***ENSKAT viikkoon 16***
Tässä viime viikon jorinat:
http://www.vauva-lehti.fi/keskustele/tm.asp?appid=60&m=12855803&p=1&tmo…
Kommentit (47)
Meille sopii myös Vantaa, koska tullaan kumminkin autolla. Ajallakaan ei niin väliä, Jonskulle riittää päikkärit autossakin. Eli mikä olis se tarkka kellonaika?
Jonskulla oli tänään 2-v neuvola. Nuppipalapeli ja piirtäminen ei kiinnostanut yhtään, kun oli kivempi käydä rämpläämässä kaikkia koneita. Sammutti esim. jääkaapista virran :D. Tornin se teki palikoista ihan oma-aloitteisesti ja vielä ihan hirveen monesta palikasta. Ihan tuurilla pysyi pystyssä se torni. Vilkkaaksi ja normaalikis 2-vuotiaaksi neuvolantäti kuvaile Jonskua. Uudet mitat on nyt pituus 90,70 cm ja paino 12,2 kg. Pitkä ja hoikka poika. Pituus menee käyrällä +1 ja paino -10. On nyt kolme viimesintä mittauskertaa kasvanut ihan tasasesti. Käyrä olis siis suora viiva. Puhetta vähän seuraillaan, kun ei niitä lauseita kunnolla tule. Vuosi on silti aikaa alkaa tuottamaan lauseita, joten ei tässä mitään hätää ole.
pesukarhu
Täältä taas laiskajaakko yrittää aktivoitua... Edelleen jatkuu vaan olo, ettei jaksa kirjoitella, vaikka lukemassa käynkin. Kai tää on taas tätä mun jokavuotista " kevätmasennustani" . Toiset kun kärsii talvella apeasta mielestä, niin mulla se iskee keväisin. Tämä kevät on ollut aika helppo muuten, mutta sellaista yleistä saamattomuutta ja väsymystä on ollut nytkin. Mutta kyllä se kohta helpottaa, kun kesä tulee (=LOMA!)
Meille ei oikeastaan ihmeitä kuulu. Itse olin ystävän kanssa lauantaina Helsingissä ostoksilla ja shoppailin ihan itselleni. Emmi sai vain vappuaaton naamiaisiin mekon ja keijukaisen siivet. Oli ihana päivä, kun sai hömpöttää ihan rauhassa ja käydä lounaalla ja kahvilla ja katsella ihmisiä. Illalla olikin sitten kotona paluu arkeen: Emmin mielestä kuusi päivää viikossa ilman äitiä on liikaa. Neitiä piti yli tunti nukuttaa ja nukahti vasta mun syliin. Ja sunnuntaina sama juttu. Meinas alkaa ahdistaa. Mutta nyt on taas sekin puoli palannut normaaliin. Huh!
Emmistä on tullut oikein äitin pikku apulainen: oltiin eilen pihalla haravoimassa ja likka olis koko ajan ollut haravan varressa. Kun sitten väsyi taistelemasta mun kanssa siitä, alkoi nostella haravoituja lehtiä ja ruohoa sylikaupalla kottikärryihin. Tänään sitten ostin hänelle oman haravan. =)
Ja ihan kaikkein mieluisin leikkipaikka Emmille on nykyään viereisen huonekalukaupan pihalla oleva iso vesilätäkkö. Sitä täytyy käydä juoksemassa edestakaisin niin, että vesi roiskuu. =D
Ossea piti onnitella työpaikasta! Kyllä sä pian totut neidin hoitopäiviin (ja neiti myös)
Bejpille peukkuja, että kurssi natsaisi! bd
Ninni on on koetellut Hennaa - onneksi cuplaton on auttanut! Ja ilman mitään huonoa omaatuntoa otat avun vastaan ja viet Joelia hoitoon äidillesi!
Q:lle olen pikkiriikkisen kateellinen... Mun järjetön matkakuume vaan kasvaa... Hyvää matkaa!
Millin ja miehen viikonlopusta tuli mieleeni, että joku tuollainen hotelliyö tms. miehen kanssa tekis kyllä itsellekin terää.
Jonsu oli saanutu hyvää palautetta neuvolasta. Hienoa! Meillä onkin Emmin 1½-vuotisneuvola ensi maanantaina. Saas nähdä, mitä siellä sanotaan.
Treffeille olette moni pääsemässä huomenna. Voi vitsit, kun olisikin ihanaa tulla tapaamaan teitä, mutta töissähän mä olen. Ja vaikka viikonloppujakin on tässä, niin harvoinpa sitä raaskii silloin mihinkään lähteä. Mutta onneksi megatreffit lähestyy...
Nyt kuitenkin iltapesulle ja odottelemaan miestä kotiin ja Greyn anatomian alkamista... Mukavaa viikonjatkoa kaikille!
-Amy ja Emmi unten mailla-
Me ei päästä huomenna Even kanssa treffeille, meidän pitää viedä toinen automme renkaiden vaihtoon.. :( Mut saadaanko joku viikonloppu porukkaa kasaan?
