Suurperheodottajat uuteen viikkoon 44 :)
En huomannut vielä pinoa tälle viikolle, joten aloitampa. :)
Eli minä täällä, Omppuäippä, PITKÄSTÄ AIKAA! En edes tiedä mistä syystä tämä luova tauko! Viimeksi kirjoittelin kai aika lailla np ultran aikoihin ja siitä on jo aikaa, koska tänä torstaina on jo rakenneultra ja tänään rv 19+5. :) Ja hyvin etenee... Vaikka eipä pidä tuuletella, kun viime pinosta just luin, että joku oli saanut keskenmenonkin vielä viikolla 19... :(( Otan osaa!
Onnea kaikille vauvansa saaneille! En ole pinoja edes lueskellut etten ole aivan kärryillä, mutta vinkatkaa mulle uusimmat! :)
Voi Niiloakseli, mullahan on ollut aivan ikävä sua!! Kerro pian tämän päivän rakenneultrasta! Mua jännittää sekin! Saattekohan sukupuolen selville!! Me ei varrmaankaan (?) torstaina kysytä..
Uusille palstailijoille tiedoksi, että Omppuäippä on 31-vuotias neljän lapsen äiti (kaksi poikaa ja kaksi tyttöä) ja nyt siis pikkuviitosta odotellaan! :) LA maaliskuussa.
Masu näkyy jo ja ilolla käytän tiukkoja mammapaitoja. Ihanaa olla raskaana. Poikaolo on.. mutta saa nähdä! kaksi ensimmäistähän meillä on poikia ja kaksi jälkimmäistä tyttöjä.. Masusta ei vielä osaa veikkailla eikä oikeen muustakaan... Sydänäänetkin on laskettu vain kerran ja silloin olivat luokkaa 140. Voi tarkoittaa kumpaa vain.
Mitähän Annlinille kuuluu? Entä Soffalalle?? Ovatko pysyneet palstalla?
Kirjoitellaan! Aion taas pysytellä ahkarammin matkassa! ;)
Omppis
Kommentit (32)
Enpä ole aikoihin minäkään mitään kirjoitellut kun ei ole jaksanut enkä ole viitsinyt marista teille tänne.
Oma(,) voi tosi paksusti ja pikkuhiljaa huomaa kyllä ettei tässä enään ole mikään nuori,,yöllä valvoskelen Wc-reissujen jälkeen pitempiä aikoja mutta päivällä sitten korvaan ne päikkäreillä kun muksut on koulussa..
Minä en ole koskaan nuorempana voinut käsittää päikkäreitä ja ne oli kamalinta mitä tiesin vielä 7-v sitten kuopusten vauva-aikana kun sekin aika piti käyttää tehokkaasti vaikka siivoukseen tms hölmöön ja nyt nautin lämpimän peiton alle käpertymisestä päivittäin..
Huomenna olisi taas neuvola ja keskiviikkona äippäpolikäynti ja katsotaan kuinka päin tikrunpentu köllöttelee mutta taidan kieltää kääntöyritykset, kun tuntuu että moneen kertaan päivässä muljuaa eri asentoihin kun tilaa on reilusti..
Jaahas jos vaikka alkais kaffen keittoon, mieskin kotiutuu tuota pikaa töistä ja sitten pitää kiidättää koululle esikoisen vanhempain-varttiin..
Mukavaa viikkoa kaikille ja jaksuja masujen ja vähän isompienkin vipeltäjien kanssa !
Isotikru+tikrunpentu rv 36+4
Uusi suurperheodottaja ilmoittautuisi mukaan. Perheeseemme kuuluu minun ja mieheni lisäksi neljä poikaa 2/98, 12/99, 1/05, 11/06 ja nyt siis odotamme yllätysvitosta kesäkuulle.
