Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

¤¤¤SYYSKUUN SALAISUUDET vk 16¤¤¤

14.04.2008 |

Uusi viikko ja uusi pino....

Ihan ensiksi oikein paljon haleja FuulaTsuulalle...kyllä tuli paha mieli, kun luin sun kirjoituksen tuosta ultrasta....ja itkin melkoisen tovin,miettiessäni miten julma elämän kiertokulku voi olla.

Tuosta lääkärien hoitajien suhtautumisesta; itse olen kuullut vastaavia, kuin arkamammma kirjoitti vastaavissa tilanteissa. Ystävälläni oli 3 keskenmenoa takana ja neljättä yrittäessään he menivät viikolla 6 sitten ultraan. Lääkäri vaan tokaisi,että ei täällä mitään elävää ole ja tervetuloa ensi viikolla kaavintaan. Ei mitään inhimillisiä sanoja tms...mutta yllätys oli suuri, kun menivätkin kaavintaan ja löytyikin syke :-).

Noh omaan (.) sen verran,että tätä kumpua tuskin enää kukaan voi luulla vaan lihomiseksi. VAtsa on kasvanut huimasti, tosin suuriin vaikutus voi olla mahtavalla ruokahalulla...syön jatkuvasti ja tuntuu, mitä enemmin syön sitä kovempi nälkä on....vielä kilot on pysynyneet joten kuten hallinnassa...mutta...tosin syön kyllä sitten ihan terveellisesti...

Pikkuinen potkuttelee kovasti, tosin nyt muutama päivä on ollut hiljaiseloa, josta jo panikoin eilen miehelleni... joka taas omaan rauhalliseen tapaansa totesi,että rauhoitu. Eihän kukaan jaksa jatkuvasti potkia ja meuhkata....

Ultra on vasta 8.5. ja 13.5 seuraava neuvola, siihen tuntuu oleva IKUISUUS....voisin käydä joka viikko kuuntelemassa sykettä..

Muuten vointi on mitä mainioin, närästys vähän vaivaa mutta Rennie tuntuu auttavan aika hyvin siihen. Liitoskivut myös vähän vaivaavat, mutta liikunta helpottaa niihin...

Mutta nyt aamukahville....harmaan hauskaa viikkoa kaikille.

Mami + masuasukki 18

Kommentit (66)

Vierailija
41/66 |
16.04.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

olen seurannut ihanaa blogia. hakusanalla elishiak löytyy. Hän osaa kirjottaa niin hyvin että itkut on tullu monta kertaa.

Vierailija
42/66 |
17.04.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hei,

ihmeellisiä nauvolantätejä on maailma pullollaan.

Minä olen ollut sekä tässä että edellisessä raskaudessa paljon, paljon väsyneempi keskimmäisen kolmanneksen aikana kuin ensimmäisen! Ja olisihan se hemppari voitu tarkistaa, vaikka " ei kuulunut" siihen kertaan. Huokaus! Muistakaa, että neuvolantätiä saa vaihtaa! Jos ei suju tai ei ole tyytyväinen. Raskausaika on (sitten kuitenkin) liian lyhyt ja arvokas aika olla huolissaan asioista sen takia, että saa neuvolassa nuivaa kohtelua. Nimim. kokemusta on.

Tehdäänkö gallup aiheesta: kuinka kauan teidän normaali neuvolakäynti on kestänyt?

Mulla edellisessä raskaudessa max. puoli tuntia, minä aikana mun painonnousu ruodittiin juurta jaksain (=olen huono ihminen koska paino nousee), nippanappa pissi & sydänäänet tarkistettiin. En edes viitsinyt kysyä mieltäni askarruttavista asioista! Esim. yhteen aikaan jalkani kutisivat niin paljon etten ollut saada unta, ja myöhemmin sain kuulla että se voi liittyä maksa-arvoihin! Tästä en viitsinyt puhua! Ajatelkaa, jos maksa-arvoissani olisi ollut jotain syytä huoleen..? No, tässä raskaudessa käynti kestää 1h-1,5h, jutellaan kaikki maailman asiat, tutkitaan kaikki kunnolla ja ollaan ihan rauhassa. Se on niin tärkeää!! Miten teillä muilla?