Mä järkytyin kun käytiin alakerrassa kaverin luona.. Se on ite samantyylisellä kurssilla kuin mihin minä olisin menossa ja miehensä on rakennuksella kuten minunkin mies, ja he joutuvat maksamaan täyden hoitomaksun!!! Sama sit vissiin meillä edessä.. Nopeasti laskettuna rahaa jää sama kuin olisin kotona.. :o
Mut pitää vaan työllistyä äkkiä niin sit saa enemmän rahaa.. :)
Even kummin häiritsi puhelullaan kirjoitusta, ja nyt on mentävä viemään Eve nukkumaan.. Palaan huomenna!
Bejpi ja Eveliina 1v 3kk+
Pesukarhu ja Kandi, lyödäänkö lukkoon klo 15? Siihen kaikki ehtinevät? Tuletteko Aurora ja O?
Me huristellaan bussilla paikan päälle. Pesukarhulla ja Kandilla taitaa molemmilla olla mun puhelinnumero jos tulee jotain.
Me lähdetään ihan kohta pankkiin koko perhe ja valkkaamaan mulle uudet silmälasit. Terveisit kaikille, tulen paremmalla ajalla kirjoittelemaan.
Niin ja mukavaa Pariisin matkaa Q:lle!
Karssuli ja Aino vapaapäivän vietossa
Eilen oli kyllä niin ihana ilma, oltiin oikein urakalla ulkona vaikka olenkin kipeä. Otin Idan päikkäreidenkin aikaan etupihalla aurinkoa kun mittari näytti +21 astetta :) Onneksi on keinutkin taas laitettu paikoilleen ja Ida ei oikein muuta sitten haluakaan ulkona tehdä kuin keinua.
Oon pari viikkoa ihmetellyt tuota neitiä kun se ei uskalla mennä vesilätäkköön. En ole ikinä eikä kuulemma isikään kieltänyt häntä menemästä. Ida menee lätäkön reunalle, katsoo mua tuimasti ja sanoo " ei saa" . Olen sitten hokenut koko ajan että tottakai saa mennä. Ida ei ole mennyt muuten kunnes eilen kun laitoin vielä oikein Eccon kengät jalkaan niin Ida pomppasi niillä nilkkoja myöten vesilätäkköön :D No, ei kyllä tullut läpi. En tiedä onko ne tarhassa kieltäneet, ei kai? Yksi vaihtoehto on meidän hysteerinen mummeli, rakas anoppini ei varmaan luota meidän kumisaappaisiin :D
Kävin pelastamassa Idan ruokapöydästä kun se huuteli siellä jo vihaisesti " almis" , " kiitti" , " passsstilli" :)
Ida on alkanut vähän liiankin hyvin viihtymään siellä tarhassa, vähän harmittaakin ottaa neiti sieltä pois :) Eilenkin kun mentiin perhekerhoon ja käveltiin tarhan ohi niin Ida juoksi portille, avasi oven ja meni sinne ovelle huutelemaan kahden tarhakaverin nimeä. Eikä neiti ole tällä ja viime viikollakaan yhtään itkenyt mun perääni kun olen vienyt.
quiero pääsee reissuun, voi kun ihanaa :) Kateeksi käy!
bejbi, vaikkei mekään mitään suurituloisia olla (teillä nyt vähän eri kun sinä opiskelet tai ehkä alat) niin kyllä sitä vaan eilen pärähti päätös hoitomaksuista ja täydethän ne on. Ainut vaan niin meillä on 10 päivän hoitosopimus. Kauhistuneena olen lukenut että ehkä elokuusta alkaen kahdesta lapsesta hoitomaksut on 443e :/
Amy, miten voit olla tällä kelillä alavireinen ;) Vieläkö käyt juoksulenkillä? Emmin touhut kuulostaa ihanalle. Idakin meinaa viedä multa haravan kädestä, pitääkin ostaa hälle pikkuharava. Mistä ostit Emmille?
Jonsku on kyllä aika pitkä poika! Harvoinpa ne 2v lapset siellä neuvolassa käskystä mitään tekee, kuten palapelejä :)
MiaMik ja Ida 1v6kk+
Josko tällekin viikolle jotain saisin raapusteltua, mulla on varmaan kanssa jotain kevätväsyä (vai johtuiskohan tästä raskaudesta?).
Me ollaan nyt Eetun kanssa taas kotona, oltiin jo eilinen, herra kun on kuumeessa taas vaihteeksi... Eilen pahimmillaan nousi 39,5 lämpö, annettiin PamolFää niin johan kuume laski, illalla unille mennessä ei ollu kuin 37,8. Eilen sitten vaihteeksi katteltiin Eetun kanssa Autot-elokuva, se jaksaa sitä kattella vaikka kuinka monta kertaa! Mä voisin kyllä välillä kattoo jotain muutakin...
Ensiksi kiitokset myös minun puolesta Miamik, Tikru, Osse ja typy lauantaisesta, oli kyllä kiva nähä kerran ihan äitejäkin vaan, typyhän ei siinä haitannu ollenkaan! Käyttäytyi niin kauniisti!