Perheemme koko piti olla jo valmis, vaan kuinkas kävikään, yhdet kuukautiset ehti olla ja sitten taas huomasin olevani raskaana. Pikku hiljaa ajatukseen alkaa sopeutua ja ihan jännältä tuntuu odottaa kesävauvaa noiden talvilasten jälkeen.
omppiskin täällä!!! ihanaa :o)
rakenne ultra jännittää ihan hirveästi.... vankka poika olo on ja aina on osunut oikeaan nämä mun " olot" mutta voihan se olla tyttökin eihän sitä sata varma voi olla :o)
Pojalle keksimme aivan ihanan nimenkin ;o)
Minustakin on aivan ihanaa olla raskaana, varsinkin nyt kun masu niin kivasti pullottaa (vy100cm)
Miten teillä miehet suhtautuu kasvavaan masuun? meillä mies vierastaa koko mahaa. Ei ole innokas hieromaan tai muutenkaan koskemaan. Yksi ilta kun sain sen kokeilemaan kun vauva potki oikein kovasti niin ei edes ilahtunut totesi vain että juu tuntuuhan tuo jo. Hänen mielestä minä muutenkin pyörin oman napani ympärillä liikaa eikä hän enää jaksa kuunnella vauva juttuja.....
Itse en millään käsitä tuota reaktiota tähän. En kuitenkaan ole pakottanut häntä tähän vauvan tekoon ja kun tämä on mulle niin iso ja ihana asia ja varsinkin kun tämä on sitten tässä en ole enää koskaan tämän jälkeen raskaana niin minusta on harmi että mies tavallaan heittää nyt hukkaan tämän viimeisen mahdollisuuden raskaana olemiseen. Ymmärsiköhän kukaan mitä ajan takaa? no kuitenkin ihme juttu.
oiskohan muka vähän mustis kun huomioni on jatkuvasti muualla?
niiloakseli rv 21+0
Täällä olla möllötellään...Kukahan se oli kirjoitti et kivaa kun ruotsinkielistä..jotain sellaista. Täällä savossa ei paljo sellaisesta tiiä, kaikki puhuu savvoo hiljoo tai kovvoo...hehehe. Äitini ja isäni asuvat Hyvinkäällä ja mun mielestä se on ihana paikka. Kaveri asuu taas Salossa ja vitsi miten nättiä seutua se on kun ajetaan sinne!! Mää tykkäisin reissuta enemmänkin Suomessa.
Joku oli menettänyt vauvansa, eipä paljo sanoja löydy niin pahoillaan sitä on.
Mulla olis 4viikon päästä neuvola. Täällä ei rakenneultria oteta, pitäs Kuopioon asti mennää mut enpä viitti siitä ilosta maksaa.
Väsymys takana päin ja pahaolo myös. Nyt sitä hiljennytään kuuntemaan tuntuisko jotain kuplintaa, liikettä.
Mut kyl tekis poikaa pienet päikkärit, tulis mies syömään niin pääsis ees vähäks aikaa oikasee jalkoja. Mies lähtee taas neljän aikoihin navetalle...hohhoijaa.
Mut kaunista syksyä kaikille.
Eija rv14+6
En ole vähään aikaan kirjoitellut. Jotenkin päivät menee niin nopsaan. Meillä käydään miehen kanssa pientä vääntöä tuosta autosta. Kumpikin on hieman eri linjoilla. Mä tahtoisin chevrolet Trans sportin ja mies jonkun chevy vanin tyylisen. Mutta se tarkoittaisi sitä että mä joutuisin ajamaan c-kortin sitä varten. Enkä mä edes tykkää niistä isoista kohloista.
Joten jos jollakulla olis tuosta mun lempparista hyvää sanottavaa, niin kokemuksia otetaan vastaan. :) Voin sitten puhua miestä ympäri.
Viikon päästä vasta eka neuvola...ja tarttis tuo np-ultrakin tilata.
Kauhea nälkä...taidan suoriutua tuonne kyökin puolelle.
Kuullaan taas!
äippyli82 ja rv9+3
Ihanaa, kauan poissaolleita " kasvoja" olikin kertomassa kuulumisia.
Annlinnillä vaikuttais olevan ihana miljöö, oikea Huvikumpu :)
Isotikrun kanssa yhdyn mietteisiin siitä, ettei tosiaan ole enää niin kauhean nuori. Minäkin ihmettelin ennen päiväunia mut nyt kyllä ottaisin kun vain saisin. Yöllä ei tosiaan uni tule uni enää niin helposti uudelleen.