Viikon päästä tähän aikaan rakenneultra on jo ohi, mitkä ovatkaan mietteet sitten..? Jännittää.

Mukavaa päivää kaikille,

T. Arkamamma rv 19+6

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/66 |
17.04.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Unista: minun unissa mellastaa myös miehiä. Tunsin unissani valtavaa morkkista toissa yönä, kun heräsin unessani ja vierelläni oli oman mieheni lisäksi toinen, täysin vieras mies. Olin unessani selvästi raskaana ja yritin könytä sängystä kahden ison miehen välistä hiljaa pois. Lisäksi olo oli selvästi krapulainen, alkoholi ja sikari maistuivat suussa. Olin siis ryypännyt ja sekoillut, vaikka olin raskaana. Olin todella helpottunut herättyäni!

Neuvolasta: käyntini kestävät tässä raskaudessa max. 30 min. Vaikka th onkin ihana ja mukava, tuntuu hän olettavan näin kuudennen raskauden kohdalla, että kaikki on minulle selvää pässin lihaa. Ei muuten ole ja aionkin seuraavan kerran ottaa asian puheeksi. Kyllä ne huolet ja murheet on minullakin juuri tähän raskauteen liittyen.

t. massumamma ja toukkis 19+1.

Vierailija
44/66 |
17.04.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

meillä neuvolassa katotaan hemoglobiini! Aika outoa toimintaa sanelman neuvolassa! Mulla oli nyt pikkuisen jo pudonnut hemppa,vaik ei vielä huono ollutkaan mutta kun ihan eka käynnillä oli 142ja nyt 134. Normaali nla käynti mulla kestää 30-45min (eka kerralla meni yli tunti). Ja ihan riittäväksi oon kokenu nuo alle tunnin mittaiset,ehtii ihan hyvin jutellakki.

Mutta blääh...äskensoitin neuvolaaan kun piti tiedustella hiivasta jonka lääkäri testas silloin maanantaina..niin olihan se tulehdus,ja vissiin emätin tulehdus kanssa. (ei mun mielestä mitn erityisiä oireita,mut nehän siis voiolla oireettomiakin. (eioo koskaan ennen ollut mitään ongelmia niin vähän ihmeissäni ;) nooh ne lupasi kohta soittaa,miten sitä lääkitään...

Vaunuista oli puhetta, meillä ostettu vanhimmalle sellaset emmaljungan yhdistelmät, jotka ovat vielä ihan hyvässä kuosissa (musta-harmaat), joten taitavat vielä tälle tulokkaalle kelvata. Toiset on sitten abc:n kolmepyöräiset sisarusrattaat, niin pääsee kaikkien kans menemään. kumpiinkin oon ollu kyllä oikeen tyytyväinen. Ainahan sitä uudemman värisiä haluttaisi..mut jos sitte joskus;)

viimeyön unet oli kyllä huh niin kosteaa kateltavaa:) jäi illasta levypäälle:) ja sitten välillä näkyi solmussa olevia langanpätkiä...joita solmin kangaspuihin kahteentoista asti!

tuutski ja pikkuruinen 18+2

Vierailija
45/66 |
17.04.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Halusin aloittaa näin pirteästi ja yrittää pysytellä positiivisena vaikka onkin paljon surua ja v*tutusta.

Ihan ensiksi kiitokset Arkamammalle vastauksestasi. Juttelin ystäväni kanssa ja ymmärrettävästi koville ottaa heillä. Onneksi mieskin oli saanut sairaslomaa viikon ainakin, niin voivat ottaa rauhassa ja järjestellä asioita. Syynä oli ollut solmu napanuorassa.

