¤¤¤SYYSKUUN SALAISUUDET vk 16¤¤¤
Uusi viikko ja uusi pino....
Ihan ensiksi oikein paljon haleja FuulaTsuulalle...kyllä tuli paha mieli, kun luin sun kirjoituksen tuosta ultrasta....ja itkin melkoisen tovin,miettiessäni miten julma elämän kiertokulku voi olla.
Tuosta lääkärien hoitajien suhtautumisesta; itse olen kuullut vastaavia, kuin arkamammma kirjoitti vastaavissa tilanteissa. Ystävälläni oli 3 keskenmenoa takana ja neljättä yrittäessään he menivät viikolla 6 sitten ultraan. Lääkäri vaan tokaisi,että ei täällä mitään elävää ole ja tervetuloa ensi viikolla kaavintaan. Ei mitään inhimillisiä sanoja tms...mutta yllätys oli suuri, kun menivätkin kaavintaan ja löytyikin syke :-).
Noh omaan (.) sen verran,että tätä kumpua tuskin enää kukaan voi luulla vaan lihomiseksi. VAtsa on kasvanut huimasti, tosin suuriin vaikutus voi olla mahtavalla ruokahalulla...syön jatkuvasti ja tuntuu, mitä enemmin syön sitä kovempi nälkä on....vielä kilot on pysynyneet joten kuten hallinnassa...mutta...tosin syön kyllä sitten ihan terveellisesti...
Pikkuinen potkuttelee kovasti, tosin nyt muutama päivä on ollut hiljaiseloa, josta jo panikoin eilen miehelleni... joka taas omaan rauhalliseen tapaansa totesi,että rauhoitu. Eihän kukaan jaksa jatkuvasti potkia ja meuhkata....
Ultra on vasta 8.5. ja 13.5 seuraava neuvola, siihen tuntuu oleva IKUISUUS....voisin käydä joka viikko kuuntelemassa sykettä..
Muuten vointi on mitä mainioin, närästys vähän vaivaa mutta Rennie tuntuu auttavan aika hyvin siihen. Liitoskivut myös vähän vaivaavat, mutta liikunta helpottaa niihin...
Mutta nyt aamukahville....harmaan hauskaa viikkoa kaikille.
Mami + masuasukki 18
Kommentit (66)
kaikille!
Ultra aikaistui muutamalla päivällä, vielä olis 3 pitkää viikkoa..
Seuraava nla toukokuun puolivälissä.
Massu on kyllä kasvanut, mutta paino pudonnut, joten vanhat farkut ja vetimet menee vielä hyvin päälle. Vyötä ei voi pitää kun koristeena =)
Onni myllertää etenkin iltaisin niin että jotkut muljahdukset tuntuu ulospäinkin.
Kaikkea hyvää alkaneeseen viikkoon kaikille kirjoittajille!
Marili ja " Onni" 17+6
Panikoidun viime viikon jälkeen, suuresta huolesta ja murheesta turtana tahdon minä aloittaa tämän viikon vähän iloisemmin. On aika varmaa, että tämä raskaus on minun kohdallani se viimeinen (onhan näitä jo nähty, lisäksi ikä tuo omat uudet riskinsä). Siksi päätin eilisiltana, että aion ottaa tästä sitten ihan kaikki irti. Ihan joka päivä. Rakenneultraan on meillä 8 vuorokautta, en suostu itkemään sen mahdollisia tuloksia etukäteen. Tässä hommassa voi loppujen lopuksi käydä huonosti tai tosi huonosti, eihän elämästä koskaan tiedä. Toisaalta taas, tiedättehän, meitä voi odottaa syyskuussa onni ja autuus, lottovoitto, ihana pieni uusi ihminen, elämän suurin ilo. Niin käy varmasti meistä useimmalle.
Toivon teille kaikille parempaa uutta viikkoa, valoisia ajatuksia. Ja hellä kosketus vauvamasuille! t. massumamma ja toukkis 18+5.