(.) napa on pullea. Esikoinen mittasi varsin kuinka lähelle seinää pääsen seisomaan ;) Kyljen keskikohdalta seinään 25 cm. Eipä ole ennen tullut mieleen moisen mitan tarkistaminen :D
Äitini sanoi, että näytän siltä, että kaadun kohta nenälleni kun koko pallo on todellakin tuossa edessä ja tosi alhaalla. Takaa erottuu jopa vyötärönkohta.
Torstaina on mun neuvola ja täti aikoi laittaa lähetteen synnytystapa-arvioon Wilhelmin koon takia.
Viimeksi neuvolassa muuten testasin meidän terkkaa ihan tarkoituksella. Kävin antamassa pissanäytteen ihan viimeiseksi, täti antoi minulle kortin takaisin ennen sitä. Kotona katsoin, niin hän oli merkinnyt sokerit ja valkuaiset jo etukäteen miinukseksi!!
Minusta hän kyllä ottaa riskin.. ei se katso päivää tai äitiä kun ne arvot yhtäkkiä sit onkin reilusti plussalla.
No, sateesta huolimatta tänään oli yllättävän positiivinen maanantai vaikka juniorilla ripulointi on polttanut takapuolen niin, että kirkuu kun tulee pissa tai kakka. Ihan itkua väänsin itsekin kun poika makasi lattialla ilman housuja ja valitti tuskissaan. Ei saanut koskea, poika ei voinut istua, puhaltelin vain kun en enää muuta keksinyt. Olisko jollakulla jotain hyvää konstia, jota en itse ole hoksannut kokeilla???
Hyvä, ettei ole koko alapää ihan rakkuloilla eikä mikään tunnu auttavan. Loppuis tuo kuuri ja toivottavasti auttoi sentään korvatulehdukseen.
Nytpä muihin puuhiin taas,
Neppis ja Wilhelmi 36+0 (neuvolan mukaan)
rakenne ultra sitten takana. Kaikki oli oikein hyvin terveen oloinen vauveli siellä köllötteli ja muksi äitiä :o)
löytyi syy siihenkin miksi potkut tuntui niin myöhään kunnolla (rv 20+) istukka on edessä ylhäällä. Vähän pehmustaa masua. Muutenkin olen ihmetellyt kun potkut ja liikkeet tuntuu joskus ihan omituisilta ja koko masu muuttaa ihan kokonaan muotoa ja olo on epämukava. Tuosta istukan paikastahan se johtuu kun vauva tunkee itseään istukan alle niin ei se hyvältä tunnu :o)
Ja sitten se tärkein ;o) minun " olot" osui taas oikeaan jo viidennen kerran! potra poika tulossa,lääkäri meinasi ettei epäilystäkään. Lääkäri toivotti oikein hyvää loppu odotusta ja seuraavaksi mennään näissä asioissa sitten synnyttämään jos mitään ihmeitä ei tule eteen.
Huojentunut niiloakseli rv 21+0
Ihan ekaks Niiloakselille onnittelut hyvistä ultrakuulumisista !! Kumma juttu miten se meillä tuo vaisto toimii ja sukupuoletkin voi aavistaa etukäteen...
Neppis vanha tuttu moikkis, mä suosittelen sille sun pikkuiselle oikein paljon ilmakylpyjä sen pyllylle ja sitten laita bepantenia /sinkkivoidetta.. inhaa tuollainen vaiva muista kyllä kuinka rotaripulin jälkeen meillä kuopuksilla oli vesikelloilla molempien takapuolet...
Ihmeiden aika ei ole ohi mä en kertaakaan viimeyönä herännyt weskiin ja sen kyllä heti vireystasossa aamusta tuntee.. nyt ajattelin pysytellä tänään kotosalla että saan vähän paikkoja kondikseen ja pyykkikasoja pienemäksi ;-)
ja iltapäivästä mulla on neuvolakin ja isukkikin tulee sinne mukaan..