Kengän koosta, mä oon ostanu Eetulle nyt yhdet kengät koko oli 25 ja on kyllä isot, muttei liikaa. Viime kesäisiä aattelin kyllä kattoo, josko jotkut mahtuis vielä, mutta jos ei niin sitten vaan kenkäkauppaan. Lenkkarit nyt pitäis ainakin ostaa.
Muuten asiasta kymppiin. Mä leikkasin eilen Eetun hiuksia (on pitäny jo vissiin kuukausi leikata...) ja on kyllä taas niin ison pojan näköinen että!
Kirppiksestä, meilläkin on vaikka mitä viemistä kirppikselle, ja ollaan jo varattu pöytääkin (meidän kummipojan vanhemmat pitää erästä kirppistä täälläpäin) mutta aina tulee jotain...
Quulle toivottelen hyvää matkaa! Ihanaa!
Hienosti näyttää Burde selvinneen alkupäivistä kahden suloisen tytön äitinä.
Ossen työt ovat alkaneet, hyvä että typy viihtyy hoitopaikassaan.
Lycka, juu ei tosissaan tarvitse itse osata syödä/juoda/käydä potalla tms. Yhdessä siellä niitä taitoja muiden kanssa harjoitellaan. Meillä hoidossa aloitti viime syksynä poika jolla oli ikää 9kk, joten häntä syötetään edelleen, ja pottailua emme vielä ole edes aloittaneet hänen kanssaan, kerkeehän sitä!
Pikku-millin viikonloppureissu kuulosti kyllä ihanalta. Mä haluun kans!
Q, meille tuli kanssa paperi mihin pitäis kertoa mihin haluaa ensi syksyksi lapsensa hoitoon (meillä täällä kunnassa sellainen tilanne, että uusi päiväkoti valmistuu 1.8 mennessä, ja jää vaan yksi ryhmis koko kuntaan + pph:t) ja mä en edelleenkään tiedä minne mä haluun Eetun hoitoon! Uudessa päiväkodissa se hyvä puoli, että kaikki uutta yms, sekä pienten ryhmässä yksi tuttu hoitaja (yksi ryhmiksen hoitajista siirtyy pienten ryhmään päiväkotiin), kun taas ryhmiksessä ei mitään tuttua, paikka vaihtuu, ja henkilökunta... Niin ja huomenna pitäs lappu palauttaa hoitopaikkaan. Me laskeskeltiin, että mä jäisin kotiin lokakuun alussa (äippäloma alkaa puolessa välissä mut mulla on lomia sen verran) ja haluisin jättää myös Eetun tollon kotiin, mutten kyllä vielä haluis sanoo mitään ko asiasta, kun eihän tässä tiedä mitä viel tapahtuu...
Hienoa Henna, että saitte apua Cuplatonista!
MM, mä vähän luulen, kyllä että ovat kieltäneet hoidossa Idan vesilätäkköleikit... Jos siis ette muuta syytä keksi. Niin ja pikkuharavia löytyy ainakin täälläpäin ihan Prismasta ; ) (vaikket multa kysynytkään)
Bejbille vielä noista hoitomaksuista... Täällä kanssa ollaan hammasta purren maksettu joka hemmetin kuukausi täydet, ja tosiaan hoitajan palkka ei mitään päätähuimaiseva ole, ja mies saa viel vähemmän! Että näin! Ja täällä kun ei saa mitään hyvityksiä esim loma-ajoista (toisin olis Hattulassa...) niin olipa kiva maksaa joulukuussa 200e kuudesta hoitopäivästä, kun oltiin paljon vapailla... Murrr!
napero ja Eetu 2v2kk sekä pikkutonttu 8+1, jolla eka neuvola tänään...
Hennalle unohtui sanoa... Eikös olekin ihme-taikatippoja ne cuplatonit. Itsekään en aikoinaan niihin aluksi luottanut :)
Napero, mun aivokoppaan ei vaan mahdu sellainen että tarhassa kieltävät menemästä vesilätäkköön kun Idalla on AINA siellä kumisaappaat jalassa ja kurikset haalarin päällä ;) Siksi epäilen anoppia ;)
Me tullaan AA:n (ja AE:n) kyydillä, varmaan kolmen maissa, tai vähän jälkeen, ollaan perillä. Kiva nähdä!
O nukahti vartti sitten. Eli me kans koitetaan tulla. Soitan Kaimalta ajo-ohjeita kun ei hajuakaan missä on Vantaan HopLop:( Näppis rikki ja siksi sanojen välit ihan mitä sattuu,joten enkirjoita enempää.