Meillä neuvola täti on oikein mukava. Aikaa ei mene kuin tuo 20-30min, mutta riippuu paljon minustakin. Jos on enemmän asioita, niin sitten menee kauemmin. Hemoglobiinia ei nyt mitattu yhteistuumin, koska aiemmin on ollut tosi hyvä ja itse en lainkaan pidä näytteen ottamisesta. Sf-mittaa ei myöskään otettu.Katselin esikoisen ajan raskauskortista, että silloin otettiin ensimmäisen kerran juuri tällä käynnillä. Onko teillä jo mittailtu?

Onneksi vauvan liikkeitä on taas tuntunut enemmän ja tänä aamuna oikein nautiskelin ennen ylösnousua, kun vauvakin tuntui siellä venyttelevän ; )

Työ asiat ottaa päähän, mutta yritän tsempata, että eipä tässä enää kauan ole kärvisteltävänä. Töitä 12 viikkoa, joista osa lyhyitä viikkoja, kuten tuo vappu viikko!! Ihanaa, kyllä aika menee sitten nopeaan!

Seksiin ei löydy oma-aloitteisuutta, mutta haluja kyllä jos mies vain jaksaa aloittaa. Välillä mies kyllä napisee, kun " aina" joutuu tekemään aloitteen ja ymmärrän sen täysin... varmaan tulee olo, ettei mies enää minua kiinnosta. Mutta kiinnostaahan se ja olenkin tosi kiitollinen niin ihanasta miehestä!

Oikein ihanan aurinkoista päivää kaikille!

Pikku Myy + masuasukki 19+4

Vierailija
46/66 |
17.04.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

kerrohan sitten,että tekikö ultrauksen EKKS:ssä lääkäri vai kätilö?

Jossain viestissä siitä oli nimittäin puhetta... Edellisessä raskaudessa sitä ei vielä kunta tarjonnut, vaan käytiin Lääkäriasemalla Karhusen Matilla - johon oltiin enenmmin kun tyytyväisiä miehen kanssa.

Selitti juurta jaksaen kaiken, eikä ollut muistaakseni kalliskaan sillon 2005 - olisko ollut 60 ¿? Nyt tietysti hinnat nousseet....

Miulla rakenneultra vasta 8.5 eli taitaapi olla tasan kolmen viikon päästä :-)...kyllä aika menee kun siivillä....

Vauva myllertää nyt kun vietävä, vatsa nimittäin rupesi toimimaan - JIHUU! Ja heti liikkeetkin tuntuu paremmin, kun ei oo niin ähky olo enää...eilen muuten tuli 2 kunnon supistusta kun oltiin esikoiselle etsimässä kiireellä kenkiä kaupungilla. Antoi muistutuksen ilmeisesti,että rajoitapa tahtia....kun on työtä ja koulua ja sitä sun tätä...10 rautaa tulessa ,kun olo on toooosi hyvä ja jaksaisi puuhastella :-)...alun väsymyksen jälkeen.

Mutta nyt ruokkikselle....

mami + masuasukki(luulenpa pikkuneiti ;-)) 18+4

Vierailija
47/66 |
17.04.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihana aurinkoinen keli:)

Meillä myös mitataan hemoglobiini jokaisella kerralla, alussa mulla oli 138 ja nyt viimeksi 117 ja siis joudun ottamaan lisärautaa. Väsyttääkin kovin ja eilen viimeksi joutusin ottamaan päikkärit. Alkuraskaudessa olin todella väsynyt ja sitten tuli lyhyt vaihe jolloin tunsin olevani elämäni voimissa ja nyt sit taas väsyttää. Onneksi edes ulkona on kiva keli niin mielikin pysyy pirteämpänä.

Neuvolassa menee n. puolituntia ja se on mulle ollut ihan riittävä.