Mullaki oli taas viikonloppuna kaks päivää etten tuntenut liikkeitä...ja hetihän sitä aivan paniikissa...meilläki mies aina rauhoittelee...että joka kerta sanot tuota samaa,kyllä se taas kohta aloittaa riehumisen:) Sitten eilen illalla mekasti niin että tuntui päälleppäinkin aivan ihanasti!
Tänään kävin (vihdoinkin) neuvolassa, ja oli lääkäri-sellainen! Pikkuinen vipelsi masussa, että kunnossa ollaan! Lääkäri teki sisätutkimuksen ja ultrasi että tiietään kunnolla istukan paikka. Se oli edessä ja noussut jo ihan hyvän matkan päähän kohdunsuulta! Kotiin tullessani huomasin..että en oo vieläkään kuullut pikkuisen sydänääniä, kun joka kerta on ultrattu,mutta eiköhän se riitä että syke on tänäänkin nähty!
Painoa oli tullut viikossa 275g... että aika sopivasti! Samaa kaavaa taidetaan mennä kuin aina ennenkin;)
mami,mullakin seuraava ultra 8.5 (rakenne)ja seuraava neuvola tasan 4viikon päästä.
Pystyttekö muut vielä nukkumaan mahallaan? Mie oon pystyny...mutta eilen kun pikkuinen alkoi kovasti liikkumaan mun mahallaan olllessani,niin en saattanut enää olla niin ettei litisty:D
Mukavaa viikkoa! Nyt taidan lähteä ostaan niitä tukisukkia!!
Tuutski 17+6
Eilinen päivä oli kamala.
Kipeitä supistuksia tuli, vaikken tehnyt mitään, olin vaan. Illalla äityivät todella kipeiksi ja säännöllisiksi, tulivat kahden-kolmen min välein ja kestivät n. puoli min.
Sattui niin, että vedet vaan valuivat silmistäni, vauva ei liikkunut tuona aikan ollenkaan. Vähän vajaa tunnin kestivät ja loppuivat. Otin Panadolia ja helpotti hetkeksi, kunnes yöllä taas sama juttu.
Aamulla vatsa ihan arkana.
Alapäässä on painontunnetta ja särkee. Mutta kun mitään ei voi näillä viikoilla tehdä, kun sikiö ei ole vielä elinkelpoinen, niin en saa supistuksia ehkäisevää lääkettäkään.
Voin vaan toivoa :(
En jaksa nyt enempää kirjoittaa, pelottaa ihan kamalasti.
Mustaverho 18+3
Tämä viikko alkoi ihanan aurinkoissa tunnelmissa. Ulkona paistaa aurinko ja rakenneultrassa oltiin aamulla. Pienellä kaikki hienosti ja koko vastasi viikkoja hyvin. Välillä vähän innostui vilkuttelemaan meille mahaan kurkkijoillekin. Istukka haittasi vähän kuvakulmia, on onneksi takana alhaalla, mutta tunki väkisin kuvissa mukaan.
Varovasti sitten kyseltiin, josko sukupuolesta sais selkoa (meillähän mies odottanut molemmissa raskauksissa poikaa ja minä tyttöä). Ensin ei meinannu millään nähdä, kun oli pienellä jalat niin kipparassa. Mutta sitten pikku oikaisi kintut ja ihan selkeät " vehkeet" siellä jalkovälissä oli. Mies myhäili (osui siis esikoisessakin poikatuntemuksissaan oikeaan) ja minuakin hymyilytti. Pitänee jättää ne jo ostetut ihanaiset mekot odottamaan, josko kolmas kerta toden sanoisi. ;)
On vaan niin hyvä mieli. Toivon kaikille yhtä ihania ultrakuulumisia!
Puuhakas viikko luvassa, meillä asunnonvaihtoasia kovasti edelleen pinnalla. Toissa viikolla sovituissa asuntokaupoissa tuli mutkia matkaan, kun asunnosta löytyi kosteutta ja nyt uuden kohteen etsiminen on täyttä päätä käynnissä. Pian pitäisi joku kiva löytää, että ehtisi remontin ja muuton hyvissä ajoin ennen vauvelin syntymää.