A & O
Jonsku kans nyt päikyillä, joten hyvin ehditään kolmeksi Vantaalle. Nähdään! :)
pesukarhu
[color=crimson] Mä koitan kirjotella nyt, kun Anni nukkuu tossa vieressä sitterissä ja Heidi koittaa mennä päikkäreille. Tuolla se sängyssä höpöttää. Pitäis varmaan käydä vilkasee, että onko siellä kaikki ok. Mies kyllä laitto neidin unipussiin, että vaippaansa tuskin on pois saanu, mutta tiedä sitten että mitä muuta on siellä touhunnu. Onneks Heidi vielä nukkuu pinniksessä.. Se tästä vielä puuttuis, että sillä olis isojen tyttöjen sänky.. :D
Hennan tyttö oli saanu avun cuplatoneista. Hieno juttu!!! =)
Bejpille onnea työnhaku- ja kurssijuttuihin! Toivottavasti työllistyt pian, ni ei tartte vähistä maksaa sit niitä täysiä hoitomaksuja. :S
Aah.. Nyt hiljeni Heidi. Toivottavasti se nukahti! :)
Osse: Mulla oli sama juttu sillon ku menin sinne verkkoon töihin. En tienny etukäteen kuinka kivaa se töissä käyminen onkaan. =) Sit äitiysloman lähestyessä alko hirvittää, että kuin sit käy kun jääkin taas kotiin kun oli töissä ollessa tottunu eri systeemeihin (sai mennä useemmin ilman heidiä, oli omia juttuja enemmän jne..). Ihan kivasti tää kotiäitinä oleminenkin on sujunu. :D
Nii ja hienoo, että työnantaja ei ollu moksiskaan vauvauutisesta! :D
MM: Siis joo.. Ei muutaku auton nokka kohti Kalevaa ja tänne vaan! Mies menee takas töihin ens viikon perjantaista lähtien.. että varsinkin sen jälkeen seura kelpaa enemmän ku mielellään! :D Toki aikasemminkin saa kylään tulla. :)
Ai nii joo.. Mun on pitäny kysyy... Vähän tämmöstä [b] pottailu-G:tä. Miten te ootte alottanu pottailun? Kuinka usein/mihin aikaan pottailette? Jne.. [/b] Me ollaan nyt vasta alettu enempi pottailee ja oon välillä miettiny, että mitenhän muut on pottailu-uran alottanu ja miten se hoituu nyt. :)
Mä en tainnukaan kertoo, että me oltiin siellä Tuttiritarin konsertissa?! =) Se oli ihan hauska reissu. Anni nukku kiltisti koko ajan ja Heidi oli ihan tohkeissaan. Tosin siinä alussa kun se tuli lavalle ja töräytti täysillä torveen, ni Heidi säikähti ja alko itkee... Mut toipu aika nopeesti ja kun tuli se " tunnusmusiikki" (tuttiritarilaulu), ni se taputti käsiään ja itki + nauro yhtä aikaa. :D Heidi tykkäs kyllä, mutta ei ihan koko konserttia jaksanu seurata, ni lähettiin pois vähän ennen ku se loppu. Päästiin sopivasti ryysiksen alta pois ja Anniki heräs vasta kotona syömään. =)
Meidän perheen kuulumisia vielä sen verran, että ristiäiset on 25.5. ja tänään ostin kutsukortteihin tarvikkeita. En vielä kyllä tiedä millaset niistä tulee, mutta onneks tässä on aikaa suunnitella... :)
Anni on tosi kiltti vauva. Syö ja nukkuu. Jonkin verran on hereillä ja tillittelee maisemia. :) Öisin herää periaatteessa 2-3 kertaa syömään, joista 1-2 osuu mun nukkuma-aikaan. Eli siis toistaseks tosi hienosti ja helposti on menny noi yöt. *koputtaa puuta*
Tuplarattaat pitäis käydä ostamassa. Omalle pihalle pääsee kyllä kaksin noiden ipanoiden kanssa, mutta jos yhtään kauemmas kuvittelee lähtevänsä, ni sit täytys kyllä olla tuplarattaat. Toistaseks ollaan selvitty ilman, kun mies on ollu mukana ja tarvittaessa kantanu Heidiä.
Jaaha.. Anni hermostuu (taitaa olla vähän masussa kipristelyjä). Mulla olis tässä ny 1,5h tehokasta " omaa aikaa" , kun Heidi nukahti sinne unilleen... Pitäis syödä, kattoo yks elokuva loppuun (nukahdin illalla kesken kaiken), laittaa valokuviin pvmäärät taakse + pistää ne albumeihin, jne.. Eli taidan lopettaa ja alottaa tosta Annista. ;)
Burde, Anni tasan 2vkoa ja Heidi 1,5v
Mihin tää aika on kadonnut... Tai no, tää päivä meni kun oltiin aamupäivällä Ainon kans kaupungilla allergiatesteissä ja muuten vaan. Kun tultiin kotiin, oli ajatus jättää Aino pihalle jatkamaan päikkäreitä, mutta naapuri päätti pitää huolen, ettei niin tapahtunu :( Grrr... Se tuli ihan Ainon viereen tai no vajaa parin metrin päähän kippaamaan kottikärryllisen jotain jätelautaa maahan pinoon... Ihan kiva kolina tuli... Naapuri tekee jotain piharemppaa takapihallaan, mutta päätti sitten tosiaan roudata jätteet etupihalle, joten mä kärryttelin sitten Ainoa pitkin kyliä, että sai nukkua...