Ja mitä seksiin tulee niin pidän pienoisena ihmeenä, että meille on nyt edes vauva tulossa eli kovin on hiljasta sen suhteen. Ollaan siis oltu miehen kanssa jo yli 10 v yhdessä ja kait tämä on ihan " normaalia" , että välillä sitä seksiä on enemmän ja välillä vähemmän. Omat hormonit vaan nyt hyrrää ja mieli tekee koko ajan...

kimaro 17+5

Vierailija
48/66 |
17.04.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

tuutelituu: pakkasesta kaivoin raparperit ;) hyvää tuli! enää oli muutama rasia mansikoitakin ja niitä täytyy säästää äitienpäivään, jotta saadaan mansikkakakkua.

sanelma: olisit vaan pyytänyt sen hb otettavaksi. jos laskee, niin voi sitä väsymystä tosiaankin aiheuttaa. minullakin on ollut nyt viikon taas jotenkin nuutunut olo.. päiväunet on maistuneet ja illasta alan olla aika puhki.

sf-mittaus: minulta otettu nyt ekan kerran ja oli rv16 huikeat 21 :) esikoisesta otettiin rv20 jälkeen jolloin niitä yleensä kannattaa alkaa seurailemaankin, kun massu kasvaa oikeasti.

eiköhän arkamamma kaikki ole kunnossa rakenneultrassanne ja pääsette taas yhden etapin eteenpäin :)

neuvolakäyntiaikaG: 20-30min menee. kovin ei mistään erikoisemmin puhuta. menisiköhän nopsammin, jos kävisin yksin? tyttö nimittäin huutelee huomiotaan aina käynneillä ja lelut ei kelpaisi olleskaan siellä.

nyt on typykki tuolla masussa jossain uudessa asennossa, kun en ole kummempia liikkeitä tuntenut. eilen punki oikein kovaa ilm. päällään ja masua kiristi ja sattui kovasti. ihan kuin olisi tullut " pintaan" masusta :D esikoisestakin muistan, kuinka vatsanahkaa kiristi ja puristi kun työnteli itseään asentoihin..

mahtava keli ulkona. toinen pyykkisatsi odottaa ripustajaansa ulos joten hommiin siis!

cec 19+5

Vierailija
49/66 |
17.04.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kohta se on mentävä ulos koirien kanssa kun on niin kaunis sää pitkästä aikaa. Melkein nauroin aamulla töissä ääneen, kun yhdelle vanhalle lehmälle jouduin korottamaan ääntäni, niin joku alkoi mahassa myllertää ihan tosissaan :D " Älä mutsi riehu!" Oli ensimmäinen kerta kun muualla kuin kotona huomasin liikkeitä :) Alkaa vissiin kuulo toimia.

NeuvolaG: Pissa, hemoglobiini ja verenpaine mitataan joka kerta. Aikaa menee sen verran kun tarvii 25-50min ja terkkari on todella mukava.

Norah81 ja tuplat 19

Vierailija
50/66 |
17.04.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hei,

pakko nauraa ääneen kun kerroit, että korotit ääntäsi jollekin vanhalle lehmälle! Varsinkin kun tietää, että se oli oikeasti lehmä. Meillä täällä koulumaailmassa se tarkoittaisi varmaan opettajakollegaa..? :))

Ihanaa kun liikkeet tuntuu ja aurinko paistaa!

T. Arkis

Vierailija
51/66 |
17.04.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Uskomatonta että me kaikki olemme jo melkein puolessa välissä raskautta:)Vasta äskenhän sitä testailtiin ja jännittettiin tuleeko se toinenkin viiva siihen testiin.

Itse odotan kesää ihan hulluna...toivottavasti ei vaan tule ihan niin kuuma ja kuiva kesä kun silloin 2006 kun tyttöä odottelin.Oli aika raskasta no mutta kaiken kestää kun sen oman vauva saa.