Aurinkoista viikkoa kaikille syyskuisillle.
Adalmiina ja pikku(veli) 19+3
Voi meitä ja meidän kanssa.
Äsken just pikkuinen potkaisi oikein kunnolla. Päästä jalkoihin levisi syvä onnen tunne. Kaikki on nyt hyvin. Muutahan meillä ei loppujen lopuksi olekaan kuin tämä hetki. Yritetään jaksaa luottaa, uskoa, toivoa ja _odottaa_. Eiköhän kaikki järjesty?
Kun joulukuun lopulla plussasin, olin puhunut miehelle, että tilaan jostakin 9kk kooman, josta miut voi herättää sitten syyskuussa synnyttämään. Olin ihan varma etten jaksa tätä kevättä. Mutta nyt on kuitenkin jo huhtikuu, siskot! Kyllä myö tähän pystytään!!
Mustaverho, toivon sinulle parempia vointeja ja että supistelut rauhoittuisivat. Mieheni serkku odotti vauvaa viime kesänä samoilla viikoilla kuin minä ja hänellä supisteli koko matkan todella kovasti niin että hän oli lähes koko raskauden vuoteessa. Ja nyt hänellä on kaunis pieni lapsi ja kaikki meni ihan hyvin. Yritä jaksaa olla luottavaisin mielin!
Niin kuin monet ovat sanoneet: Voi ihan hyvin käydä niinkin, että meillä on syksyllä pienet tuhisevat nyytit sylissä ja ollaan tosi onnellisia! Niinkin voi kuulema käydä (n. 40 000 vuodessa?)
Tsemppiviesteistä piristyneenä,
Arkamamma
Täällä savossa tuli takatalvi, maa aivan valkoisena! Mutta ihanan puhtaan ja valoisan näköistä :)
Kamalasti jännittää huominen rakenneultra, seuraava nla on sitte kolmen viikon päästä.. mitenkähän saa nukuttua ens yön :/
Miten teillä muilla, onko liitoskipuja jne? Mulla on aika mahtavat kivut liitoksissa. Kovalla penkillä/lattialla ei puhettakaan että vois istua. Kaks, kolme tyynyä kun on alla niin sit voi..muuten kävelen kuin ankaa.
Onko teille tullut painoa minkä verran nyt yhteensä? Mulla on tullu kilo, edelleenkään ei mee rasvaiset ruuat, edelleen rasvaiset tulee ulos.. toisaalta alkaa tympiä jo.. ois ihana syödä kaikkee mitä mieli tekee. Ja sehän tässä on keljuinta kun mieli tekee muttei saa syötyä.
No jospa se jossain vaiheessa helpottaa..
Mutta nyt on mentävä puuhastelemaan, morjens!!
kmk-83 ja toukka 19+6:)
Oliko minkä kokoinen teidän pikkuinen?
päivällä oli brunon 4D rakenneultra ja tyttönen on tulossa meidän osoitteeseen ;) ihanaa! aloin heti suunnitella yhteistä huonetta tytöille.. painoa oli nyt n.300g ja kaikki kunnossa vauvalla. bruno toisti tämän ainakin kolme kertaa minulle.. istukka on tuossa edessä kuten jo aiemminkin olin arvellut. kovasti tyttönen potki reissun aikana (oltiin yksi yö kotoa poissa) ja osasinpa sanoa hänen asennonkin potkujen avulla! hällä siis pää oikealla puolella ja jaloilla rummuttaa vasemmalle :) ei siis ihme näille " toispuolisille" tuntemuksille, kun on pt asennossa.
liitoskivut: ajoittain on, ajoittain ei.
painoG: minulla näytti +viikko sitten 5kg lisää normipainoon, mutta oikeasti se olikin 4kg nousu :)
cec 19+2
Aurinko paistaa!
