängynpääty ylöspäin. Ja nyt oon taas kuivannut pyykit neidin huoneessa, jotta olisi vähän kosteampi ilma hengitellä. Niin kuin tuonne toiseen pinoon totesin, niin niistäjällä niistämisestä ei tule yhtään mitään kun kahdestaan ollaan kotona. Enkä väkisin halua yrittääkään, jotten satuta pientä nenää.
Taidan mennä tekemään jotain välipalaa ja lukemaan lehden loppuun ennen kuin tyttönen herää.
Mukavaa päivää!
T. iida-linnea ja tyttönen zzzz
ps. Unohdin jo eilen kertoa, että ystäväni sai poikavauvan! Harmi vaan kun asuvat toooosi kaukana. No, kävin jo ostamassa pienen lahjan ja postittelen sen. Kesällä sitten nähdään uusi perheenjäsen.
Prismasta kävin ostaan Nenä-friidan. Eetu on nyt unilla, katsotaan tarviiko illemmalla alkaa imuttelemaan räkää. Keittosuolatippoja ollaan tiputeltu kolmeen kertaan ja ne kyllä tuntuu auttavan. Lämpöä oli aamulla 37,3 ja sitten päivällä 37,7. Laitoin supon tossa yhden maissa. Hyväntuulinen poika kuitenkin on ja syö hyvin, toivottavasti ei mikään kamala tauti iske. Mulla itellähän myös oli aamulla lämpöä 37,1. Ei paljon mutta huomattavasti enemmän ku norm.lämpö. Onneks mies pääsi tulee aikasemmin töistä hoitamaan meitä potilaita.
Iida-linnea, laitoitko joskus että perjantaina testaat jos ei menkat ala..? mua ihan jänskättää sun puolesta =) hyvä että olet saanut levättyä.
Gaiole, vai että Piiperöllä tiheän imun kausi. Onneks ne ei kestä montaa päivää. Noista matkarattaista, me saatiin ilmaiseksi käytetyt miehen siskolta. On abc-merkkiset (Muistaakseni). On kyllä niin käytetyt että sanoin miehelle just viikonloppuna että taidan mä sittenkin haluta uudet... Käytetyllä ja käytetyllä ON eronsa, onneks ei sentään niistä mitään maksettu!
Susanna, kyllä täällä palstatilaa riittää vaikka kuinka paljo sille höpinälle. Itestäkin monesti tuntuu että juttelee ihan joutavia mutta jutellaan vaan =)
Toivottavasti Saagalla ei ole yskää, Eetukin välillä kyllä yskii. Kai sillä henkeen jotain menee kun ei ne yskänpuuskat pitkään kestä.
MamajaJustus, mulla on yks ystävä joka on äippälomalla. Netin kautta ja vauvavoikassa oon tutustunut kyllä aika moneen uuteen mukavaan tuttavuuteen. Ollaan treffailtukin niiden kanssa. Missä salilla käyt? kiva että Justuksella oli mennyt hyvin iskän kanssa sen aikaa.
Nyt sohvalle hetkeksi köllimään...
hermione ja Eetu
Tänään mun toinen ystäväni laittoi viestiä, että heille oli syntynyt tyttövauva. Ihanaa saada vauvauutisia!
Hermione, kyllä huomenna olisi tarkoitus testata. Ollaan liikenteessä tyttösen kanssa koko päivä, joten menee varmasti iltaa ennen kuin kerkiän palstailemaan. Itselläni on rauhallisen neutraali olo. Katsotaan mitä huomisella on annettavanaan...
Kauniita unia kaikille enskoille!
t. iida-linnea ja tyttönen zzz
ps. Käytiin fysioterapiassa eikä saatu enää uutta aikaa. Kovasti kehui tyttöstä. Kuulemma konttaaminen on niin varmaa, että näyttäisi kuin olisi kontannut jo pitempään kuin tästä aamusta. =)
Vihdoinkin sitä on kaikki ristiäisistä ylijääneet kakkuset syöty ja paikatkin saatu taas normaaliksi. Eilen tuli piipahdettua kaupungissa näöntarkastuksessa ja kävin samalla aukasemassa pojalle tilin.
Tipu: Teillä siellä on kiljahtelu kausi, taitaa kotosalla sitten ääntä piisata :) Uusia vaatteitakin olit siennalle löytänyt, kyllä tuo lasten vaatteiden shoppailu on kivaa, ne on niin sulosia
Butterfly: Siellä oli saatu omaa aikaa, varmasti tuntu mukavalta päästä yksin shoppaileen :)
Hermione: Siellä Eetu nukkui oikein kunnon päikkärit
Susanna: Kivaa, että reissu meni hyvin ja kunnon yöuniakin siellä oli nukuttu.
Gaiole: galluppiin vastailen sen verran ettei meillä ainakaan vielä oo mitään vappusuunnitelmia. Pitää katella sitten lähempänä josko sitä jotain muutakin tehtäis kun vaan kotona oltais.
Buuffa: Pian siellä mennään ja lujaa nyt kuin ylöskin kunnolla jo noustaan. Siitä se tasapaino kehittyy. Hienoja taitoja oli Neea oppinut
Aurelia: Hyvä, että siellä on masuvaivat helpottaneet. Meillä on kanssa Noi Cuplaton tipat käytössä eikä suuremmin oo masuvaivaoireita havaittavissa.
Iida-Linnea: Ikävää että siellä taas sairastetaan, paranemisia
Heltsy: Saiko Kiia nukuttua pitkään ulkosalla?
Meillä poitsu nukkuu ulkona. Pari kertaa on pitäny käydä liikuttamassa kun on itkenyt. Näyttää ihan siltä että on unessa mutta itkeä kumminkin täytyy. Toivon mukaan rauhottuu ja malttaa nukkua siellä kunnon unet niinkuin yleensä näin aamusin tekee. Jos sitten iltapäivästä lähtis vaunuilemaan koiran kanssa.
Kuullostaa kivalta noi teidän enskat treffit. Olis joskus mukavaa päästä mukaan kun junallahan täältä helposti pääsee.
-Sara-Maria ja poitsu-