Illalla pitänee käydä kaupassa kun muksuilla on huomenna halloweenit koululla ja saavat viedä vähän karkkia sinne!
Huomenna sitten äippäpoli ja asennon tarkastaminen, luulen kyllä että tällähetkellä on raivotarjonnassa mutta jo tunninpäästä voi olla jotain muuta, niin kova meno tuntuu olevan päällä !!
Miehen suhtautumisesta masuun on kyselty ja ainakin meillä tuntuu nyt olevan ihan intona mukana tässä odotuksessa, liekö syynä se että hänen vuosien mankumisensa ansiosta meille tämä iltatähti on tulosssa..
Nyt jatkamaan kotihommia kun inspistä vielä on jonkin verran jäljellä..
Mukavaa päivää kaikille !!
Isotikru+tikrunpentu rv 36+5
Olipa Niiloakselin ultrakuulumiset hyviä!! :) Nyt voit nauttia ja odottaa sitä potraa poikaa, jolle on jo ihana nimikin odottamassa!! :) Jänskättää omakin torstain rakenneultra... Toisaalta tekis niin mieli kysyä sukupuoltakin, mutta mutta... katsotaan! ;)
Annlinn on oikea Huvikummun valtias! Onko sulla ollut nyt ultraa, missä poika ois varmistunut pojaksi?
Minä tunsin tämän pikkuihmisen liikkeet jo hurjan aikaisin. Raskausviikolla 14 jo! Ihan selvää kutkutusta se oli masun sisältä! Mutta ihan sama juttu oli nykyisen kuopuksemme kans. Nyt liikkeet tuntuu jo kädelle kosketettaessa. Ihanaa. En ole muuten mittaillutkaan vielä masua, mutta voisin sen mielenkiinnosta tehdä... ;) Palaan asiaan! ;)
Tervetuloa uudelle kirjoittelijalle... nimimerkkiä en tietenkään muista.. Sulla kun on jo neljä poikaa, toivotko jatkoa poikakatraalle vai olisko tyttö jo vaihtelua? Mekkojen kuhinaa.. :) Onnellista odotusta!
Kirjoittelen taas viimeistään torstaina! :)
Omppis
Tässä suurperheodottajissa ei tainnut näin alussa olevia ollakkaan muita. Joillakin näkyi viikot olevan hyvinkin loppuvaiheessa jo. Voimia viimeisiin viikkoihin. Ihania ultrakuulumisia oli, onnea niistä!
Omppuäippä kyseli ajatusta sukupuolesta. Kyllähän sitä jollain tavalla salaa toivoo, että josko tämä yllätys olis yllätys kaikinpuolin ja tyttö tulisi, mutta toisaalta noihin poikiin ja niiden touhuihin on jo niin tottunu, että kuinkas sitä osaisi tyttöä edes hoitaa. ;)
Mulla ei oo vielä juuri mitään oiretta raskaudesta. Väsyttää jonkin verran, vessassa saa käydä useammin ja hajuaisti on herkistynyt, mutta siinäpä ne. Yleensä mulla on pahoinvointi alkanut vasta noin 9 viikolla, joten ehtiihän se vielä sieltä tulla.
Nyt täytyy mennä laittaan paikat kuntoon, kun pikkumiehet on päiväunilla.
pientä poijan juntturaa siis ootellaan meille :o) tai toivottavasti pientä,yli 4 kiloista EN halua synnyttää sen synnyttämisen hoitakoon sitten vaikka mies ;o)
Kaikki ympärillä toivoi meille tyttöä kun kommentit on ollu lievästi outoja... paras ystäväni sanoi olevansa pettynyt (hänellä 3 tyttöä) anoppi sanoi että miten se poika kun ois ollu tytön vuoro ja oma äitini uskoo että me valehdellaan ja se onkin tyttö! no uskokoon mitä haluaa kyllä se viimeistään maaliskuussa selviää hänellekkin :o)
Meille oli ihan sama kumpi mutta poikaa olen alusta asti odottanut.