Mieli virkistyy huomattavasti, kun noista sateisista ilmoista päästään. Viime yönä oli tullut ihan reippaasti lunta, mutta nyt päivällä sulanut auringon lämmittäessä. Kevättä odotellessa...
Mulla vatsa jo sellainen jalkapallo, vaikka paino oli viime vkon neuvolassa pudonnut 100g viikossa, noin puoli kiloa kokonaisuudessaan! Pahoinvointia vielä lähes päivittäin. Olen ollut tosi iloinen, kun minkäänlaista vuotoa ei ole näkynyt pariin viikkoon, ainakaan. Josko se nyt olisi taaksejäänyttä, toivon niin kovasti!! Liikkeet olen tuntenut keskittymällä jo parisen viikkoa, ei niitä kuitenkaan touhutessa huomaa. Kohta kuitenkin se aika koittaa, että liikkeet tuntuu ihan kunnolla.
Mustaverho, olit ajatuksissani viikonloppuna... Miten se vuoto sinulla, onko loppunut? Toivottavasti ne supistukset helpottavat! Itseäni pelottaa myös tuo ennenaikainen synnytys, koska siihen on suuri riski sen kierukan takia. Nyt ei ole onneksi ollut mitään " oireita" , joten tällä hetkellä olen luottavaisella mielellä.
Galluppia... ehkä vähän aikaista vielä, mutta millaiset vaunut olette ajatelleet hankkia tai mitkä teillä on? Itselläni on aiemmin olleet Brion yhdistelmät, ne myyty eteenpäin aikapäiviä sitten. Vauvaa ei pitänyt tulla, mutta näin nyt kävi ja ne vaunut olisi ostettava. Itse kaavoihin kangistuneena ajattelin Brion Kombeja. Mielipiteitä ja hyviä/huonoja ominaisuuksia eri merkeistä kaipailisin.
Keskiviikkona ylimääräinen tarkistusultra, jännittää.
M@mi rv hetkinen... 16+3 jes!
Ollaan kuulkaas noin puolessa välissä...Minäkin haluan ajatella niin, että meillä on syksyllä monta ihanaa nyyttiä:)
Vaikka toisaalta, kun " mokkulan" rakenneultraan on vähän yli viikko, on toisenlaisiakin ajatuksia mielessä käynyt. Odotan ultraa jo kovasti.
Vatsallaan nukkuminen ei mulla enää onnistu. Vaikka masu on selvästi näkyvissä, se ei niinkään haittaa nukkumista, mutta jotenkin vain kiristää ja ahdistaa jos on vatsallaan. Ehkä tuo masuasukki alkaa silloin melskaamaan, en tiiä. Liikkeiden tunteminen on kyllä ihanaa, ja tekee tästä jotenkin todempaa.
Nyt on pikkupikku vaatteita hankittu vähän lisää, samoin Ergo-kantoreppu, kun halvalla sain. Jotenkin tuntuu kivalta valmistautua tuollakin tavalla vauvaa varten...jos hän vaikka tuosta tietäis, miten odotettu ja tervetullut sitten ajallaan on...hmm...hölmöä? Isommista hankinnoista sovittiin, että tehdään niitä kesällä. Ollaan kyllä rattaita ja turvakaukaloita vertailtu ja mietitty. Mukavaa tuo suunnittelukin.
Joku kyselikin rattaista... oon ite miettinyt samaa, millaiset oikein hankkisi, uutena vai käytettynä jne. Vaihtoehtoja on niin paljon, että on vaikea päättää. Haluan sellaiset heittoaisalliset yhdistelmät, jotka mahtuvat auton takakonttiin... :)
Aurikoista viikkoa!