Neuvola käynneistä oli juttua.Mulla neuvolassa on mennyt 20-60min. Ja en ole kyllä pitempiä aikoja kaivannut ja tuo tuntikin meni ekalla kerralla.Viimeksi mulla oli tyttö mukana ja terkka vihajaili että olisi aina parempi tulla yksin.Mutta mitäs jos se ei onnistu?Mulla kyllä sukulaiset ja kaverit tässä ihan vieressä asuu että aina joku voi sen aikaa tyttöä katsoa mutta viimeksi halusin itse ottaa tytön mukaan kun ei sinne aina voi ilman lasta mennä.

Sitte oli unista puhetta.Ja mulla ne unet on tosiaan ollut ihan omaa luokkaansa tässäpä muutamia esimerkkejä.

Kahtena yönä olen ollut ihan kaatokännissä vaikka olen ollut raskaana ja kerran rupesin vuotamaan verta hätäännyin että nyt ne sairaalassa huomaa että olen kännissä.Kahtena yönä myös mun mies on ollut raskaana ja viime yönä olimme mukamas 4D-ultrassa Brunolla jossa hän ensin ultrasi mieheni vauvan.

Kerran synnytin poika vauvan jolla oli kilpikonnan kuori selkänä!

Eli tälläisiä unia mulla ja lista jatkuu jos vaan jaksaisi kirjoittaa.

Ja mistäs vielä puhuitte...ainiin seksistä.Meillä seksiä on ollut tavalliseen tapaan eli 1-3 kertaa viikossa.Meillä se olen yleensä minä se aloitteen tekijä ja oikeen ärsyttää että sa mieheltä välillä ruinata seksiä.Hän kun on aina iltaisin niin väsynyt että menee usein jo aikasemmin nukkumaan enkä sitten viitsi aina herätellä peti hommiin.

Mutta joo ihana mies on kyllä muuten ja yksi mitä arvistan suuresti hänessä on se että joka keskiviikko hän tunnollisesti hieroo minun hartioita ja joskus muinakin päivinä.Ja on muutenkin avulias kotona ja tykkää tytön kanssa leikkiä ja piirtää yms.

No joo olisikohan siinä sitten kaikki tällä erää lähdenpä tästä taas pötköttelemään kun vielä kerkiän ja palailen taas:)

Terv:sweety rv 20+4

Vierailija
52/66 |
17.04.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä tällä kertaa tarkoitin ihan oikeata nelijalkaista lehmää :D

Vierailija
53/66 |
17.04.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

nyt on molemmat pojat vesirokossa, ja soitin tänään sitten neuvolaan.

Jos on sairastanut vesirokon sille muodostuu vasta-aine ja silloin sikiöllä ei ole vaaraa. Jos on ollut tosi lievä tai on epävarma onko ollut vesirokkoa, silloin oisivat ottaneet verikokeet ja tarvittaessa pistäneet vasta-aineet pistoksena. Jos on ollut todella lievä versio, silloin se saattaa uusia.

NeuvolaG:

Mulla kesti eka kerta n. tunnin. Se nla-täti oli tosi ärsyttävä, jankutti vaan viinan ja tupakan vaaroista (okei asuttiin vähän sellasella alueella väliaikaisesti, etten ihmettele heidän asennettaan..) vaikka tein selväksi etten harrasta kumpaakaan raskausaikana.

Uudessa neuvolassa viimeks oli rento käynti, n.40min kesti.

Hemoglobiini otettiin, ja otetaankin kuulemma joka kerta.

Mulla on harvinainen veriryhmä, jota seurataan useamman kerran raskausaikana ettei mun elimistö ala tuottamaan vasta-ainetta, jos sikiö on + verinen.

Onneksi " Onni" mönkii ja potkiskelee päivä päivältä vahvemmin <3

Hauskaa loppuviikkoa kaikille!