Onko muilla näin raskaus aikana pinna huomattavasti lyhyempi kuin muulloin? Minä huomaan pimahtavani milloin mistäkin ja välillä ei olis niin syytäkään mutta pinna vaan palaa ihan totaalisesti ja karjun kurkku suorana kunnes joku sanoo että otappa vähän etäisyyttä ja hengitä välillä.
Olen aina ollut sarvipäinen hirviö raskaus aikana vaikka nautin ihan hirveästi raskaana olosta. Pinna vaan ei kestä mitään ylimääräistä... Ihme että on vielä mies edellisen odotuksen jäljiltä saman katon alla.
Olen aina ollut himo liikkuja ja luulen että tämä olo johtuu liikunnan puutteesta kun ei vaan jaksa eikä välillä edes pysty kävelylle kun on niin kipeä :o/
Nyt on kyllä hyvät viikot menossa ja ovin erinomaisen hyvin edelliseen raskauteen jos vertaa. Pystyn seisomaan ilman selkätukea ja buranaa!
Niiloakseli rv 21+1
Kun mulla nyt on se istukka edessä ylhäällä niin onko sillä mitään eroa siihen kun se on takana? mulla on kaikissa raskauksissa ollut istukka takaseinässä. Voiko vauva esim. helpommin jäädä pylly tarjontaan tai muuta vastaavaa??
Niiloakseli: Mä olen aina ollut luulossa, että ei ole merkitystä millensäkään, missä se istukka sijaitsee, kunhan se on pois kohdunsuulta. Korjatkaahan muut, jos olen väärässä.
Voi vitsi, täällä meinaa ottaa ja masentaa ihan riivatusti. Suurin syy kai se, että minun viimeinen isovanhempi, mummuni, kuoli.
Mutta ei tää pelkästään siitä johdu, kenkää puristi jo ennen tuota suru-uutista. Kaikki tuntuu mättävän. Mitään ei jaksais, kämppä räjähtää käsiin ym ym. Sekin tympii, kun koko syysloma oli niin ankean harmaata, odoteltiin vaan räkätautien paranemista, että ois päästy edes uimaan. Mitä ei sitten tapahtunut ollenkaan. Nyt sitten taas arkiviikko kerho- ym rumbineen pyörähtänyt käyntiin, ja musta tuntuu, etten kerta kaikkiaan enää jaksais mitään. Mä räjähdän ihan mitättömistä asioista, sitten itken itsekseni pahaa oloa, mummua ja väsyä ja kaikkea.
Mahakin on niin julmetun iso, varmaan samaa tahtia kasvaa kuin viimeksi kaksosilta. Nyt on vyötärönympärys 100cm, tuplaraskaudessa se oli tästä 4vk eteenpäin 106cm. Eli tarkemmin ajateltuna taitaa olla isompi maha kuin tuolloin ja sen kyllä tuntee ja huomaa joka kolkassa. Nivelet ei tahdo kestää, kannatin- ja liitoskivut vaivaa ja muutenkin tämä ottaa nyt jotenkin erilailla lujille kuin ennen. Ehkäpä se luonto hoitaa homman näin, että tajuaa jättää vauvanteot nuoremmille=) Joku muukin täällä tais pohdiskella tuntevansa olonsa vanhaksi ja väsyneeksi tai sinnepäin. Lohduttaa edes se, ettei ole yksin näitten asioitten kanssa.
Mulla on nyt jopa tullut ekaa kertaa suonikohjuja. Onko teillä muilla tullut nyt tai aiemmin sellaisia? Käytättekö tukisukkia tai jotain? Mun kohjut on tuossa sisäreiden yläosassa, siihen ei tieten edes ne pitemmät sukat auttais - oiskohan sit tukisukkahousut hyvä juttu, onko kellään kokemusta niistä? Lieköhän nuita kohjuja on tullut tuonne alakertaankin, en ole viitsinyt tutkailla, mutta välillä on sellainen hassu kutkutus tai mikä-lie-tunne. Pitänee perjantaina kysellä terkkarilta tarkemmin, jos viitsin.