- aidae ja mokkula (19+6)
meillä brion kombit -06 ja hyvät ovat olleet, tosin odotin niiden olevan paljon tilavammat ja menevän pidempään pienellä tytöllä :/ koppa otettiin pois käytöstä joulun jälkeen ja nukkuu nyt makuupussissa ratasosalla.
kombit on aika jyhkyt, mutta sellaiset hyökkäysvaunut halusinkin, koska ostettiin erikseen sitten kevyet ja ketterät rattaat mitkä on jatkuen takakontissa :)
Mennyt tovi jos toinenkin kun olen viimeksi kirjoitellut. Kamalia uutisia FuulaTsuulalla! Kovasti jaksamisia heidän perheelleen! Miten voi aina olla niin, että sontaa tippuu aina vain samojen ihmisten niskaan!? Toivotaan ettei enempää tule ikäviä uutisia!
Meillä menee täällä ihan mukavasti. Thaimaan matka meni oikein hyvin, takaisin tullessa oli lentomatka vaikea turvotuksen takia. En saanut nukuttua kuin tunnin (15 tunnin yölennon aikana), mutta sen jälkeen olokin jo hieman helpotti. Onneksi oli neuvola aika heti samana päivänä kun kotiin päästiin, kuultiin sydänäänet! Rauhoitti oloa kummasti kun pieni oli pysynyt matkassa mukana.
Rakenneultraa odotellaan, siihen on aikaa vielä neljä viikkoa! Odottavan aika on pitkä... Mahaa on kertynyt jo ihan kiitettävästi, ei tätä läskiksi enää luulla... Mahallaan pystyn kuitenkin vielä nukkumaan, tietynlaisen tyynyviritelmän kera! :) Potkuja olen kovasti yrittänyt tunnustella, jotakin tuntuu mutta tosi heikosti. Ei näin esikkoa odotellessa oikein tedä mitä pitäisi tuntua! Mutta eiköhän ne siitä voimistu eikä voi enää erehtyä! Varsinkaan siinä vaiheessa kun oikein mukavasti kylkiluuhun muljahtaa... ;) Sitä odotellessa..
-MV81 ja mokkula 17+3
Ihana kuulas aamu täällä ja se jos mikä saa hyvälle tuulelle ja tuntuu että energiaa on enemmän!
Meillä on ollut pohdintaa vaunuista/rattaista myös ja vaihtoehdot ovat tällä hetkellä joko uudet Teutonia Timmyt (menevät pieneen tilaan kasattuna) jolloin kävisivät ainoina kulkupeleinä, tai sitten ostetaan käytetyt pelit ja matkarattaat sitten takakonttiin. Käytiin jo tsekkailemassa matkarattaita ja niin ovat 7 vuodessa nekin muuttuneet jyhkeimmiksi ja eivät enää menneet yhtään niin pieneen tilaan kuin kuopuksen matkarattaat aikoinaan! No, vielä on aikaa pohtia ja harkita.
Mitään vauvantarvikkeita ei olla vielä hankittu, jostain syystä en uskalla edes hiplailla niitä vielä! No, kesällä sitten!
Mulla potkuja, hentoja sellaisia tuntuu ajoittain, np-ultrassa ei sanottu, missä istukka sijaitsee, mutta epäilen sen olevan edessä. Aiemmista raskauksista jotenkin muistelisin potkujen tuntuneen kovempina jo näilläkin viikoilla!
Rakenneultraan on enää aikaa 2 viikkoa ja 6 päivää! Se on mulle se jokin etappi, että siitä kun selvitään, niin sitten uskaltaa olla jo ihan kunnolla raskaana!
Huomenna neuvola, toisaalta odotan sitä, kun on vasta toinen koko raskauden aikana, toisaalta en odota yhtään, kun tuntuu ettei täti tiedä siellä mitään... No, jos sitten kuulisi sydänäänet!
Maha on tosiaan kasvanut ja samanmallinen se on nyt kuin aiemmissakin raskauksissa. Vanha kansa sanoo sitä tyttömahaksi (ja kaksi tyttöä mulla jo onkin) leviää siis tasaisesti koko keskivartalon alueelle, ei ole mikään sievä pallo edessä!