Marili ja " Onni" 18+2

Vierailija
54/66 |
17.04.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihanaa tämä kevät! Tuntuu, että olisin pirteämpi, vaikken oikeasti olekaan. Olen ollut koko raskauden kuin nukkuneen rukous, eikä se mihinkään ole kadonnut, vaikka viikkoja kertyy. Seksiä meillä ei ole harrastettu siitä syystä, että nukahdan joka ilta sohvalle klo 21 aikoihin. Kaikki kotityöt jää rästiin ja TV-ohjelmat katsomatta :( niin ja seksi harrastamatta :(

toinen juttu on se, että mulla on paikat ollu tosi hellänä. Nyttenkin on taipeessa tosi kipeä patti..kaikkea sitä saa kestää..

Meillä odotetaan rakenneultraa innolla! Se on 9.5., eli vielä on aikaa. Jotain liikkeitä olen välillä tuntevinani, mutta en tiedä mitä ne ovat. Mulla ei ole masu vielä hirveästi kasvanut, mutta ostin tänään ekat äitiysvaatteet :) housut on alkaneet pikkasen kiristää. Mites muilla, onko vatsa kasvanut jo?

Oikein keväistä ja aurinkoista viikkoa kaikille!

Miaea ja masumoikkaaja rv 18

Vierailija
55/66 |
17.04.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jee, kevät tulee sittenkin. Muutaman lumisen ja hyvin talvisen tuntuisen päivän jälkeen täällä on taas ihanan keväinen sää. Lumet on kadonneet lähes kokonaan, aurinko paistaa päivisin ja ilma tuntuu lämpimältä. Kivaa. :)

Meillä oli eka nla-kerralla täti, joka on hoitanut tuota pestiä hyvin pitkään. Ihmettelin, kun hän sai mulle raskausviikkoja silloin neljä enemmän, kuin mitä itse olin laskenut. Sanoin että sain itse kyllä aika paljon vähemmän ja hän tarkisti asian ja sanoi että ei, kyllä hän laski oikein. Hän ultrasi myös sikiön mulla olevien alavatsakipujen takia ja sikiö vastasi silloin niitä viikkoja, mitä itse olin laskenut. Nla-täti ei kuitenkaan korjannut asiaa nla-korttiin.

Seuraava käynti oli lääkärillä ja sanoin hänelle, että mielestäni raskaus ei ole vielä noin pitkällä, vaan terv.hoitaja laski väärin. Lääkäri tarkisti asian ja sanoi että kyllä olet itse laskenut oikein ja samalla korjasi tiedon myös nla-korttiin. Tuosta jäi jotenkin pieni epäluottamus ko. terv.hoitajaa kohtaan ja olin ihan tyytyväinen, kun seuraavalla kerralla meillä olikin uusi terv.hoitaja, joka kertoi tekevänsä tuota paikkaa nyt hyvän tovin. Kovin usein ei siis pitäisi nla-tädin vaihtua jatkossa.

Nla-käynneillä menee yleensä varmaankin n. tunnin verran ja tämä uusi täti tuntuu olevan sopivasti perusteellinen ja kuuntelee myös minua, eikä vain papata omiaan. Pissa ja hemppari on katsottu joka kerta ja toivon että katsotaankin, koska hempparin kanssa tulee varmaan jossain vaiheessa ongelmia.

Joku kysyi siitä, että tunteeko kukaan olevansa yksin raskauden kanssa. Kyllä minä tunnen, vaikka lapsen isä haluaa ja onkin paljon mukana kaikessa. Ehkä yksinäisyyden tunne johtuu sitten siitä, että tämä on hänelle ensimmäinen kerta, kun taas minulle jo neljäs. Asiat, jotka hänelle on uusia ja outoja, on minulle ainakin jollain tavalla jo tuttuja. Huomaan kyllä yhdessä liikkuessamme, että hän on alkanut eri tavalla kiinnittää huomiota pikku-ihmisiin ja jos käymme yhdessä kaupassa, hän saattaa katsella pieniä vaatteita jne.