Sitten masentaa rahatilannekin. Olihan täällä joku muukin, jolla oli tiukkaa. Vaatii opettelua tämäkin, kun aiemmin on aina jotain pahanpäivän varaa ollut. Nyt on kyllä mennyt kaikki. Onneksi ei keväällä arvannut tätä, muuten ei ois mies enää suostunut klinikalle vauvantekopuuhiin - se projekti kun nielas taas yhden varttikymppitonnin.
Ja onneksi nyt on kuitenkin veronpalautuksia tulossa vähän. Ja on jemmassa velipojille lainatut rahat, josko niitä joskus saa takaisin (suku on sentään vielä köyhempää, heh, ei paljon lohduta).
Ootteko kotihoidontukilaiset hakeneet koskaan kelan sairaspäivärahaa? Mä isomman " tilipussin" toivossa hain, kun sain tuossa kuukausi sitten polvieni takia sairaslomalapun äippäloman alkuun. Kaksosia odottaessa tein myös näin, ja silloin se jopa kannattikin. Mutta nyt onkin muuttunut homma niin, että minimi ei ookaan minimi :/ Eli mäkin saan ed. verotuksen (eli siis pelkkiä sos.etuuksia ollut silloin) mukaan 9 euroa päivältä alun 55 päivää, sitten vasta sen minimin 15,20. Hyväthän nääkin ois, jos ne tulis kotihoidontuen lisäks, mutta ne tietenkin vaikuttaa kotihoidontuen lisäosaan, ja sitten " paras" osuus on se, että nykyään tää sairaspäiväraha pannaan ykköstueksi eli siitä menee normaali vero, kotihoidontuki siirtyy sitten sivutuloksi eli lisäprosentin piiriin. Rapsahti tänään tilille mahtavat 350 euroa kotihoidotukea. Jees, sillä hirveesti maksellaankin laskuja ja ruokaa. Eli mulle jää nyt sairasloman ajalta vähemmän käteen kuin aiemmin. Tai ainakin oli tää eka kuukausi, eteenpäin en edes jaksanut laskea kun v...tutti niin ankarasti.
Huoh, nyt mä alan vähitellen ymmärtää äitini mielentilaa ja sanomisia, hän kun aina toitottanut, että kyllä se viime kädessä valtio pitää huolen, että köyhät pysyy köyhinä eikä vahingossakaan pääse rikastumaan...
Juu, paistaa se aurinko silti risukasaankin =)) Ilouutisena otin vastaan tiedon, että mulle onkin luvissa palkallista äitiyslomaa. Ei heti äitiysloman alusta sitä kolmea kuukautta, mikä normaalisti vakinaisille, mutta siitä alkaen kuin jo anottu hoitovapaa loppuu. Eli vajaa parin kuukauden palkka kuitenkin on tulossa.
Rahaahan se vaan on, ei sen kummempaa, mutta kyllä se kummasti helpottaa... Vaikka senkin vastaanottamisesta pitää potea huonoa omaatuntuoa, kun ei työnantaja oo vastineeksi saanut mitään...
Kyllä nyt on parempi lopettaa tämä ruikutus. Siitä tulikin megapitkä (sori,sori). Helpotti sentään vähän, kun saa purkaa johonkin, jossa kenties joku ymmärtääkin. Kaveripiirissä kun ei ole samaisessa hormonimyrskyssä ketään. Ja jotenkin tuo on muutenkin supistunut tuo piiri.
Aurinkoisempaa viikkoa teille muille ;)
Pikkis 27+0 plus muu pesue
Pakko nyt vielä kirjoittaa tuon valituksen perään, miten tietenkin olen kiitollinen ja onnellinen, että lapset on terveitä ja masussa kaikki hyvin. Ja tämä raskaus muutenkin on kuin lottovoitto, vaikka tiukille välillä vetääkin niin rahat kuin mielen...
Mutta saa kai sitä silti joskus valittaa, edes näin anonyyminä?!?