Meillä on vähän nukkumatti ollut eksyksissä viime aikoina, illalla kun Aino aiemmin nukahti alta vartissa, nyt muutaman viikon on menny helposti 45 min ja ylikin... Hetkeksi rauhoittuu ensin sänkyyn, mutta sitten tyttö könyää umpiväsyneenä pystyyn ja alkaa hakata tuttia pitkin seiniä tai pinnoja, höpöttää ja lauleskella ja leikkiä unileluilla jne... Ihan mahdotonta! Lopulta kun tätä on jatkunut tarpeeksi kauan, on pakko mennä " tainnuttamaan" tuo lapsonen, joka on siinä vaiheessa jo ihan yliväsynyt... Ja nukahtaa tai sitten ei vieläkään millään. Nyt parina iltana oon ottanut Ainon kainaloon, ja saanut sen jotenkuten ehkä vähän paremmin nukahtamaan... Toivottavasti tää on joku ohimenevä vaihe, joka loppuu taas pian!!
Luin pinon pikaisesti jo iltapäivällä, mutta eipä paljon jääny mieleen. Täytyy kommentoida paremmin toiste.
Burden pottailuG: Aino pottailee nykyään aika hienosti, tässä yks päivä tällä viikolla meni vaan kolme vaippaa, jotka nekin oli melkein kuivia. Meillä käydään potalla aina herättyä, sit ruokailun jälkeen ja etenkin aamupäivällä kun tullaan ulkoa sisälle. Samoin usein muutenkin, kun tullaan vaikka vaan kauppareissulta kotiin tms. Ja kakkaahan meidän hienopeppu ei vaippaan tee, mieluummin vaikka panttaa tyyliin iltaan saakka, että pääsee kotiin ja potalle ;) Ja vaikka hienosti potalla käydäänkin, me ollaan tosi laiskoja pitämään Ainoa ilman vaippaa :/ Mies varsinkin kuvittelee, että jos Aino on hetkenkin ilman vaippaa, se pissaa samantien matolle tms, vaikka oliskin ollu just potalla ;) Jos vaikka kesällä annettais ihan oikeesti opetella olemaan enemmän ilman.
Nyt meen lataamaan pyykkikoneen, yösähkö alkaa kohta ja meillä pyykätään & tiskataan (kone) siksi vaan yöllä :DD
t. Ope ja Aino 1v 6kk
Kiitokset eiliselle treffiseuralle. Oli tosi kiva nähdä teitä kaikkia - otetaanhan taas uusiksi. :)
Täytyy mennä jatkamaan siivoamista, lupasin miehelle, että yritän vähän saada jotain aikaiseksi... Olen saikulla taas selän takia, joten kovin ei kannata reuhtoa.
Karssuli ja Aino 1,5 v unilla
Josko sitä saisi muutaman rivin taas rustatua hiljaiselon jälkeen. Käytiin just puolentoistatunnin lenkki pihalla Hilun ja koiran kanssa. Aivan ihana ilma :D Paitsi että mulla niin hajoaa pää kun tuon koiran saa pestä käytännössä kokonaan joka ulkoreissun jälkeen ja sitten vuorostaan kylppärin, argh!
Meillä käytiin pari päivää sitten 1v neuvolassa ja tytön mitat oli 76cm ja 9,81kg, äidin pikku mötkö :D Kyselin samalla tädiltä, että miten voisin saada tytön nukahtamaan itsekseen yöunille (heitettäköön taustaa sen verran, että meillä Hilla nukku kaikki unensa ihan superlyhyissä pätkissä 9kk ikään asti, joten eipä siinä paljon tullut kiinnitettyä huomiota siihen, että opettaisi lasta nukahtamaan itsekseen kun oli itse niin poikki), meillä kun tuohon nukuttamiseen saattaa mennä kaksikin tuntia ja siis sen ajan minun tai siipan tulee olla liimautuneena sängyn ääreen. Nauvolantäti meinasi vaan että, lähtee huoneesta pois ja antaa lapsen huutaa aina pidempään ja pidempään ennen kuin käy rauhoittelemassa. Ja oikeasti kun selvisin hengissä ilman sitä sairaalaunikoulua niin tuo lapsen itkettäminen ei kyllä tule kysymykseen tässäkään tapauksessa. Mutta jos jollain sattuisi olemaan vinkkejä asian suhteen, niin ilolla otetaan vastaan :)
[color=purple] MiaMikillä [/color] ollaan opittu palapelin salat :) Hyvä tuo sun kauhistuminen lumesta, meillä sitä sato ihan muutama päivä sitten lisää varmaan kymmenen senttiä, onneksi on taas vähenemään päin!
[color=purple] Q [/color] onkin parhaillaan Pariisissa :) Toivottavasti ehdit muutakin kun töitä! Auts, oma matkakuume nostaa taas päätään. Me ei olla tuon siipan kanssa oltu koskaan missään ulkomailla yhdessä ja saas nähdä saaadaanko koskaan moista aikaiseksikaan.