Päivänjatkoja,
t. Sanelma 16+2
Ihanaa kun aurinko paistaa taas eilisen harmauden ja vesisateen jäljiltä. Onneksi täällä ei sitä lunta tullut, niin ei tarvi Afrikkaan lähteä...
Kiva kuulla että MV81:n matka meni hyvin. Mekin käytiin miehen kanssa tammikuussa Thaimaassa ja oli kyllä elämän paras reissu. Ja se turvotus Helsinki-Vantaalla palatessa... Ei meinannu saappaat mahtua jalkaan :)
Ja noita ihania ultrakuulumisia :)) Ei millään jaksa odottaa omaa. Ens maanantaina on neuvola ja sitä seuraavana keskiviikkona lopultakin ultra. Voi kun liikkeet tuntuisivat selvemmin. Ei tarvis olla aina huolissaan. Olen kyllä (ehkä?) tuntenut liikkeitä vasemmalla puolella viikon verran, mutta tosi hentosia. Toisella taisikin olla istukka edessä ja menee vielä kauemmin ennen kuin alan niitä tuntemaan.
Mustaverholle paljon lämpimiä ajatuksia. Sulla on siellä sitkeä sissi ja kuten Arkammammakin sanoi, supisteluista huolimatta syntyy täysin terveitä pikkuisia.
Norah81 ja tuplat 18+5
Onneksi ei kuitenkaan sada. Nyt ei ole siis mitään tekosyytä olla lähtemättä kävelylle. Olen helpottunut kun nyt ei muutamaanpäivään ole enää kävelylenkeilläkään supistellut. Kyllä tää pakkolepo ja rauhoittuminen vaan auttaa. On todella paljon parempi olo kuin pari viikkoa sitten.
Meillä ratasasia on melko helppo ratkaista, kun saadaan kaverilta muutaman vuoden vanhat rattaat. Ovat muistaakseni Briot ja siistin ja kivan näköiset. Nyt ei ole sellaista vaunuintoa kuin esikoisen aikaan jolloin se oli varmaan tärkeimpänä mielessä. Silti hankittiin (näin jälkikäteen ajateltuna) aika epäkäytännölliset rattaat. Johtui tietenkin osittain siitä, että rahaa ei ollut juuri lainkaan ja silti halusin uudet vaunut.
Muista hankinnoista sen verran, että pari pientä vaatetta on tullut hankittua,kun ei ole voinut vastustaa kiusausta ja sitten niitä kestovaippoja on joitain kappaleita. Niitä ei vaan uskalla paljon hommata etukäteen kun ei tiedä mikä vaippamalli sopii. Kestovaippailun ajattelin aloitella harsoilla, jotka varmaan sopivat hyvin vastasyntyneelle. Onko palstalla muita asiasta kiinnostuneita tai kestojen käyttäjiä. Waller taisi mainita jossain postissa että aihe on tuttu. Olisi kiva kuulla ajatuksia ja kokemuksia mitkä vaipat ja systeemit on kokenut hyviksi.
Mulla on kunnon maha jo. Eilen naapuri katsoi niin ihmeissään, että täytyi kertoa. Vaikka samapa tuo vaikka olisi ajatellut että olen vaan lihonut. Painoa on tullut ehkä pari kiloa lisää. joista puolet on varmasti rinnoissa. Muutama työkaveri kertoikin huomanneensa raskauteni juuri kuppikoon kasvusta :) Ihmeen tarkkaan porukka toisiaan tarkkailee vaikka naisvaltaisella työpaikalla olenkin.
Liikkeiden tunteminen on ihanaa. Välillä päivällä olen jo huolissani kun on niin hiljaista, mutta kun menee makaamaan tai edes istuu niin heti alkaa tuntea pyörimistä ja potkuja. Eilen mieskin ehti tuntea pari potkaisua kädellään.