Jokainen tutkailee asioita omien kokemustensa valossa, ja hänelle, joka juuri pikkuruisen vauvansa menetti, voin vain sanoa, miten hirveän pahoillani olen! Toivottavasti hyppäät tällaiset " meikäläisten" valitukset yli. Sinun kokemustesi valossa ei tällaiset ruikutukset ole mistään kotoisin, mutta tällä ei ole todellakaan tarkoitus loukata sinua ja menetystäsi vaan ainoastaan hakea itselleni omassa tilanteessani vertaistukea! Hirveästi voimia sinulle ja perheellesi!!
pikkukakkonen: mulla on nyt vy 100.5cm ja viikkoja vasta 21+2! kuinkahan iso olen maaliskuussa.... hui!
Täällä kanssa rahat tiukassa ja mieli ollut maassa jo jonkun aikaa. Tänään olin oikeasti hyvällä tuulella varmaan eka kerran plussaamisen jälkeen. Nyt on kaikki ok. Ei kolota eikä särje koko ajan rakenne ultrassa vain hyviä uutisia,tilipäivä yms. eli nyt jaksaa taas hetken aikaa hymyillä :o)
Olen toki ollut enemmän kuin iloinen tästä vauvasta minä vaan olen yleisesti aina raskausaikana ihan hirveä tyyppi :o/ räjähtelen joka pikku asiasta ja huudan ja meuhkaan koko ajan. Jospa nyt olisinkin hyvällä tuulella loppuun asti.
Täällä saa valittaa ihan vapaasti! kukapa sitä paremmin ymmärtäisi kuin toinen samassa jamassa oleva. Eikä sitä aina viitti miehellekkään vinkua joka asiasta eli säästäkäämme miehiä ja valitetaan porukalla täällä netissä :o)
Niiloakseli rv 21+2
Niiloakseli: Minulla oli toisessa raskaudessa istukka etuseinämässä ja se ero oli, että liikkeet tuntuivat ehkä huonommin vatsan päälle. Haittaa siitä missään tapauksessa ei ole. Tässäkin raskaudessa B-vauvan istukka on etuseinämässä. A-vauvan istukka on osittain kohdun suulla ja jos se ei nouse edessä on väkisin sektio...
letti (13+6)
olla ihan huoleti,kiitos! aika paljon tuo istukka tuntuu eristävän noita liikkeitä ainakin vielä tässä vaiheessa. Liikkeet tuntuu vain jos ihan kunnolla rauhoitun istumaan tai menen selälleen pötkölleen. Kai tähänkin tottuu eikä niin joka hetki huolestu kun ei mitään ole koko päivänä tuntunut.
Välillä kun vauva illalla oikein innostuu niin ihan koko masu hytkyy ja muljahtelee niin että sen näkee ulos päin :o)
MEillä taas kone jumittaa, poika latas jonkun kalastuspelin netistä ja sen mukana tuli jos vaikka mitä haittaohjelmaa ja vakoilijaa ym.ym. Kaikkea en ole vielä saanut korjattua kun minäkään en tajua näistä koneista mitään ja mä olen ainoa meidän perheestä, joka osaa lukea ohjeita ;)
Varoitan siis muitakin Rapala pro-fishing-pelistä!!!!
Voi Pikkis, ihan samassa jamassa ollaan koko sakki. Mulle tuli kotihoidontukea ruhtinaalliset 272 ¿ tilille... johtuen siitä, että äitiysloma alkoi 20.10. No tässä kuussa on tiedossa sit ruhtinaallinen ansiosidonnainen äitiysraha :D
Ja kivuista ja kolotuksista yhdyn taas samaan kuoroon. Mä olen ihan surkeassa kunnossa fyysisesti.
Niiloakseli: mulla on melkein joka toisessa raskaudessa ollut istukka edessä.. ja niin on nytkin ja voin sanoa, että loppuajasta ei vaimenna sekään liikkeitä. No, ei tuossa välissä muutenkaan ole kuin nahka ja kalvot ;) Ei ongelmaa, ellei istukan reuna ole kohdunsuulla.
(.) neuvolassa oli pikavisiitti. Painoa tullut +500g/viikko. Verenpaineet ok ja vauvan syke leppoisan tasainen. Sain lähetteen äitipolille, katsotaan milloin aika sieltä tulee.
Nyt lähden kokeileen josko tää sylivauva menis päiväunille.
mukavaa päivänjatkoa muillekin taustailijoille.
