Sinä, joka olet mielestäsi köyhä?!? paljonko saat yht rahaa kuukaudessa
Kommentit (69)
kotihoidontuki n, 500
lapsilisä n. 450
miehen työttömyyspäiväraha n 600
sossusta saadaan n 200
vuokraa maksamme itse n. 100 euroa, ja meidän perheessä on paljon lääke ja sairaala maksuja.
ihan kivasti tullaan toimeen, koko ajan rahat tiukalla, mut eikö niin ole kaikilla =)
460 euroa yhteensä kuukaudessa. Sisältää asumistuen. Tuosta summasta menee elämisen kustannuksiin 100 % . Opiskelu on kokopäiväistä.
kaikki nettoina.
Mun palkka 1300e
lapsilisä 341
miehen kotihoidontuki n. 320
asumistuki 384
Aika hassua, että tuloja on meillä niin paljon, että kela laski kotihoidontuen hoitolisää ja asumistuenkin vaikka vuokra on 850e.
Työmatkakuluihin menee 60e/kk
säännölliseen lääkitykseen 20e/kk
velkoihin 800e/kk
jos mies tienaa 2000e ja itse saa 600e
moni yh kun saa yksinään tuon 600e
meillä riittää nyt rahat ihan hyvin kun olen opiskelija ja lapsetkin saavat ruokaa tarhassa ja koulussa, niin ja minä myös tietysti
Meillä nettotulot ovat noin 4000e + lapsilisät 200e
Asuminen vie 1300e, auto 300e, pk-maksut noin 300e, muut lainat noin 200e
Lopuilla pitäisi maksaa laskut ja syödäkin jotain. Köyhäksi koemme itsemme, aina kuun lopussa rahat ovat loppu. Ei puhettakaan mistään säästämisestä. Kaksi lasta meillä on, toinen harrastaa jalkapalloa ja toinen tanssia, niihin menee joitakin satoja vuodessa. Ulkomailla ei ole varaa käydä, hyvä jos Ruotsin laivalla pari kertaa vuodessa.
ps. Helppoahan se on sossueläteillä, jos raha loppuu, uutta saa aina!
Ainahan voit jäädä vaikka yksinhuoltajaksi ja työttömäksi, jos niin kateellinen olet! Olen joskus joutunut olemaan "sossuelätti" muutaman kuukauden, ja voit uskoa, ettei se mitenkään juhlaa ollut. Kannattaa aina muistaa, ettei koskaan tiedä mitä elämä tuo tullessaan...
Jos teet Suomessa rehellistä työtä, et rikastu. Helpompi on vaan jättäytyä kotiin.
11 henkinen perhe
nettotulot n. 3380 €
ja tiukkaa tekee.
Ei saada mitään tukija kun mies on erehtynyt paiskimaan ylitöitä ja bruttotulot ovat suuret.
Miten sulla voi mennä 10 euroa viikossa ruokaan? Ei niin vähällä voi elää! Onko jäänyt nolla pois summasta?
sossuelätti ei tosiaankaan saa lisää jos (KUN) rahat loppuvat, sä ET ole köyhä jos saatte 4200e/kk
oma valintanne että asutte noin kalliissa asunnossa
koitappa itse elää näillä summilla mitä oikeasti KÖYHÄT ovat tänne laittaneet
jos sulla jää kaikkien laskujen yms jälkeen se 100e käteen niin se on hieman eri summa mitä teillä jää käteen
Lopuilla pitäisi maksaa laskut ja syödäkin jotain. Köyhäksi koemme itsemme, aina kuun lopussa rahat ovat loppu. Ei puhettakaan mistään säästämisestä. Kaksi lasta meillä on, toinen harrastaa jalkapalloa ja toinen tanssia, niihin menee joitakin satoja vuodessa. Ulkomailla ei ole varaa käydä, hyvä jos Ruotsin laivalla pari kertaa vuodessa.
minä + 5v ja 7v lapset
Lapsilisä 303
elatusapu 260 yht.
Siinähän nuo olikin
5 joulukuuta saan veronpalautusta n. 200e muistaakseni
Olen työttömänä karensissa ja nuo rahat mitkä saan menee asumiskuluihin(yhtiövastike, vesi, sähkö) ja asuntolainan lyhennykseen.
Kotihoidontuki 456€
lapsilisä 146,60€
elatusmaksu 129€
Asumistuki 280€
Yhteensä noin 1012€
Vuokra 620€ (pääkaupunkiseutu pieni kaksio)
Kahden ihmisen elämiseen (vakuutukset, puhelin, netti, vaipat, vaatteet, kengät, ruoka ym.) jää 392€
Jos ei tuolla rahalla pärjää oma on vika!
Tässä ei haettu absoluuttista eikä suhteellistakaan köyhyyttä, vaan omaa subjektiivista kokemusta köyhyydestä. Tunnetko olevasi köyhä? Jos 4000e nettotuloilla kokee olevansa köyhä, niin sitä varmaan silloin onkin.
ja saisi lapsesikin uusia vaatteita. Tuo raha riittää siihen hyvin kun jättää turhuudet pois.
meillä tulot yht n3000e kuussa kun laskee kaikki lapsilisätkin mukaan, ja me ollaan musta köyhiä. 2 aik ja 2 lasta. ostan vaatteet kirpparilta ei oo autoa MIHIN SE MENEE?? en tajua?
laske kaikki rahat yhteen mitä saat
paljonko saat summaksi?
haluan vain katsoa minkätuloiset pitävät itseään köyhinä, kerro myös perhekoko
tässä minun
minä + 5 ja 7v lapset
lapsilisä 303
elatusapu 118 ja 140
toimeentulotuki 110 euroa (maksavat myös vuokran)
opintotuki 220en pidä itseäni köyhänä, pärjätään ihan hyvin, toki enemmänkin voisi rahaa tulla =)
lapsilisä 4 koululaisesta. Siinä on mun tulot
Minun palkka 1700
lapsilisä alle 300e.
Tukia en saa koska täysi-ikäisten iltatyöt lasketaan tuloiksi.
Olen aika tiukilla.
Tulot nyt noin 2000 e/kk
Aiemmin olin, kun olin kotona lapsen kanssa, jolloin sain kotihoidontuen+kuntalisän sekä lapsilisän. Silloin elettiin miehen apurahalla+kaikkahommilla ja minun säästöillä. Minulla oli tulot tuolloin noin 600 e/kk.
Tulot:
-Miehen nettopalkka noin 2000 e.
-Äitiysraha 700 e.
-Lapsilisät 210 e.
-Elatusapu 220 e (vanhemmasta)
-Palkkiot luottamustoimista noin 150 e/kk. Eli yhteensä netto noin 3300 e/kk.
Mielestämme pärjäämme ihan ok. Asuntolainanlyhennys on 850 e/kk, minun opintolainat noin 200 e/kk. Auto on ja matkustella sekä harrastaa pystymme...