Olen menossa tänään yksityiselle lääkärille tarkastuttamaan, että onko kaikki supisteluista huolimatta ok. En tiedä meinaako ultralla kurkata. " Varsinainen" ultra on kahden viikon päästä ja neuvolakin ensviikon lopulla.
Hauskaa päivän jatkoa kaikille.
RasiNa (18+1)
mutta mieli on maassa, koska en todellakaan ole tuntenut liikkeen liikettä sitten perjantain. Pyörin ja mietin koko viime yön asiaa, enkä oikein kunnolla saanut nukuttua. Siitä sitten sain riesakseni kauhean päänsäryn. Taidan kuitenkin soittaa neuvolaan ja kysyä, voisinko mennä kuuntelemaan sydänääniä...
Lisäksi kauhea ummetus vaivaa. Onko muita samasta ongelmasta kärsiviä? Viikossa oman vaa' an mukaan paino on noussut 1,5 kg!!!! Kun vatsa ei toimi :-(....syön puuroa joka ikinen aamu pellavarouheen kera ja muutenkin yritän liikkua tms....mutta ei mitään vaikutusta.
Olo on suoraan sanottuna P***A!!! Millä ihmeellä tuon vatsan saisi toimimaan....
masentunut mami x-(
Vettä on tullut viime päivinä oikein urakalla, meilläkin on takapihalla nyt suo, saappaat vaan jää kiinni jos nurtsille yrittää mennä.
Oma olo ollut ihan hyvä, masu vaan kasvaa ja liikkeitäkin harvakseltaan olen tuntenut. Ainoastaan haittana mahan repäisykivut ja päänsärky, onneksi panadolilla ja levolla siitäkin selvitty.
Mulle tuli nyt Taysista kutsu äippäpolille keskustelemaan, tätyy kyllä sanoa, että kerrankin nopeaa palvelua! 2 tuntia käskettiin varata aikaa eli perusteellisesti asioista siellä käydään läpi ja hyvä niin.
Ultra meillä on ens ke ja kovasti tekis kyllä mieli vielä mennä tuonne 4d-ultraankin. Meillä ultrat tekee nykyään ihan tavallinen terveyskeskuslääkäri ja kaikki kunnia hänelle, mutta jotenkin toivoisin, että pääsisin jollekkin joka on perehtynyt näihin asioihin enempi.
Ja haluaisinpa tietää kumpi on tulossa, ei sillä ,meillä siis on jo yksi kumpaakin sukupuolta, mutta vois sitten jo ehkä tehdä jotain hankintojakin. Tosin me kysyttiin edellisessä raskaudessa, että kumpi tulee ja tyttöä meille hyvin vahvasti veikattiin ja poikahan se sieltä ulos pullahti;) Nyt on itselle tullut hyvin voimakas poikatunne.
Vaunuja ollaan jo kattottu netistä ja nyt näyttäis siltä, että Teutonian prestiget olis jees. Koeajamassa siis ei olla käyty ja sehän sen sitten ratkasee lopulta. Hirveissä hinnoissa nuo vaunut nykyään...
Mustaverholle jaksamisia supistusten kanssa, Itse jouduin jäämään edellisissä raskauksissa hyvinkin aikaisessa vaiheessa saikulle ja jouduin ravaamaan äippäpolilla, mutta molemmat lapsukaiset kuitenkin syntyi ihan täysaikaisena.
Kuullaan taas, kimaro 17+3
Hei,
ihana maanantai: sataa vettä ja räntää vuorotellen kaatamalla.
Heräsin yöllä siihen tuttuun tunteeseen: en ole enää raskaana. Enkä saanut enää unta. Onneksi lapsi on potkinut pitkin aamua, ei pitäisi olla aina ja koko ajan näin huolissaan.
Rakenneultra 9 päivän päästä. Olen jo nyt niin huolissani.
No, maha alkaa olla jo merkittävän kokoinen, kaipa siitä pitää iloita niin kauan kuin sitä kestää.
Pessimismin vallassa,
Arkamamma rv 19+3