Seksin suhteen on vähän niin ja näin, koska emme ole parisuhteessa. Kaipa sitä saisi, jos tuntuisi siltä, mutta kovin usein ei tunnu. Tämä tosin on tuttua jo edellisistä raskauskerroista. Jostain syystä aika usein oli sellainen olo, että tulepas senttikin lähemmäs, niin läsähtää.

Silloinen mies onneksi oli ymmärtäväinen ja kun itkin omaa haluttomuuttani, hän silitti selkääni ja sanoi että älä itke, kyllä se joskus vielä haluttaa. Täytyy sanoa että en olisi voinut juuri ihanampaa suhtautumista mieheltä toivoa. :)

Rakenne-ultraan mennään kolmen viikon kuluttua. Koitan olla jänskäämättä etukäteen sitä kovin, mutta varmasti viimeistään odotushuoneessa alkaa tuntua perhosia masussa. Onneksi vauva tuntuu jo liikehtivän ja koitankin seurailla niitä liikkeitä ja muistaa " rekisteröidä" , ettei menisi ohi huomion.

Huomenna on seuraava nla. Toivottavasti saadaan sydänäänet tällä kertaa kuulumaan, kun viimeksi tämä livahti aina alta pois. Ei vissiin halua että häntä tulla häiriköimään. :)

Aurinkoa kaikille.

tittamarianne + papu 17+1

Vierailija
56/66 |
18.04.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tänään oltiin rakenneultrassa. Kysyin ensimmäiseksi, että liikkuuko vauva edes, kun en oikeen niitä liikkeitä ole tuntenut. Nytkin oli taas 2 pv tauko. Lääkäri sanoi, että liikkuu, ja liikkuu jopa haitaksi asti, kun piti ottaa mittoja jaloista ym;-) Eli kolmas liikkuvainen ja vilkas lapsi meille taitaa sittenkin olla tulossa! Nyt aion lopettaa hetkeksi liikkeiden miettimisen. Lääkäri piti pitkän puheen siitä, kuinka hullua on, että monissa opuksissa, esitteissä jne lukee liikkeiden tuntemisesta ennen kuin 20 rv:tä on täynnä. Niitä ei tarvitse tuntea ennen sitä ja kuulemma niin moni huolehtii täysin turhaan. Vasta vkon 24 jälkeen kannattaa alkaa kuulemma enemmän seurailemaan. Yritetään olla stressaamatta...

Kaikki oli vauvalla kunnossa. Sikiö vastasi viikkoja 19+5 eli kun la:n mukaan 19-3, niin ei paljon heittänyt tällä kertaa. Np-ultranhan mukaan olisi pitänyt olla jo 20+3.

Marili kysyi unista: Minäkin näen joka yö unia. Välillä painajaisia tai muutenkin ahdistavia. Tuntuu, että joka yö jotain seikkailua, surua, kiirettä tms! Kai sekin kuuluu asiaan.

Mukavaa viikonloppua kaikille!

t. Wilhelmiina 19+3

Vierailija
57/66 |
18.04.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joskohan nyt saisin viestin jo tänne asti, pari edellistä on kadonnnut bittiavaruuteen.

Ihana on ollut lukea tein juttuja, moni juttu tuntuu niiiin tutulta. Unissa on melkoista säpinää mullakin. Tllä viikolla oon mm. purjehtinu pienellä paatilla etelä-Afrikkaan ja ollut kehitysyhteistyössä Väli-Amerikassa. eikä erotiikkaakaan oo puuttunut ;)

Meillä neuvolantäti ihan " perus" . Käynnit kestää 20-40 minuuttia, taispa kerran vierähtää tuntikin. Mullla ei oo yleensä ollu mitään erityisisä huolia gtai muita keskusteltavia, molemmat raskaudet olleet varsin helppoja. Mutta tuntuu kyllä, et jos jostain jutusta on puhuttavaa, niin yh kyllä kuuntelee ja paneutuu.

