¤¤¤SYYSKUUN SALAISUUDET vk 16¤¤¤
Uusi viikko ja uusi pino....
Ihan ensiksi oikein paljon haleja FuulaTsuulalle...kyllä tuli paha mieli, kun luin sun kirjoituksen tuosta ultrasta....ja itkin melkoisen tovin,miettiessäni miten julma elämän kiertokulku voi olla.
Tuosta lääkärien hoitajien suhtautumisesta; itse olen kuullut vastaavia, kuin arkamammma kirjoitti vastaavissa tilanteissa. Ystävälläni oli 3 keskenmenoa takana ja neljättä yrittäessään he menivät viikolla 6 sitten ultraan. Lääkäri vaan tokaisi,että ei täällä mitään elävää ole ja tervetuloa ensi viikolla kaavintaan. Ei mitään inhimillisiä sanoja tms...mutta yllätys oli suuri, kun menivätkin kaavintaan ja löytyikin syke :-).
Noh omaan (.) sen verran,että tätä kumpua tuskin enää kukaan voi luulla vaan lihomiseksi. VAtsa on kasvanut huimasti, tosin suuriin vaikutus voi olla mahtavalla ruokahalulla...syön jatkuvasti ja tuntuu, mitä enemmin syön sitä kovempi nälkä on....vielä kilot on pysynyneet joten kuten hallinnassa...mutta...tosin syön kyllä sitten ihan terveellisesti...
Pikkuinen potkuttelee kovasti, tosin nyt muutama päivä on ollut hiljaiseloa, josta jo panikoin eilen miehelleni... joka taas omaan rauhalliseen tapaansa totesi,että rauhoitu. Eihän kukaan jaksa jatkuvasti potkia ja meuhkata....
Ultra on vasta 8.5. ja 13.5 seuraava neuvola, siihen tuntuu oleva IKUISUUS....voisin käydä joka viikko kuuntelemassa sykettä..
Muuten vointi on mitä mainioin, närästys vähän vaivaa mutta Rennie tuntuu auttavan aika hyvin siihen. Liitoskivut myös vähän vaivaavat, mutta liikunta helpottaa niihin...
Mutta nyt aamukahville....harmaan hauskaa viikkoa kaikille.
Mami + masuasukki 18
Kommentit (66)
Tää maha ei ole kyllä nyt pompsahtanut mihinkään ;) Kätilö jo ekassa ultrassa sanoi jo ennen itse ultraa koosta päätelleensä että vois olla kaksoset :) Ja kutisee... Käytän hyvän ystävän suosituksesta natusanin vauvaöljyä aina suihkun jälkeen. Kosteuttaa todella hyvin eikä ensimmäistäkään arpea vielä missään.
Viime yönä oli jumalaton suonenveto sääressä :S Onneksi auttoi kun nousi seisomaan ja painoi jalan lattiaan. Magnesiumia olen syönyt koko ajan ja juon kuin hevonen. Eli suolan puutetta? Mutta samalla suolaa pitäis välttää?? Mielummin krampit kuin verenpaine ja turvotus...
Tuutelituulle tosi hauskaa iltaa!
Ja kiva oli lukea Wilhelmiina-73:n hyvistä ultrauutisista :)
Norah81 ja tuplat 19+2
adalmiinalle tsemppiä asuntokierroksiin.. me kierrettiin ja etsittiin 2v. ennen kun löydettiin mieleinen. monesta esittelyssä en mennyt edes sisälle asti, kun ei tuntunut " omalta" . tämä mikä ostettiin iski samantien :) minkälaista kotia etsitte?
wilhelmiina: minullakin päiviä jolloin ei vauvasta kuulu mitään ja oletan hänen olevan vain sellaisessa asennossa, mistä en potkuja tunne. eihän mitään liikkeiden seurantaa voi vielä tässä vaiheessa toteuttaa kuten kirjotit, kun vauvat on vielä niin pieniä :) eikä kaikki edes vielä tunne liikkeitä..
kirjoitatteko ja menettekö muuten raskausviikoissa ja päivissä menkkojen vai ultran mukaan? minä menen ultran mukaan, koska on varmin. menkkojen mukaan la olisi 2.9 ja ultran 6.9.