[color=purple] Aurora [/color] pohti nokkamukin käyttöä. Meillä imetys loppui vajaa kuukausi sitten ja kovasti koitin, että oltaisiin pärjätty vaan nokkamukilla, mutta kun päivittäinen maitomäärä tuppasi jäämään ihan olemattomiin, niin ollaan nyt tuttipullolinjalla. Meillä menee aterian yhteydessä vettä muutama hörppy (ja sekin vaan tietynlaisesta silikoninokkaisesta mukista), mutta tuttipullosta maitoa sitten desikaupalla (ja hyvä niin). Itse olen ainakin ajatellut, että tämä meininki saa passata meille vielä pidemmän aikaa. Ihania kuviakin olit laittanut (vitsi kun mä en saa edes meidän kuvia siirretyksi kamerasta koneelle!). teillähän on melkoinen kasa hampaita siellä! Meillä Hillalla on alhaalla neljä hammasta, ylhäällä kaksi ja kolmas tulosillaan.
[color=purple] Burdelle [/color] jaksamisia vauva-arkeen!
Ihanaa että [color=purple] Ossen [/color] typykkä on noin reippasti hoidossa! Ja työtkin lienee lähteneet käyntiin oivallisesti!
[color=purple] Lycka [/color] pohti siellä jo tarhaanmenoa. Teillä sentään menee lusikka jo suht oikeaan paikkaan :D Voi vitsi, mun pitäs kyllä koittaa alkoittaa toi pottatreeni taas...
[color=purple] Hennalla [/color] on alkanut sujumaan! Varmasti osaa nyt arvostaa öitä jolloin saa pääasiassa nukkua! Ja aivan ehdottomasti kannattaa ottaa kaikki apu vastaan mitä vaan saat (itse tosissaan menin kuukausikaupalla 3 tunnin vuorokausiunilla ihan marttyyrina, jälkikäteen ajateltuna olin aivan idiootti kun en pyytänyt enemmän apua ja koitin vaan sinnitellä jaksamisen äärirajoilla)
[color=purple]Naperon [/color] Eetulle kovasti paranemisia!
Meillä Hilu koisii partsilla vieläkin. Oikeasti aivan upeaa, että muksu vetelee yli tunninkin päikkärit, oi onnea :D Ehkä mun pitäisi ruveta tekemään jotain hyödyllistä...
Coltsfoot, IsoH 1v ja miniH 15+5
Kiitos eilisille treffiläisille, karssulin Aino sai tuta meidän neidin tukistustaidoista, meidän likka oli sitten se kauhukakara, joka yritti tukistaa purra kaikkia tasapuolisesti. Karssulin Aino raasu varmaan ajatteli että mä olen ihan kauhee kun koko ajan komensin, ei raasu vielä ymmärtänyt ettei komennus ollut hänelle.
Pottailusta: meillä aino käy potalla aamulla kun herätään ja sen jälkeen aina kun vaihdetaan vaippaa, vielä ei ole sellaista varsinaista pottaharjoittelua, mutta koitetaan nyt ensin käsittää mikä sen potan tarkoitus on.
ei kykene enempään, on niin hirveä olo.
aa ae ja niilo 6+4
Tuohon Burden pottailuGalluppiin piti tulla vastailemaan. Emmi on enemmän ja vähemmän pottaillut jo 8kk iästä saakka. Välillä on kausia, jolloin käydään ahkerammin ja välillä useammin. Pääsääntöisesti kuitenkin unien ja ruokailujen jälkeen. Pottaan saadaan vaihtelevalla menestyksellä pissat tai kakat tai molemmat tai ei mitään. Me ei olla oltu kauheen aktiivisia tuon suhteen, vaan ollaan meinattu, että josko tulevana kesänä alettais varsinaisesti opetteleen kuivaksi, kun on niin paljon helpompi, kun on vähän päällä ja ollaan paljon ulkona.
Samaan aiheeseen liittyen jatkan. Emmillä on tullut sellainen tapa, että suihkun ja kylvyn jälkeen pitää mennä eteisen matolle pissalle. Likka oikein pysähtyy ja puristaa tippoja matole ja sitten siirtyy hiukan ja jää naureskelemaan tuotokselleen. Ja parina päivänä on tehnyt samaa, kun nousee potalta. Ja silloinkin on saattanut tehdä asiansa myös pottaan, mutta säästää vähän eteiseenkin. Työkaverin tyttö ei suostu lainkaan pissaamaan vaippaan tai pottaan, vaan aina pitää päästä kylppärin lattialle liruttelemaan. Onkos muilla ollut vastaavaa?