Jotenkin kiusaa kun itse on " äänessä" joka päivä eikä muut kommentoi mitään..
NEppis ja W 36+3
Voi että oli ihana käydä ultrassa! Lääkäri oli tosi mukava ja perusteellinen. Kauan aikaa ultras ja koko ajan kertoi tilannetta eteenpäin. Ja kaikki oli vallan mainiosti!! :) Vauva vaan oli tosi villissä, joka vähän hidasti tutkimista.. ;) mutta saatiinpahan katsella tosi kauan!! Sukupuolta EI kysytty. Sanoin lääkärille ettei haluta tietää, mutta hupsista keikkaa- vitsarakkoa tutkiessaan lääkäri pysäytti kuvan luvattoman pitkäksi aikaa luvattomalle alueelle ja meillä on nyt vahva epäilys..! ;) Yhteen ääneen miehen kans todettiin sairaalalta lähdettyämme, että TYTTÖ! Se oli ihan kuin pimppi! Se näkyi niin läheltä!! Nyt vaan olo on ihan epäuskoinen, että voiko se olla tyttö?! Onko KUKAAN muu nähnyt pimppiä ultrassa..? Kertokaan pliis! :) Olisin kyllä onnesta soikeana! Ei sen puoleen, poika ei olisi yhtään pettymys sekään. :) Nyt odottelen seuraavaa neuvolaa ja neuvolantätin veikkausta sydänäänten perusteella. Viimeksi veikkaili aikas hyvin! :0)
Puolivälissä ollaan. Painoa on tullut nyt reilu 4 kiloa, mutta miehelle sanoinkin, että jos vaan taas tyttöä odotellaan, leveän edestä ja takaa ja heti kunnolla... ;0) Mutta en ota minkäänlaista murhetta siitä!
Ihanaa, ihanaa, ihanaa.... :)
Hihkuu Omppis (nyt niiiiiiiiiin omanapaisena)... : 0
muutto oli aivan kauhea vaikkei huonekaluja raahattukaan mukana, mutta kaikki järjestelyt neljän lapsen koulujen aloitukset +eskarilaiselle eskaripaikka olen ollut enemmän kuin raato lisäksi sain nettiyhteyden vasta nyt vaikka raahasin oman kokeeni mukana tänne Ruotsin puolelle. Ja sama rumba joulukuussa kun koko perhe palaa takaisin Suomeen.
Katsoin juuri kalenterista että nyt on varmaan rv26 tai 27 menossa olo on tosi hyvä vaikka se pahoinvointi ulottui tosi pitkälle.
Omppis sua mulla on ollut tosi ikävä ja jännitän niin kauheasti tuleeko teille poika niin kuin meille.
täytyy myöntää että on hieman yksinäistä täällä kun mies on vähintään 14 tuntia töissä ja kun en tunne täältä kuin joitakin äitejä (lasten koulusta )jotka on päivät töissä. Ihanaa on kun kaikki ON NIIN RUOTSINKIELISIÄ ja kaupassakin saa puhua ruotsia. Me saadaan nämä muutamat kuukaudet asua ihanassa omakotitalossa joka muistuttaa peppi pitkätossun taloa, pihakin on yhtä villissä kunnossa. Tosi ylellistä on kun ei tarvitse kieltää poikia kirkumasta vaan voi päinvastoin innostaa niitä lisää. Mun pojat ja tyttö roikkuvat niin mielellään pihan puissa kuin apinat eikä tarvitse varoa että joku näkisi ja alkaisi huutamaan. Lisäksi jokainen aloitti nokkahuilun soiton kun täällä kaikki musisoi minkä kerkiää eli hirveä nokkaviulun vingutus alkaa meidän perheessä klo 6 jälkeen , siis nämä on aivan haltioissaan tästä vapaudesta, ei varmaan enään sopeuduta kerrostalo-elämään, varsinkaan tämän kuudennen kullanmurun synnyttyä.
Sitten myöhäiset onnittelut kaikille vauvan saaneille ja suuret pahoittelut sinulle joka menetit vauvasi tiedän ettei mitkään sanat helpota suruasi.
Annlinn