miten muuten jollain on la muutettu, kun on rakenneultrissa mitattu?? eihän se ole enää varma yhtään, kun vauvat kasvaa rv16 samaa tahtiin ja sitten alkaa yksilölliset kasvut. toiset siis on pienempiä ja toiset isompia, vaikka viikot on oikeat. ihmetystä aiheuttaa tämmöinen :S
miaea: kyllä on massu kasvanut! nykyään ei enää kysellä tuleeko meille vauva vaan suoraan kysytään milloin on vauvan laskettu aika :) siirryin ä-vaatteisiin rv15 ja tiukat housut viskasin jo rv10 tienoilla ylimmälle hyllylle..
onkos teillä iltaisin sellaista, että kun olette hetken vaikka lepäillyt ja nousette ylös tulee liitoskipuja? minulla menee paikat tosi kipeiksi, jos vaikka rojahdan sohvalle tunniksi tv äänen ja siitä sitten nousen omille iltapuuhille :( ihan kuin olisi mäiskitty pesimailalla kaikkia luita tuolla alhaalla..
Norah81: minä olen kaksonen ja äitini kertoi, että vatsan kasvusta ei huomannut alkuunsa kaksosia, kun vasta rv30 eteenpäin ;) eikä ollut etes ensimmäinen raskaus menossa..
minulla ei auttanut rasvaillut masun repeämiseen esikoisesta, vaikka kuinka tunnollisesti sitä tein joka päivä :( helpotti vain kutinaa ja kiristävää tunnetta. sain aikasmoiset raidat esikoisesta, mutta nyt ne on jo haalistuneet olemattomiin. niitä taas odotellessa :)
cec ja typykki ultran mukaan rv20+0, kuukautisten rv20+4
Mulla ainakin kutisee maha! Välillä oikein hävettää raapia (näyttää ihan kaljamahaiselta ukkelilta...).
Tänään ostin lisää ä-vaatteita, lähinnä töihin. Jotenkin tuntuu, että masu alkaa näkyä. Monet ovat mulle sanoneet, että miten voit olla jo noin pitkällä eikä mitään näy. Sehän on tosi yksilöllistä! En haluaisi, että masu paisuu miksikään vuoreksi, koska ajattelin jatkaa liikuntaharrastuksia vielä pitkään. Mulla on neuvola keskiviikkona ja sitten saa tietää onko paino noussut ja jos on niin paljonko. Viimeksi oli -500 g ja se on sinällään helpotus, koska mulla on taipumusta lihomiseen. Joudun joka tapauksessa sokerirasitustestiin jossain vaiheessa, koska BMI on 27 (ihannepainohan on 25). Hyvähän se on, että kaikki testataan.
Mulla on tosi perusteellinen ja vähän höppänä nlatäti, joka pitää hyvää huolta. Kaikki tutkitaan käynneillä ja eritoten verenpaineasiat on hänelle tärkeitä. Ekalla käynnillä meni 1,5h, viimeksi olin 15 min. (lääkäri tutki silloin ja olin siellä n. 30 min.). Katsotaan mitä tällä kertaa tapahtuu.
Kävin tänään tutustumassa vaunuihin ja taisin löytää meille sopivat. En siis ostanut niitä vielä, koska olen taikauskoinen. Oli kuitenkin kiva päästä työntelemään, kun on kuitenkin esikoinen tulossa :) se on aika jännää, kun ei vielä tiedä mitä kaikkea on edessä. Pahimman olen käynyt läpi, kummityttö oli pahimman sortin koliikkitapaus ja hoidin häntä hänen ensimmäisinä elinkuukausinaan. Oli aika rankkaa, varsinkin kun olin itse 15-vuotias. On siis käsitys siitä mitä vauva-aika voi pahimmillaan olla. Asiaa ei tietenkään auta yhtään se, että minulla ja miehelläni on molemmilla koliikkitausta..
No mutta joka tapauksessa toivotan kaikille aurinkoista viikonloppua!
Miaea ja masumoikkaaja rv:lla 18
Mulla on mennyt neuvoloissa aikaa ekalla kerralla reilu puoli tuntia ja nyt tokalla 20 minuuttia.
