Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Sinä, joka olet mielestäsi köyhä?!? paljonko saat yht rahaa kuukaudessa

Vierailija
02.12.2008 |

.

Kommentit (69)

Vierailija
61/69 |
03.12.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

mies 900 aikuiskoulutustukea. Lapsilisät 340 eur. Vuokra ja vesi 960 eur maksetaan itse, kuten myös kaikki muutkin laskut. Ei olla haettu toimeentulotukea tai asumistukea. Lapsia kolme (2,3 ja 7v). Juuri ja juuri saadaan rahat riittämään. Visalla maksetaan parturit tmv. ylimääräiset menot.

Vierailija
62/69 |
03.12.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

531e. Niin ja molemmat ollaan työssäkäyviä.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
63/69 |
03.12.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

minun palkkani 750 €

miehen palkka 1800 €

lapsilisät 210 €

Nettoja nuo, yhteensä 2760 € / kk. Kaksi aikuista, kaksi alle kouluikäistä lasta, omakotitalo ja yksi auto.

Hyvin pärjätään ja joskus harvoin tuhlaillaankin (esim. kalliimpiin vaatteisiin, ravintolaan, juhliin, lahjoihin), velaksi emme ole ostaneet mitään (paitsi talon).

Heräteostoksia emme tee, kaupassa katsotaan tarkkaan kilohintoja (toki esim. kotimaisuus vaikuttaa enemmän) ja vaatteet ostetaan muutamia poikkeuksia lukuunottamatta alennuksista.

Köyhyys on aika suhteellinen käsite, minä pidän perhettämme jopa kohtuullisen hyvin toimeentulevana.

Vierailija
64/69 |
04.12.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä ja lapsi.

Lapsilisä 136

elatusmaksu 129

toimeentulotuki 558

asumistuki 475€

=1298€

- vuokra 640€

- netti n.20€

-puhelin 30€

-Bussikortti 42,80€

- lääkitys jatkuva(40€/kk)

-sauna 8€

=780,80€

Eli 517€ jää elämiseen. Pesuaineet, vaatteet, ruoka, harrastus, lahjat yms.

Vierailija
65/69 |
04.12.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä ja lapsi.

Lapsilisä 136

elatusmaksu 129

toimeentulotuki 558

asumistuki 475€

=1298€

- vuokra 640€

- netti n.20€

-puhelin 30€

-Bussikortti 42,80€

- lääkitys jatkuva(40€/kk)

-sauna 8€

=780,80€

Eli 517€ jää elämiseen. Pesuaineet, vaatteet, ruoka, harrastus, lahjat yms.

Vierailija
66/69 |
04.12.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

voisi kyllä mieluusti tuoda meille... tai edes pari kymppiä niistä :(

terveisin 61

Vierailija
67/69 |
04.12.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

näitä halveksivia kirjoituksia sosiaalipummeista jne. Luulen, et on aika harvassa ihmiset, jotka pelkkää laiskuuttaan haluaa kituuttaa. Ei yhteiskunnan tuilla pahemmin elellä. Ainakaan sen mukaan mitä mä käsitän elämiseksi- ihan noin ihmisarvosta ja itsestään huolehtimisesta lähtien.

Vierailija
68/69 |
04.12.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulla oli koulutuskin jo viittä vaille valmis, kun sairastuin psyykkisesti.

Sairausloma loppuis ja minut katsottiin kykeneväksi töihin. No en ole ja popsin nyt lääkkeitä kotona ilman sairauslomaa. Olen työtön työnhakija, mutta en saa työttömyysrahaa, kun en ole töissä ollutkaan.

Eli töihin menen heti, kun saan työtä. Olin jo haastattelussa työpaikkaan missä saisin kuukaudesa 800€... Eli ei se mun töihin mno paljoa asioita auta.

näitä halveksivia kirjoituksia sosiaalipummeista jne. Luulen, et on aika harvassa ihmiset, jotka pelkkää laiskuuttaan haluaa kituuttaa. Ei yhteiskunnan tuilla pahemmin elellä. Ainakaan sen mukaan mitä mä käsitän elämiseksi- ihan noin ihmisarvosta ja itsestään huolehtimisesta lähtien.

Vierailija
69/69 |
04.12.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

jotka pystytte laskemaan elämänne noin tarkkaan. Ja monet saavat vielä rahat hyvin riittämään. Mulla on ollut myös köyhiä kausia- opiskelut ja työttömyysjaksot, nyt on taloudellisesti kunnossa, mutta sen olen oppinut ettei tämä välttämättä mikään pysyvä olotila ole. Jos on todella pienet tulot, esim vain noita tukia, niin eikö se lamaannuta toimintakykyä ja myös esim työnhakua? Jos jokainen matka, puhelu, vaate on heti miinuksella? Monessa työpaikassa esim oletetaan kaikenlaista "menestymisen merkkiä" jo kättelyssä?

En ole koskaan kuvitellut että sosiaalituilla eläisi leveästi, mutta kyllä todella saa ihmetellä, miten arkenne järjestätte ja selviätte. Sosiaaliturva ainakin on ihan alta riman.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yksi viisi viisi