Viime viikolta täytyy vielä kertoa yksi tapahtuma. Lähdin Emmin kanssa käymään apteekissa, eikä meillä ollut rattaita mukana. Kello oli mukavasti neljän pintaan, jolloin apteekissa oli muutama muukin. Alkuun Emmi leikki innoissaan leikkipaikalla ja katsoi videoita. Mutta kun tuli mun vuoro mennä tiskille, alkoi armoton juoksu ympäri apteekkia ja tietysti myös ovea kohti. Jonkun kerran huikkailin likalle, mutta pakkohan se oli sitten kantaa pois juoksentelemasta ja ottaa syliin. Ja siitähän alkoi ihan järkyt itku-potku-raivarit. Häpeissäni ja hikisenä sitten nousin paikaltani lääkepussukka kädessäni ja vilkaisemattakaan muihin hilppasin kassan kautta pihalle. Mielessäni mietin, että nyt kun olis pokkaa, niin huikkaisin rempseästi muille ihmisille, että e-pillereitä täällä olen hakemassa... =D (Ja siis oikeasti olin niitä piltsuja hakemassa.)
Juupa-juu. Tänään olen menossa parin työkaverin kanssa keilaamaan ja syömään illalla. Viikonloppuna olis tarkoitus taas kuopsutella tuota pihaa.
Mä sain muuten tuon verolapun tänään. Olen mä kuullut, että kotona ollusta vuodesta " nettoaa" , mutta olin kyllä toooosi iloinen avattuani tuon kuoren. Ei tartte joulukuussa miettiä, että milläs rahalla vuoden vakuutukset maksetaan.
Ai niin MM tais kysellä haravasta. Mä ostin tuon Emmille Prismasta ja se tais olla jotain 3,90e tai sinne päin. Ja siis olen muuten ihmetellyt itsekin, että " mitä järkeä" on olla matalalla mielellä näillä säillä. Ja tosiaan, onneksi aina on helpottanut ennen kesää! =)
Mukavaa viikonloppua kaikille!
-Amy ja Emmi, vielä kuitenkin hoidossa-
[color=green]Miten sitä ei muka riitä aikaa tähän koneella istumiseen??? No, ehkä noilla ilmoilla on tosiaan jotain tekemistä asian kanssa ;)
Mutta ihan pikaisesti vain pariin asiaan kommentit:
COLTSFOOT: Minä kuulun siihen porukkaan, joka ei oikeasti kestä YHTÄÄN lapsen itkua :D Mutta silti uskaltauduin unikoulua kokeilemaan (kun pikkusisareni, töissä ensi-ja turvakodissa, kauhisteli, että 1-vuotias syö vielä yöllä..heh...), ja mahtavin tuloksin! Arttu huusi ekana yönä n. 35min, minkä ajan kävin juuri sun nla-tädin neuvomalla tavalla rauhoittelemassa. Ensin 2min päästä jne. Lopulta melkein 7min. Sitten itku taukosi, ja jäbä nukkui loppuyön. Ja sillä YHDELLÄ yöllä siis päästiin yösyönnistä ja -juonnista eroon!!! Arvaa olenko nyt onnellinen, että uskaltauduin kokeilemaan... :D Yleensä sanotaan, että se ottaa sen 3 yötä, mutta meillä meni tosiaan vain tuo yksi yö ja yhdellä huutosessiolla!
Mutta ei sitä tietysti varmaan kannata koittaa, jos tietää jo valmiiksi, ettei millään kestä sitä itkua... Tiukkaa se teki mullakin, enkä tiedä oliskinko pystynyt siihen, jos sitä ois jatkunut tyyliin läpi yön tai 3 yötä peräkkäin... Mutta hyvä näin! Nyt meillä posotetaan unta ihan täyttä häkää heräilemättä 20-07(.30), ja Arttuhan siis nukahtaa aina yksinään omaan sänkyyn omaan huoneeseen.
Toivottavasti joku muu osaa antaa toisenlaisia hyviä vinkkejä, jos tuo unikoulu tuntuu vaikealle.
POTTAG: Meillä pottaillaan säännöllisen epäsäännöllisesti. Aloitettiin muistaakseni pikkasen vajaa vuoden vanhana...tai jotain 11kk se tais olla??? Mutta aika usein siis tulee pissat pottaan, ja on tullut myös monet kakat. Mitä enemmän haluaa lapsen tekevän pottaan, niin sitä useammin vaan siihen istuttamaan ;) Aluksi mä jaksoin JOKA välissä, mutta nyt se menee siihen unien ja syönnin jälkeen + ulkoilun jälkeen. Ja näin siis hyvinä päivinä... Tänään esim. ei olla istuttu vielä potalla ollenkaan x) Tosin johtuen siitä, että Artun 2v- serkkutyttö oli päivän meillä hoidossa, niin ei se Arttu siinä olisi malttanut edes istua. Välillä juoksee nakuna tai pelkät housut jalassa, ja pissa saattaa sitten tulla housuun/lattialle. Onneksi vasta kerran meni tuohon olkkarin matolle, joka jo valmiiksi odottaa mattopyykki-kelejä... :) Mutta vahinkoja sattuu, eipä ne haittaa :D Vaikka tosin maanantaina vähän harmitti, että Arttu ehti lirittää äidin jumpparepun päälle just kun olin lähdössä jumppaan =) Mutta sillekin sitten vaan naurettiin. Ei Arttu mitenkään tajua vielä osoittaa, että hätä on, eikä sellaista " taitoa" varmaan ole hetkeen odoteltavissa. Rauhassa edetään, lähinnä tämän mamman jaksamisen mukaan, hih!