Mulla kutisee koko iho, jaloista päänahkaan saakka! Olo on kuin apinalla ajoittain! Mulla on kyllä kuiva ja herkkä iho, joka vaatii rasvausta päivittäin, lieneekö nyt sitten pahentunut tai on aika vaihtaa toiseen rasvaan... Tai sitten on syynä ne hormoonit...
Eilen huusin meille mieleiset vaunut huutonetistä! Aika ajoissa joo, mutta en uskaltanut luottaa siihen että toisia yhtä mieleisiä tulee heti vastaan. Lisäksi ovat lähellä meitä, eli päästään hakemaan ne itse, ei tarvitse siis postikuluja maksaa ja pelätä että matkahuolto kaltinkohtelee niitä! Mä oon ihan innoissani niistä!
Oon saikulla nyt, torstaina alkoi ihan tosi huono olo ja päänsärky joka jatkuu vaan. Aamut on kamalia kun olen pari kertaa pyörtyä kupsahtanut (syömisillä ei merkitystä, toinen kerta oli sen jälkeen kun olin syönyt juuri) ja päässä vihloo pitkin päivää. Onko kellään mitään tietoa mikä tää tällainen tauti on? Huimausta on myös jatkuvasti ja välillä kaikki on hetken ok, kunnes taas kuin nyrkiniskusta alkaa sattua voimakkaasti päähän. Outoa.
Kävin lääkärilläkin joka sanoi vaan että lepoa ja panadolia, mutta nyt on jo 4:s päivä tätä lystiä ilman minkäänlaista helpotusta!
Noh, siinä sitä omaa napaa taas kyllikseen! Aurinkoista päivää kaikille!
t. Sanelma 17+0
Täällä sitä meinaa flunssa puskea päälle. Vähän jo olo tahtia hidastaa. Harmittaa kun nyt ei ehtisi sairastamaan.
Maha on mullakin pompsahtanut esiin. Siitä sen huomaa, kun selällään maatessa se ei enää painukaan littanaksi vaan jää sellaiseksi kummuksi. Ihanaa! Ja liikkeitä on alkanut tuntua mukavasti. Myös vatsan päälle.
Dopplerilla kuunnellaan joka ilta. Välillä on hauskaa vaan kuunnella niitä liikkeitä. Toinen myllää mahassa ihan hirveästi. =) Tämä on sitä parasta aikaa. Liikkeet tuntuu, eikä maha vielä ahdista, hidastaa vain. Kovasti ei enää jaksa juosta. Muutenkin olen hiukan yrittänyt hidastaa tahtia. Tuntuu, että mennään liian ylikierroksilla.
Laskeskelin tuossa juuri, että mulla on rakenneultra vasta rv 21. Vaikka kättärin esitteessäkin luki 18-19 viikoilla! Ultraan on siis vielä pitkä pitkä matka. Harmittaa, etten huomannut asiaa aikaisemmin kun muutin tuota ultra-aikaa. No, ei auta kuin odotella ja lueskella teidän muiden ultrakuulumisia.
Kaipa sitä pitäisi nyt mennä nukkumaan. Jaksaa sitten taas huomenna noiden kahden uhmaikäisen kanssa...
mamaj 17+2
Täällä maha tuntuu myös yhtäkkiä pompanneen ihmisten ilmoille... multa ei sf-mittaa otettu vielä tällä viikolla,ei ollut edes puhetta siitä? mut lääkäri totes että vaikka taakseppäin kallistunut kohtu,niin tuntuu korkealla jo!
pömppänä:mulla kutisee alavatsalta...aattelin sen hiivan jälkeen, ettei kai se nyt kovin ylös voi nousta:) Ja sitten huomasin että sitähän se kutina ehkä onkin, kun nahka alkaa venyyn. Ostin avonilta sellaista raskausarpia hälventävää voidetta, saas nähdä tepsiikö!
Jes huomisiltana päästään miehen kanssa ihan kahdestaan menemään, tulee lapsille hoitaja!
huomaan että oon marilista tehny tuolla aiemmin marlin...ei varmaan niin suuri vahinko;)
tuutski ja pikkuruinen 18+3