Vauvamaha mulla on jo ihan iso, mutta mitään erityisia vaivoja ei (tälläkään kertaa) oo. Ei liitoskipuja (en edes varmaan tietäisi miltä tuntuvat, kun esioisestakaan ei ollu) ja supistanut on tasan kerran. Hassua. Mutta tänään tasan puolivälissä, eli vielähän on aikaa vaikka mihin.

Mitäs muuta? Asuntoasita aiheuttaa kovasti säätöä. Oma on myynnissä eikä uutta vielä ole löytynyt. Se, johon ihastuttiin ja josta käsiraha maksettiin, osoittautui kosteusvaurioiseksi eikä siis haluta sitä. Viikonloppuna luvassa taas näytöillä pyörimistä. Onneksi ees saadaan esikoinen hoitoon, helpottaa hieman.

Leppoisaa viikonloppua kaikille!

Adalmiina ja pikku(veli) tasan puolivälissä eli 20+0

Vierailija
58/66 |
18.04.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ensiksi sitä neuvola-asiaa. Neuvolakäynti kestää normaalisti n. 30-45min. Ekalla kerralla vierähtikin reilusti yli puoltoista tuntia! Tulevaan kertaan toukokuun alussa pitää kuulemma kans varata vähän enempi aikaa, kun täytellään Kelan paperit ja joitain muita tärkeitä lippulappusia. Hemoglobiini, verenpaine, pissa, sydänäänet otetaan joka kerta. Multa ei mahaa ole mitattu vielä kertaakaan! Esikoista odottaessani mitattiin varmaan jo toisella kerralla?!

Seksiasiaa.. Seksipuoli on jostain syystä ollut lamaantuneessa tilassa jo pari viikkoa.. Välillä tuntui, että vois harrastaa monta kertaa päivässä, nyt ei erityisemmin kiinnosta eikä jaksaisikaan. Unissa kyllä seksiä riittää.. Viime yönä viimeksi ;-)

Unet ovat tosiaan tällä hetkellä aika sekoja. Liittyvät aika paljon raskauteen. Välillä olen synnyttänyt, välillä raskaana, välillä menettänyt vauvani. Aamulla ei voi muuta kuin ihmetellä, että mistä ne unet oikein tulee..

Niin ja siitä mahan koosta! Samperi, meikäläisestä vois kyllä luulla, että viikkoja on vähintään 29! En ymmärrä, tää maha on kasvanu ihan räjähdysmäisesti muutamassa viikossa!! Kyllä siltä mahassa tuntuukin, välillä tuntuu kuin maha repeäisi. Ja sit se mahan kutina..! Aivan järkyttävää välillä.. Perusrasvaa kuluu illalla mahan rasvailuun ihan kiitettävästi! Kutiseeko muilla maha??

Pömppänä 19+0

Vierailija
59/66 |
18.04.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onpa taas pitkä aika kun viimeksi kirjoittelin...

meillä eka neuvolakäyntiin oli varattu tunti, oli samalla tytön neuvola tarkastus ja sama nyt ens viikolla.

Tuntuu ihan ikuisuudelta edellinen kerta...ensi viikolla sitten neuvola ja ultra, jänskättää!!!!

Unista: ihan hurjia myös täällä, viime yönä toivottelin murtomiehiä tervetulleiksi :)

Onko kaikilla muilla jo väsymys ja pahoinvointi helpottanut?! Mulla kolmatta iltaa tosi ällö olo...ihan samanlaista kun silloin alussa,pitäisköhän ko olla huolissaan? googletin jo kaikki raskausmyrkytyksistä alkaen.

Nyt pakko lopetella, että jaksan seisoa kentän laidalla kun vanhemmilla lapsilla fudisturnaus :)

Ihanan lämmintä viikonloppua (toivottavasti)

mango rv 19+3 (ohhoh)

Vierailija
60/66 |
18.04.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

seison siis viikonloppuna kentän laidalla ja lopettelen et pääsen nukkumaan,hohhoijaa.