Ja AMYN tapaan sain minäkin oikein oikein kivoja numeroita takaisin verovirastolta! Jippiiii!
Mutta nyt poooiss... HENNALLE vielä hurraa-huudot, että Cuplaton on tepsinyt!
Pi-Ki ja Arttu 1v1kk
AA:lle jaksuja pahoinvoinnin kanssa, ei tosiaankaan ole mukavaan, been there.. Mulla on ihan tässä kuluvan viikon aikana helpottanut, ja voi että on mukava ja energinen olo nyt!
Veronpalautuksista, tänään tuli kirje ja harmikseni sain mätkyjä parisataa euroa. Ihmettelin kyllä kovasti tuota.. 330 (+lapsilisä 100e) nettoan tällä hetkellä kuussa mikä ei todellakaan ole paljon. No onneksi tuohon tulee muutos syksyllä jos kaikki hyvin menee.
PottailuG: Meillä ei ikävä kyllä pottailla edelleenkään. Joskus 1v tienoilla kokeiltiin pottaa ekan kerran, ja siitä seurasi niin hirveä huuto ja vastaan laittaminen, että päätettiin suosiolla lykätä harjoituksia. No, tässä pari päivää sitten päätettiin kokeilla josko aika olisi nyt parempi, ja mitä vielä. Ihan sama huuto alkoi kun yritin potalle istuttaa, jalat harallaan toinen vain pisti vastaan eikä suostunut edes sekunniksi istahtamaan potalle. Mikähän siinä niin vastenmielistä on? Kylmältä tuntuva istuin (vaikka onkin muovinen)? Oisko kellään mitään vinkkejä...
Amy, meillä tehdään pissa kanssa vaikka väkisin lattialle kun vaippa otetaan pois. Ensin Aleksi pysähtyy, ottaa kunnon otteen kummallakin kädellä pippelinvarresta ja sitten polvet koukussa oikein tiristää edes muutamat tipat lattialle (tai matolle..)
Palapelien teosta oli ollut juttua. Aleksi on jo muutaman kuukauden ajan osannut tehdä sellaisen 5 palan nuppipalapelin, ja on siinä nykyään jo tosi taitava :) Täytyisi etsiä jo jotain haastavampaa palapeliä, edes useamman palan sisältävää. Aika yllättävää sinänsä että meidän kärsimätön ikiliikkuja jaksaa kuitenkin palapelin ääreen pysähtyä. Juuri muuta keskittymistä vähänkin vaativaa ei yleensä malta tehdä.. (Piirtäminen tms. ei juuri kiinnosta.)
Henna, kiva kuulla että Cuplatoneista oli apua! Meillä ei ollut juurikaan, mutta tilanne olikin vähän eri alkun ilmavaivat johtui allergioista.
Coltsfoot tuskaili nukuttamisen kanssa. Meillä on aina nukutettu, poitsu ei ole_koskaan_suostunut nukahtamaan itsekseen. Ja kuten teilläkin, varsin myöhäisellä iällä päästiin lukuisista yöheräilyistä eroon. (Nykyään heräillään vain muutaman kerran tai parhaimpina öinä kerran.) Täytyy sanoa että monenlaista vaihetta on ollut. Välillä nukuttaminen on tosi helppoa, 10min ja nukkumatti tulee. Toisinaan taas on kausia, että saattaa joutua tunninkin makoilemaan vieressä ennen kuin uni voittaa. Juurikin tuossa 1v+ iässä missä Hilla on nyt, nukuttaminen oli tosi vaikeaa kun poika oli niin levoton ettei olisi millään malttanut rauhoittua nukkumaan. Sitten se jossain vaiheessa helpotti, ja oli parempaa aikaa. Nyt on viime aikoina taas ollut levottomampi kausi..Näitä vaiheita tulee ja menee. Jaksuja nukuttamisrumbaan!
Jaahas, pitäisi sitä kai vääntäytyä nukkumaankin ettei sitten aamulla väsyttäisi taas niin paljon.
Hauskaa viikonloppua kaikille!
Viipero, Aleksi 1v5kk ja Santeri rv12+1
Meillä on saatu nukkua ihan kunnon yöunia tippojen aloituksen jälkeen. Ninni on ku eri lapsi, ei itkeskele eikä kipristele mahaa. Eilen jaksoin jopa käydä tytön kanssa shoppailemassa kun mies oli vapaalla ja hoiti Joelia.
Tulin nopeasti kyselemään, että olisko jollakin aikaa tulla " pikku-enskojen" treffeille maanantaina? Eli Sanomatalossa siinä kahvilassa klo13. Ollaan Ninni kanssa menossa, olis kiva saada tuttuja naamoja mukaan :) Treffi pino löytyy vauva-puolelta.